Zawór SPV

Postprzez Łukasz » 25 lis 2010, 13:25

U mnie odpukać i tfu tfu tfu nic się nie dzieje,ale gdy tak sobie nieraz przesiaduję na forum i czytam różne tematy o pompach w DITD to taki post jak ten powyżej daje odetchnąć z ulgą ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez MarcinNTV » 27 lis 2010, 14:08

Właśnie zauważyłem że u mnie zmyka paliwo spod zaworu. Zadzwoniłem dzisiaj do p. Podkańskiego z Nadarzyna i umówiłem wizytę za 2 tygodnie. Powiedział że jeżeli to tylko zawór to wymienią na miejscu w parę minut. Jeżeli nie zadziała przejrzy pompę i jeżeli trzeba będzie to zostawię autko. Wziął ode mnie tel i postara mnie wcisnąć w wygodny termin.
Początkujący
 
Od: 26 lis 2010, 16:40
Posty: 7
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 626 2,0 DITD 99r

Postprzez sabekb » 27 lis 2010, 22:41

Witam Panowie,
Minął praktycznie miesiąc od mojej wizyty w warsztacie w Nadarzynie. Przez cały miesiąc ciesze się normalną jazdą moją mazda :) pali z kopyta, nic nie cieknie, auto ma moc, teraz nawet ruszam z miejsca bez dodawania gazu a tylko na odpuszczanym sprzęgle co przed wizytą w warsztacie było praktycznie niemożliwe. Tak więc nadal podtrzymuję wcześniej wygłoszoną opinię o Panu Andrzeju i warsztacie w Nadarzynie.

Szkoda tylko, że niektórzy "specjaliści" od mazd traktują użytkowników jak ... i zamiast pomagać w przyzwoity sposób, to nas naciągają bezczelnie. Od tamtej pory przestałem być klientem jednego z nich.

POZDRAWIAM i nie dawajcie się naciągać!!!!! Nie wiem jak Wy ale ja tam się ciesze, że mój portfel schudł tylko o 200 zł a nie o 4 tysiące i patrząc na to wszystko czego doświadczyłem będąc już przez rok posiadaczem mazdy 626 to wole uczciwego Pana Rysia co nie nazywa się specem od mazd od tych co się nazywają "Profesorami" marki i sądzę, że nie wydałbym aż tyle pieniędzy gdybym tak ślepo nie wierzył w autorytety.
Pozdrawiam jeszcze raz prawdziwych fanów a naciągaczom mówię NIEEEEEEEEEEEEEEE!!!
sabekb
 

Postprzez pawelnd » 6 gru 2010, 13:51

Witam. Szkoda, ze Nadarzyn tak daleko od Stargardu bo sam z checia bym sie tam wybral. Nikt nie ma pojecia co ten mechanik mogl zrobic w aucie sabekb ??Moja madzia kuleje coraz bardziej. Wczesniej nie paliła na cieplym, teraz bez odlaczenia czujnika temp. nawet na mrozie -5st nie zapali. Po odpaleniu trzeba lekko przytrzymac na gazie bo sie dlawi. Pozniej dociskam czujnik i jakos chodzi, ale ile tak mozna... O dziwo nie ma jakis nadzwyczajnych zaslon dymnych z rury wydechowej, wydaje mi sie ze dymi jak normalny diesel zima nawet przy ostrym przegazowaniu. Jest strasznie mułowata, zeby rozpeczic ja powyzej 120km/h to potrzebny jest ladny kawalek prostej. Mechanik stwierdzil ze to glowiczka rozdzielaczowa i pompa nadaje sie do regeneracji lub wymiany. Zauwazylem ze lekko przecieka mi TCV, czy to moze byc przyczyna az takich problemow ? Moge tanio (400PLN) dostac cala pompe denso od opla (isuzu), ponoc TCV z niej jest taki jak w mazdach, czy SPV tez ewentualnie glowiczka ??
Początkujący
 
Od: 3 lip 2009, 14:23
Posty: 17
Auto: 323f 2.0 DiTD BJ `00 RF2A

Postprzez ryszardm. » 6 gru 2010, 16:11

Witam,
Nie mam 100% pewności, ale po tym jak naprawiłem swoją pompę wymieniając tarczę krzywkową z rolkami (pasuje od pompy bosza), tłok przestawiacza wtrysku i inne uszkodzone lub noszące ślady zużycia części uważam, że te dwie pompy różnią się tylko modułem lub sposobem jego programowania. Za 4 stówki – poniósłbym ryzyko. Ze starej pompy przełożyłbym tylko moduł (czarną kostkę przykręconą do pompy) i koło rozrządu, bo zdaje się jest takie samo, ale dla pewności przełożyłbym (zresztą i tak zostaje na pasku rozrządu po zdemontowaniu pompy). Reszta osprzętu to są tylko czyjniki zbierające informacje (czujnik temperatury, licznik obrotów wałka) lub wykonujące polecenia (SPV, TCV). Istotne w tym wszystkim jest zgranie elektroniki, odpowiedzialnej za przetwarzanie podanego sygnału i sterowanie całym układem(czarna kostka – moduł, czip, scalak czy jak go zwał), który komunikuje się z komputerem centralnym układu. W najgorszym przypadku goła głowica kosztuje jakieś 1 100 zł w denso.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2010, 17:32
Posty: 8

Postprzez Bandit » 7 sty 2011, 19:04

wk88 napisał(a):Ja robiłem jakiś rok temu przegląd pompy mojego auta – czyszczenie, wymiana uszczelnień i regulacja kąta wtrysku, wymiana panewki = 500 PLN. Jeden z mechaników tego warsztatu twierdzi, że z tymi pompami mazd to ktoś robi jakąś totalną panikę – w gruncie rzeczy są to bardzo wytrzymałe elementy.

A gdzie to robiłeś, daj namiary skoro warto ;)
wk88 napisał(a):Co do MABI – dałem się namówić na wizytę u nich (z zupełnie innego powodu) przez jednego z autorytetów tego forum. Nigdy więcej po tym, jak potraktowano tam silnik mojego auta.

Może opiszesz dokładnie jak potraktowano twój silnik i z jakiego powodu tam zawitałeś ? Rzucanie ogólnikami niczemu nie służy :( Z MABI zawsze wszyscy wracali zadowoleni (mimo kosmicznych cen) :(
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez fantom » 17 sty 2011, 14:27

ryszardm. napisał(a):Witam,
Nie mam 100% pewności, ale po tym jak naprawiłem swoją pompę wymieniając tarczę krzywkową z rolkami (pasuje od pompy bosza), tłok przestawiacza wtrysku i inne uszkodzone lub noszące ślady zużycia części uważam, że te dwie pompy różnią się tylko modułem lub sposobem jego programowania. Za 4 stówki – poniósłbym ryzyko. Ze starej pompy przełożyłbym tylko moduł (czarną kostkę przykręconą do pompy) i koło rozrządu, bo zdaje się jest takie samo, ale dla pewności przełożyłbym (zresztą i tak zostaje na pasku rozrządu po zdemontowaniu pompy). Reszta osprzętu to są tylko czyjniki zbierające informacje (czujnik temperatury, licznik obrotów wałka) lub wykonujące polecenia (SPV, TCV). Istotne w tym wszystkim jest zgranie elektroniki, odpowiedzialnej za przetwarzanie podanego sygnału i sterowanie całym układem(czarna kostka – moduł, czip, scalak czy jak go zwał), który komunikuje się z komputerem centralnym układu. W najgorszym przypadku goła głowica kosztuje jakieś 1 100 zł w denso.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.


No wlasnie pisalem kiedys ze patrzac na budowe tej pompy to nie widze tam zadnych kosmosow wiec zastanawiam sie czemu MABI kasuje tyle kasy i chodza sluchy o wrecz "kosmicznej technologii" w tych pompach. Czarna kostka na pompie to pamiec EPROM z ustawieniami kalibracyjnymi pompy dla lepszego dopasowania pompy (w koncu kazda ma jakis rozrzut mechaniczny, ktory jest eliminowany programowo za pomoca tych danych kalibracyjnych) ale generalnie nie jest AZ tak wazna, mozna jezdzic i bez niej choc pewnie nie tak optymalnie ale jesli wymienia sie wszystkie bebechy to i tak te dane nie beda mialy wiekszego znaczenia tyle ze nie bedzie bledu P1649.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez Bandit » 17 sty 2011, 21:11

Gdzieś, kiedyś słyszałem, że Mabi "podkręca" regenerowane pompy właśnie tą kostką <co?> Co wy na to ?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez xxxROMxxx » 17 sty 2011, 22:12

Witam!
Od trzech miesięcy też mam kłopoty zapalić na ciepłym silniku.Rano pali za pierwszym,ale gdy trochę się rozgrzeje to już jest gorzej,trzeba trochę pokręcić zanim załapie.Czasem jest za drugim,a czasem za szóstym,albo jeszcze lepiej.Dzisiaj umyłem SPV myjką ultradżwiękową ale niestety zero rezulltatu.Komputer też nic nie pokazuje.Przewody paliwowe szczelne.Po odpięciu czujnika temperatury zapala za pierwszym,ale nie od pół obrotu.Myśle że to coś z pompą <płacze> ale próbuje wszystko inne wyeliminować,ale dziwne że ostatnio to jakby przybyło mu trochę mocy,przynajmniej lepiej przyspiesza :D Niewiem czy to coś ma wspólnego ale troszkę wcześniej pojawił się taki objaw-jak jadę i są troszke wyższe obroty tak 2-2,5 tysiąca i raptem wciskam gaz do podłogi to auto szarpnie tak ze trzy razy i dopiero przyspiesza,tak samo gdy raptem odpuszczę.Widać nawet na obrotomierzu jak skacze wskazówka.Chcę jeszcze zobaczyć przekażnik od SPV.
Czy SPV w pompie RF2A powinien miec szczelinę między obudową pompy wygąda jakby się niedokręcił?Co jeszcze można sprawdzić?
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 12:54
Posty: 75
Skąd: Hajnówka
Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r

Postprzez fantom » 17 sty 2011, 23:19

Bandit napisał(a):Gdzieś, kiedyś słyszałem, że Mabi "podkręca" regenerowane pompy właśnie tą kostką <co?> Co wy na to ?


Czemu nie. Dane kalibracyjne moga zostac tak ustawione ze komputer bedzie sterowal pompa nieco inaczej dzieki czemu moze podawac naprzyklad nieco wieksza dawke paliwa oraz inaczej ustawiac katy wtrysku.

Apropos czy ma ktos moze jakis zbedny uszkodzony modul tej pompy i moglby mi podeslac ?
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez xxxROMxxx » 4 lut 2011, 22:42

Witam!
Regeneracja mojej pompy jest chyba nieunikniona,ale chcę jeszcze zaryzykować i wymienić spv.Czy komuś z was po wymianie samego spv powróciła moc?U mnie wygląda to tak;zimny silnik,auto odpala normalnie i moc jest w normie,ale wystarczy trochę się rozgrzeje i zaczyna moc spadać,do tego szarpie przy dodawaniu gazu,no i po zgaszeniu nie ma szans odpalić <nie> ,dopiero po wypięciu czujnika.Czy wymiana spv ma tu sens?
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 12:54
Posty: 75
Skąd: Hajnówka
Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r

Postprzez wk88 » 27 lip 2011, 21:48

Odpowiadam późno bo dawno tu nie zaglądałem, sorry

Bandit napisał(a):
wk88 napisał(a):Ja robiłem jakiś rok temu przegląd pompy mojego auta – czyszczenie, wymiana uszczelnień i regulacja kąta wtrysku, wymiana panewki = 500 PLN. Jeden z mechaników tego warsztatu twierdzi, że z tymi pompami mazd to ktoś robi jakąś totalną panikę – w gruncie rzeczy są to bardzo wytrzymałe elementy.

A gdzie to robiłeś, daj namiary skoro warto ;)

Przecież na początku mojego postu napisałem, że w Nadarzynie :)

Bandit napisał(a):
wk88 napisał(a):Co do MABI – dałem się namówić na wizytę u nich (z zupełnie innego powodu) przez jednego z autorytetów tego forum. Nigdy więcej po tym, jak potraktowano tam silnik mojego auta.

Może opiszesz dokładnie jak potraktowano twój silnik i z jakiego powodu tam zawitałeś ? Rzucanie ogólnikami niczemu nie służy :( Z MABI zawsze wszyscy wracali zadowoleni (mimo kosmicznych cen) :(

OK. Skoro zostałem "wezwany do tablicy" wymieniam, choć nie lubię się rozczulać i tekst trochę nie na temat (ewentualnie prośba do MODA o przeniesienie do stosownego wątku):

1. Zła diagnoza usterki – zostałem naciągnięty na regeneracje głowicy – po odebraniu auta i dwóch tygodniach użytkowania powrócił identyczny problem – holowanie na koszt MABI i ponowna wizyta u nich. Powodem był "zacinający się zawór EGR" – opinia speców z MABI.
2. Przy montażu rozrząd przestawiony o jeden ząbek paska – silnik pracował jak w traktorze
3. Pokrywa zaworów zmontowana na starą uszczelkę i silikon
4. Uszkodzony czujnik doładowania – próbowali mi wcisnąć, że wolno dyndający koniec rurki z ułamanym króćcem to rzecz normalna i że ten czujnik steruje zaworem EGR – po mojej kłótni przyznali się do ułamania króćca i wymienili czujnik
5. Zgubiona podkładka prawie zrobiła zwarcie pomiędzy listwą zasilającą świece żarowe a głowicą – gdyby doszło do zwarcia łatwo sobie wyobrazić co by się działo pod maską
6. Źle dokręcona oś dźwigni napinacza paska rozrządu – po kilku tysiącach km, gdyby nie plastikowa osłona paska dźwignia wraz z rolką pewnie leżała by pod miską olejową, a ja robiłbym ponowny remont głowicy. Cud, że pasek nie pękł. Efekt: zniszczony gwint w obudowie pompy olejowej (musiałem rozebrać silnik od dołu, tulejować i ponownie gwintować + nowa oś dźwigni napinacza)
7. Filtr powietrza ten najgorszy od benzyniaka (biały filtron)

Zdjęcia ewentualnie na priva.

Nie piszę już, że auto trzymali ponad miesiąc i to ja ciągle musiałem się upominać o ustalenie terminu jego odbioru – czułem się potraktowany jak gnojek (może miałem za stare auto <co?> ). Za przyjemność zapłaciłem ponad 4 tysiące – przypomnę: "zacinający się zawór EGR". Nie piszcie, że powinienem reklamować ich usługę – miałem już serdecznie dość kontaktów z szanowną firmą MABI.
Nadmieniam, że wszystkie poprawki zrobiłem sam w domowych warunkach i jeżdżę już równo 2 latka – żadnych złych niespodzianek, a po ostatniej regulacji zaworów (luzy były dramatyczne – pewnie to też spece z ... ) silniczek pracuje jak "złoto" i to w dodatku na oplowskim zaworze SPV :D .

Pozdrawiam
Zachciało mi się MAZDY ;)
Początkujący
 
Od: 31 maja 2009, 23:54
Posty: 19
Skąd: Wawa i okolice
Auto: 626 GW '00 DiTD RF2A

Postprzez Bandit » 9 sie 2011, 02:55

Dzięki mi wystarczy. Posty zostają tak jak są.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez topek » 9 sie 2011, 13:45

Witajcie,
czytalem na tym forum, zeby ostukac zawor spv.
Jak go ostukac?
Mocno, delikatnie? (tak jak sie jajk gotowane o blat ostukuje celem obrania?)
Z ktorej strony?
Ile razy? :)

topek –> jak zawsze pozdrawiajacy
topek
 

Postprzez Neonixos666 » 9 sie 2011, 18:21

dokładnie 6 i 1/4 razy o sile 5 Nm skierowaną prostopadle do płaszczyzny górnej zaworu.

Człowieku po prostu to zrób a nie zadajesz pytania jak byś miał 5 lat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 9 sie 2011, 18:39

Uderz go tak żeby nie uszkodzić jego powierzchni, z rozsądkiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Tasior89 » 22 paź 2011, 11:52

Wczoraj skradziono mi zawór SPV razem z pokrywą silnika.... jak by ktoś wiedział coś o używanych nie drogich zaworach SPV w okolicy warszawy prosił bym o info... na nowy niestety narazie mnie nie stać ...

Pozdrawiam
Czarna Madzia 323 BJ 2002 ROK 2.0 Diesel 101 KM
Moja Madzia 323
Sprzedam Filtr powietrza do Mazdy 626 Ditd Nowy oryginalny Mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 15:13
Posty: 44
Skąd: Zielonka/k WWa
Auto: M 323f BJ 2.0 DiTD 101 KM

Postprzez Neonixos666 » 22 paź 2011, 15:24

Tasior89 napisał(a):Wczoraj skradziono mi zawór SPV razem z pokrywą silnika....


yyy piszesz serio? tylko SPV i pokrywa? ktoś znał temat i wyczaił że masz sprawny zawór :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pioczel » 22 paź 2011, 15:49

Tasior89 napisał(a):Wczoraj skradziono mi zawór SPV razem z pokrywą silnika.... jak by ktoś wiedział coś o używanych nie drogich zaworach SPV w okolicy warszawy prosił bym o info... na nowy niestety narazie mnie nie stać ...


o matko .....wszyscy chować Madzie dzie się da :]
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez ntmindseo » 22 paź 2011, 17:06

dodam aneks do umowy o ubezpieczenie + miniAC + zawór SPv <lol2>
Początkujący
 
Od: 13 maja 2010, 18:57
Posty: 11
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6