Witam
Potrzebuję pomocy..... Czy ktoś może dysponuje i mógłby mi udostępnić schemat faz rozrządu, schemat rozrządu lub chociaż zdjęcie rozrządu ww. auta?
Pozdrawiam
WMaj
			
			
		Schemat faz rozrządu – potrzebny....
		
				Strona 1 z 1
			
	
	
	Problem jest w tym, że pękł mi pasek, a po wymianie niezbędnych części na nowe silnik chodzi głośniej niż przed awarią. Ponieważ awaria miała miejsce w trasie, teraz z miejscu zamieszkania staram się z kolegą mechanikiem znaleźć przyczynę takiej pracy silnika.
			
			
		
- Od: 14 kwi 2005, 15:54
 - Posty: 24
 - Skąd: Gdańsk
 - Auto: 626 2.0 DiTD GF / V70 2.5 TDI
 
Gdyby źle ustawił cośkolwiek – to auto by nie odpaliło albo bardzo by szarpało silnikiem (chciałby wyskoczyć z kasty).
A czy ustawiłeś luz zaworowy? Wdechowe 0,15mm wydechowe 0,35mm. Oczywiście na zimniuteńkim silniku (po nocnym odpoczynku). Wydechowe dźwigienki są krótsze!
Sprawdź też, czy któryś z zaworów nie ma luzów góra-dół, bo może młotek (dźwigienka z prowadnicą w kształcie T popychająca dwa zawory na raz) nierówno naciska parę zaworów.
			
			
		A czy ustawiłeś luz zaworowy? Wdechowe 0,15mm wydechowe 0,35mm. Oczywiście na zimniuteńkim silniku (po nocnym odpoczynku). Wydechowe dźwigienki są krótsze!
Sprawdź też, czy któryś z zaworów nie ma luzów góra-dół, bo może młotek (dźwigienka z prowadnicą w kształcie T popychająca dwa zawory na raz) nierówno naciska parę zaworów.
Silnik oznaczenie ma RF? podaj maila to Ci prześlę
			
			
		
- Od: 26 sie 2005, 07:39
 - Posty: 1101 (2/0)
 - Skąd: Drawno
 - Auto: RX8 z z32se
 
pawelc napisał(a):Silnik oznaczenie ma RF?
RF miały w oznaczeniu diesle w GD i GE
Nie wiem czy DiTD to też RF
według info-techa jest to RF 1997-2003 a to raczej nie GE?,ale może byc  błąd Wojtek Maj jak chcesz PDF-a z ustawieniem rozrządu to podaj maila
			
			
		
- Od: 26 sie 2005, 07:39
 - Posty: 1101 (2/0)
 - Skąd: Drawno
 - Auto: RX8 z z32se
 
RF-TBartek. napisał(a):Jakie jest dokładnie oznaczenie tego silnika
Mała historia.....
Pierwszy motor wysokopręzny miał oznaczenie RF ( 1983-1987 ) następny RF-7 ( 1988-1992 ) od 1992 do 1996/7 RF-CX ( Comprex ) 1997-2002 RF-T ( DiTD ) tyle pamiętam.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl  Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
		Ale na bloku silnika jest wybite samo RF
Chociaż w opisach mówią o RF-T (ew. RF-T HP)
			
			Chociaż w opisach mówią o RF-T (ew. RF-T HP)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
		z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Ustala się nimi luzy na zaworach – żeby dźwigienka wduszała równo oba zawory na raz.
			
			Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
		z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
No tak, ale po co tak skomplikowali sobie sprawę regulacji zaworów, mogli zrobić tą dźwignię symetryczną a regulację przeprowadzać tylko jedną śrubą na dźwigni. 
Co do poradnika czytałem go już kilka albo kilkanaście razy, jest świetny, czyta się jak lekturę szkolną
 (oczywiście z zainteresowaniem), "esencja" zebrana w jednym miejscu, wszystkie fora żeby tak wyglądały.
			
			
		Co do poradnika czytałem go już kilka albo kilkanaście razy, jest świetny, czyta się jak lekturę szkolną

- Od: 28 gru 2007, 14:33
 - Posty: 6
 - Skąd: Turek
 - Auto: Premacy 2.0 DiTD
 
Śrubę na mostku ustala się tylko jeden raz – na początku a regulacje wykonuje się tylko górną śrubą (luzy zaworowe). Przy jednym wałku jest to ciekawe posunięcie i skuteczne.
Aha – a temat wyląduje w koszu na dniach, bo jest po prostu zbędny.
			
			Aha – a temat wyląduje w koszu na dniach, bo jest po prostu zbędny.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
		z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
		
				Strona 1 z 1
			
	
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
