Opony & felgi

Postprzez ptaku » 27 mar 2013, 04:36

damian26g napisał(a):Wielkie dzięki za odpowiedź co do felg :P Własnie rozważam czy pokusić się na 20" czy lepiej na 19" Wiadoma sprawa 20" to już jakoś wygląda :D a gleba jest druga na liście zakupów :P kwestia także oponek , bo jednak profile rzędu 30/35 występują raczej przy szerszych oponach niż 215 bo 215 to trochę mało jednak :P i obawiam się że trochę ciężko może być je kupić :D a kupować opony po 800zł za sztukę to trochę skecz :D

W mojej opinii 19" to max do mazdy 6 1gen. Jeśli mogę ci coś doradzić to załóż najpierw sprężyny a później felgi 18" z oponami 225/40 i będzie ładnie a zarazem znośnie jak na polskie dziury. Jeździłem na 19" i 18" bez gleby i wyglądało to koszmarnie. Później założyłem glebę i 17" – było spoko, następnie 18" i było miodnie. W podpisie mam zdjęcia poglądowe – sam oceń co dla Ciebie będzie lepsze... Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2006, 21:06
Posty: 384 (2/0)
Skąd: Doncaster/Sosnowiec
Auto: Mazda 6 2.5 Sport

Postprzez szumki44 » 30 mar 2013, 10:36

Co to za felgi ? firma itp ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Magician » 30 mar 2013, 20:09

Nie wiem ale skojarzyły mi się z Hijoinami :)
http://www.hijoin.com.pl/produkt-14024.html
Podobne, choć to raczej nie te.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2011, 21:28
Posty: 789 (30/40)
Skąd: Białystok

Postprzez Gajdzin » 1 kwi 2013, 23:59

Czekam na moją nową Mazdę 6 i szukam felg letnich. Oryginalne zostaną przeznaczone na zimowe. Mam dwa pytania do sz. Forumowiczów o rekomendacje: modelu felgi i jej koloru.

1. MODEL:
Mam dwie faworyty: OZ Superturismo GT i Superturismo LM.

GT są dostępne w tych samych parametrach, co firmowe: 7,5x17 5x114,3 ET50. LM podobnie, ale ET45, czyli felgi odstawałyby o 5mm – dla mnie OK, nie widzę powodu do alarmu. GT są nieco bardziej "eleganckie", jak do limuzyny, LM pachną sportem. Wszelkie opinie i preferencje forumowiczów mile widziane :)

2. KOLOR:
Samochód będzie w kolorze Aluminium Metallic. Jeśli zdecydowałbym się na LM, to jest opcja srebrnych (matowych) i grafitowych. Dla GT: srebrne i czarne. Na zdjęciach w sieci podobają mi się grafitowe na srebrnych samochodach. Ale mam dziwne przeczucie, że to wygląda efektownie tylko wtedy, kiedy takie felgi są nienagannie czyste, co nie zawsze będzie stanem rzeczywistym... <nie>

Czarne to już przesada, wyglądają fajnie na sportowych maluchach, ale nie na limuzynie rozmiaru nowej szóstki.

Poniżej, od lewej do prawej: OZ Superturismo LM graphite, LM silver matt, GT black, GT silver:

oz-superturismo-lm-graphite-5555-f-f-l136-sk3.jpg
oz-superturismo-lm-5556-f-f-l136-sk3.jpg
oz-superturismo-gt-black-2117-f-f-l136-sk3.jpg
oz-superturismo-gt-153-f-f-l136-sk3.jpg


Z góry dzięki za wszelkie rekomendacje i pomysły!
Ostatnio edytowano 3 kwi 2013, 22:41 przez Gajdzin, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez Rafał_ » 2 kwi 2013, 01:05

LM w opcji grafit :)

Marcin poproś w tym temacie : viewtopic.php?f=103&t=8699&start=2500 o VT i będzie wszystko wiadomo <ok>
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Radex » 2 kwi 2013, 17:13

LM grafit zdecydowanie! <spoko>
o czystosc sie tak bardzo nie martw. to nie sa czarne felgi. a znowu grafit bedzie o wiele ladniej prezentowal sie na srerbnym aucie niz zwykle srebrne felgi.

bedzie super pasowal i to jest najwazniejsze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Magician » 2 kwi 2013, 20:53

No i ja bym chyba wybrał grafit.
Przy tym kolorze auta czarne zginą. Trzeba by resztę auta zrobić na czarno: szyby, światła – wtedy to ma sens. Białe będą pasowały jak świni siodło a srebrne? jakoś sobie ich nie wyobrażam. Także na chwilę obecną grafit!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2011, 21:28
Posty: 789 (30/40)
Skąd: Białystok

Postprzez hooki » 3 kwi 2013, 10:20

Z czarnymi felgami jest ten problem, że są "czarniejsze" niż opony i wygląda to BARDZO KIEPSKO.

Dlatego grafit jak najbardziej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 18:25
Posty: 71 (0/2)
Skąd: jaworzno
Auto: smukła włoszka

Postprzez Gajdzin » 3 kwi 2013, 12:12

Bardzo Wam dziękuję za porady! Czuję się przekonany do grafitu :)

Szkoda, że Superturismo GT nie ma w wersji grafitowej, bo wydaje mi się, że LM może wyglądać ciut zbyt "sportowo" do dużej limuzyny, jaką jest nowa M6 sedan...

Idealnie byłoby te felgi zbadać organoleptycznie przed zakupem, ale wątpię, czy w Warszawie znajdzie się sklep z felgami, gdzie można by obok siebie postawić LM i GT...?
Ostatnio edytowano 3 kwi 2013, 22:41 przez Gajdzin, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez Magician » 3 kwi 2013, 19:32

ciapek ale tam przecież nie ma nowej szóstki :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2011, 21:28
Posty: 789 (30/40)
Skąd: Białystok

Postprzez Gajdzin » 3 kwi 2013, 20:24

Magician napisał(a):ciapek ale tam przecież nie ma nowej szóstki :P

Dokładnie :D Nigdzie nie ma – nawet na zagranicznych przymierzalniach felg, z tirerack.com włącznie. Alusy.pl jako jedyna strona w ogóle ma nowe modele szóstki, ale przy próbie dobrania do niej felg o dowolnym rozmiarze mówi: "Nie posiadamy w ofercie felg, które by odpowiadały zadanym kryteriom wyszukiwania"...

Jestem więc zdany na własną wyobraźnię (ewentualnie wspomaganą Photoshopem) i próby znalezienia jakiegoś sklepu fizycznego w Warszawie, który by miał pełną gamę OZ Superturismo. Na razie mi się nie udało. Jeśli ktoś taki zna, prośba o namiar :)

Nb. OZ chyba kończy produkcję Superturismo GT w kolorze srebrnym. I na ich stronie i na Tirerack.com ten kolor figuruje jako "Closeout". Zastąpili go czymś szarym matowym ("Grigrio Corsa"), który na szóstce w kolorze Aluminum Metallic (w USA: "Liquid Aluminium") wyglądałby mdło. Druga opcja to czerń, która została mi już przez kolegów w tym wątku wybita z głowy (i słusznie). Polskie sklepy mają jeszcze GT w srebrnym, ale nie chcę kupować felgi wycofywanej przez producenta – a niech jedną za rok uszkodzę i nie będę mógł dokupić...
Pozostaje więc chyba LM. A szkoda, bo GT mi się bardziej podoba i bardziej pasuje do dużej, eleganckiej limuzyny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez koksikx » 5 kwi 2013, 20:16

mlody napisał(a):Czerwona MX3 , które felgi najładniej by wyglądały ?


http://moto.allegro.pl/380-felgi-15-4x1 ... 26420.html

http://moto.allegro.pl/665-biale-felgi- ... 74330.html


Lepsze złote
Początkujący
 
Od: 3 mar 2013, 16:31
Posty: 16
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda MX-3, 1.6, 16V, 1996r.

Postprzez Gajdzin » 5 kwi 2013, 21:14

Zdecydowanie białe! Czerwony ze złotym? Brrrrr :) Jeszcze np. granatowy ze złotym (a'la Impreza), czarny czy szary, ale czerwony? A połączenie czerwonego z białym jest wbrew pozorom bardzo ładne i nie trzeba się go bać tylko dlatego, że tak mamy na fladze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez luki_92_92 » 5 kwi 2013, 21:21

Czerwony ze złotym wcale nie wygląda źle a biały jest coraz bardziej oklepany, a szczególnie na czerwonych autach bardzo często się pojawia. Ja jestem za złotym :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Radex » 5 kwi 2013, 21:41

https://www.google.pl/search?q=red+car+ ... 4ASai4HYBA

też ładne połączenie. i też jestem zdania że białe oklepane :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Gajdzin » 6 kwi 2013, 00:40

Mam pytanko o efekt lekkich felg na komfort jazdy. Mam na myśli znacząco lżejszych od firmowych – jak OZ Ultraleggera do nowej Mazdy 6.

Szukałem o tym na necie i jest pełno sprzecznych opinii. Logika wskazuje, że niższa masa nieresorowana = szybsza reakcja na nierówności podłoża = większy komfort. Ale większość testów porównawczych daje odwroty wynik: cięższa felga = większy komfort.

Jedynym pomysłem, jaki mam na rozwiązanie tej pozornej sprzeczności jest możliwość, że to zależy od rozmiaru i stopnia twardości opony. Jeśli jest to szeroka opona o sporym profilu, raczej miękka i nie przesadnie napomowana, to większy ciężar fpelgi daje wyższą bezwładność, czyli "niechęć" całego koła do podskakiwania na nierównościach – są one pochłaniane przez uginanie się opony. Natomiast jeśli jest to opona sportowa, niski profil i/lub wyższe ciśnienie, to nie jest ona się w stanie za bardzo ugiąć pod kamyczkiem i całe koło podskoczy – wtedy całe zadanie wybierania nierówności spada na zawieszenie, a ono pracuje tym skuteczniej, im niższa masa nieresorowana, czyli waga koła.

Być może plotę brednie – jestem humanistą :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez Radex » 6 kwi 2013, 11:06

Nie zaprząstaj sobie tym głowy, sam napisałeś przecież że masz dużą limuzynę. to nie RX7 do ścigania się... chyba że się mylę <co?>

a nawiasem mówiąc to wiadomo że dużo zależy też od opony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Gajdzin » 6 kwi 2013, 12:07

Radex napisał(a):Nie zaprząstaj sobie tym głowy, sam napisałeś przecież że masz dużą limuzynę. to nie RX7 do ścigania się... chyba że się mylę <co?>

Nie mylisz się, zdecydowanie nie do ścigania, chyba, że spod świateł w drodze na zakupy, bo trochę funu w życiu trzeba mieć :D Niemniej lubię dobre przyśpieszenie i niskie spalanie, więc jestem za obniżaniem masy pojazdu, ale nie kosztem komfortu, i to właśnie mnie niepokoi – czy lżejsze felgi na oponach o nie najniższym profilu (225/55R17) nie wpłyną negatywnie na komfort. Ja przez pierwsze 5 lat nie lubiłem mojego Accorda właśnie za sztywność zawieszenia i wynikający z tego niski komfort jazdy. Dopóki nie zamieniłem firmowych opon na tę samą szerokośc, ale o 1 rozmiar profilu więcej. Nagle zrobiło się przyjemnie.

Radex napisał(a):a nawiasem mówiąc to wiadomo że dużo zależy też od opony

Jak najbardziej, więc zawsze wybieram takie, które we wszystkich możliwych testach dostają najwięcej punktów za komfort i niski hałas. Tak naprawdę nic innego mnie nie obchodzi, bo nawet opona o przeciętnych osiągach we wszystkich innych kategoriach i tak jest o niebo lepsza od tego, na czym się uczyłem jeździć (włącznie ze szkołą rajdową w Japonii). Np. obecną zimę przejeździłem na letnich, bo nie miałem czasu zmienić kół, i jakoś dałem radę. Więc nawet najgorsza opona zimowa pod względem drogi hamowania na śniegu i lodzie, trzymania bocznego, aquaplaningu, itd. jest lepsza od moich letnich – stąd mój brak zainteresowania tym, która ma 1 a która 5 miejsce w takich kategoriach :)

Jedno, czego mi brak, to ciężaru opon w krajowych źródłach. O ile lżejsza felga (która nie jest do końca elementem nieresorowanym, bo resoruje ją opona) mogłaby skutkować niższym komfortem na nierównych drogach, o tyle opona powinna być chyba najlżejsza, jak się da. A różnice są duże, jeśli się spojrzy na Tirerack.com: np. dla rozmiaru Mazdy 6 (225/55R17) Continental ExtremeWinterContact waży 24 funty, podczas kiedy taki Dunlop SP Winter Sport 3D – 28, czyli o ok. 2kg więcej per koło! To jest tyle, co różnica między standardowymi a super-lekkimi, sportowymi felgami. Z tym, że wagą felg się wszyscy podniecają i np. na Tirerack można posortować felgi wg. wagi, a wagą opon – jakoś nikt (nie ma takiej opcji), czego nie rozumiem...

Tak, wiem, w ogóle za bardzo się przejmuję, ale że mam 3 miesiące czekania, aż mi zbudują w Japonii moją szóstkę, to dostaję kota z niecierpliwości :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez Guinness » 6 kwi 2013, 12:38

Sądzę że nie wagą opony czy felgi powinieneś się martwic a stanem dróg jakich używamy . Wiadomo ogólnie że im wyższa opona tym lepszy komfort a co do felg to w tym przedziale cenowym najlepszym wyborem były by orginalne – jednak są one najmniej podatne na deformacje ( sam widzisz jakie mamy dziury w drogach )
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 21:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez Wojtek » 6 kwi 2013, 12:54

Mozna jeszcze zastosowac super lekkie sruby do kol.. np. TPI (sa komplety wraz ze srubami zabezpieczajacymi)

tapatalk 2
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje