Mazda6 (GJ) – Nasze wrażenia i opinie
Srebrny, odbiór ma być w lipcu, a o opóźnieniu nic nie wiem – zresztą w umowę z dealerem mam wpisane, że mają mi dostarczyć samochód do końca lipca... Jakby było opóźnienie, to dla mnie koszmar, bo jadę z żoną do Finlandii samochodem w sierpniu, a Accord będzie już sprzedany w czerwcu, żeby mieć czym zapłacić za Mazdę!
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.marcin.bruczkowski.com
OLP napisał(a):Nie wiem czy już ktoś tu wspominał o metalicznym brzęczeniu na jałowych obrotach gdy silnikj jest lekko nagrzany. Wydaje mi się, że hałas dochodzi od jakiejś cewki/zaworku chyba na pompie paliwowej.
Jest to trochę denerwujące ale po włączeniu radia już nie słyszalne...
Niezaboserwowałem czegoś takiego. Też mi coś brzęczało na początku, myślałem że to z deski rozdzielczej ale kolega na forum podpowiedział że może to być kabelek od alarmu i tak faktycznie było. Wspomniałem w ASO o tym przy pierwszym przeglądzie, podkleili kabelek i jest cichutko
Gajdzin napisał(a):A, to ciekawe. Może dlatego, że rozwiązania pt. pokrętło na tunelu centralnym mają strasznie złą sławę w Japonii od czasów pierwszej genereacji takiego systemu w BMW? Przeczytam dokładniej na japońskiej stronie Attenzy dzisiaj po pracy i zobaczę, co oni tam wymyślili.
OK, poczytałem stronę Mazdy Japan i faktycznie są różnice – pokrętła na tunelu centralnym nie montują, zamiast tego jest dziura na drobiazgi, a wszystkie funkcje są sterowane przyciskami przy wyświetlaczu centralnym. Nb. nawigacja jest do wyboru: Alpine albo Pioneer. Moja teoria braku pokrętła jest jak w poprzednim poście – japońska prasa motoryzacyjna nie zostawiła suchej nitki na oryginalnym pokrętle wielofunkcyjnym w BMW
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.marcin.bruczkowski.com
Jasne – no więc przede wszystkim tam są cztery różne nawigacje do wyboru:
1. HD Alpine
2. HD Pioneer
3. Panasonic
4. Pioneer
Kosztują one od Y147000 do 251000, czyli od 4874zł do 8322zł.
Ale zanim zaczniemy się cieszyć, że w Polsce taniej, to taka sama konfiguracja jak mój SkyPASSION z silnikiem 2.5i, a przynajmniej bardzo podobna, bo tam się każdą opcję wybiera osobno, wyniosła w japońskim konfiguratorze Y3,7 mln czyli 120 tys. zł, podczas kiedy w Polsce to 135 tys. Po prostu różnica w naszym VAT vs. ich Shohize (5%, ale już wkrótce 8%, a w 2014 – 10%, co pewnie niesamowicie napędza w Japonii sprzedaż drogich dóbr typu samochody, jak zawsze, kiedy podatek ma się podnieść...)
Ciekawostka: znalazłem jedną opcję, która jest często w japońskich samochodach, a w Europie nieznana – dwie malutkie kamery zamontowane na lewo i prawo od PRZEDNIEJ tablicy rejestracyjnej. Co to daje? Wyjeżdżając z wąskiej uliczki (na następną wąską – jak to w Japonii) można wystawić tylko sam czubek nosa samochodu i sprawdzić, czy coś nie nadjeżdża. Bo gdybyśmy wyjechali na tyle, że da się zobaczyć okiem ludzkim, nawet wychylając się do samej przedniej szyby, to już by było za późno – nasza maska by tarasowała połowę uliczki poprzecznej, i jakby coś nią jechało, to by nas skasowało.
1. HD Alpine
2. HD Pioneer
3. Panasonic
4. Pioneer
Kosztują one od Y147000 do 251000, czyli od 4874zł do 8322zł.
Ale zanim zaczniemy się cieszyć, że w Polsce taniej, to taka sama konfiguracja jak mój SkyPASSION z silnikiem 2.5i, a przynajmniej bardzo podobna, bo tam się każdą opcję wybiera osobno, wyniosła w japońskim konfiguratorze Y3,7 mln czyli 120 tys. zł, podczas kiedy w Polsce to 135 tys. Po prostu różnica w naszym VAT vs. ich Shohize (5%, ale już wkrótce 8%, a w 2014 – 10%, co pewnie niesamowicie napędza w Japonii sprzedaż drogich dóbr typu samochody, jak zawsze, kiedy podatek ma się podnieść...)
Ciekawostka: znalazłem jedną opcję, która jest często w japońskich samochodach, a w Europie nieznana – dwie malutkie kamery zamontowane na lewo i prawo od PRZEDNIEJ tablicy rejestracyjnej. Co to daje? Wyjeżdżając z wąskiej uliczki (na następną wąską – jak to w Japonii) można wystawić tylko sam czubek nosa samochodu i sprawdzić, czy coś nie nadjeżdża. Bo gdybyśmy wyjechali na tyle, że da się zobaczyć okiem ludzkim, nawet wychylając się do samej przedniej szyby, to już by było za późno – nasza maska by tarasowała połowę uliczki poprzecznej, i jakby coś nią jechało, to by nas skasowało.
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.marcin.bruczkowski.com
Gajdzin napisał(a):Ciekawostka: znalazłem jedną opcję, która jest często w japońskich samochodach, a w Europie nieznana – dwie malutkie kamery zamontowane na lewo i prawo.
Znana – ten patent stosuje też Audi.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Dziękuję za odpowiedź
Wyposażenie jakie u nas nie występuje spowoduje zapewne za jakieś dwa lata lub trzy wypuszczenie nowszej wersji Mazdy 6 mające na celu ukazanie iż model jest dynamiczny i rozwijany.
Co do ceny to w sumie trudno jest stwierdzić ile kosztuje wyprodukowanie tego samochodu z zyskiem porównując wartości z USA, Europy i Japonii.
Jeszcze ciekawsze jest porównanie nowej Mazdy 6 do starej
Poza tym to tak biegle znasz japoński czy po prostu jak większość wujek google
Wyposażenie jakie u nas nie występuje spowoduje zapewne za jakieś dwa lata lub trzy wypuszczenie nowszej wersji Mazdy 6 mające na celu ukazanie iż model jest dynamiczny i rozwijany.
Co do ceny to w sumie trudno jest stwierdzić ile kosztuje wyprodukowanie tego samochodu z zyskiem porównując wartości z USA, Europy i Japonii.
Jeszcze ciekawsze jest porównanie nowej Mazdy 6 do starej
Poza tym to tak biegle znasz japoński czy po prostu jak większość wujek google
- Od: 11 mar 2013, 12:26
- Posty: 95
discus napisał(a):Poza tym to tak biegle znasz japoński czy po prostu jak większość wujek google
Weź sobie trudu zadaj i kliknij w podpis...
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
ur. 1965 r. w Warszawie. W latach 1983-1986 studiował anglistykę na Uniwersytecie Warszawskim, po czym wyjechał na studia kulturoznawcze do Tokio. Miał wrócić po roku, tymczasem spędził w Japonii dziesięć lat.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
discus napisał(a):Poza tym to tak biegle znasz japoński czy po prostu jak większość wujek google
Nie znam japońskiego biegle, bo mocno mi zardzewiał, ale strony internetowe o samochodzie czyta się bardzo łatwo, masa słów wziętych z angielskiego, a w rodzimych, japońskich, jak na 10 znaków jednego nie rozumiem, po prostu sprawdzam w słowniku
Natomiast wujek Google Translate prawi takie bzdury przy tłumaczeniach z języków z innych rodziny, np. z ałtańskiej (japoński) na indoeuropejski (polski), że można się posikać z radości... Obawiam się, że pensje zawodowych tłumaczy nie są jeszcze zagrożone
よろしくおねがいします (czyli: dziękuję bardzo, kłaniam się w pas i polecam łaskawej pamięci),
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.marcin.bruczkowski.com
Gajdzian ( albo Panie Mariuszu ) przepraszam, iż na forum Mazdy oprócz treści nie zwracam uwagi na otaczającą ją grafikę. Obiecuję to naprawić zwłaszcza, iż żona mojego kolegi studiowała w Japonii a kraj ten w okresie międzywojennym wiele znaczył dla naszego Kraju.
Powracając do forum. Wczoraj oglądałem swoją Mazdę w salonie. Stoi na dworze. Nie ma zaślepek na zderzakach. Poza tym jest Boska.
Powracając do forum. Wczoraj oglądałem swoją Mazdę w salonie. Stoi na dworze. Nie ma zaślepek na zderzakach. Poza tym jest Boska.
- Od: 11 mar 2013, 12:26
- Posty: 95
discus napisał(a):Obiecuję to naprawić zwłaszcza, iż żona mojego kolegi studiowała w Japonii a kraj ten w okresie międzywojennym wiele znaczył dla naszego Kraju.
Powracając do forum. Wczoraj oglądałem swoją Mazdę w salonie. Stoi na dworze. Nie ma zaślepek na zderzakach. Poza tym jest Boska.
To proszę powiedzieć żonie "yoroshiku", może nawet ją poznałem, jeśli to było w latach 1986-1996?
A Matsudy zazdroszczę! Ja jeszcze muszę czekać TRZY MIESIĄCE
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.mazda.pl/PageFiles/209213864 ... 6_ver2.pdf
Strona 11 nad tablicą 45 stopni w prawo za czujnikiem odległości (prawdopodobnie otwór technologiczny na uchwyt holowniczy)
Strona 17 nad zderzakiem (kolor czarny) po obu stronach (zdjęcie w wersji kombi nie znalazłem sedana z tyłu).
Zapewne zaślepią, ale ten śnieg
Po stronie obok kierowcy była piękna kartka z literami japońskimi. (Zapewne – samochód sprawny
)
Strona 11 nad tablicą 45 stopni w prawo za czujnikiem odległości (prawdopodobnie otwór technologiczny na uchwyt holowniczy)
Strona 17 nad zderzakiem (kolor czarny) po obu stronach (zdjęcie w wersji kombi nie znalazłem sedana z tyłu).
Zapewne zaślepią, ale ten śnieg
Po stronie obok kierowcy była piękna kartka z literami japońskimi. (Zapewne – samochód sprawny
- Od: 11 mar 2013, 12:26
- Posty: 95
discus napisał(a):Po stronie obok kierowcy była piękna kartka z literami japońskimi. (Zapewne – samochód sprawny)
Zrób zdjęcie komórką, to Ci powiem, co tam napisane
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.marcin.bruczkowski.com
Nie wiem czy było
http://www.samar.pl/__/3/3.a/72202/Mazd ... cale=pl_PL
http://www.samar.pl/__/3/3.a/72202/Mazd ... cale=pl_PL
- Od: 10 gru 2012, 18:21
- Posty: 10
- Skąd: Warszawa
- Auto: Honda CR-V 2.0 Aut. Executive 2009 rok.
Faktycznie ta ustawa dużo tłumaczy w zachowaniu Mazdy – http://uokik.gov.pl/download.php?id=706
- Od: 11 mar 2013, 12:26
- Posty: 95
"150 wadliwych Mazd 6 w Polsce "
http://moto.onet.pl/1680360,1,150-wadli ... tml?node=2
źródło: moto.onet.pl
http://moto.onet.pl/1680360,1,150-wadli ... tml?node=2
źródło: moto.onet.pl
W mojej (oczywiście jest na liście VIN) problem szybko wyeliminowano.
Nowe auto odebrałem 16.03, 26.03 tel. od dealera że konwerter do zmiany, auto zastępcze (tej samej klasy) na czas naprawy, jeśli sobie życzę to dostarczą mi je do domu.
Za dzień czy dwa pismo z Mazda Motor Poland.
Tydzień temu konwerter zmieniono – moim zdaniem sprawę załatwiono bardzo profesjonalnie.
Nowe auto odebrałem 16.03, 26.03 tel. od dealera że konwerter do zmiany, auto zastępcze (tej samej klasy) na czas naprawy, jeśli sobie życzę to dostarczą mi je do domu.
Za dzień czy dwa pismo z Mazda Motor Poland.
Tydzień temu konwerter zmieniono – moim zdaniem sprawę załatwiono bardzo profesjonalnie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6