Mazda MX-6 GE FS '92r – Supercharger

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez onyx » 8 gru 2012, 17:35

Gib napisał(a):To w końcu to jest tempomat czy sterowanie radiem?
kamilspider napisał(a):Będzie sterowanie radiem :P

Tak jest :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Gib » 8 gru 2012, 19:30

Korzystacie z tego sterowania radiem, bo ja mam u siebie i ni huhu :)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez malutka » 8 gru 2012, 19:37

W eFce miałam pilota i korzystałam, w innych autach, gdzie było sterowanie na kierownicy też korzystałam, więc i teraz do MXa nie robimy tego na marne :P
Obrazek
good girls go to heaven bad girls go everywhere...
bad girl ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 12:20
Posty: 5102 (266/152)
Skąd: Warszawa
Auto: マツダ MX-6 2.0 FS '92

Postprzez Pudzian84 » 15 sty 2013, 00:20

To tak na początek nowego roku
Wielkie gratulacje za projekcik oraz dalszych udanych modów
Pozdrawiam
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez malutka » 19 mar 2013, 00:43

Proszę, proszę jakie mój mąż napisał wspaniałe wypracowanie. "Z pamiętnika mechanika" :P Szkoda, że w szkole nie było tematów związanych z budową silników <lol>
onyx napisał(a):Co jak co, FS w MX'ie już był leciwy. Hydraulika głowicy od czasu do czasu dawała o sobie znać głośniejszą pracą, że już pierwszej młodości nie jest. Rozpoczął się etap poszukiwań potencjalnego dawcy na zbudowanie świeżej jednostki.
Pewnego jesiennego weekendu wybraliśmy się po małą okazję do Koszalina. Czekał tam na nas FS, ze śmiesznym przebiegiem 40 tys. km – tak wiem, zbyt piękne by mogło być prawdziwe. Na miejscu dość sceptycznie obejrzałem motorownię, która już od jakiegoś czasu przebywała poza budą – po odkręceniu korka oleju już wiedziałem, że go zabieram :P Czyste sreberko, po prostu zero nalotu po oleju, wałki aż się błyszczały. Na misce olejowej nie było śladów jakiejkolwiek korozji, blok czyściutki ale nie myty. Widać było, że silnika nikt nie otwierał wcześniej. Do kompletu zabrałem też skrzynię – posiadała jeszcze fabryczne naklejki z nr części i serii :)

Obrazek

Obrazek

Cała operacja swapa zajęła 1 dzień, po czym silnik dostał nowy rozrząd i płyny ustrojowe – odpalił od dotknięcia. Postanowiłem go nie otwierać w celu remontu bo wyglądał świetnie i równie dobrze pracował. Wszystko wskazywało na to, że operacja się udała. Następnego dnia pojechałem na przejażdżkę do warsztatu, żeby zająć się innymi detalami. W momencie zjazdu z głównej ulicy motor przestał trzymać wolne obroty... Od tego momentu zaczęła się diagnoza... Trwała kilka dni podczas, których sprawdzone zostały wszystkie czujniki, Ecumaster, Ecu, przepływka i reszta elementów, które mogłyby mieć wpływ. Niestety nic nie znalazłem... Ostatnia do sprawdzenia pozostała kompresja. Tu z pomocą przybył Siw-y i użyczył aparatury :P
Brak kompresji na 2 i 3 garze tłumaczył wszystko. Próba olejowa potwierdziła, że przyczyną jest głowica a raczej niedomknięte zawory – można było zaobserwować olej w dolocie, czyli były przedmuchy. Pokrywa została zrzucona i 4 szklanki na 2 cylindrach (2 i 3) stały na „dębowo”, zawory były podparte i stąd te przedmuchy i brak kompresji.
Nowe popychacze zostały zakupione. Chcąc jednak zrobić wszystko super, głowica została zdjęta i powędrowała na wymianę uszczelniaczy, sprawdzenie prowadnic, dotarcie zaworów oraz sprawdzenie szczelności. Zabielony łeb czekał na montaż.
Ciekawość, spowodowała że obróciłem wałem w celu sprawdzenia powierzchni gładzi. Podobnie na 2 i 3 garze były podłużne rysy, które w przyszłości mogłyby powodować branie oliwy.
Po tygodniu poszukiwań tłoków nad wymiarowych, dałem za wygraną. Były albo badziewne zamienniki, których bym nie założył do kosiarki, albo alternatywa w postaci ASO – posiadali tylko 1 tłok nad wymiarowy w całej Polsce (gratuluję takiej gospodarki magazynowej) :)
Po konsultacji w zakładzie obróbki, wybór padł na zabieg tulejowania bloku. Tłoki były w bdb stanie i aż żal by było je postawić sobie na półce. Osadzono tuleje KS (Kolben Schmidt) i każdy tłok został indywidualnie spasowany zgodnie z service manualem i przeprowadzono zabieg honowania. Wskoczyły nowe pierścienie, panewki i motor został poskładany :) Mimo, że śruby głowicy wyglądały jak nowe, zostały zastąpione nowymi. Tak oto przedstawia się ta krótka historia. Wielkie podziękowania się należą przede wszystkim naszemu przyjacielowi Watsonowi, który włożył bardzo dużo pracy, służył nieocenionym doświadczeniem i w chwilach zwątpienia podniósł na duchu :) Nie można zapomnieć również o wkładzie Daniela i Danio ;)

Chcieliśmy mieć motorownię – cukiereczek i wynik został osiągnięty. Co prawda trochę pracy zostało włożone i cała operacja wyjechała poza założone ramy – ale było warto :) Tak cichego FS'a chodzącego na wolnych obr. to jeszcze nie dane mi było słuchać.


A tutaj trochę fotek z przebiegu składania silnika.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kolejnym krokiem w tym sezonie będzie odrestaurowanie (piaskowanie i lakierowanie proszkowe) belki tylnego zawiasu pozyskanej od Fasoli (podziękowania dla Kac-Mar). Podobnie zostaną potraktowane wszystkie wahacze. Całość zostanie uzbrojona w „polibusze” (włącznie ze stabilizatorem) z Olkusza by Deuter, które od jakiegoś czasu czekają grzecznie w szafie ;)
Obrazek

W najbliższym czasie odwiedzimy ponownie hamownię, bo czuję, że się poprawiło <diabełek> <diabełek> <diabełek>
Obrazek
good girls go to heaven bad girls go everywhere...
bad girl ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 12:20
Posty: 5102 (266/152)
Skąd: Warszawa
Auto: マツダ MX-6 2.0 FS '92

Postprzez Fasola » 19 mar 2013, 11:08

Profi podejście to i efekt musi być cacy <spoko>
Fasola
 

Postprzez PLaster » 19 mar 2013, 23:46

no ładne cacko panie ;)
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez onyx » 20 mar 2013, 08:51

Dziękujemy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez kinki » 23 mar 2013, 05:43

to się nazywa miłość do auta :)
gratuluje wytrwałości <spoko>
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6084 (469/184)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez malutka » 23 mar 2013, 12:14

Dzięki Kiniol :) Taaak to jest miłość :)
Obrazek
good girls go to heaven bad girls go everywhere...
bad girl ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 12:20
Posty: 5102 (266/152)
Skąd: Warszawa
Auto: マツダ MX-6 2.0 FS '92

Postprzez malutka » 1 kwi 2013, 11:07

Obrazek
good girls go to heaven bad girls go everywhere...
bad girl ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 12:20
Posty: 5102 (266/152)
Skąd: Warszawa
Auto: マツダ MX-6 2.0 FS '92

Postprzez kamilspider » 1 kwi 2013, 11:23

Dlaczego? :(
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez bieski » 1 kwi 2013, 11:35

Bo jest 1 kwietnia :P
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez onyx » 21 kwi 2013, 00:44

Z nastaniem wiosny zaszły drobne zmiany co do setupu hamulcowego. Wjechały na przód zaciski od 6 GH po full regeneracji. Zestaw oparty na tarczach EBC Ultimax + EBC Greenstuff. Większego zestawu już na pewno nie będzie – to maks co wejdzie w felgę 16". Zdecydowana poprawa w hamowaniu w porównaniu z zaciskami z GG :)
Niebawem kolejne zmiany, których w tym roku jeszcze klika będzie – mam nadzieję :P

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Rafał_ » 21 kwi 2013, 01:05

Ładny zestaw <spoko>
Mały OT: Czy 299mm z GH zmieści się pod 15 cali?
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez onyx » 21 kwi 2013, 01:11

Dziękujemy :)

Bez extremalnego (w przypadku seryjnego auta) odsadzenia felgi od piasty nie ma szans, żeby zacisk od GH z tarczą (299mm) zmieścił się pod 15". Zacisk i tarcza od GG (280mm) praktycznie szczelnie wypełnia 15".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Arkadius 73 » 22 kwi 2013, 19:41

GG AJ też ma 299
Arkadius 73
 

Postprzez Gib » 22 kwi 2013, 19:43

to jest 1 czy 2 tłok?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez onyx » 22 kwi 2013, 19:46

1 tłoczek – średnica tłoczka ta sama co w GG i GE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez weede » 24 kwi 2013, 18:32

serwo seryjne? jak sobie radzi z większym hamulcem?
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy