Zawór przyspieszenia kąta wtrysku paliwa (TCV)

Postprzez MACIEKbm » 15 kwi 2008, 22:06

MarekW napisał(a):Zawór to zawór i nie pałni on żadnej roli czujnika.

tak to tylko zawór,ale nieszczelny moze być przyczyną zapowietrzania się pompy
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2007, 17:01
Posty: 70
Skąd: Sokoły/Warszawa
Auto: MAZDA 626 DITD 1999r

Postprzez MarekW » 16 kwi 2008, 14:38

no to zrozumiale jak cos jest nie szczelnie to moze sie i pompa zapowietrzyc...
chyba powoli doraastam do kupienia nowego TCV .. bo mimo uszczelnienia troche sie jednak poci .. i to chyba teraz jest wyciek przez piny ale nie u podstawy ale poprzez piny ... jak to juz kiedys bylo opisane ...
samochod jezdzi bez problemow .. zapala jak zimny i jak ciebply bez problemow ..ale nie lubie jak cos sie poci :–)
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez MarekW » 29 maja 2008, 14:13

Witam,

Właśnie osobiście wymieniłem zawór TCV i pełen sukces nic nie cieknie :–).

Co do samej operacji wymiany to należy mieć dojście od spodu (kanał) i od góry, klucze imbus 5 i 8 z przedłużkami, klucze płaskie lub nasadowe 10 i 13, aby usunąć wspornik, który jest przykręcony z prawej strony pompy.

Najbardziej czasochłonne jest odkręcenie wspornika, a dokładniej śruby na imbus umieszczonej blisko silnika (przeszkadza taka plastikowo-gąbkowa osłona i przewody do wtryskiwaczy), ale się da.
Zobaczę jak wymiana wpłynie na spalanie powinno być trochę mniej bo nie cieknie.

Szczerze mówiąc nie jest to trudne ani nie wymaga specjalistycznego sprzętu tylko dobre chęci i kanał. (2 godziny – bez większego pośpiechu, dodając wymianę wtyczki na nową bo starą jakiś czas temu zmasakrowałem ale udało mi się zdobyć nową oryginalną).
Teraz bym całą tą operację zrobił w godzinę.

Pozdrawiam
Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez topik » 2 paź 2008, 15:33

Witam!We wrześniu miałem chwilowy problem z zaworem TCV a sprawa wyglądała następująco.Wlałem na stacji do baku kiepskiego paliwa i po przejechaniu kilkunastu kilometrów zaczęły na wolnych obrotach falowac lekko obroty.Jeździłem tak kilka dni aż zalałem na sprawdzonej stacji sprawdzone paliwo i po rzejechaniu kilku kilometrów obroty przestały falować. Po kilku dniach wlałem do baku znowu to kiepskie paliwo i po przejechaniu kilkunastu kilometrów zaczęły się problemy z przyśpieszaniem.W trakcie przyśpieszania silnik zachowywał się tak jakby na chwile tracił moc i po 2,3 sekundach ją odziskiwa oraz wrócił problem falujących obrotów i Mazda źle odpalała.Tak było przez trzy dni.Na trzeci dzień gdy wracałem do domu z każdym kilometrem problem z przyśpieszaniem robił sie coraz poważniejszy.Po przejechaniu 70 km Mazda zaczeła słabnąć i zaczęła mrugac kontrolka świec źarowych.Zatrzymałem samochód i stwierdziłem, że nie ma sęsu dalej jechać, trzeba Mazde sholować.Na drugi dzień wyjąłem zbiornik paliwa , wylałem kiepskie paliwo, wlałem sprawdzone paliwo, po odpaleniu obroty nieraz falowały a nie raz nie.To samo było z paleniem oraz pozostał problem z przyśpieszaniem.Po odczytaniu kodu błędu stwierdziłem, że jest to kod 0216 czyli czujnik TCV i tu dziekuje lukaszp, xANDiemu oraz Rikiemu za pomoc w interpretacji kodu błędu.Po wykasowaniu kodu zauwarzyłem dużą poprawę ale to jeszcze to nie było to.Następnego dnia postanowiłem wymienić filtr paliwa.Po wymianie filtra problem całkowicie zniknął.
Ostatnio edytowano 3 paź 2008, 16:46 przez topik, łącznie edytowano 1 raz
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez xANDy » 3 paź 2008, 11:22

topik – nie Ty jeden miałeś problemy po kiepskim paliwie – i bardzo podobne objawy. Nawet Riki ostatnio miał takie dziwne czkawki, które minęły po zmianie paliwa na dobre.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez lukaszp » 3 paź 2008, 14:32

xANDy napisał(a):Nawet Riki ostatnio miał takie dziwne czkawki, które minęły po zmianie paliwa na dobre.

Tylko pytanie gdzie jest to dobre paliwo.
Ja leje na Shelu V-power i coś ostatnio gorzej mi zapala z rana (zmiana zauważalna po ostatnim tankowaniu).
Niby dobra stacja a coś nie gra.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez xANDy » 3 paź 2008, 15:38

Zalej raz statoli +xeramic, zrób na tym 4/5 baku. Potem zalej coś normalnego.

Co do paliwa – nie ma idealnej stacji – każda dorzuca do paliwa jakieś swoje "dodatki" trzeba więc wyczuć, które stacje dają takie co je DiTD lubi. Poza tym – trzeba mieć zaufaną jedną konretną stację bo przekręty i kiepskie paliwo może być tak samo na wielkiej jak i na małej. Może być malutki dobry shell i extra kiepski Statoil, a może być rewelacyjny oreln'ik a fatalna inna stacja tuż obok (BP, Rafineria itp.).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tsiwy1980 » 3 mar 2009, 21:45

Witam.Niedawno kupiłem Mazdę Premacy 2,0 ditd i ostatnio pojawił się problem. Miałem zaśniedziały przekaźnik spv (czarny kolor) i z tego powodu auto nie zawsze odpalało. Po wyczyszczeniu styków auto odpala na dotyk, ale zaczęła migać kontrolka świec żarowych i mazda zaczęła pracować jak transit,czyli głośno i straciła moc. Sprawdziłem i okazało się, że to tcv. Silnik pracuje tak samo, niezależnie od tego, czy zdejmę kabel z zaworu, czy też nie. Zawór nie przecieka. Pytanie moje brzmi, czy ten zawór może się zaciąć, spalić..Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 3 mar 2009, 21:09
Posty: 7
Skąd: Radziejowice
Auto: Mazda Premacy 2,0 ditd, 2000 r

Postprzez MarekW » 3 mar 2009, 22:22

Pewnie, że może to tylko zawór .. ale sprawdź oprność na nim. Gdzieś na forum było napisane ile powinna wynosić.
A może jakieś styki zaśniedziały i wtyczka nie styka?
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez Jaksa » 3 mar 2009, 22:27

MarekW napisał(a):A może jakieś styki zaśniedziały i wtyczka nie styka?
Dokładnie , poleć po przewodach moze gdzies sie ułamał....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tadziol » 4 mar 2009, 14:00

walczę z podobnym przypadkiem,mogę podpowiedzieć parę rzeczy:
opór TCV ok 11 ohm,na konektorze dwa przewody-biały/czerwony->zasilanie po zapłonie 12V oraz czerwony/biały->sterowanie od PCM
działanie TCV jest słyszalne po załączeniu stacyjki-charakterystyczne cykanie z częstotliwością ok. 2 sek.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez tsiwy1980 » 4 mar 2009, 20:40

Dzięki za podpowiedź. W piątek będę miał drugi tcv, więc zobaczę czy to nie jego wina. Dam oczywiście znać co mi się udało zdziałać.
Początkujący
 
Od: 3 mar 2009, 21:09
Posty: 7
Skąd: Radziejowice
Auto: Mazda Premacy 2,0 ditd, 2000 r

Postprzez tadziol » 4 mar 2009, 21:27

tsiwy1980 napisał(a):Sprawdziłem i okazało się, że to tcv.


jak do tego doszłeś? kody usterek? a jeśli tak to jaki?

tsiwy1980 napisał(a):Silnik pracuje tak samo, niezależnie od tego, czy zdejmę kabel z zaworu, czy też nie.


sprawdź czy masz zasilanie TCV jak opisywałem
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez thomass » 4 mar 2009, 22:24

tsiwy1980 napisał(a):Witam.Niedawno kupiłem Mazdę Premacy 2,0 ditd i ostatnio pojawił się problem. Miałem zaśniedziały przekaźnik spv (czarny kolor) i z

witam .gdzie jest ten przekaznik?moze u mnie jest podobnie?chociaz w cuda nie wierze.ale....
problem z odpalaniem mam od roku .na cieplym nie zapali tylko jak odlacze czujnik tem.[wtedy na dotyk]40tys tak juz zrobilem[w ciagu roku]j
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez tsiwy1980 » 5 mar 2009, 10:09

To, że powodem niedomagania jest tcv, wiem, bo kiedyś spadł mi przewód i były takie same objawy. Zasilanie oczywiście sprawdzę.
Jeżeli chodzi o przekaźnik to jest on w skrzynce bezpieczników, zamontowanej na lewym nadkolu. Obok niego jest zielony przekaźnik główny. Wystarczyło wyjąć go i wyczyścić styki. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 3 mar 2009, 21:09
Posty: 7
Skąd: Radziejowice
Auto: Mazda Premacy 2,0 ditd, 2000 r

Postprzez tsiwy1980 » 10 mar 2009, 22:19

Witam. W tym momencie jestem po zamontowaniu drugiego tcv i nadal auto nie pracuje poprawnie. Opór jest taki sam na obu zaworach, tzn. 12 ohm. Powodem moich problemów jest brak zasilania na przewodzie dochodzącym do zaworu( max 0,2 volta). Moje pytanie jest takie, który przekaźnik lub bezpiecznik odpowiada za dopływ prądu do zaworu i jak to sprawdzić. Dzięki
Początkujący
 
Od: 3 mar 2009, 21:09
Posty: 7
Skąd: Radziejowice
Auto: Mazda Premacy 2,0 ditd, 2000 r

Postprzez MarekW » 11 mar 2009, 09:50

Zawor TCV z jednej strony jest podlaczony bezposrednio do PCM (1C) a z drugiej strony do przekaznika PCM Control Relay. Ten sam przkaznik dostarcza +12V do IDM (steruje SPV), Fuel Shut off, zawor EGR i do czujnika MAP.
Wiec sprawdz czy jest to 12V.. a tak ogolnie to jest TCV sterowany szerokoscia impulsu wiec lepiej podlaczyc oscyloskop niz woltomierz.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez tsiwy1980 » 11 mar 2009, 16:42

Rozumiem. Jeden przewód z TCV idzie do komputera a drugi na ten przekaźnik. W takim razie moje kolejne pytanie. Czy ten drugi przewód jest bezpośrednio podłączony do tego przekaźnika? Jak wezmę miernik to pomiędzy tym przewodem a którymś z pinów w gnieździe przekaźnika powinienem mieć obwód?
Początkujący
 
Od: 3 mar 2009, 21:09
Posty: 7
Skąd: Radziejowice
Auto: Mazda Premacy 2,0 ditd, 2000 r

Postprzez MarekW » 11 mar 2009, 22:12

Masz na mysli obejscie przekaznika przez zwarcie pinow we-wy? jak przekaznik lezy to wiecej rzeczy nie funkcjonuje niz TCV.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez tsiwy1980 » 12 mar 2009, 14:03

Nie. Chcę sprawdzić czy nie przerwał mi się gdzieś przewód pomiędzy TCV a przekaźnikiem. Czy ten przewód idzie bezpośrednio czy przechodzi jeszcze przez inne układy. Jak go mogę sprawdzić?
Początkujący
 
Od: 3 mar 2009, 21:09
Posty: 7
Skąd: Radziejowice
Auto: Mazda Premacy 2,0 ditd, 2000 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323