Mazda 323F BJ ZL '00, 1.5
To faktycznie lekko za wysokie spalanie jak na trasę. W wakacje jak autko jechało do Hajduszoboszlo ( dwie osoby w aucie, bagaż i praktycznie cała droga z klimą), najniższe spalanie jakie udało się uzyskać autkiem to 7,8l LPG/100km
W normalnym użytkowaniu, czyli dojazd do pracy 10km w jedną stronę spalanie waha się w przedziale 9-10 litrów. Tak że bardzo pozytywnie
A co do wtryskiwaczy, może najpierw spróbuj zmniejszyć ciśnienie reduktora, żeby mnożnik lekko obniżyć. A jeśli nie pomoże lub ciśnienie jest już w okolicach 1, to trzeba będzie wtryskiwacze lekko przytkać (zmienić dyszę na mniejszą, o ile się da).
- Od: 8 kwi 2011, 20:15
- Posty: 323 (0/1)
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)
ciśnienie odpada, te wtryskiwacze dysz nie posiadają, pozostaje mi tylko kombinacja hehe
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Jest już plan na te wtryskiwacze, opisze ładnie podczas ulepszania, ale to za jakiś czas.
W piątek miejsce miała operacja czyszczenia przepustnicy i krokowca, przyczyna: zacinający się pedał gazu i jego "skokowa" praca. Przyczyna: konkretna ilość szlamu, aż mi oczy wyszły jak to zobaczyłem, mimo iż odma nie jest podłączona... silniczek krokowy też był brudny, do tego źle go złożyłem i nie było wolnych obrotów, musiałem na nowo rozbierać, grzybek musi siedzieć luźno i bez najmniejszego oporu się chować.
Potem nowe strojenie gazu, mapki ładnie się pokryły, tylko jeździć i liczyć spalanie
W piątek miejsce miała operacja czyszczenia przepustnicy i krokowca, przyczyna: zacinający się pedał gazu i jego "skokowa" praca. Przyczyna: konkretna ilość szlamu, aż mi oczy wyszły jak to zobaczyłem, mimo iż odma nie jest podłączona... silniczek krokowy też był brudny, do tego źle go złożyłem i nie było wolnych obrotów, musiałem na nowo rozbierać, grzybek musi siedzieć luźno i bez najmniejszego oporu się chować.
Potem nowe strojenie gazu, mapki ładnie się pokryły, tylko jeździć i liczyć spalanie
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Wtryskiwacze ujarzmione, aczkolwiek jeszcze nie jest to co chciałem uzyskać, ale narazie będzie.
W sobotę wymieniłem rozrząd, jednak za mocno naciągnąłem pasek i jutro rozbieram aby poprawić
Użyłem taki zestaw:
– pasek oryginał OE MAZDA
– napinacz oryginał OEM MAZDA – NTN
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA
– pompa wody japońska AISIN/GMB z uszczelkami
– paski wieloklinowe zewnętrzne – japońskie BANDO
całość kosztowała mnie 788 zł, przesyłka gratis, pozdrawiam Carspeed
nie miałem czasu na robienie zdjęć, a chciałem zrobić fotorelacje, może uda mi się coś na zdjęciach nieswoich stworzyć, ale to jak będę miał więcej czasu.
A przed chwilą zakupiłem alufelgi, dokupię do nich oponki i madzia będzie gotowa na lato
W sobotę wymieniłem rozrząd, jednak za mocno naciągnąłem pasek i jutro rozbieram aby poprawić
Użyłem taki zestaw:
– pasek oryginał OE MAZDA
– napinacz oryginał OEM MAZDA – NTN
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA
– pompa wody japońska AISIN/GMB z uszczelkami
– paski wieloklinowe zewnętrzne – japońskie BANDO
całość kosztowała mnie 788 zł, przesyłka gratis, pozdrawiam Carspeed
nie miałem czasu na robienie zdjęć, a chciałem zrobić fotorelacje, może uda mi się coś na zdjęciach nieswoich stworzyć, ale to jak będę miał więcej czasu.
A przed chwilą zakupiłem alufelgi, dokupię do nich oponki i madzia będzie gotowa na lato
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
gik napisał(a):A przed chwilą zakupiłem alufelgi
Jaki rozmiar felgi i wstaw może jakieś foto
- Od: 8 kwi 2011, 20:15
- Posty: 323 (0/1)
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)
tu pewnie zawiodę bo felgi rozmiaru fabrycznego... 14

zamienię dekielki opla na mazdy, kupię nowe gumy i będzie git

zamienię dekielki opla na mazdy, kupię nowe gumy i będzie git
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
pasek poluzowany, opony zamówione 
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Opony na felgach, czekają na sezon, kupiłem BF Goodrich G-grip wyprodukowane w Polsce, zobaczymy co to warte, na zimowe Savki tez made in poland narzekać nie mogę, zresztą jestem zdania, że lepsza nowa tańsza niż stary zjechany continental, albo bieżnik...
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg

-
frycu1234
Zadaj to pytanie w innym miejscu, ja ci nie pomogę bo nie wiem, a robisz w moim wątku bałagan, pozdrawiam
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Mazda pokazuje rogi
Przednia szyba przecieka, byłem w zakładzie, powiedzieli, że ktoś spaprał robotę (zawsze tak się mówi) a do tego trochę rdzewieje na obrzeżach i rdza wypycha klej i przecieka. W czwartek podejmą próbę wycięcia szyby, tak aby jej nie uszkodzić...
Stuka coś z tyłu w zawieszeniu, narazie wg mojego rozpoznania poduszki amortyzatorów... oczywiście nic tańszego stać się nie mogło hehe
Musze szybko podnieść ją do serii, bo to obniżenie wykończy mój portfel...
Jutro wymiana oleju i uszczelnienie miski olejowej bo leje się jak z jelcza
Kupiłem Valvoline Max Life 10w/40 i filterek MANNa (18 złotków)
Oraz delikatnie zaczyna popukiwać łącznik stabilizatora z przodu z lewej strony (będzie czekał do następnej wypłaty)
narazie tyle
:D

Przednia szyba przecieka, byłem w zakładzie, powiedzieli, że ktoś spaprał robotę (zawsze tak się mówi) a do tego trochę rdzewieje na obrzeżach i rdza wypycha klej i przecieka. W czwartek podejmą próbę wycięcia szyby, tak aby jej nie uszkodzić...
Stuka coś z tyłu w zawieszeniu, narazie wg mojego rozpoznania poduszki amortyzatorów... oczywiście nic tańszego stać się nie mogło hehe
Musze szybko podnieść ją do serii, bo to obniżenie wykończy mój portfel...
Jutro wymiana oleju i uszczelnienie miski olejowej bo leje się jak z jelcza
Kupiłem Valvoline Max Life 10w/40 i filterek MANNa (18 złotków)
Oraz delikatnie zaczyna popukiwać łącznik stabilizatora z przodu z lewej strony (będzie czekał do następnej wypłaty)
narazie tyle
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Oliwa wymieniona, miska wymyta od środka, a było co myć
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
ta miskę olejowa to uszczelniałem zaraz po kupnie mazdy czyli jakies 4 lata temu . Jak widac znowu cieknie.
Zawias juz swoje przeżył , to i tak długo wytrzymał jak na Polskie warunki i jazde na 17 calowych kołach. Co do szyby to nigdy tam ja osobiście nic nie grzebałem .
Zawias juz swoje przeżył , to i tak długo wytrzymał jak na Polskie warunki i jazde na 17 calowych kołach. Co do szyby to nigdy tam ja osobiście nic nie grzebałem .
-
Pyton162
Cieknące miski to standard, w kazdym aucie oprócz 406 mi ciekło 
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Szyba uszczelniona, udało się ją wyciąć i nie pękła, gościu mówił, że przyczyną cieknięcia był źle dobrany podkład pod klej i klej odklejał się od szyby, do tego i tak za jakiś czas by ciekło, bo w niektórych miejscach rdza już unosiła do góry szybę, tak więc jest uszczelnione i powinno być git przez parę lat 
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Wczoraj wymieniłem świeczki, kupiłem ngk vline 33, zrobiłem przerwę na 1 mm i wkręciłem kluczem dynamometrycznym z siłą podaną na stronie ngk, czyli 30 nm, pierwszy raz w swojej historii użyłem tego klucza do świec i okazuje się, że za każdym razem dokręcałem za mocno i to konkretnie...
z niuansów, przy zdejmowaniu fajki pierwszej świecy, kabelek się rozpadł, więc jeszcze szybki wydatek na przewody hehe
z niuansów, przy zdejmowaniu fajki pierwszej świecy, kabelek się rozpadł, więc jeszcze szybki wydatek na przewody hehe
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
gik napisał(a):zrobiłem przerwę na 1 mm
Nie za mała przerwa?
- Od: 8 kwi 2011, 20:15
- Posty: 323 (0/1)
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)
1.1 fabrycznie, do gazu zmniejszają nawet do 0.7-0.8, ja wybrałem złoty środek 
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Wyszło słonko, więc czas na letniawe oponki, zimowe Savy zrobiły 4900 km i starły sie ok 0.5-0.6 mm, więc uważam to za dobry wynik zwłaszcza, że są strasznie miękkie, przez co mają fajną przyczepność.
Oby letnie Goodrichy służyły w takim samym stopniu
tak wygląda na letnich:

Jak będzie trochę cieplej to będę malował zaciski i bębny, tylko nie potrafię się na kolorek zdecydować...
Oby letnie Goodrichy służyły w takim samym stopniu
tak wygląda na letnich:

Jak będzie trochę cieplej to będę malował zaciski i bębny, tylko nie potrafię się na kolorek zdecydować...
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości