Fotorelacja czyszczenia zaworu EGR w BJ 323F 2.0 DiTD

Postprzez Paweł Mo » 5 sie 2009, 15:01

Dziś przeczyściłem kolektor dolotowy preparatem, o którym była mowa w temacie:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... t=#1396795
Kilka dni wcześniej rozmawiałem na PW z kolegą robertss, który wcześniej ode mnie dokonał identycznego zabiegu. Po uruchomieniu silnika i doprowadzeniu go do odpowiedniej temperatury, zaaplikowałem preparat bezpośrednio do kolektora. Ciekawy byłem jaka będzie reakcja brudu na preparat. Okazało się, że brud daje się doskonale rozpuścić a po wszystkim, po zaświeceniu latarką do środka widać było czyste ścianki wnętrza kolektora. Troszkę inaczej niż w opisie produktu, przy aplikowaniu obroty silnika szły w górę. Dalej czekała mnie już tylko jazda próbna. Auto chodziło rewelacyjnie, miałem tylko wrażenie, że jest troszkę cichsze przy wchodzeniu na wyższe obroty (a może to tylko autosugestia ;) ).
Jeżeli chodzi o mnie z czystym sumieniem polecam stosowanie tego preparatu.
Jutro czeka mnie czyszczenie IC. Niestety tym razem będzie to czyszczenie metodą "ręczną". ;) :)
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez Paweł Mo » 6 sie 2009, 15:35

Czwartek był dniem, w którym zająłem się czyszczeniem IC. Po jego wyjęciu, zostałem dość miło zaskoczony. Mianowicie stopień zabrudzenia był niewielki. Nawet po 2-krotnym zalaniu benzyną ekstrakcyjną i wypłukaniu, brudu było tyle co kot napłakał. W sumie więcej było rozbierania i czyszczenia niż to wszystko warte. ;) Także jestem happy! <lol>

P.S. Dziś po nocy zrobiłem kolejną próbną jazdę po czyszczeniu kolektora wlotowego. Mam wrażenie, że silnik naprawdę pracuje lepiej (ciszej), co stwierdził również mój znajomy, u którego byłem dziś na okresowym przeglądzie auta.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez freshbratek » 6 sie 2009, 18:02

ja chce foty zobaczyc :) z tego całego czyszczenia – nie zapomnij o tym :)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Wodzu » 6 sie 2009, 21:37

arek19 napisał(a):Czytałem na forum że zaślepiają ale czy to coś da-----ładna foto relacja.

Zaślepiłem EGR w sobote. Wpasowałem podszlifowane na krawężniku 50GR.
:]. Panowie u mnie lekko falują obroty. Płyn jet na full. Wsumie to pierwszy diesel na co zwrócić uwagę?
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Paweł Mo » 7 sie 2009, 14:30

Kolego bardzo źle zrobiłeś z tą 50 groszówką. Jeżeli podkładka ma powierzchnię oryginalnej blaszki wówczas EGR dociska całą płaszczyzną i jest OK. Jeżeli włożysz 50 groszy to w miejscach dokręcania robisz mu podwójną dźwignię poprzez właśnie te 50 groszy (oś obrotu), bo pomiędzy płaszczyznami EGR i kolektora w miejscach skręcania będziesz miał minimalne szczeliny. Takie coś prowadzi do pęknięcia żeliwnego korpusu EGR. Jesteś na dobrej drodze do zakupu nowego EGR za około 1500 zł. <lol> hahaha
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez Wodzu » 7 sie 2009, 19:08

Paweł M. napisał(a):Takie coś prowadzi do pęknięcia żeliwnego korpusu EGR. Jesteś na dobrej drodze do zakupu nowego EGR za około 1500 zł. łoł hahaha

Nie sadzę, moneta została zeszlifowana aby nie stanowiła oporu. Całość dokręciłem i nie ma żadnych szczelin. Nie wiem po co ta dygresja. :/ i jakieś uśmieszki.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez thy » 7 sie 2009, 21:41

Wodzu napisał(a):Nie wiem po co ta dygresja. :/ i jakieś uśmieszki.

EGR najlepiej zaślepić blaszką, ale na całej powierzchni styku zaworu z blokiem kolektora, a nie tylko w miejscu, gdzie zawór posiada otwór recyrkulacji... i o to właśnie chodziło Pawłowi.W – forum już zna przypadki pęknięcia żeliwnego korpusu EGR po zaślepieniu w ten sposób!!
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez Paweł Mo » 7 sie 2009, 23:48

Wodzu napisał(a):Nie sadzę, moneta została zeszlifowana aby nie stanowiła oporu. Całość dokręciłem i nie ma żadnych szczelin.

Zapewniam Cię, że tam nie będzie żadnego oporu, choćbyś nawet włożył podkładkę z 5 zł. Kolega thy wyjaśnił dokładnie o co mi chodzi. Zresztą rób jak uważasz, przecież to Twoje auto.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez Paweł Mo » 12 sie 2009, 07:52

IC po wymyciu, przed operację było podobnie.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez jojas » 14 sie 2009, 14:27

Panowie mam zachlapany EGR olejem, jak włączę klime silnik przy ruszaniu ledwo wchodzi na obroty praktycznie zdycha, no i na wolnych obrotach widać że spaliny z rury wydechowej mają zabarwienie brunatne-czarniawe czy to może być EGR ?
jojas
 

Postprzez mariuhu » 16 sie 2009, 22:03

czemu służy zaślepienie EGR???
mariuhu
 

Postprzez poflek » 18 sie 2009, 23:31

mariuhu napisał(a):czemu służy zaślepienie EGR?

Jak filip z konopii...

Hint: Zacznij od poradnika...
<czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=65171
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez sqader » 13 sty 2010, 18:25

nie wiem czy nie zostane wysmiany ale chce sie dowiedziec co daje zaslepienie zaworu EGR?
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 17:56
Posty: 33
Skąd: puławy
Auto: Mazda 6 2.0CiTD 100kW 2002r

Postprzez YgooR » 13 sty 2010, 18:39

sqader napisał(a):co daje zaslepienie zaworu EGR

poflek napisał(a):Zacznij od poradnika...
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=65171

Dział 8 podpunkt b

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez vqsoft » 13 sty 2010, 20:46

tak czytam o zaślepieniu egr sreberkiem – trochę mnie to przeraza a to z jednego powodu
kiedyś na forum nissana wyczytałem ze zaślepiają zawór egr moneta 2 zl bo idealnie pasuje. Tak się złożyło ze kumpel mial forda probe 2.2 turbo z niedomagającym zaworkiem. Wiec inwestując 2 pln zaślepiliśmy zawór. Jakie było nasze zdziwienie gdyż po roku padła turbina
a zgadnijcie co znaleźli w w turbinie ? – środek z 2 złotówki!
to tak dla przestrogi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez vanessa25356 » 20 lut 2010, 23:25

witam uzytkownikow miałem problem tez z egr po wymontowaniu zamoczylem go w nafcie na 24h po wyjeciu z nafty przeczyscilem go pedzelkiem i miałem na 1500 km spokuj w tygodniu znowu sie za niego zabieram
vanessa25356
 

Postprzez Riki » 21 lut 2010, 00:53

vqsoft napisał(a):tak czytam o zaślepieniu egr sreberkiem – trochę mnie to przeraza a to z jednego powodu
kiedyś na forum nissana wyczytałem ze zaślepiają zawór egr moneta 2 zl bo idealnie pasuje. Tak się złożyło ze kumpel mial forda probe 2.2 turbo z niedomagającym zaworkiem. Wiec inwestując 2 pln zaślepiliśmy zawór. Jakie było nasze zdziwienie gdyż po roku padła turbina
a zgadnijcie co znaleźli w w turbinie ? – środek z 2 złotówki!
to tak dla przestrogi


Do zaślepiania nie używa się monet wykonanych z dwóch części w tym 2zł ;) najlepsza w DiTD jest blacha docięta pod rozmiar oryginalnej...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez DieselFan » 18 lip 2011, 00:19

wyczyściłem dziś EGR, nie było zbyt wiele syfu,ledwo nalot z sadzy,ale mam wrażenie jakby samochód lepiej startował z miejsca-faktyczny efekt czyszczenia czy auto(nomen omen)sugestia? :D
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez freshbratek » 19 lip 2011, 10:53

DieselFan – wyczyść IC odczujesz wówczas różnicę na starcie :)
<czarodziej>
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez DieselFan » 19 lip 2011, 13:16

wiem,że przyspieszenie na starcie zależy głównie od IC-dlatego jestem tak zdziwiony różnicą,jaką odczułem po wyczyszczeniu EGR :)
próbowałem się dobrać do IC,ale nie mogłem zdjąć gumowych przewodów z rur IC. bałem się podważać śrubokrętem,żeby nie porwać... spróbuję może w sobotę :)
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323