Ubytki oleju
sluchajcie... tak czytam i oczom nie wierze...
jak auto nie bralo oleju i zaczyna brac (po wymianie), to mozna sie zastanawiacz czy nie zmienic oleju...
ale jezeli auto od dawna bierze olej, to cudow nie zdzialacie zmiana jego gestosci czy nazwy...
proponuje zabrac sie za to auto od podstaw...
pomierzyc i posprawdzac co je dokladnie boli...
czyli zaczac od pomiaru kompresji...
jak auto nie bralo oleju i zaczyna brac (po wymianie), to mozna sie zastanawiacz czy nie zmienic oleju...
ale jezeli auto od dawna bierze olej, to cudow nie zdzialacie zmiana jego gestosci czy nazwy...
proponuje zabrac sie za to auto od podstaw...
pomierzyc i posprawdzac co je dokladnie boli...
czyli zaczac od pomiaru kompresji...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Od tego mam zamiar zaczac(kompresja).Zastanawia mnie tylko co bedzie jak na kompresji okaze sie ze jest wszystko w normie,a czuje ze tak bedzie bo poza braniem oleju samochodowi nic nie dolega zwinny szybki nie kopci!Czyzbym trafil samochod o ktorym producent pisze w instrukcji obslugi ze dopuszczalne zuzycie oleju moze wynosic 0,8l/1000km(Ksiazkowy samochod
)

Producenci piszą ze 0,8l/1000km juz od 20 lat, w starym oplu rocznik 97 tez tak pislai w instrukcji ale auto jezdzi na full syntetyku Elfa do dzis i oleju nie bierze (0,5l na 10000tys)
Panowie w sobote prawdopodobnie bede sprawdzal kompresje,na sama mysl przechodza mi ciarki czuje sie jakbym mial pojsc z wizyta do stomatologa lekki stersik,ale do rzeczy!Potrzebuje jakis wzorzec pomiaru cisnienia kompresji ogolnikowo jakie powinny byc prawidlowe sprezanie minimalna i maksymalna norma dla mojego silnika przypominam silnik 2,0 benzyna!!!
kompresja cylindrow: 12.0 – 17.2 bar
cisnienie oleju: 2.3 – 5.2 bar przy 3000 rpm
ps. moga byc np. tylko zapieczone pierscienie...
powodzenia...
cisnienie oleju: 2.3 – 5.2 bar przy 3000 rpm
ps. moga byc np. tylko zapieczone pierscienie...
powodzenia...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Dziekuje za info,mam jeszcze jedno pytanko moj obecny przebieg to 125.000 km jakies 10-15 tys temu zainstalowalem LPG czy powinienem zrobic regulacje zaworow przed mierzeniem kompresji????Uwazam ze to dosc wazne pytanie!Co wy na to?
Wojtek wiesz moze jak te luzy sprawdzic,i czy luzy zaworowe moga miec wplyw na zwiekszenie zuzycie oleju?Teraz jestem w kropce niewiem czy zrobic kompresje,czy wpierw sprawdzic luzy a potem kompresje!!!
zrob kompresje... tam powinno wyjsc co jest nie tak...
zawory moga zmniejszyc kompresje, ale nie powinny byc przyczyna brania oleju...
olej moze byc spalany przez zapieczone pierscienie (np. skutek nieodpowiedniego oleju, czy przytkania kanalow smarujacych) lub gora przez uszczelniacze zaworowe... a w najgorszym przypadku przez wytarcie plaszczyzn cylindrow...
zawory moga zmniejszyc kompresje, ale nie powinny byc przyczyna brania oleju...
olej moze byc spalany przez zapieczone pierscienie (np. skutek nieodpowiedniego oleju, czy przytkania kanalow smarujacych) lub gora przez uszczelniacze zaworowe... a w najgorszym przypadku przez wytarcie plaszczyzn cylindrow...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wojtek napisał(a):olej moze byc spalany przez zapieczone pierscienie (np. skutek nieodpowiedniego oleju,
Kolega mial to w Corolli 1,6 VVti, niestety lany był CAstrol bo Toyota się z nimi skopulowała w temacie olei, po naprawie przeszedl na Mobil i zero brania oleju (wczesniej kilka litrów na 10tys km)
Szczerze jak czytam post i widze naprawa remont silnika to mnie to przerasta!!!Gdyby byly zapieczone pierscienie to jest jakis inny sposob niz naprawa na przywrocenie im odpowiedniej zywotnosci???
Moja M5, 1,8 bierze jakieś 1,5 litra na 1000km, spreżanie pomierzone jest podobno ok, auto odpala bez problemu, moc też w porządku, niby nic nie dolega a oleju kotłuje jak pisze, i kopci ostro na szaro niebiesko. Odma sucha i czysta, ponoć przez to też może brać. Olej zalany 10w40.
Od czego zacząć koledzy.
Od czego zacząć koledzy.
- Od: 5 cze 2012, 18:24
- Posty: 5
- Auto: Mazda 5
1.8 benzyna
2005r.
Ełk
zwerwer napisał(a):Od czego zacząć koledzy.
podaj wynik kompresji...
jak pali olej, to chyba nie trzeba nic dodawac...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wojtek napisał(a):zwerwer napisał(a):Od czego zacząć koledzy.
podaj wynik kompresji...
jak pali olej, to chyba nie trzeba nic dodawac...
Mechanik powiedział, tylko ze sprężanie ma w normie, nie dopytywałem ile dokładnie bo niewiele mi to mówi, jak dobre to dobre.
Co do oleju, po zakupie auta zalałem dexelię 10w40, (był zalany shell 10w40), ale jak mi spalił 1,5l/1000km, to zalałem najtańszy orlen platinium 10w40. Auto więcej stoi jak jeździ więc, może nic mu nie będzie.
- Od: 5 cze 2012, 18:24
- Posty: 5
- Auto: Mazda 5
1.8 benzyna
2005r.
Ełk
Jak pali olej to gorszy olej nic nie pomoże tylko zaszkodzi.
http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf
http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość