Witajcie,
od jakiegoś czasu mam problem z powracającymi kodami błędów P024A oraz P024B. Zauważyłem również, że przy około 1800-2000 obrotów, przy stopniowym dodawaniu gazu silnik zaczyna się delikatnie dławić wpadając w wibracje. Podczas, krótkich odcinków w mieście problem jest zauważalny sporadycznie, za to często występuje na trasie gdy silnik się dobrze rozgrzeje.
Ciekawym zjawiskiem, które również zauważyłem (aczkolwiek nie wiem czy ma ono coś wspólnego z powyższym), jest to że dosyć często podczas dojeżdżania do świateł na luzie, obroty silnika spadają do ok. 600-650/min, a powracają do normalnych 750 po zatrzymaniu. Wydaje mi się, że wciśnięcie hamulca potęguje ten efekt.
Czy moglibyście mi poradzić gdzie szukać problemu? Gdzie znajduje się zawór, którego dotyczą wymienione błędy i za co tak naprawdę jest on odpowiedzialny? Czy może mieć on wpływ na zachowanie silnika, które opisałem? Błędy nie powodują zaświecenia kontrolki check engine.
Będę wdzięczny za sugestie.
Dzięki!
Charge Air Cooler Bypass – objawy i błędy DTC
Strona 1 z 1
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 30300.html
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 30400.html
zawór ten to w zasadzie podwójna przepustnica, która w zależności od warunków puszcza powietrze przez InterCooler lub bezpośrednio z turbo do dolotu. Jaki jest tego sens? pewnie w dużym stopniu jest to rozwiązanie pro ekologiczne.
Możliwe przyczyny tych błędów masz w tych 2 dokumentach. Na pewno możesz posrpawdzać wszystkie wtyczki i przewody, czy coś nie pośniedziało, coś się nie wysunęło. Może też po prostu dolot jest mocno zasyfiony i zawór się wiesza najzwyczajniej. Możliwe też że zawór / czujnik położenia padł (są chyba podwójne w Twoim roczniku).
Z obrotami masz coś nie tak, albo źle odczytujesz, podczas jazdy na luzie powinny być chyba większe, a po zatrzymaniu wracają na ~750.
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 30400.html
zawór ten to w zasadzie podwójna przepustnica, która w zależności od warunków puszcza powietrze przez InterCooler lub bezpośrednio z turbo do dolotu. Jaki jest tego sens? pewnie w dużym stopniu jest to rozwiązanie pro ekologiczne.
Możliwe przyczyny tych błędów masz w tych 2 dokumentach. Na pewno możesz posrpawdzać wszystkie wtyczki i przewody, czy coś nie pośniedziało, coś się nie wysunęło. Może też po prostu dolot jest mocno zasyfiony i zawór się wiesza najzwyczajniej. Możliwe też że zawór / czujnik położenia padł (są chyba podwójne w Twoim roczniku).
Z obrotami masz coś nie tak, albo źle odczytujesz, podczas jazdy na luzie powinny być chyba większe, a po zatrzymaniu wracają na ~750.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość