Skrzynia z 1,3 (B3) do 1,5 (Z5) ?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mazdix2 » 3 sty 2012, 01:07

Panowie tak jak w temacie, czy orientuje sie ktos czy skrzynia z 323C B3 podejdzie do Z5?
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 19:17
Posty: 73
Skąd: Chorzele/Olsztyn
Auto: Mazda 323f 1.5 BA 95r.

Postprzez misiak89-89 » 3 sty 2012, 13:59

Obrazek
Z5
Obrazek
B3

Teoretycznie powinna pasowac...

Ponoc skrzynia z B3 ma krótsze przełożenia.
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez rafał88 » 3 sty 2012, 14:27

No napewno ma krotsze zeby sobie silnik radzil ale nie wiele pewnie. Czyli z5 z ta skrzynia bedzie lepiej sie zbierac:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez mazdix2 » 3 sty 2012, 15:44

misiak89-89 napisał(a):Ponoc skrzynia z B3 ma krótsze przełożenia.

arafal21 napisał(a):No napewno ma krotsze zeby sobie silnik radzil ale nie wiele pewnie. Czyli z5 z ta skrzynia bedzie lepiej sie zbierac:)




No i o to mi wlasnie chodzi :D dzieki za odp :)

A w praktyce czy ktos zakladal do Z5 skrzynie od B3?
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 19:17
Posty: 73
Skąd: Chorzele/Olsztyn
Auto: Mazda 323f 1.5 BA 95r.

Postprzez Bartg » 11 mar 2013, 12:09

Odkopię temat, bo być może będzie mnie w końcu czekać wymiana skrzyni ;) Co oprócz samej skrzyni byłoby potrzebne do zamontowania takowej od B3 do Z5 ?
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Marcis » 11 mar 2013, 16:37

tyle że spalanie będzie większe i silnik wył już przy 100km/h :) kolega w seacie ibiza ma silnik 1.4 a przy 100km/h silnik kręci 3200rpm. Jest to nie przyjemne...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Bartg » 11 mar 2013, 16:38

Z tego zdaje sobie sprawę ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez luki_92_92 » 11 mar 2013, 17:30

A nie można przełożyć dłuższej piątki jak to często robią przy silniku KL skrzynia od K8 a piątka dłuższa od FS? Może i to skrzyni od B3 znalazłaby się jakaś dłuższa piątka na trasy od czegoś innego? <oczy>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Marcis » 11 mar 2013, 18:00

Chyba że byś rozebrał skrzynie i jeśli jest możliwość, same koło zębate 5 biegu z Z5 do B3 przełożyć.
Szczerze mówiąc to aby nikt nie żałował szukał bym skrzyni od Z5, bo ja sam nie chciałbym wycia silnika w trasie i maksymalnej prędkości 160km/h i 0,5l paliwa więcej na 100km przy takich cenach:)
Jak już ktoś chce większe osiągi to bym próbował zastosować dodatkowe paliwo gdzieś pod kolektor dolotowy przy pełnym otwarciu przepustnicy. Czyli doprowadzić jakiś przewodzik z paliwem pod kolektor który by podawał pewną ilość paliwa przy otwartej w pełni przepustnicy. Najprostszym sposobem zwiększenia mocy silnika jest podanie większej ilości mieszanki paliwowo-powietrznej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Bartg » 11 mar 2013, 22:10

Nie przesadzajmy raczej z długością skrzyni, zazwyczaj zakłada się ją do BP, a tam różnica jest kolosalna w przełożeniach, do Z5 powinna być mniejsza ;) Poza tym teraz przez dolot i prawie przelotowy wydech i tak jest głośno powyżej 120 w trasie, więc różnica i tak niewielka. Będe miał prawdopodobnie skrzynie od BG 1.3 od benny88 na przymiarkę, więc sprawdzi się teorie czy się da <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Marcis » 12 mar 2013, 20:53

tylko zdaj relację z tego:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez pawcio1017 » 5 kwi 2013, 00:05

Bartg – tak z czystej ciekawości spytam. Podpasowała ta skrzynia?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Bartg » 11 kwi 2013, 09:30

Nie wiem nie zakładałem w końcu, bo Benny sie rozmyślił z rozbiórką ;) Ale założyłem skrzynie od 323P i teraz mam zagwozdkę, bo jest zauważalnie "krótsza" od tej która była. Teraz nie wiem – czy skrzynia od 323P Z5 się różni (wątpie), czy ktoś mi przypadkiem sprzedał skrzynię od B3 która podeszła plug&play. W moim temacie filmik można z grubsza ocenić, teraz odcina mi wg gtecha na 6750 tuż przed 1/4 mili, gdzie wcześniej nie było takiej opcji. Przy 90km/h na 5 mam jakieś 150-200 obrotów więcej teraz.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323