Suwak regulacji temperatury powietrza – czy jest podświetlany?
1, 2
mówiłem ze nie pamietam kilka kokpitów rozebrałem i mogło mi sie pozajączkować nie jestem pewien czy to było właśnie GE czy w Xantii jedyne bryczki jakie miałem z suwakami
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...
)))))
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...
Ostatnio rozbierałem, bo mi się obłamał suwak. Kawałek pleksi w suwaku miał teoretycznie łapać światło z żaróweczek (to nie była dioda) na płytce podświetlających również resztę przycisków – ale plastik zakurzony, żaróweczka w jakimś zielonym kapturku, który dawno zmatowiał ( po jego zdjęciu – suwak i przyciski świecą brzydko – na żółto), no i część żaróweczek przepalona. Oczywiście piszę o modelu 626GE z 96r. 
- Od: 18 kwi 2005, 15:08
- Posty: 10
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GE 2.0 16V
Wiewiór – może koledze marceli77 chodzi o sam "uchwyt suwaka".
Tam, po jego zdjęciu faktycznie siedzi takie małe usrojstwo.
Tam, po jego zdjęciu faktycznie siedzi takie małe usrojstwo.
Dołączam się do pytania – czy pokazane na zdjęciu strzałkami suwaki maja podświetlanie, bo u mnie nie swiecą, a skala (niebieskie-czerwone oraz OFF,1,2,3,4) jest podświatlana. ALe w nocy i tak nie widać na czym jest ustawione.
A jeśli te suwaki sa podświetlane to jaką zaróweczką i jak się je zdejmuje?

A jeśli te suwaki sa podświetlane to jaką zaróweczką i jak się je zdejmuje?

Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Na zdjęciu widać czarny suwak (uchwyt) z plastikowym, przeźroczystym wcięciem, umieszczonym po środku, od góry –> to jest ten "kawałek pleksi w suwaku" o którym pisałem wcześniej. Jego drugi koniec wychodzi przy skali, wewnątrz panelu. Skala i opisy są podświetlane tymi samymi żaróweczkami co suwak.
Jak podświetlić kawałek pleksi z jednej strony – to z drugiej się świeci. Pewnie to miało być takie cwane i oszczędne rozwiązanie, ale g....o daje. Jak opisałem wcześniej: zdjąłem osłonki z żarówek, oczyściłem wszystko ale i tak trzeba dużo wiary, żeby zobaczyć jakieś efekty. Acha, nie miałem żarówek na wymianę i nie wszystkie działają.
Żeby tam się dostać wyjąłem cały panel od nawiewów. Odkręcanie osłony kokpitu, która zasłania min. śrubki od panelu gdzieś tu było opisane. Śrubka pod kierownicą, śrubka pod radiem, kilka metalowych zatrzasków, odchylić, odkręcić i wysunąć panel (upierdliwe
).
Niestety, nie wiem jakie to są żarówki – bardzo małe, lekko się ją obraca i wyjmuje, wyglądają trochę jak nabój do pistoletu z zielonym kapturkiem – może ktoś wie?
Strasznie się rozpisałem
Jak podświetlić kawałek pleksi z jednej strony – to z drugiej się świeci. Pewnie to miało być takie cwane i oszczędne rozwiązanie, ale g....o daje. Jak opisałem wcześniej: zdjąłem osłonki z żarówek, oczyściłem wszystko ale i tak trzeba dużo wiary, żeby zobaczyć jakieś efekty. Acha, nie miałem żarówek na wymianę i nie wszystkie działają.
Żeby tam się dostać wyjąłem cały panel od nawiewów. Odkręcanie osłony kokpitu, która zasłania min. śrubki od panelu gdzieś tu było opisane. Śrubka pod kierownicą, śrubka pod radiem, kilka metalowych zatrzasków, odchylić, odkręcić i wysunąć panel (upierdliwe

Niestety, nie wiem jakie to są żarówki – bardzo małe, lekko się ją obraca i wyjmuje, wyglądają trochę jak nabój do pistoletu z zielonym kapturkiem – może ktoś wie?
Strasznie się rozpisałem

- Od: 18 kwi 2005, 15:08
- Posty: 10
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GE 2.0 16V
Wiewiór napisał(a):to jest ten "kawałek pleksi w suwaku" o którym pisałem wcześniej. Jego drugi koniec wychodzi przy skali, wewnątrz panelu. Skala i opisy są podświetlane tymi samymi żaróweczkami co suwak.
Wiewiór o jakim kawałku pleksi Ty gadasz
To białe w suwaku to dioda a nie pleksi


- Od: 21 lut 2005, 15:39
- Posty: 295
- Skąd: Głogów
- Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc
Wiewiór o jakim kawałku pleksi Ty gadaszsuwak jest podświetlony diodą a nie razem ze wszystkim
Dla niedowiarków wstawiam foty
No chyba już mam dosyć. Po pierwsze, zauważ że twoje suwaki różnią się od tych na zdjęciu @stuk, a o nich właśnie pisałem. Po drugie, o jakiej maździe ty gadasz
A tak poza tym – czy to rozbierałeś i czy jesteś pewien, że w ruchomej części suwaka jest umieszczona dioda, ciekawe jak jest podłączona? Tak naprawdę to zdjęcię wcale nic nie udowadnia – poza tym, że masz dobrze podświetlone suwaki.

- Od: 18 kwi 2005, 15:08
- Posty: 10
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GE 2.0 16V
Wiewiór co się tak unosisz
model ten sam GE tylko nie pamiętam chyba w 95r był mały face lifting gdzie zmieniono trochę układ przycisków ale wątpie czy sposób podświetlenia.
ale ty niedowiarek jesteś tam jest dioda zdejmij u siebie suwak i wyciąg tą diodę zaznaczoną na zdjęciu pod suwakiem. Ja to rozbierałem wczoraj nie wiem jak doprowadzony jest prąd ale jest tam dioda na bank u kolegi biała bo zmienił sobie podświetlenie na niebiesko, a normalnie jest zielona.
pozatym gdyby to miało tak jak piszesz korzystać z podświetlenia pasków z tyłu to Stuk nie miał by takiego problemu świeciło by może słabo ale by świeciło a u niego nie widać nic.
Wiewiór napisał(a):Bo twoja, to INNY MODEL.
model ten sam GE tylko nie pamiętam chyba w 95r był mały face lifting gdzie zmieniono trochę układ przycisków ale wątpie czy sposób podświetlenia.
Wiewiór napisał(a):A tak poza tym – czy to rozbierałeś i czy jesteś pewien, że w ruchomej części suwaka jest umieszczona dioda, ciekawe jak jest podłączona? Tak naprawdę to zdjęcię wcale nic nie udowadnia – poza tym, że masz dobrze podświetlone suwaki. chytry łoł
ale ty niedowiarek jesteś tam jest dioda zdejmij u siebie suwak i wyciąg tą diodę zaznaczoną na zdjęciu pod suwakiem. Ja to rozbierałem wczoraj nie wiem jak doprowadzony jest prąd ale jest tam dioda na bank u kolegi biała bo zmienił sobie podświetlenie na niebiesko, a normalnie jest zielona.
pozatym gdyby to miało tak jak piszesz korzystać z podświetlenia pasków z tyłu to Stuk nie miał by takiego problemu świeciło by może słabo ale by świeciło a u niego nie widać nic.
Ostatnio edytowano 18 lut 2006, 13:02 przez sołtys, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Wiewiór napisał(a):zauważ że twoje suwaki różnią się od tych na zdjęciu @stuk
sołtys napisał(a): face lifting gdzie zmieniono trochę układ przycisków
Dokładnie zmieniono troche układ przycisków i kształt samego suwaka ale czy sposób podświetlenia to wątpie
Wiewiór napisał(a):czy to rozbierałeś i czy jesteś pewien, że w ruchomej części suwaka jest umieszczona dioda
Rozbierałem całośc i jestem pewny że właśnie w ruchomej części suwaka jest dioda
Wiewiór napisał(a):poza tym, że masz dobrze podświetlone suwaki
No mam a TY nie bo masz diode do wymiany


- Od: 21 lut 2005, 15:39
- Posty: 295
- Skąd: Głogów
- Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc
sołtys napisał(a):pozatym gdyby to miało tak jak piszesz korzystać z podświetlenia pasków z tyłu to Stuk nie miał by takiego problemu świeciło by może słabo ale by świeciło a u niego nie widać nic.
Tyle że ja właśnie "wytężyłem wzrok" w ciemnościach pochylając się nieco i.... zauważyłem że te kreseczki w suwakach świecą, ale tak blado, że z pozycji kierowcy tego nie widać. Gdyby była tam dioda, to świeciłaby przecież solidnie, mała szansa że 2 diody by się spaliły... Przy okazji to kiedys rezkręce, ale na chwile obecną skłaniam się ku wersji, że jest to kawałek plexi "przenoszący" światło z żaróweczek podświetlających panel sterowania nawiewu (gdzie chyba nie wszystkie żarówki mi świecą).
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
stuk napisał(a):mała szansa że 2 diody by się spaliły...
Skoro u mnie spaliła się jedna to dlaczego nie mogły by się spali dwie.
stuk napisał(a):Przy okazji to kiedys rezkręce
a co tu rozkręcać pociągnij delikatnie za suwak i go zdejmij w uchwycie zobaczysz jak ty to nazywasz kawałek pleksji spróbuj go wyciągnośc pójdzie dość opornie ale powinien wyjść i okazać się diodą.

stuk napisał(a):na chwile obecną skłaniam się ku wersji, że jest to kawałek plexi "przenoszący" światło z żaróweczek podświetlających panel sterowania
no ok czyli jak przesuniesz suwak dokłanie pod żarówkę oświetlającą to powinien świecić jak głupi.
może się mylę ale nie chce mi się wierzyć aby mazda zmieniała system podświetlenia poto tylko aby zaoszczędzić 2 diody.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Szkoda, że akurat nie mam jak zrobić zdjęcia, ale niedługo coś wykombinuję. Po wyciągnięciu mamy suwak, z dość wymyślnym kawałkiem plexi wystającym z tyłu i dwa bolce na które ten suwak się nakłada. W jednym suwaku, jeden bolec mi się obłamał i dokładnie widać, że tam jest tylko kawałek czarnego plastiku i żadnej szlifowanej diody. Zresztą dlatego to rozbierałem i miałem ten kawałek plastiku w ręku, luzem (a potem łapałem na podłodze rolki po których on przeskakuje) – więc wiem o czym mówię. Może ta dioda to jakiś tuning. Inna sprawa, że ty też masz starszy model 626. Ciekawe, czy ktoś z roczników 95-97 widzi tam jakąś diodę.sołtys napisał(a):a co tu rozkręcać pociągnij delikatnie za suwak i go zdejmij w uchwycie zobaczysz jak ty to nazywasz kawałek pleksji spróbuj go wyciągnośc pójdzie dość opornie ale powinien wyjść i okazać się diodą.![]()
Jak ktoś to naprawdę rozbierał, to wie, że od strony panelu jest pasek białego, matowego plastiku który ma równo rozproszyć światło.sołtys napisał(a):no ok czyli jak przesuniesz suwak dokłanie pod żarówkę oświetlającą to powinien świecić jak głupi.
Jak już pisałem, robi się trochę bezsensowna dyskusja. Myślę, że każdy może tam mieć, co mu się tylko podoba. Warto wrócić do tematu dopiero jak ktoś znowu będzie to naprawiał i zrobi fotorelację. A udowadnianie i wyśmiewanie można już sobie darować bo to nic nie wnosi i tylko zaśmieca forum (dlatego sorry za kolejny długi post).
EDIT: moje podświetlenie – bez diody, samo pexi (niestety mój telefon nie nadaje się do nocnych zdjęć)


Ostatnio edytowano 22 lut 2006, 14:23 przez Wiewiór, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 18 kwi 2005, 15:08
- Posty: 10
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GE 2.0 16V
Wiewiór napisał(a):Jak już pisałem, robi się trochę bezsensowna dyskusja. Myślę, że każdy może tam mieć, co mu się tylko podoba. Warto wrócić do tematu dopiero jak ktoś znowu będzie to naprawiał i zrobi fotorelację. A udowadnianie i wyśmiewanie można już sobie darować bo to nic nie wnosi i tylko zaśmieca forum (dlatego sorry za kolejny długi post).
Zgadzam się z powyższym

Zgadzam się również, że cała skala jest podświetlona dość rónomiernie rozproszonym światłem, a gdyby u mnie w suwaku była spalona dioda to nie świeciłaby wcale, zamiast jakoś tak blado, poz atym LED-y się nie palą same z siebie na ogół, chyba że idzie przez nie za duży prąd.
A w kwestii drobnych zmian i oszczędności – ja ma mmodel z 1997 roku i w stosunku do np. 1995 w ramach oszczędności usunięto m.in. podświetlanie schowka i czerwone lapmki z drzwi trylnych – tez smieszne oszczędności, a jednak zrobili to. Tak więc mogli usunąc też diody z suwaków.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
stuk napisał(a):poz atym LED-y się nie palą same z siebie na ogół, chyba że idzie przez nie za duży prąd.
palą się palą.
dioda jest prostokątna nie szlifowana(szlifował kolega jak zmieniał podświetlenie z zielonego na niebieski),niestety nie mam aparatu by zrobić fotorelację, nie chce sie zbywać o to czy u was tak jest, u mnie jest dioda i nie jest to jakiś tam tuning tylko orginał zielona dioda. tak zamontowana jak jest pokazane na zdjęciu wcześniej, dwa ząbki plastikowe czarne i pomiędzy nimi zielona dioda, którą też na początek brałem za zieloną pleksię.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Panowie, spokojnie
Wygląda na to, że w modelach po liftingu nie ma podświetlenia (diody) tylko jest to inaczej rozwiązane.
Ja mam u siebie po jednej diodzie/żaróweczce tak jak piszą sołtys i misiek06. Wiem bo rozbierałem (jedna jest spalona
).
Pasowałoby faktycznie, żeby ktoś kto to rozbierał/naprawiał w modelu po liftingu podzielił się wrażeniami.
Wygląda na to, że w modelach po liftingu nie ma podświetlenia (diody) tylko jest to inaczej rozwiązane.
Ja mam u siebie po jednej diodzie/żaróweczce tak jak piszą sołtys i misiek06. Wiem bo rozbierałem (jedna jest spalona
Pasowałoby faktycznie, żeby ktoś kto to rozbierał/naprawiał w modelu po liftingu podzielił się wrażeniami.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6