problem przy zapalaniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Raffi27 » 6 kwi 2013, 12:25

Witam mam Mazde 6 z 2003 r. silnik 2.0 dizel problem polega na tym ze po odpaleniu kopci i zle pracuje , nie da sie jechac po podpieciu do komputera wyskakuje błąd ciśnienia paliwa podaje za duza dawke ropy na wtryski tylko nie wiadomo czym to jest spowodowane :| dodam ze raz odpala i nie ma zadnych problemow nawet podczas jazdy a innym razem dzieje sie tak jak opisałem wyzej , czasami jest tez tak ze dopiero za 3 razem odpali prawidłowo , wie moze ktos co moze byc tego przyczyna ??
Początkujący
 
Od: 30 cze 2012, 17:48
Posty: 12
Auto: Mazda 6 2.0 Dizel 2003 r.

Postprzez dobrzyn22 » 6 kwi 2013, 17:30

Raffi27 napisał(a): po podpieciu do komputera wyskakuje błąd ciśnienia paliwa

możesz podać kod tego błędu ??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Raffi27 » 6 kwi 2013, 22:25

pewnie że moge podac ale dopiero w poniedziałek bo musze wziać go od mechanika . Dodam jeszcze ze pierwsze podejrzenie mechanika padło na zawór SCV i został wymieniony , po wymianie był spokuj przez około 2-3 tygodnie a potem to samo :| w nastepnej kolejnosci był wymieniony regulator na listwie wtryskowej wziety z innego auta i znowu było ok pojezdziłem 3 dni ale potem mechanik musiał oddac ten regulator ale znalazł inny załozył i znowu ta sama historia raz zapala prawidłowo a za nastepnym podejsciem juz nie nastepnie wymienił cała listwe ktora zamowiłem na alegro (uzywana) ale na tej listwie to juz wogole auto nie zapalało prawidłowo czyli pewnie była całkowicie niesprawna wiec kupiłem kolejna listwe w dobrym stanie i po załozeniu auto odpaliło bez problemu i chodziło bez zarzutu ale po zagaszeniu i ponownej próbie dalej to samo przy nastepnej probie znowu bez problemu odpaliło . Teraz podejrzenie jest ze to moze byc jakis bład w programie :|
Początkujący
 
Od: 30 cze 2012, 17:48
Posty: 12
Auto: Mazda 6 2.0 Dizel 2003 r.

Postprzez bieski » 6 kwi 2013, 22:34

a myślałeś może o tym że któryś z wtrysków leje ?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Raffi27 » 7 kwi 2013, 10:03

wydeje mi sie ze jak by wtrysk lał to by było tak cały czas a tak nie jest bo jak samochud odpali prwaidłowo to moge nim jezdzic i nie ma zadnych problemow do momentu zgaszenia i ponownej próby odpalenia wiec to chyba raczej nie wina wtrysków
Początkujący
 
Od: 30 cze 2012, 17:48
Posty: 12
Auto: Mazda 6 2.0 Dizel 2003 r.

Postprzez bieski » 7 kwi 2013, 10:10

Raffi27 napisał(a):chyba

Chyba :| Zrób test przelewowy, zanim wymienisz pół samochodu. Prawie nic nie kosztuje :>
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Raffi27 » 7 kwi 2013, 11:16

a mozesz wyjasnic na czym polega ten test przelewowy ??
Początkujący
 
Od: 30 cze 2012, 17:48
Posty: 12
Auto: Mazda 6 2.0 Dizel 2003 r.

Postprzez bieski » 7 kwi 2013, 11:32

viewtopic.php?p=1137088#test_przelewowy

Przeczytaj cały poradnik najlepiej
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Raffi27 » 7 kwi 2013, 17:16

przeczytałem ten poradnik ale nadal uwazam ze to nie wina wtrysków bo gdyby tak było to cały czas by sie cos działo, gdyby jakis wtrysk lał to auto kopciło by tez podczas jazdy a tak nie jest bo jak juz zapali to pracuje bez zarzutu i nie dymi nic :|

Dopisano 7 kwi 2013, 17:57:

wydaje mi sie ze to moze cos z elektronika :| w poradniku ktory czytałem jest mowa o jakims sterowniku PCM ale nie jest wyjasnione co to za sterownik i jaka pełni role moze ktos mi to wyjasnic ?
Początkujący
 
Od: 30 cze 2012, 17:48
Posty: 12
Auto: Mazda 6 2.0 Dizel 2003 r.

Postprzez bieski » 7 kwi 2013, 18:45

Ale to taki problem jest zrobić ten test przelewowy?
Sprawdź wiązkę przy intercoolerze.

Raffi27 napisał(a):nie dymi nic :|

Nawet jak depniesz?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Raffi27 » 7 kwi 2013, 19:27

instalacja była sprawdzana bo miałem juz podobny problem wczesniej i wtedy wtryski poszły do sprwdzenia i były ok tylko własnie wtedy sie okazało ze jakis kabelek był przetarty od czegos co reguluje cisnienie. Wiec instalacja w tym wypadku odpada . Jak zapali to tak jak juz mowiłem nic nie kopci i chodzi normalnie :| Dziwne jest ze po wymianie SCV było chwile ok a potem znowu raz zapalał nornalnie a zaraz znowu wchodził w tryb awaryjny no to mechanik wymienił ten regultor co jest na listwie i bez problemu zapaliła jezdziłem 3 dni załozył inny regulator bo tamten musial oddac i dalej raz zapalała dobrze a zaraz zle no to cała listwa poszła do wymiany (uzywana z alegro) i na tej listwie to juz cały czas tak dziwnie zapalała wiec mechanik załatwił jeszcze jedna listwe w bardo dobrym stanie załozył auto za pierwszym razem odpaliło pochodziło zgasił , chciał zapalic ponownie i znowu nie odpala prawidłowo zgasił odczekał chwilke i odpaliła zgasił i znowu to samo masakra :| wyglada to tak jak by cos zle regulowało cisnieniem paliwa , auto dostaje za duza dawke , dymi i klekocze
Początkujący
 
Od: 30 cze 2012, 17:48
Posty: 12
Auto: Mazda 6 2.0 Dizel 2003 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6