Wymiana rozrządu – różne szkoły

Postprzez xANDy » 11 lis 2006, 23:27

Skoro uznali swój błąd i reklamację to ile z tej naprawy Ci "oddali"?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Marco81 » 11 lis 2006, 23:47

xANDy napisał(a):Skoro uznali swój błąd i reklamację to ile z tej naprawy Ci "oddali"?


Dystrybutor paska pokrył koszty robocizny, wymiany dźwigienki oraz zaworów (nie wiem ilu, nie poinformowano mnie o tym). Zaproponowali mi jeszcze pasek ale też zamiennik :|
Powiem tak, już mi się nie chciało szarpać z nimi. Chciałm swój samochód, bo bez auta to tak jak bez ręki.
Tak to wygląda z warsztatami , .....

Pozdro
Ostatnio edytowano 12 lis 2006, 00:18 przez Marco81, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2004, 20:49
Posty: 637
Skąd: WROCŁAW
Auto: Mazda 6 GY – aktualnie
Mazda 323F BJ – była

Postprzez yesfan » 11 lis 2006, 23:49

Marco81 napisał(a):Odnośnie warsztatu to sami ocenicie, ja już mam wyrobione zdanie.


Ten warsztat to...?
DiTD :(
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 08:24
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.

Postprzez Jaksa » 12 lis 2006, 00:23

Marco81 napisał(a):okazało się, że wałek się nie kręci ponieważ zdaniem „fachowców” głowica jest lekko zdeformowana od przegrzania i trzeba osiować wałek.
Wyobraz sobię ze miałem ten sam cyrk z wałkiem ( nie obracał się po skreceniu ) oczywiscie po wstępnych pomiarach ( wałka ) okazało się ze jest krzywy ( fabrycznie nowy ? ) Zadzwonilem do kolegi Pawła z Auto2000 opowiadając cala sytuację – nie było problemu wymieniono mi tę czesc na drugą ( wałek pojechał do Belgii ) Chyba faktycznie Panowie w Twoim serwisie nie znali dobrze tematu.
Marco81 napisał(a):A więc wszystko pojechało do Warszawy i po paru dniach doszły mnie informacje że uznali mi reklamację
Rozmawiałem w tej sprawie z Hipolem i jak widzę troszkę pomogło ( a myslałem ze nic z tego nie wyjdzie bo zwalali wszystko na napinacz hydrauliczny .... )
Marco81 napisał(a):Pasek rozrządu – 400 zł
W ASO 340 zł
Marco81 napisał(a):jakaś łapa
A to się psuje ?? taki puc metalu?
Marco81 napisał(a):Ogólnie wydałem: 3133,41 zł
A taki diesel ma byc tani w eksploatacji nie ? <lol> Jeszcze jednej czesci nie wymieniles.....pompy wody , ona tez moze narozrabiać ( mam nadzieję ze chłopaki zweryfikowali ją przed zamontowaniem rozrządu a moze juz była wymieniana? Pompę wodna wymienia ( my ) co drugą wymiane rozrzadu ......dawno nie pisałem tak duzo :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Marco81 » 12 lis 2006, 00:41

Jarku, dziękuje raz jeszcze za interwencje. Faktycznie, mówili coś na temat napinacza.
Mam nadzieje że już zakończyłem definitywnie sprawę z rozrządem. Jak nei, to napewno pojawię się u Ciebie.
A odnośnie Mazdy to naprawdę jestem z niej zadowolony. Gdby nie to , to byłoby wszystko ok :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2004, 20:49
Posty: 637
Skąd: WROCŁAW
Auto: Mazda 6 GY – aktualnie
Mazda 323F BJ – była

Postprzez ravo » 12 lis 2006, 00:47

Ten warsztat to...?

niech wypowie sie marco :) ja u nich bylem i zrobili mi ok ale bylem tez ostatnio w bylym aso na buraczanej i powiem szczerze ze bylem w szoku ich niskimi cenami a na profesjonalizm nie moglem narzekac.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Marco81 » 12 lis 2006, 00:58

ravo napisał(a):
Ten warsztat to...?

niech wypowie sie marco :) ja u nich bylem i zrobili mi ok ale bylem tez ostatnio w bylym aso na buraczanej i powiem szczerze ze bylem w szoku ich niskimi cenami a na profesjonalizm nie moglem narzekac.


Ravo, DiTD to naprawdę wyjątkowe silniki i trzeba wiedzieć jak podejść do tego tematu.
Pozostałe rzeczy, np zawieszenie to każdy potrafi zrobić....

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2004, 20:49
Posty: 637
Skąd: WROCŁAW
Auto: Mazda 6 GY – aktualnie
Mazda 323F BJ – była

Postprzez Jaksa » 12 lis 2006, 12:15

Marco81 napisał(a): DiTD to naprawdę wyjątkowe silniki i trzeba wiedzieć jak podejść do tego tematu.
Jak to w życiu , wszystko jest proste jak znasz temat .....
Marco81 napisał(a):Jarku, dziękuje raz jeszcze za interwencje
Zawsze chętnie pomogę( o ile znam w danej firmie ludzi – w Warszawie chyba juz wszystkich znam <lol> ) wiec nie ma sprawy.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 12 lis 2006, 12:54

Marco81 napisał(a):Drodzy użytkownicy DiTD – używajcie tylko oryginalnych części !!
(...) Wymieniajcie : pasek , rolki i napinacz.


Ciekawe czy Twoja historia będzie przemiawiała do wszystkich, którzy zamierzają dłubać w rozrządzie...
Dane warsztatu powinny być bezwględnie w "niepolecane sewisy" – przecież Ciebie oszukali i popisali się niewiedzą na temat DITD.
O ile dobrze kojarzę to ten napinacz miał już nakręcone 180 tys km. :|

Cud, że ktoś się poczuł do odpowiedzialności...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Marco81 » 12 lis 2006, 12:59

magicadm napisał(a):Ciekawe czy Twoja historia będzie przemiawiała do wszystkich, którzy zamierzają dłubać w rozrządzie...

Kwota powinna przemówić do wszystkich !!
"Fachowiec" przy 180 tyś stwierdził że napinacz jest ok i nie ma sensu go wymieniać, bo napewno był wymieniony przy 90 tyś w serwisie w Holandii. Czyli, pomylił się, tiaa....
Odnośnie warsztatu to może i dobrze robią inne rzeczy, np zawieszenie, ale jeśli chodzi o DiTD to chyba się dopiero uczą.
Starszego typu auta możliwe że również robią ok.
Jak ktoś będzie chciał jakiegoś info to na PW.

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2004, 20:49
Posty: 637
Skąd: WROCŁAW
Auto: Mazda 6 GY – aktualnie
Mazda 323F BJ – była

Postprzez VTec » 12 lis 2006, 14:27

Marco81 napisał(a): ... przy 180 tyś stwierdził że napinacz jest ok i nie ma sensu go wymieniać, bo napewno był wymieniony przy 90 tyś w serwisie w Holandii. Czyli, pomylił się, tiaa....


Przy 90tys robilem wymiane paska i rolek,nie zdecydowalem sie na napinacz. Lecz w 100% bedzie to przy kolejnej wymianie, o ile dotrwam, ... no i mazdzia oczywiscie :D

pozdrawiam
Już niedlugo ....
Mondeo ST220 ....
bedzie sie dzialo ;)
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2006, 14:53
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Auto: Mondeo ST220 03' po lifcie

Postprzez xANDy » 12 lis 2006, 15:30

Jeśli uznali reklamację, przerobili ten silnik ze wszech stron, składali go do kupy – i wiedzą, że należy wymienić bezwzględnie napinacz i pasek na ory to chyba teraz można ich polecić (i ew. przypilnować). Nauczyli się na własnym błędzie – dośc skomplikowanym.... tak myślę.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Marco81 » 12 lis 2006, 21:24

xANDy napisał(a):Nauczyli się na własnym błędzie – dośc skomplikowanym.... tak myślę


Teraz jak będą wymieniać komuś rozrząd to napewno wymienią te wszystkie elementy na ORY...
Ale dlaczego ja mam takiego pecha, że musieli się uczyć na mojej madzi ??
I ja popadłem w koszty....

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2004, 20:49
Posty: 637
Skąd: WROCŁAW
Auto: Mazda 6 GY – aktualnie
Mazda 323F BJ – była

Postprzez magicadm » 12 lis 2006, 21:35

Marco81 napisał(a):Ale dlaczego ja mam takiego pecha, że musieli się uczyć na mojej madzi ??


Bo DITD to rzadki silnik...
I mocno nietypowy...O ile chodzi o wrażliowść na jakość serwisu.

No i Twoi mechanicy nie czytają dobrych forów w necie...<czytaj>
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez adalbertus » 13 lis 2006, 09:40

Marco81 napisał(a):Drodzy użytkownicy DiTD – używajcie tylko oryginalnych części !!
Nie warto oszczędzać choć złotówki. Wymieniajcie : pasek , rolki i napinacz.
[ciach...]


Dopiero dzisiaj to przeczytałem i nawet nie wiedziałem, dlaczego byłeś holowany z ostatniego zlotu (przedostatniego? :)). Kurka trochę mnie zmartwiłeś bo ja nie zrobiłem rozrządu na częściach oryginalnych (tylko pasek jest ory) – reszta to niparts. Nic następnym razem z serwisie poproszę, żeby zobaczyli jak to wszystko wygląda. Na pewno kazali wymienić napinacz bo tak jak mówili nie ma co ryzykować, zwłaszcza że nie wyglądał na świeży a ja nie znam historii auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2006, 16:34
Posty: 131 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 CR Diesel 143KM 2006r

Postprzez magicadm » 13 lis 2006, 09:50

adalbertus napisał(a):ja nie zrobiłem rozrządu na częściach oryginalnych (tylko pasek jest ory) – reszta to niparts.


Podaje listę ORY części – niewazne gdzie kupiłeś i w jakim pudełeczku – liczy się PRODUCENT!!! – nie firemka , która pakuje to w mniej lub bardziej ładne pudełeczka (JC, NIPPARTS, MAZDA itp itp.)
Pasek – UNITTA – i nic innego – proszę nie powtarzać bzdur, że Unitta to japoński Gates – więc Gates tez ok. Był recall – i wszędzie wkładano konkretny model UNITTY – i taki ma być!!!
Napinacz – NTN. Mój był kupiony w JC – a przyjechał w pudełu z logiem firmy pakującej MAZDA.
Rolki – NTN.

Takie same części wymontowałem i takie same założyłem. Wszystkie nowe. Zmieniałem pasek w ASO Mazdy – AUTO 2000. Zdaniem szefa serwisu to są "ORY" części.
Zresztą sam sie przyznał, że też kupuje w JC...

Powtarzam. Nie ważne – kto zapakował – ważne kto wyprodukował.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez ravo » 14 lis 2006, 20:44

Marco81 napisał(a):Ravo, DiTD to naprawdę wyjątkowe silniki i trzeba wiedzieć jak podejść do tego tematu.
Pozostałe rzeczy, np zawieszenie to każdy potrafi zrobić....

mhm wiesz ja mowie o bylym ASO wiec chyba sie moga na tym znac
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez jazzmen » 22 lis 2006, 15:05

pytanie jest moje na temat i proste...
zakupilem mazde mx3 1,6 b6 dohc z przebiegiem 161 tys
chce wymienic caly rozrzad... znalazlem w sklepie za 330 zł caly kp
Gates i tu moje pytanie czy na dzien dzisiejszy to duzo malo czy srednio ?
jazzmen
 

Postprzez magicadm » 22 lis 2006, 16:21

jazzmen napisał(a):pytanie jest moje na temat i proste...

ale nie w tym temacie
jazzmen napisał(a):mx3 1,6 b6 dohc z przebiegiem 161 tys

My tutaj TYLKO i WYŁĄCZNIE o DITD
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez magicadm » 22 lis 2006, 16:31

I wracając do tematu Hydronapinacza w DITD
Rysunek i zasada działnia hydronapinacza:
Obrazek
Zasada ściskania:
Obrazek
Wnioski z lektury:
-ściskac zawsze w pozycji pionowej
-najlepiej podgrzany napinacz – ciepły olej jest rzadszy
-oczywiście powoli ;)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6