Kod błędu 0403

Postprzez tomzwolin » 25 paź 2011, 19:34

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 17:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Postprzez Neonixos666 » 25 paź 2011, 20:12



trzeba to sprzawdzić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tomzwolin » 26 paź 2011, 16:01

sprawdzałem i oba pykają tylko może jak się nagrzeją to się zacina może albo te czujniki albo zawór EGR pod wpływem gorących spalin się zacina czyściłem i nic nie pomogło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 17:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Postprzez YgooR » 26 paź 2011, 16:21

tomzwolin napisał(a):albo zawór EGR pod wpływem gorących spalin się zacina czyściłem

Z tego co mi pisałeś to zanika podciśnienie w wężyku, więc to raczej nie wina EGR.
U mnie zacinały się po przejechaniu kilku kilometrów.
Ale również może być problem z PCM, sprawdź napięcia jakie dochodzą do zaworków w momencie gdy się zacinają.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez tomzwolin » 26 paź 2011, 17:18

te będą pasowały do 90 km BJ DITD 99 rok http://allegro.pl/mazda-323f-02r-2-0-ditd-zawor-maly-i1894318357.htmll
http://allegro.pl/mazda-323f-02r-2-0-ditd-zawor-i1894318348.html a może kopic ten z niebieska kropa bo to właśnie ten jest od egra ?czy 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 17:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Postprzez YgooR » 26 paź 2011, 18:29

Od EGR są 2 zaworki, jeden steruje podciśnieniem, drugi wpuszcza powietrze aby wyrównać ciśnienie.
Pierwszy z linku (z niebieską kropką) jest uszkodzony ma urwany króciec, przynajmniej na zdjęciach.
Ten z niebieską kropką jak jest cały nadaje się, ten drugi nie pasuje do RF2A on jest chyba do RF4F.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez frud » 26 paź 2011, 20:16

szkoda czasu i kasy na wymiane zaworkow... sprawdziles inne mozliwosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez tomzwolin » 27 paź 2011, 15:54

frud napisał(a):szkoda czasu i kasy na wymiane zaworkow... sprawdziles inne mozliwosci ?
jakie masz na myśli?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 17:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Postprzez frud » 27 paź 2011, 18:25

dokładne czyszczenie przeplywomierz, kiedy byl wymieniany filtr powietrza ?

wiem to po sobie... kupiłem zaworki solenoidowe...szt 2 <glupek2> mam je do dzisiaj... te moje okazaly sie jednak sprawne. One sie nie nagrzewaja... jezeli dzialaja (cykaja po podlaczeniu do 12V to ok), jedynie moga sie przytkac ale wystarczy troche sprezonego powietrza lub ewentualnie wd40 zeby rozruszac jak nabraly wilgoci i nie dzialay od dluzszego czasu lub gdzies lezakowaly.

Malo tego chcialem wyslac EGR do regeneracji..gdzies na allegro znalazlem firme w polsce co sie tym zajmuje profesionalnie, naprawe robi na oryginalnych czesciach... i kolejna kasa poszla by sie...

wydaje mi sie ze temat P0403 juz chyba zostal wyczerpany, jedynie trzeba mozolnie przeleciec wzrokiem istniejce posty poprzednikow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez tomzwolin » 27 paź 2011, 18:58

filtr powietrza już jakiś czas temu wymieniałem filtron może zły a może spróbować bez filtra jak się będzie dziać a gdzie znajduje się przepływomierz ? i jak go wyczyścić czym i gdzie on sie znajduje to czujnik jaki czy jak czy to gdzie się wkłada filtr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 17:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Postprzez Neonixos666 » 27 paź 2011, 19:22

kolega ma chyba RF2A a tam nie ma przepływki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 27 paź 2011, 19:40

Neonixos666 napisał(a):kolega ma chyba RF2A a tam nie ma przepływki

Ano nie ma przepływki, dodatkowo podciśnienie zanika w EGR po przejechaniu jakiegoś dystansu (tak napisał). Sprawdził również solenoid'y i po podaniu napięcia działają.
Więc sprawdź napięcia na solenoidach, we wtyczce która jest w nie wpięta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez tomzwolin » 27 paź 2011, 20:20

a jeszcze mi się przypomniało jak sprawdzałem solenoid ten od egru ten co jest wyżej to dmuchałem ustami w rureczkę i powietrze szło z każdej strony jak nie ma napięcia to on chyba powinien być zamknięty i tylko z 1 powinno iść powietrze a nie z 2 czy się mylę to może to jest cały problem.przy okazji sprawdzę napięcie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 17:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Postprzez YgooR » 27 paź 2011, 20:53

tomzwolin napisał(a):jak nie ma napięcia to on chyba powinien być zamknięty i tylko z 1 powinno iść powietrze a nie z 2

Odwrotnie :) Dwa plastikowe króćce są połączone razem, metalowy jest odcinany po podaniu napięcia. W tym drugim zaworze są dwa króćce i blokowany jest jeden z nich.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez tomzwolin » 1 lis 2011, 18:58

czytałem forum i znalazłem czemu gdy mruga pojawia się błąd nie ma podciśnienia Kontroler silnika po wykryciu błędu 0403 wyłącza cały układ EGR i jestem przekonany ze to będzie raczej zawór egr zacinający się bo sprawdziłem solenoidy wszytko Ok został tylko zawór może spróbować go w ropie umyć?

I problem rozwiązany zawór egr był wadliwy i zaworki podciśnienia !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 17:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Postprzez tomzwolin » 13 gru 2011, 18:55

nom i się skończyło po przejechaniu dystansu 300km trzeba było moze po montażu egra zaślepić albo teraz wyczyścić i zaślepić ale ściągam wężyk to zawór działa ,tylko się nagrzeje silnik i błąd. te solenoidy są blisko silnika może one się nagrzewają i zacinają ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 17:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Postprzez nowak » 28 gru 2011, 21:23

ja dziś wszystko czyściłem, sprawdziłem, złożyłem i wszystko było git. Aż do momentu jak się silnik rozgrzał.
Wywaliło spowrotem 0403 i du..
Potem zaślepiłem i dalej to samo.
Jutro może się za przepływkę wezmę, bo sił mi brakuje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sie 2011, 17:13
Posty: 16
Skąd: Ciechanów
Auto: primera p11 2,0 TD,
323f BJ 2,0 DiTD szwagierki

Postprzez bruno » 17 sty 2012, 20:40

Witam, czy opisywane w temacie selenoidy mają wpływ na moc silnika i na jego pracę czy tylko ich zadanie polega na sterowaniu egr?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2010, 08:11
Posty: 29
Skąd: ok. Bydgoszczy - Nakło
Auto: mazda 323f 2.0 DiTD 99r.
renault scenic 1,9 dTi 2000
kiedyś wartburg 353 :)

Postprzez kierownik » 17 sty 2012, 21:51

samo sterowanie EGR'em będzie wpływało na moc silnika i jego pracę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez YgooR » 18 sty 2012, 14:32

Jeżeli będzie zablokowany w pozycji zamkniętej efekt będzie taki jakby był zaślepiony, jak w otwartej większa ilość spalin spowoduje osłabienie silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6