Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez Wojtek » 3 kwi 2013, 13:57

wrzachoo napisał(a):zauważyłem że moja madzia 6 2.0 143km za całą zimę wypalała 1 raz dpf, co dla mnie było bardzo dziwne bo wcześniej dioda zapalała się raz na 2 tyg a jeżdżę tyle samo i tak samo.

czy moze kolega przyblizyc nam temat w/w diody, ktora w znaczeniu powyzszego zdania oznacza zalaczenie sie jej w czasie wypalania filtra DPF?
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez KubaJ. » 3 kwi 2013, 16:13

wrzachoo napisał(a):Witam,
Ewentualnie czy może to zależeć od jakości paliwa, mazde mam od sierpnia 2012 i była to nasza pierwsza zima, zawsze tankuje na orlenie, jednak zimą zamknęli pobliski orlen praktycznie na całą zimę i przerzuciłem się na BP

Jasne że tak. Mi się wypala często choć nie regularnie. Tankując na Orlenie (Verva ON) wypala się rzadziej niż gdy tankuję np na Shellu (V Power Diesel). Sprawdzano mi samochodzik i wszystko jest w normie. Od 145 tys km nie zapaliła się nigdy kontrolka dpf.
Początkujący
 
Od: 31 sty 2013, 14:26
Posty: 28
Auto: BMW E36 316i LPG
Mazda 6 GH 2.0 CiTD '08

Postprzez senz » 5 kwi 2013, 17:49

Witam, mam następujący problem. Dzisiaj odebrałem auto od mechanika (wymienione filtry, oleje, simering na wale i tam jakieś inne sprawy.) Przy okazji poprosiłem o sprawdzenie DPF'u bo od czasu do czasu się zapalał więc został oczyszczony, zadowolony wsiadłem w autko, zatankowałem pod korek i ruszyłem w stronę domu. Po przejechaniu ok. 70 kilometrów chcąc wyprzedzić auto (na szczęście na drodze dwupasmowej) auto straciło moc, zaświeciła się kontrolka DPF'u, trakcji i pompy. Zjechałem na pobocze, odczekałem chwilę aby dać się schłodzić turbince i zgasiłem auto. Po chwili odpaliłem i dalej było to samo. Do domu wracałem w trybie awaryjnym, nie przekraczając 2k/prm.

Co może być tego przyczyną? Mechanik mówił, że prędzej czy później kontrolka się zapali i byłem tego świadom, jednak nie sądziłem, że stanie się to aż tak szybko.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2013, 23:31
Posty: 19
Auto: M6 GY 06' RF7J 143 KM

Postprzez Wojtek » 5 kwi 2013, 17:55

odczytaj kody bledow...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez senz » 5 kwi 2013, 18:01

Niestety nie mam teraz możliwości podpięcia auta pod komputer, w poniedziałek jestem umówiony na sprawdzenie tego i wycięcie.
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2013, 23:31
Posty: 19
Auto: M6 GY 06' RF7J 143 KM

Postprzez Wojtek » 5 kwi 2013, 18:07

senz napisał(a):w poniedziałek jestem umówiony na sprawdzenie tego i wycięcie.

a skad wiesz, ze to DPF skonczyl swoj zywot?

ps. jezeli podjales juz decyzje o kastracji filtra, to po co zadajesz pytania w watku o problemach z wypalaniem filtra? przeciez nawet nie wiesz co sie stalo... <głaszcze>
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 5 kwi 2013, 19:07

senz napisał(a):w poniedziałek jestem umówiony na sprawdzenie tego i wycięcie.

Usuwasz skutek, nie przyczynę... Dalej coś będzie niesprawne w silniku!!!

Przede wszystkim:
1. Odczyt błędów.
2. Usunięcie usterki ( nie jest to usterka DPF-u ).
3. Wykasowanie błędów.

Uzupełnij dane w profilu, będzie Cię łatwiej skierować we właściwe ręce.
Ten Twój mechanik ma IDS-a?
senz napisał(a):Mechanik mówił, że prędzej czy później kontrolka się zapali i byłem tego świadom,
Mówił tak, bo wiedział, że coś jest do <dupa> ale nie wiedział do końca co?!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Myjk » 5 kwi 2013, 19:08

senz napisał(a):oleje

Na jakie?

Śmierdzi na kilometr nieskasowaną inspekcją.

senz napisał(a):i tam jakieś inne sprawy

Znaczy jakie? Wtryski nie leją, podkładki pod wtryskami nie są wybite?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mav_erick » 5 kwi 2013, 23:40

Senz,
Ja bym nie usuwał filtra, tylko poważnie się jemu przyjrzał, mi Smile usunął inspekcje jakieś 30tyś km temu na parkingu przed biedronką :D (nie wiem co on zrobił ale nadal jeżdżę ;) ) i od tego czasu nie zamrugała mi kontrolka DPFu ani razu, a mam zrobione ponad 206tyś km.
Od roku tankuje tylko BP ultimate lub ON Verva i zalewam dexelia do DPF.

Ostatnio mam zmartwienie bo zaczął brać olej... ale to nie wina DPF chyba <co?>

Pozdrawiam,
Łukasz
Sprzedam radio PIONEER DEH-6900IB mało używane
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lis 2011, 21:38
Posty: 15
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6, 2006r. 2,0 CiTD 121KM
Opel Astra 2 BERTONE 2000r. 1,8 115KM

Postprzez marex » 7 kwi 2013, 12:01

Myjk napisał(a):Śmierdzi na kilometr nieskasowaną inspekcją.

za dużo kontrolek się zaświeciło przy inspekcji świeci tylko "DPF"

mav_erick napisał(a):mi Smile usunął inspekcje jakieś 30tyś

a ja myślałem że inspekcję trzeba kasować co 20tyś?
Czy to oznacza że można w ogóle ją wyłączyć ?
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

PostTen post został usunięty przez Gość 10 kwi 2013, 00:15.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Gość 10 kwi 2013, 00:11.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Gość 10 kwi 2013, 00:14.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Gość 10 kwi 2013, 00:12.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Gość 10 kwi 2013, 00:13.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Gość 10 kwi 2013, 00:13.
Powód: OT

Postprzez Wantus » 16 kwi 2013, 23:18

Czy wypalanie filtra jest od czegoś uzależniona? Np. włącza się co 200 km, od jakości paliwa czy zależy od poziomu "zabrudzenia" filtra?
Jeżdżę swoją mazdą od początku listopada i na razie nauczyłem się rozpoznawać moment kiedy wypalanie się zaczyna, ale nie widzę reguły... Jeszcze nigdy kontrolka DPF nie zaświeciła mi się ale w ubiegłym tygodniu olej wymieniałem bo go ostro przybyło. Najprawdopodobniej z powodu przerywania procesu wypalania. Wydaje mi się, że u mnie ten proces powtarza się przynajmniej 4 razy na każdym zbiorniku czyli co jakieś 200-250 km :(
Macie na ten temat jakąś wiedzę?
Początkujący
 
Od: 25 lis 2012, 12:11
Posty: 24
Skąd: Powiat Garwolin - Pilawa
Auto: Mazda 6, 2.0 diesel, 140KM, 2009r., kombi

Postprzez dobrzyn22 » 17 kwi 2013, 08:29

Wantus napisał(a):Wydaje mi się, że u mnie ten proces powtarza się przynajmniej 4 razy na każdym zbiorniku czyli co jakieś 200-250 km :(

to jest normalne <spoko>
Wantus napisał(a):Czy wypalanie filtra jest od czegoś uzależniona?

oczywiście <ok> przykładowo – przy jeździe wyłącznie miejskiej będzie próbował się częściej przepalać
Wantus napisał(a):Najprawdopodobniej z powodu przerywania procesu wypalania

<spoko> <ok>

viewtopic.php?f=90&t=65171
bardzo proszę, żebyś zapoznał się z tym wątkiem – znajdziesz tam kompletną bazę wiedzy, odpowiedzi na wszystkie pytania, któe tu zadałeś(i na wiele innych – o których przeciętny użytkownik powinien mieć jakieś pojęcie, zeby bezproblemowo użytkować Mazdę ;) )

<czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Wantus » 17 kwi 2013, 20:27

Dzięki za odpowiedzi i przekierowanie :)
Początkujący
 
Od: 25 lis 2012, 12:11
Posty: 24
Skąd: Powiat Garwolin - Pilawa
Auto: Mazda 6, 2.0 diesel, 140KM, 2009r., kombi

Postprzez ignacy » 7 maja 2013, 09:33

Witam!
po wielu miesiącach walk, nadal nie pokonałem DPF ;p
żaden komputer nie radzi sobie z problemem palącej się kontrolki DPF

i została już mi chyba ostatnia opcja , mianowicie sprawdzenie czy filtr nie został wycięty już wcześniej <glupek2> <glupek2>

co prawda wyciągałem cały filtr i przez rurę tłumika widziałem tą nie wiem jak to nazwać "siatkę", "kratkę" która jest z obu stron, była w naprawdę super stanie ?
oczywiście cały filtr był w osłonie i nie przyszło mi do głowy żeby sprawdzić czy to wcześniej nie było zdjęte i filtr nie został wycięty <płacze>

i takie pytanie bo to czy się ściąga to osłonkę to tylko moje domysły, jak jest naprawdę ? ściąga się ją i wycina od góry ? jesli tak to zdemontuje to i zobaczę czy było ruszane
i jeszcze ten cały emulator (teraz podobno wgrywa się nowy soft, ale kiedyś były emulatory) gdzie się go montuje ? i jak on może wyglądać ?
bo jak wcześniej wspominałem wymieniałem wiązkę i być może z kablami wywaliłem cały ten emulator
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6