Mazda bardzo zamulona

Postprzez Neonixos666 » 21 sie 2011, 14:04

Sprawdź cięgno od turbo i rozruszaj je bo może się zacinać i raz moc jest a raz nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zrubas76 » 21 sie 2011, 14:14

Neonixos666 napisał(a):Sprawdź cięgno od turbo i rozruszaj je bo może się zacinać i raz moc jest a raz nie.

sprawdzałem zanim odpaliłem rozruszałem cięgno i to samo było. tak się zastanawiam nad czujnikiem pod pedałem gazu czy gdyby był walnięty to po podłączeniu pod komputer pokazałby błąd?
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2011, 08:48
Posty: 20
Skąd: Gołdap
Auto: mazda 626 2.0 TD GF 74 kW 99 r
RF2A

Postprzez Neonixos666 » 21 sie 2011, 14:19

Myślę ze jedynie gdyby sygnału było brak lub wykraczał by po jakąś wartość ale tak to raczej nie wywali. A czy ma słabą reakcję na gaz lub czy obroty nie zachowują się normalnie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zrubas76 » 21 sie 2011, 14:25

Neonixos666 napisał(a): A czy ma słabą reakcję na gaz lub czy obroty nie zachowują się normalnie?

Dokładnie nacisnę do dechy a ona i tak po swojemu jedzie jak wolnossący jak delikatnie dodaję to czuć lepsze przyśpieszenie a jak wspominałem wcześniej jak ją przepalę to dostaje wtedy kopa i później już wszystko gra. odnośnie obrotów to jak jechałem pod lekkie wzniesienie to nie chciała sie rozkulać i obroty stały w miejscu a jak w trakcie wdrapywania się nacisnąłem na sprzęgło to obroty wysoko wskoczyły na jałowym auto normalnie reaguje na gaz
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2011, 08:48
Posty: 20
Skąd: Gołdap
Auto: mazda 626 2.0 TD GF 74 kW 99 r
RF2A

Postprzez Neonixos666 » 21 sie 2011, 14:56

trzeba by było zmierzyć wartości z twojego pedału i z pedału w innym samochodzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 22 sie 2011, 13:19

Może pompa już pada, albo któryś z zaworków na niej, a może katalizator jest zapchany i nie pozwala turbinie się rozkręcić ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez zrubas76 » 22 sie 2011, 21:07

YgooR napisał(a):Może pompa już pada, albo któryś z zaworków na niej, a może katalizator jest zapchany i nie pozwala turbinie się rozkręcić ?

no właśnie mechanik sugeruje że umiera pompa, katalizator sprawdzałem jest ok, mam jeszcze pytanie czy czujnik który jest zamocowany na rurze od intercoolera do dolotu jeśli jest uszkodzony to będzie miał wpływ na moje objawy? pytam ponieważ wcześniej pseudo mechanik co mi ją rozbabrał ułamał mi końcówkę do wężyka i skleiłem go i teraz się zastanawiam czy czasem gdzieś w środku nie zakleiło tego czujnika i dlatego dzieją się takie hopki nie pamiętam dokładnie ale czujnik to chyba miał napisane sensor bost
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2011, 08:48
Posty: 20
Skąd: Gołdap
Auto: mazda 626 2.0 TD GF 74 kW 99 r
RF2A

Postprzez Neonixos666 » 22 sie 2011, 21:09

uszkodzony boost sensor może tworzyć takie problemy.

może otwór się zmniejszył i nie dochodzi dobrze ciśnienie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zrubas76 » 22 sie 2011, 21:37

Neonixos666 napisał(a):uszkodzony boost sensor może tworzyć takie problemy.

może otwór się zmniejszył i nie dochodzi dobrze ciśnienie.

Dzięki za podpowiedź Neonixos teraz muszę poszukać kogoś kto by mi pożyczył taki czujniczek oby to było to tylko mam mieszane uczucia ponieważ chyba komputer by mi pokazał że coś jest nie tak. tak czy siak jutro do garażu obejrzę dokładnie boost sensor być może to ja coś spiechrzaniłem.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2011, 08:48
Posty: 20
Skąd: Gołdap
Auto: mazda 626 2.0 TD GF 74 kW 99 r
RF2A

Postprzez YgooR » 22 sie 2011, 21:38

Neonixos666 napisał(a):może otwór się zmniejszył i nie dochodzi dobrze ciśnienie.

I to jest bardzo prawdopodobne, najlepiej go odkręć i sprawdź (jeżeli się da) jaki jest prześwit.
Słyszałem że te czujniki są delikatne, więc nie grzeb w nim, nie wkładaj do końca żadnych patyków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez zrubas76 » 22 sie 2011, 21:48

ok dzięki jutro będę sprawdzać poszedłbym dzisiaj ale za daleko mam do garażu, posiedzę w necie i zerknę jaka cena takiego czujnika
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2011, 08:48
Posty: 20
Skąd: Gołdap
Auto: mazda 626 2.0 TD GF 74 kW 99 r
RF2A

Postprzez Neonixos666 » 22 sie 2011, 21:51

zrubas76 napisał(a):chyba komputer by mi pokazał że coś jest nie tak

Nie koniecznie, komputer może pokazać błąd jeśli sygnału jest brak lub nie mieści się w wartościach. Prawdopodobnie boost sensor działa prawidłowo tylko nie dochodzi do niego realne ciśnienie a jak wiemy komputer oblicza dawkę paliwa na podstawie powietrza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zrubas76 » 22 sie 2011, 22:05

Neonixos666 napisał(a): Prawdopodobnie boost sensor działa prawidłowo tylko nie dochodzi do niego realne ciśnienie a jak wiemy komputer oblicza dawkę paliwa na podstawie powietrza.

No właśnie nie chcę głośno mówić ale mam wrażenie że ten bak jakoś mi szybko zniknął. zerkałęm na allegro używki od 150 zł tylko ryzyko czy sprawne, dobra nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem przecież to nie piwo i jutro obejrzę czujnik i dam znać co się dzieje albo będę szukać kogoś żeby mi pożyczył na chwilę.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2011, 08:48
Posty: 20
Skąd: Gołdap
Auto: mazda 626 2.0 TD GF 74 kW 99 r
RF2A

Postprzez Neonixos666 » 22 sie 2011, 22:09

zrubas76 napisał(a):albo będę szukać kogoś żeby mi pożyczył na chwilę.


Spróbuj odłączyć go całkowicie i przejechać się, jeśli przy spokojnej jeździe na niskich obrotach nie ma różnicy to zapewne coś jest z nim.

W sprawnym samochodzie po odłączeniu boost sensora powinien załapać muła na niskich, na wysokich sprawa ma się trochę inaczej bo komp już nie patrzy na czujniki tylko leci z mapy twardo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zrubas76 » 22 sie 2011, 22:16

Neonixos666 napisał(a):spróbuj odłączyć go całkowicie i przejechać się, jeśli przy spokojnej jeździe na niskich obrotach nie ma różnicy to zapewne coś jest z nim.

W sprawnym samochodzie po odłączeniu boost sensora powinien załapać muła na niskich, na wysokich sprawa ma się trochę inaczej bo komp już nie patrzy na czujniki tylko leci z mapy twardo.

Acha no właśnie miałem zapytać o jakiś knif żeby sprawdzić domowym sposobem ale mnie uprzedziłeś dzięki wielkie.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2011, 08:48
Posty: 20
Skąd: Gołdap
Auto: mazda 626 2.0 TD GF 74 kW 99 r
RF2A

Postprzez Neonixos666 » 22 sie 2011, 22:23

Szkoda że mieszkamy trochę daleko od siebie bo zawsze można by było coś pomedytować i po podmieniać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zrubas76 » 22 sie 2011, 22:27

Neonixos666 napisał(a):Szkoda że mieszkamy trochę daleko od siebie bo zawsze można by było coś pomedytować i po podmieniać.

no fakt ale czasami odwiedzam rodziców pod Kętrzynem więc gdybym się wybierał dam znać na priva i może wtedy będziesz miał chwilę na wymianę doświadczeń.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2011, 08:48
Posty: 20
Skąd: Gołdap
Auto: mazda 626 2.0 TD GF 74 kW 99 r
RF2A

Postprzez zrubas76 » 23 sie 2011, 17:01

witam no i dzisiaj sprawdziłem sesor boost no i faktycznie po odłączeniu wtyczki nie zauważyłem żadnej różnicy mazda tak samo zamulona różnica taka że migała mi kontrolka od świec żarowych, oczywiście ciekawość wzięła górę no i wykręciłem czujnik a tam pęknięta rurka w zasadzie to trzymała się na włosku no i sama odpadła a tam wystaje metalowa mikro rureczka która była zaklejona. Zaryzykuję i kupię chyba używkę.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2011, 08:48
Posty: 20
Skąd: Gołdap
Auto: mazda 626 2.0 TD GF 74 kW 99 r
RF2A

Postprzez Neonixos666 » 23 sie 2011, 18:11

Opisz jak wymienisz bo jak odżyje mazda to temat przyda się dla potomnych :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zrubas76 » 29 sie 2011, 10:36

Neonixos666 napisał(a):Opisz jak wymienisz bo jak odżyje mazda to temat przyda się dla potomnych :)
jestem po wymianie czujnika i ... mazda uzdrowiona ma kopa czuć siłę ale... jak założyłem czujnik trochę podgazowałem pedałem i wyskoczyła mi metalowa zaślepka z dolotu i nie mam pojęcia dlaczego wbiłem ją młoteczkiem delikatnie, przypomniało mi się że wcześniej kombinowałem z wężykami od vacum pompy bo myślałęm że mechanik coś wcześniej pomylił no i przemieniłem wszystko tak jak kiedyś i wszystko gra tylko jaka była przyczyna wyskoczenia tej zaślepki?
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2011, 08:48
Posty: 20
Skąd: Gołdap
Auto: mazda 626 2.0 TD GF 74 kW 99 r
RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy