Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy
Mi nie puszcza dymka ciemnego w ogole, nie wiem, w ogole czy ktos u mnie w miescie robi kompresje i w ogole czy warto sie w tym babrac.
Nie rozumiem tez dlaczego niektorzy neguja przejscia na gestszy olej ? Przeciez to moze wiele zalatwic.
Nie rozumiem tez dlaczego niektorzy neguja przejscia na gestszy olej ? Przeciez to moze wiele zalatwic.
- Od: 21 lip 2012, 21:23
- Posty: 116
- Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG
qweerty napisał(a):Nie rozumiem tez dlaczego niektorzy neguja przejscia na gestszy olej ? Przeciez to moze wiele zalatwic.
rzuć okiem na specyfikację techniczną, dokładnie na lepkość oleju w wysokiej temperaturze
wszyscy z 5w30 przechodzą 10W i to jest błąd, bo jeśli chcesz mieć gęstszy olej w temperaturze roboczej silnika to trzeba zwiększyć parametr po W.... np 5w50, jeszcze lepiej ...W60
to do końca i tak nie załatwia tematu, trzeba przemyśleć celowość remontu, który do tanich nie należy,
remont czy dolewki...
- Od: 13 cze 2007, 19:16
- Posty: 300
- Skąd: RT
- Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY
A czy ktos w ogole ma wiedze na temat jakie zuzycie oleju przewiduje producent? Jak mialem Signum 1.9 CDTI w ksiazce wyraznie bylo napisane, ze moze wystapic zuzycie oleju nawet 1/1000km, troche mnie to przerazilo ale opelek grama oleju nie bral.
Poza tym czytalem ten temat od deski do deski i wyraznie niektorzy uzytkownicy pisza, ze takie zuzycie jak np moje 1l/5000km to jest fizjologia tego modelu.
Poza tym czytalem ten temat od deski do deski i wyraznie niektorzy uzytkownicy pisza, ze takie zuzycie jak np moje 1l/5000km to jest fizjologia tego modelu.
- Od: 21 lip 2012, 21:23
- Posty: 116
- Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG
Witajcie
Jak chodzi o spalanie oleju sprawa jest banalnie prosta , chodzi o sam tlok, a mianowice i jak sie zapchaja z nagaru otwory odprowadzające i smarujące olej to nadmiar który powinien byc zgarnięty z gladzi cylindrowej jest posrednio spalony w procesie spalania w konsekwencji dochodzi do zapieczenia i zakleszczenia samych pierscieni uszczelniających przy dłuższej jeździe dochodzi do zapieczenia pierscienia 1 i 2-go . Te same pierścienie są lub były montowane w mondeo mk3 z lilnikiem 2.0 ( ta sama srednica tloka) przy naprawie lub ściągniecia glowicy cylindrow mozna miske olejową wyciągnąć tloki i sprawdzić czy pierścienie są zakleszczone lub nie jeżeli są to winne są otwoki za pierscieniem olejowy. Druga sprawa olej moj silnik spalał ok 2 litrow oleju dexelia 5w30 na 1000 wiec rozebralem silnik i znalazlem przyczyne , cała naprawa kosztowala mnie ok 1200 zl z naprawą glowicy i drogim olejem Milers oil ale teraz mam spokoj z braniem oleju pomimo że mam instalacje gazową gazową silnik nie pali oleju jest dynamiczny a amalizator spalin pokazuje to co ma być. Dla zainteresowanych co do naprawy podaje tel kom 606962945
ps. do naprawy wykorzystalem zamienniki szkoda kasy na orginaly
Jak chodzi o spalanie oleju sprawa jest banalnie prosta , chodzi o sam tlok, a mianowice i jak sie zapchaja z nagaru otwory odprowadzające i smarujące olej to nadmiar który powinien byc zgarnięty z gladzi cylindrowej jest posrednio spalony w procesie spalania w konsekwencji dochodzi do zapieczenia i zakleszczenia samych pierscieni uszczelniających przy dłuższej jeździe dochodzi do zapieczenia pierscienia 1 i 2-go . Te same pierścienie są lub były montowane w mondeo mk3 z lilnikiem 2.0 ( ta sama srednica tloka) przy naprawie lub ściągniecia glowicy cylindrow mozna miske olejową wyciągnąć tloki i sprawdzić czy pierścienie są zakleszczone lub nie jeżeli są to winne są otwoki za pierscieniem olejowy. Druga sprawa olej moj silnik spalał ok 2 litrow oleju dexelia 5w30 na 1000 wiec rozebralem silnik i znalazlem przyczyne , cała naprawa kosztowala mnie ok 1200 zl z naprawą glowicy i drogim olejem Milers oil ale teraz mam spokoj z braniem oleju pomimo że mam instalacje gazową gazową silnik nie pali oleju jest dynamiczny a amalizator spalin pokazuje to co ma być. Dla zainteresowanych co do naprawy podaje tel kom 606962945
ps. do naprawy wykorzystalem zamienniki szkoda kasy na orginaly
Krzysztof
- Od: 19 lut 2013, 20:14
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 GY 2.3 benzyna
mazda6656 napisał(a):wiec rozebralem silnik i znalazlem przyczyne
a konkretnie czy trzeba dzwonić ?
mazda6656 napisał(a):Dla zainteresowanych co do naprawy podaje tel kom xxxxx
kolega chyba pomylil sie...
forum wlasnie polega na tworzeniu wspolnych rozwiazan pomocnych innym...
zapraszamy kolege do szerszego opisania sprawy...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Ja przy nastepnej wymianie oleju zastosuje jakas dobra plukanke silnika, czytalem gdzies tutaj ze koles zrobil i problem zuzycia oleju zniknal. Jakie polecacie? ostatnio wlewalem liqui moly no i dalej bierze:P
A tak w ogole to na jaki olej proponujecie przejsc by zmniejszyc zuzycie ?
A tak w ogole to na jaki olej proponujecie przejsc by zmniejszyc zuzycie ?
- Od: 21 lip 2012, 21:23
- Posty: 116
- Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG
Trzymaj się tego oleju co masz jest dobry ,co do płukanki możesz sobie zalać tą http://amsoil.waw.pl/22-amsoil-engine-a ... flush.html
Zastanawialiście się czy macie sprawny zawór PCV , bo nim może sporo oleju uciekać .
Hmm, co prawda w sprawach mechaniki jestem laikiem, ktory pomalutku raczkuje, ale wlasnie poczytalem sobie o zaworze PCV no i cos w tym moze byc, moglbys podrzucic fotke gdzie sie znajduje? Chetnie go dzis wymontuje:P
- Od: 21 lip 2012, 21:23
- Posty: 116
- Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG
w M3 jest pod kolektorem dolotowym
http://i726.photobucket.com/albums/ww26 ... G_0711.jpg
to ustrojstwo z pomarańczem
http://i726.photobucket.com/albums/ww26 ... G_0711.jpg
to ustrojstwo z pomarańczem
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6