Witam.
Mam mazdę 323f BJ z 99roku. Silnik benzyna 1,5 16V 88km.
Przy 170 tys. przebiegu (nie mam 100% pewności, że przebieg jest prawdziwy), strzelił mi korbowód i zrobił dziurę w silniku. Silnik do wymiany.
Zapewne mam silnik ZL, ale gdzie na nim znajdę oznaczenie – pod pokrywą zaworów?
Mam też pytanie, czy komuś stało się coś podobnego? Mój silnik nie dawał wcześniej żadnych objawów, żadnego stukania, pukania czy innych dziwnych przypadłości. Po prostu gdy jechałem autostradą, przy prędkości 140km/h usłyszałem dziwną pracę silnika, momentalnie zadymiło się z pod maski, coś strzeliło i po jeździe. Wstępne oględziny mechanika, poskutkowały wyciągnięciem korowodu z dziury którą zrobił w silniku. Oczywiście wylało się też trochę oleju, na tylną ścianę i na przód – tak jakby korbowód zrobił dwie dziury, od przodu i tyłu silnika.
Jedynym co się działo z pracą silnika, były skoki obrotów, tak jakby samochód miał problemy z niwiskimi obrotami – czasem na postoju momentalnie spadały do prawie minimum i od razu wracały do normy, a przy ruszaniu trzeba było dodać gazu, gdyż potrafił zgasnąć. Ale miałem stwierdzone, ze przyczyną był silnik krokowy. A to chyba nie miało żadnego wpływu na to co się stało.
Mam jeszcze jedno pytanie:
Czym dokładnie różnią się silniki ZL (ten montowany w takiej mazdzie jak moja – BJ) od silnika który był montowany w mazdach BA / BH w latach 1994-1998 (jago oznaczenie to chyba Z5). Oba to silniki 1,5 16V 88km. Po zdjęciach wydaje się jakby różniły się tylko kolektorami.
Czy ten silnik będzie pasował do mazdy BJ?
Pozdrawiam,
Michał.
Wymiana silnika. Strzelił korbowód.
Strona 1 z 1
witam no to masz strasznego pecha .co do końca się działo w silniku to trzeba by go rozebrać i dokładnie obejrzeć i musi to zrobić osoba która się bardzo dobrze zna na silnikach .przyczyn może być masa np. przytarł się na którymś z tłoków lub panewce , zwykłe zmęczenie materiału i pękł .problemy jaki miałeś z silnikiem to mogą były pewne objawy słabej kondycji silnika i jego kulawej pracy .
silniki ZL i Z5 różnią się i to sporo , nie ma co się rozpisywać bo po co , gołym okiem widać różnicę np. w sterowaniu zapłonem ,inne tłoki skok tłoka, średnica , inaczej rozwiązany jest napęd wałków rozrządu , szkoda się rozpisywać . jedyna opcja to znaleźć goły słupek silnika ZL cały pozostały osprzęt masz , na allegro jest tego trochę jedyna rada to poszukać silnika w twojej okolicy i warunek to gwarancja rozruchowa minimum a i są oferty z gwarancją 3 miesięczną – naliczyłem z 12 sztuk od jakiegoś złoma za 500 zł po bardzo ładny za 1200 zł z małym przebiegiem. to teraz ty musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy kupujesz dobry silnik i jeździsz jeszcze ładnych parę lat czy kupujesz złoma i sprzedajesz samochód za grosze dodam i to jeszcze trzeba znaleźć kupca ?
silniki ZL i Z5 różnią się i to sporo , nie ma co się rozpisywać bo po co , gołym okiem widać różnicę np. w sterowaniu zapłonem ,inne tłoki skok tłoka, średnica , inaczej rozwiązany jest napęd wałków rozrządu , szkoda się rozpisywać . jedyna opcja to znaleźć goły słupek silnika ZL cały pozostały osprzęt masz , na allegro jest tego trochę jedyna rada to poszukać silnika w twojej okolicy i warunek to gwarancja rozruchowa minimum a i są oferty z gwarancją 3 miesięczną – naliczyłem z 12 sztuk od jakiegoś złoma za 500 zł po bardzo ładny za 1200 zł z małym przebiegiem. to teraz ty musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy kupujesz dobry silnik i jeździsz jeszcze ładnych parę lat czy kupujesz złoma i sprzedajesz samochód za grosze dodam i to jeszcze trzeba znaleźć kupca ?
xedos1972
Oleju nigdy nie brakło ?
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości