Kod błędu 0403
Witam,
Mam pewne pytanie, mianowicie podobnie mam błąd 0403 i chce przeczyścić EGR dzięki fotorelacjom wiem gdzie on jest ale czym czyścić? Benzyną, szczoteczką, sprejem?? I czy membranę też? Czy zanurza się te części? Czy mogę coś uszkodzić??
Mam pewne pytanie, mianowicie podobnie mam błąd 0403 i chce przeczyścić EGR dzięki fotorelacjom wiem gdzie on jest ale czym czyścić? Benzyną, szczoteczką, sprejem?? I czy membranę też? Czy zanurza się te części? Czy mogę coś uszkodzić??
- Od: 1 lut 2012, 17:02
- Posty: 18
- Auto: mazda 626 2,0 DITD/ 2000r/ GF/ 110 koni:)
ja tylko przypomne, że czyszczenie EGR'a i mozolne kasowanie bledu 0403 warto zaczac od czyszczenia przeplywomierza..czasami zaoszczedzi to duzo czasu, pieniazkow i roznych cudownych diagnoz..łącznie z pomysłami wymian zaworów, zaworkow i komputerów itp...
- Od: 30 cze 2007, 21:32
- Posty: 103
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001
Jezdzij nie mysl o tym
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
- Od: 27 maja 2005, 16:49
- Posty: 411
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006
Stawiam na któryś z elektrozaworów. Sam borykałem się dokładnie z tym samym problemem (błąd P0403), łącznie z wizytą w ASO, gdzie powiedziano mi, że ten błąd nie ma prawa występować w moim silniku
. Po wielu próbach rozwiązania problemu, czyszczenia EGR, przepływomierza, itd., 200-300km spokoju i znów P0403
. W końcu z pomocą jednego speca od japończyków udało się ustalić, że prawdopodobnie problem leży w niedziałającym elektrozaworze (konia z rzędem temu, kto wiedział w którym). Dzwonię do sklepu z częściami do Mazdy, cena nowego 500-1000zł w zależności który to jest
. Sprawdziłem na alledrogo, są do 626,323,MPV, do Premacy nie uświadczysz
Ceny za używane zaworki przyzwoite 50-80zł. Poczytałem, sprawdziłem, kupiłem te od MPV i 323, założyłem i od 1500km mam święty spokój z P0403
.


-
tomasz_paslawski
no teraz mi wyskoczyl ten blad
EGR mam zaslepiony juz od dwoch lat i zrobione na tym okolo 30tys km
do tego skasowalem blad i nadal wyskoczyl. ale przegazowalem madzie konkretnie 40 km dostala po pupie i blad sam z siebie znikna a dodam ze jezdzilem dosc ekonomicznie. i teraz pytanie. problem zniknie czy bedzie trzeba patrzec w egr go czyscic i patrzec w elektro zawory 
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Powiem Tobie Boczuś szczerze, że u mnie od zawsze jest błąd 0403, był przed zaślepieniem i był po zaślepieniu EGR-a też. Auto jeździ normalnie, nie wchodzi w tryb awaryjny, nie traci mocy więc się nie przejmuję zbyt tym błędem 
smile napisał(a):Powiem Tobie Boczuś szczerze, że u mnie od zawsze jest błąd 0403, był przed zaślepieniem i był po zaślepieniu EGR-a też. Auto jeździ normalnie, nie wchodzi w tryb awaryjny, nie traci mocy więc się nie przejmuję zbyt tym błędem
znam parę takich przypadków, więc potwierdzam że może tak być
ale jeżeli Boczek wcześniej nie miał, to dziwne że nagle mu się pojawiło
nigdy wlasnie bledu niemialem
ostatnio jezdze ekonomicznie ale po bledzie dalem jej po dup.ie i przez prawie 40 km darla niczym clint easwood na koniu w westernie
i po tym blad znikna niemruga narazie kontrolka sama znikla. a jak mrugala to caly czas. wiec moze cos tam sie odmulilo albo poprostu cos tam znowu wyskoczy a spadku mocy niewidze i jezdzi normalnie. ale teraz pytanie na dniach madzia ma zrobic w jedna strone 750 km potem dwa dni przerwy i znowu 750 km a potem na dobitke dzien przerwy i 550 km i znowu za pare dni kolejne 550km i czy nic mi niegrozi
przejedzie
czy ten blad spowoduje zemi stanie po drodze i bede myslal
jutro sprawdze czy jakis wezyk od egr mi sie czasem niepoluzowal bo moze cos tam sie zsunelo. cos czytalem ze niby egr czyscic ale w sumie po co jak mam zaslepiony
i ze mogl mi jakis elektro zawor pasc. aleczy warto to zmieniac jak niby nic sie niepowinno dziac 
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Ja tak ze dwa lata temu zauważyłem że mam błąd 0403. kontrolka nie mruga , jedynie na spinaczu w diagnostycznym go wybłyska . Egr zaślepiony , auto jeździ normalnie. Jeden selenoid padnięty, krzywy grzybek i nie zamyka całkowicie wlotu spalin. na wejściu do kolektora było z centymetr nagaru. Nie ma się czym przejmować, (chyba).
- Od: 3 lip 2011, 19:14
- Posty: 74
- Skąd: Gorlice
- Auto: Premacy 2.0 ditd, 2000r, RF2A 90 km
boczek86 napisał(a):nic mi niegrozi
boczek86 napisał(a):dalem jej po dup.ie
boczek86 napisał(a): madzia
boczek86 napisał(a):spowoduje zemi stanie
ciężka sprawa...

kierownik napisał(a):boczek86 napisał(a):nic mi niegroziboczek86 napisał(a):dalem jej po dup.ieboczek86 napisał(a): madziaboczek86 napisał(a):spowoduje zemi stanie
ciężka sprawa...

neo mi napisal zeby to olaci jezdzic dalej zeby sie nieprzejmowac
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
kierownik napisał(a):jeśli Ci ten błąd świeci tylko w serwisowym, to olej
jakby mi miało mrugać przy normalnym użytkowaniu, to qrwicy bym dostał
no terazmi niemrugawogolealejak wyskoczyl blad i zaczelo mrugacto zaraz sobie popuscilem ze strachu ze znowu cos z pompa a wymieniana moze miesiac temu
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
kierownik napisał(a):jeśli Ci ten błąd świeci tylko w serwisowym, to olej
jakby mi miało mrugać przy normalnym użytkowaniu, to qrwicy bym dostał
eee nie jest tak źle, idzie się przyzwyczaić
Ja mam chyba ze 3 błędy, których nie jestem w stanie skasować a szukać powodów ich powstawania mi się już nie chcę, za duże koszta wymian etc... Kontrolka nie mruga przy codziennym użytkowaniu, spalanie w normie więc OK 
3 dni temu w mojej Mazdzie na trasie (po ok. 150 km) zaczęła migać kontrolka świec żarowych. Nie ma jednak żadnych innych objawów – Madzia jeździ tak samo, zero zmiany dynamiki, nie kopci, itp. Korzystając z poradnika udało mi się odczytać błędy przy zgaszonym silniki i przy odpalonym. Z tego co udało mi się rozszyfrować to kody są takie same w obu przypadkach: P0115 (Engine Coolant Temperature Circuit Malfunction) i P0403 (Exhaust Gas Recirculation Control Circuit Malfunction). Po skasowaniu błędów na zgaszonym silniku, ale przekręconym kluczyku błędów nie ma. Jednak zaraz po odpaleniu oba błędy (P0115 i P0403) pojawiają się znowu. Po krótkiej jeździe kontrolka świec żarowych znów zaczyna migać. Przez te 3 dni w trakcie dojazdów do pracy (10 km) zdarzyło się, że kontrolka nie migała w ogóle lub zaczęła migać w połowie trasy – nie miga zaraz po odpaleniu. Przepływomierz, EGR, elektrozawory?
[EDIT]
Zauważyłem, a właściwie usłyszałem, że spod plastykowej osłony silnika, na przekręconym kluczyku, ale na nieodpalonym silniku dochodzi odgłos regularnego "cykania". Czyżby EGR cykał albo zaworek podciśnienia?
[EDIT]
Zauważyłem, a właściwie usłyszałem, że spod plastykowej osłony silnika, na przekręconym kluczyku, ale na nieodpalonym silniku dochodzi odgłos regularnego "cykania". Czyżby EGR cykał albo zaworek podciśnienia?
Ostatnio edytowano 24 paź 2012, 10:01 przez matti82, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 wrz 2012, 18:46
- Posty: 32
- Auto: Mazda 323F BJ 1999r. 2.0 DiTD
403 to problem na obwodzie układu EGR. Z tym błędem u mnie poradził sobie elektryk. Bo mechaniczne EGR byl sprawny. Okazało się, za uszkodziła sie wiązka elektryczna od EGRu. Została naprawiona (lub wymieniona) przez elektryka, za 400 i problem zniknął.
Wysyłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk 2
- Od: 14 kwi 2009, 14:10
- Posty: 137
- Skąd: Warszawa
- Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.
juzeff napisał(a):Zauważyłem, a właściwie usłyszałem, że spod plastykowej osłony silnika, na przekręconym kluczyku, ale na nieodpalonym silniku dochodzi odgłos regularnego "cykania".
Gdyby nie cykało to miałbyś powód do zmartwienia:) To normalna praca zaworu TCV.
Pozdrawiam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6