Mazda bardzo zamulona

Postprzez 121 » 2 gru 2010, 19:49

bez kostki.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:58
Posty: 70
Auto: Premacy DITD2.0 101KM 2001

Postprzez 121 » 30 gru 2010, 22:18

felgi 5*114 5,5j et45,, Witam mam pytanie czy te felgi będą pasowały do premacy,czy nie będą obcierał o szczęki.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:58
Posty: 70
Auto: Premacy DITD2.0 101KM 2001

Postprzez Neonixos666 » 31 gru 2010, 01:17

nie zaśmiecaj!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Kerrinf » 3 sty 2011, 18:58

Witam, na wstępie zaznaczam, że szukałem tematów na ten temat, ale takich objawów nie odnalazłem. Posiadam Mazde 626 2.0 DITD. Mam problemy z mocą silnika, wydaję mi się, że jak na 100km to samochód słabo się zbiera. Objawy które zaobserwowałem:
1). Słaba dynamika, samochód nie przyspiesza tak jak mi się wydaje powinien (nie jeździłem innym ditd ale mam porównanie z innymi autami). Szczególnie to się objawia na biegu 1 i 2 na niskich obrotach silnika. (Nie dam rady tym samochodem utrzymać się za audi 80 1.9 tdi 90km, a wydaję mi się, że powinny mniej więcej tak samo jechać, kolejnym przykładem jest seicento 1.1 którym mam okazje jeździć i wydaje mi się, że jest dużo bardziej elastyczne od diesla, co jest rzeczą dziwne, fakt, że mazda lepiej jedzie od 80km/h na 5 biegu. Mógłbym przytoczyć jeszcze kilka innych przykładów...)
2). Strasznie słabnie po wrzuceniu na 2 bieg. Jadąc w korku ruszam z jedynki trochę przejadę i wrzucam 2, tak jak reszta kierowców i wtedy ludzie mi uciekają. Aby jechać równo z nimi musze dłużej kręcić na 1. Jadąc pod górke na 2 i około 1200, 1400 obrotów nie dam rady się rozpędzić na 2 biegu.
3). Zauważyłem, że po przyciśnieciu powyżej 3k obr widzę, kłęby czarnego dymu. Jest tego naprawdę sporo, widzę w lusterkach.
4). Miałem czyszczony intercooler. Jak rozmawiam z mechanikami nikt nie chce spróbować rozwiać ten temat, gdyż twierdzą, iż japońskie diesle tak mają.
Ten samochód posiadam już ponad 1,5roku i tak jest odpoczątku. Po czyszczeniu ic chyba nastąpiła poprawa ale nie powiedziałbym, że znacząca. Samochód ma spalanie w granicach 6l, nawet poniżej co mnie zadawala. Lecz problem z przyspieszaniem to udręka. Co moglibyście poradzić? Jeżeli już gdzieś zostały rozwiązane te problemy to przepraszam ale ich nie znalazłem. Czytałem o egr, czyszczeniu dolotu, i srodku który czyści wtryski.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 10:54
Posty: 39
Skąd: Białystok
Auto: 626 gf Ditd 99r

Postprzez Neonixos666 » 3 sty 2011, 22:24

No wiesz o braku mocy w ditd to książkę można wydać.
Na twoim miejscu postąpił bym tak:
1. Rozruszał cięgno na zaworze westegate przy turbo
2. wlał środek do czyszczenie wtrysków najlepiej butelkę na pół baku (parę razy tak)
3. sprawdził czy nie ma pęknięć rur dolotowych i na łączeniach
4. wymienił filtr paliwa
5. sprawdził egr czy się nie zaciął przy okazji czy dolot jest zawalony

to takie czynności które najprościej wykonać na początek, jeśli po tym się nie zlokalizuje przyczyny no to już trzeba grubiej szukać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Kerrinf » 3 sty 2011, 22:52

Ten zawór przy turbinie już kiedyś rozruszałem. Postaram się jeszcze poszukać mechanika który by się podjął czyszczenia dolotu. Ile to może orientacyjnie kosztować?
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 10:54
Posty: 39
Skąd: Białystok
Auto: 626 gf Ditd 99r

Postprzez Neonixos666 » 3 sty 2011, 23:05

jest temat na forum o tym i ludzie którzy wiedzą dużo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 3 sty 2011, 23:05

Kerrinf napisał(a):Postaram się jeszcze poszukać mechanika który by się podjął czyszczenia dolotu. Ile to może orientacyjnie kosztować?

Zaniemyśl, około 400 zł cały zabieg przywracania mocy, jest o tym na forum w tym dziale ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 3 sty 2011, 23:10

z tym że efekty będą takie że im bardziej masz zawalony dolot tym większa różnica po czyszczeniu, są ludzie którym o takim zabiegu odżyło auto i są zadowoleni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 3 sty 2011, 23:25

Neonixos666 napisał(a): są ludzie którym po takim zabiegu odżyło auto i są zadowoleni.

Ja :D Tylko, że nie robiłem tego w Zaniemyślu bo daleko i terminy nie pasowały, a u zaprzyjaźnionego mechanika którego danych nie wolno mi ujawniać :P
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 3 sty 2011, 23:37

nie ważne gdzie byle efekt był takie sam czyli normalnie jeżdżąca mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Kerrinf » 4 sty 2011, 23:12

Kerrinf napisał(a):. Strasznie słabnie po wrzuceniu na 2 bieg. Jadąc w korku ruszam z jedynki trochę przejadę i wrzucam 2, tak jak reszta kierowców i wtedy ludzie mi uciekają. Aby jechać równo z nimi musze dłużej kręcić na 1. Jadąc pod górke na 2 i około 1200, 1400 obrotów nie dam rady się rozpędzić na 2 biegu.

A zapomniałem napisać, że latem z klima to ledwo ruszam. Mazda ma problem i jakby sie dusi czy coś.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 10:54
Posty: 39
Skąd: Białystok
Auto: 626 gf Ditd 99r

Postprzez en63 » 5 sty 2011, 13:48

ja u siebie w mazdzie wyregulowalem zawory i w trakcie pracy silnika zauwazylem ze jest pekniety przewod dolotowy od turdo.czego wczesniej mechanicy nie zauwazyli.nie udalo sie dokupic ale swoimi sposobami udalo sie pekniecie zespoic.Teraz ja juz odczuwam wieksza moc mojej mazdy.EDI duzo ciekawych rad mozna tez znalesc na tej stroniehttp://edi15-motoryzacja.blogspot.com
en63
 

Postprzez Kerrinf » 5 sty 2011, 13:53

dzieki, postaram sie niebawem sprawdzić. A to są duże pęknięcia. Chodzi mi o to czy sprawdzajac musze wszystkie rury wyjmować czy mozna sprawdzić na aucie? A ten link nie działa
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 10:54
Posty: 39
Skąd: Białystok
Auto: 626 gf Ditd 99r

Postprzez say » 5 sty 2011, 14:18

en63 napisał(a):duzo ciekawych rad mozna tez znalesc na tej stronie http://edi15-motoryzacja.blogspot.com
ciekawych może tak, karygodnych błędów na pewno http://edi15-motoryzacja.blogspot.com/2011/01/samochud-zima-co-i-jak.html
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Bandit » 5 sty 2011, 14:20

Lepiej wyjmij każdą i dobrze obejżyj.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez sionek » 26 sty 2011, 11:48

witam,mam problem ze swoja mazda,od jakiegos czasu jest zamulona,turbina włańcza sie dopiero od 2500, po czym zapala sie kontrola od swiec żarowych i mruga,,po prostu zrobił sie wolno ssący diesel..
pomocy..
sionek
 

Postprzez 121 » 19 kwi 2011, 22:51

Witam.Dalej walczę z moją M ostatnio wyregulowałem zawory i wykruszyłem krzemionkę z obu katalizatorów – bez efektu. Byłem w serwisie podpięli pod komputer i pokazało tylko przerwany obwód egr, mówili że zaślepienie egr też ma wpływ na moc bo dostaje za mało powietrza , więc zamówiłem używany egr. Mam prośbę potrzebuję schemat połączenia wężyków podciśnienia lub jakiś opis ja myślę, że w nich jest coś namieszane jakby ktoś miał coś takiego byłbym wdzięczny. Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:58
Posty: 70
Auto: Premacy DITD2.0 101KM 2001

Postprzez darek74 » 22 maja 2011, 13:20

121 Mam taki sam silnik rok2004. Wężyk podciśnienia od EGR idzie do kostki znajdującej się pod filtrem powietrza ( bardziej z tyłu) wraz z wężykiem od pompy wacum, zaś trzeci wężyk znajdujący się w splocie idzie od filtra powietrza od góry do kostki znajdującej się pod filtrem bliżej lampy. Jak byś miał jakieś pytania to wal ale foto to tylko na maila bo tutaj nie umiem wstawić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

Postprzez Neonixos666 » 22 maja 2011, 14:15

121 napisał(a):mówili że zaślepienie egr też ma wpływ na moc bo dostaje za mało powietrza


A to ci głupot nagadali bo zaślepienie egr powoduje że więcej ,,czystego" powietrza dostaje się do silnika, zawieszenie się egr w pozycji otwartej lub pół otwartej może skutkować zamuleniem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323