Czyszczenie intercoolera – fotorelacja oraz WNIOSKI

Postprzez tomxl » 25 mar 2011, 20:22

Neonixos666 napisał(a):bo tam jest egr


Jedno pytanko : kiedy zaślepia sie EGR'a ..? i co to daje?
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez Neonixos666 » 25 mar 2011, 20:26

kiedy? jak najszybciej

niektórzy mówią że odczuli różnicę, ja zdjąłem wężyk podciśnienia (RF4F) i ciągle egr mam zamknięty i minimalnie jakby przy 1.5tyś był elastyczniejszy ale ogromnej różnicy nie ma, po porostu nie syfi się dolot.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tomxl » 25 mar 2011, 20:37

Neonixos666 napisał(a):kiedy? jak najszybciej


Upss... Ja mam auto co prawda od miesiąca, ale egr'em nic nie robilem ,pierwsza operacacja byla z intercoolerem. Czyli zaślepić (albo zrobić tak jak Ty ) i tak bedzie lepiej <oczy>
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez Neonixos666 » 25 mar 2011, 20:42

Jak masz RF2A to zaślep Jak masz RF4F to zdejmij przewód podciśnienia i go zaślep
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Siwy19 » 27 mar 2011, 00:44

czyli ten wezyk co idzie od gory do egr?
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez Neonixos666 » 27 mar 2011, 00:49

tak. Kiedyś myślałem że jest zamknięty jak ma podciśnienie ale zrobiłem test i na stałe dałem mu podciśnienie to nie mogłem ruszyć bo silnik gasł i nie wkręcał się na obroty czyli dopuszczał spaliny. Przy braku podciśnienia jest zamknięty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Siwy19 » 27 mar 2011, 06:22

to czyli zamknac dziurke w egr i w ten wezyk co idzie do egr zapchac czyms, i potym lepiej sie auto bedzie zbieralo czy nie poczuje roznicy?
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez Neonixos666 » 27 mar 2011, 09:29

w egr nie musisz tylko w wężyku. Nie spodziewaj się dużych efektów ale może minimalna różnicę zauważysz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Siwy19 » 27 mar 2011, 10:06

ok dzieki
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez rominik » 14 lis 2011, 19:50

weszliscie na egr wystarczy go zaslepic dwoma blaszkami po metalowej puszcze po piwie zaznaczam metalowej.Ale ja mialem problem z IC bo go rozebralem bez wiekszego problemu ale spieprzylem dwie sruby na dole i nie wiem co mam zrobic bo je przekrecilem.Dalej jeden z wezykow podcisnieniowych byl nadpekniety dochodzacy do filtra powietrza wiec chyba znalazlem mulowatosc madzi ale relacje z osiagow zamieszcze w pozniejszym czasie jak wszystko p[oskladam.
Wszystkich pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 paź 2011, 00:47
Posty: 12
Auto: DITD 101km

Postprzez Riki » 15 lis 2011, 01:30

rominik napisał(a):spieprzylem dwie sruby na dole i nie wiem co mam zrobic


Te mocowania, gumowe?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez YgooR » 15 lis 2011, 01:34

rominik napisał(a):ale spieprzylem dwie sruby na dole

A w jakim aucie ? Jak BJ to można wymienić nakrętki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez rominik » 15 lis 2011, 18:30

Na poczatku wszystkm dzieki za poradyhttp://www.mazdaspeed.pl/forum/po ... 9&t=33640#
Madzia juz jest po zabiegu – trwalo to prawie 4 dni relacja:
1.Kolektor – czyszczenie : erg-zaslepienie – madzia nie przerywa i silnik pracuje sdzlachetniej ale dalej jest zamulony
1. IC czyszczenie + reperacja wezyka od filtra powietrza(byl pekniety) – madzia odzyskuje upragnione kuce
oddycha pelnym cycem i wgniata w fotel – szczeze to od chwili kupienia nie miala takiego powera
Zrobie testy i podam jakie ma wyniki ale na razie jestem od wrazeniem
Jeszcze raz dzieks i pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 paź 2011, 00:47
Posty: 12
Auto: DITD 101km

Postprzez Neonixos666 » 15 lis 2011, 19:07

rominik napisał(a):reperacja wezyka od filtra powietrza(byl pekniety)


czy mógłbyś wskazać co to za wężyk bo to dość dziwne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 21 lis 2011, 11:44

Neonixos666 napisał(a):
rominik napisał(a):reperacja wezyka od filtra powietrza(byl pekniety)


czy mógłbyś wskazać co to za wężyk bo to dość dziwne.

może ten cienki co wchodzi od góry do obudowy filtra?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 21 lis 2011, 12:11

kierownik napisał(a):może ten cienki co wchodzi od góry do obudowy filtra?


ale to tylko odprowadzenie powietrza od Vacum i nie ma to znaczenia czy jest to podpięte czy nie. Wielu ludzi tu pisało że ma ten bolec ułamany a po podpięciu nic to nie zmieniło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 21 lis 2011, 12:58

to cholera wie <lol>
autor się musi wypowiedzieć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez YgooR » 21 lis 2011, 13:24

Neonixos666 napisał(a):Wielu ludzi tu pisało że ma ten bolec ułamany a po podpięciu nic to nie zmieniło.

Tak się zastanawiam, ten bolec jest koło czujnika temperatury (RF2A), jak jest niepodpięty będzie wciągał ciepłe powietrze z komory silnika. Ciekawi mnie czy może to w jakiś sposób fałszować pomiar temperatury przez czujnik w filtrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez wilk28 » 24 gru 2011, 14:35

Może chodzi mu o ten wężyk który idzie od dołu puszki filtra bo tam są dwa wężyki podczepiane do tych plastikowych bolczyków.



eeee dopiero teraz zobaczyłem kiedy był ostatni post napisany <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 297 (3/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3 2.0 Disi 2011r 151KM

Postprzez Suazi3 » 31 gru 2011, 20:06

Moim zdaniem ten przetarty wężyk podciśnieniowy przy filtrze powietrza. To wężyk o średnicy wewnętrznej 5 mm, średnicy zewnętrznej 9mm o długości 25cm. Mam go na pamiątkę po znalezieniu przetarcia w Zakładzie Pana Gawlaka w Zaniemyślu. Oznaczenie na oryginalnym wężyku to CG*2J. Biegnie on po lewej stronie od obudowy filtra powietrza i biegnie do boost sensora ale chyba przez przedłużkę.
Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku dla fanów DITD i CITD.
Mazda cenię to autko
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 19:21
Posty: 40
Skąd: Koszalin-Gdańsk
Auto: 323F BJ 2.0DITD RF4F, Saab 9-5 1.9 TID, Saab 9-3 x 1.9 TTID 180 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6