Kod błędu 0403
Witam
Wciąż się załącza kontrolka check engine a już myślałem, że to koniec kłopotu.
Mechanik niby mi przeczyścił ten zawór EGR , wymieniłem filtr paliwa, ale znów jest błąd.Oprócz błędu 0403, pokazuje jeszcze 1189 ale nie jestem pewien co to. Jeżeli to EGR sensor czy zaślepienie go rozwiąże sprawę ?
Wciąż się załącza kontrolka check engine a już myślałem, że to koniec kłopotu.
Mechanik niby mi przeczyścił ten zawór EGR , wymieniłem filtr paliwa, ale znów jest błąd.Oprócz błędu 0403, pokazuje jeszcze 1189 ale nie jestem pewien co to. Jeżeli to EGR sensor czy zaślepienie go rozwiąże sprawę ?
- Od: 13 lip 2009, 13:38
- Posty: 40
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM
Nie rozwiąże to problemu. Ja celewo zaślepiłem EGR i teraz po ok 300 km od skasowania wyskakuje ten błąd. 
- Od: 28 maja 2009, 20:23
- Posty: 15
- Skąd: Tarnowskie Góry
- Auto: BYŁO – Mazda 323F BJ DITD (2001)101KM
Trwa polowanie na Xedosa 9 :)
mildan napisał(a):Jeżeli to EGR sensor czy zaślepienie go rozwiąże sprawę ?
Tak jak napisał rootmaster nie rozwiąże, sprawdź zaworki podciśnienia bo one sterują pracą EGR.
rootmaster napisał(a):Ja celewo zaślepiłem EGR i teraz po ok 300 km od skasowania wyskakuje ten błąd
U ciebie to inna bajka, masz silnik RF4F i w nim po zaślepieniu zawsze wyskakuje błąd.
Pozdrawiam
to wytłumacz mi dlaczego po odłączeniu podciśnienia do egr nie wyskakuje mi błąd a dopiero jak odłączę akumulator to wyskakuje
ale resecik i jest wszystko ok 
Neonixos666 napisał(a):dopiero jak odłączę akumulator to wyskakuje ale resecik i jest wszystko ok
To jak go resetujesz jak po odłączeniu akumulatora wyskakuje błąd ?
Jednak wyskakuje, a nie powinien, w RF2A po odłączeniu nie ma żadnych błędów, zobaczymy jak pojeździsz troszkę dłużej
[quote="YgooR"]
Tak jak napisał rootmaster nie rozwiąże, sprawdź zaworki podciśnienia bo one sterują pracą EGR.
[/quote]
A jak najlepiej sprawdzić te zaworki podciśnienia . U mnie kontrolka przeważnie zapala się po rozgrzaniu silnika, jak wskazówka temp. jest na połowie.
Tak jak napisał rootmaster nie rozwiąże, sprawdź zaworki podciśnienia bo one sterują pracą EGR.
[/quote]
A jak najlepiej sprawdzić te zaworki podciśnienia . U mnie kontrolka przeważnie zapala się po rozgrzaniu silnika, jak wskazówka temp. jest na połowie.
- Od: 13 lip 2009, 13:38
- Posty: 40
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM
Przecież na poprzedniej stronie napisałem 
YgooR napisał(a):Wymontuj zawór i podaj mu 12V powinien za każdym razem załapać (cyknąć).
YgooR napisał(a):zobaczymy jak pojeździsz troszkę dłużej
i wykrakałeś

Neonixos666 napisał(a):i wykrakałeś
Upsss


resecik i na jakiś czas będę miał spokój, zaczęła mygać przy ostrym pałowaniu
ale wiem ze to od egr. U mnie procedura jest taka, że robię tak jak ma być i resetuje jeżdżę trochę i potem odpinam i jest dobrze
Za czarną magię powinienem Cię posądzić
Za czarną magię powinienem Cię posądzić

To musisz sobie zrobić drugi przycisk obok opornika, reset 
Czekaj jadę na święta do świętokrzyskiego to wpadnę na Łysą Górę, obserwuj kontrolki
Czekaj jadę na święta do świętokrzyskiego to wpadnę na Łysą Górę, obserwuj kontrolki
YgooR napisał(a):drugi przycisk obok opornika,
a skąd wiesz ze mam drugi wolny przycisk?
oj coś tu mi nie gra
ciekawe na jakiej podstawie komputer wie że egr nie chodzi, w RF2A był czujnik położenia ale w RF4F nie ma go wiec jakim cudem?
No własnie ja tez wyczyściłem zawór EGR zaślepiłem i dalej mi mryga :/ więc co teraz mam zrobić przedłużyć tego bolca sprawdzić te zaworki ale gdzie ich mam szukać
? nie pomogło czyszczenie i zaślepienie więc co mogę teraz zrobic a i sory za moje pytania ale moja madzia jest 1 moim autem i jestem zupełnie tępy w tych sprawach
a teraz codziennie siedze na forum i o wszystkim tu piszecie :–) liczę na waszą pomoc Pozdrawiam :–) 

- Od: 17 kwi 2011, 00:29
- Posty: 21
- Skąd: Brody
- Auto: Mazda 323S 2.0 DiTD 66 KW 90 KM 1999/2000r.
Neonixos666 napisał(a):a skąd wiesz ze mam drugi wolny przycisk?
No i co się chwalisz
Neonixos666 napisał(a):ciekawe na jakiej podstawie komputer wie że egr nie chodzi,
Ktoś mądrzejszy ode mnie to opisał na forum, poszukaj sobie
Pamiętam że komputer odczytywał to na podstawie powietrza wpadającego do kolektora, jego ilości lub temperatury, dokładnie nie pamiętam.
Mixer88 napisał(a):sprawdzić te zaworki ale gdzie ich mam szukać
Jesteś nowy na forum to zacznij je czytać tutaj większość spraw jest opisana, a EGR to kilka razy na tysiąc różnych sposobów
Najlepiej sprawdź gdzie biegnie wężyk od EGR i będziesz wiedział.
a po co szukać tych zaworów wystarczy sprawdzić czy podciśnienie jest w przewodzie na odpalonym i wszystko będzie jasne. Jak jest to sprawdź zasysając ustami czy rusza się zawór, a jeśli wszystko jest ok to pewnie czujnik położenia.
mildan napisał(a):Jeśli jest podciśnienie a zawór się nie rusza czy zacina to tylko wymiana zaworu ratuje czy coś można jeszcze pokombinować?
można czyścić ale jak to nie pomoże to raczej wymiana.
To jest coś chyba z czujnikiem bo kontrolka załącza się najczęściej przy rozgrzanym silniku. Na pewno nie wywala starego błędu bo już dwa razy kasowałem błędy. I jak już się załączy mrugająca kontrolka czuje ,że moc silnika trochę spada.
- Od: 13 lip 2009, 13:38
- Posty: 40
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6