Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna
wymienic niezaszkodzi, a koszt niewielki moze akurat pomoze. u mnie poci sie juz 7 rok heh ale nie ma kto tego poprawic
Dopisano 6 mar 2013, 19:17:
wymienic niezaszkodzi, a koszt niewielki moze akurat pomoze. u mnie poci sie juz 7 rok heh ale nie ma kto tego poprawic
Dopisano 6 mar 2013, 19:17:
wymienic niezaszkodzi, a koszt niewielki moze akurat pomoze. u mnie poci sie juz 7 rok heh ale nie ma kto tego poprawic
Witam wszystkich. Od dwóch tygodni posiadam Mazdę 323f 1.5 16v + lpg(w tytule wpisałem BA Z5 ale sam nie jestem pewny
) . Dzisiaj wracając z pracy pojawił się problem. Otóż samochód przy prędkości około 100 km/h zgasł. Zatrzymałem się i samochód odpalił za 3 razem. Później problem już nie wystąpił, ale obawiam się że będzie wracał. Co może być tego przyczyną?
Spr kable czy nie iskrzą w nocy jak tak to do wymiany spr jeszcze kopułke i palec czy nie jest zasnieżały czarnym na lotem jak tak to do wymiany kopułka plus palec
Witam wszystkich.
Mam następujący problem z moją Efką otóż zaczęło się od szarpania podczas jazdy i tak to trwalo pare dni aż tu nagle wczoraj nagle mi zgasła i jak odpaliłem to strasznie zaczęła kaszleć i się dusić podczas dodawania gazu aż zgasła nie wiem gdzie mam szukać przyczyny przepływka sprawdzona ok lambda ok dolot szczelny paliwo podaje. Dodam też że owa historia pojawia się zarówno na LPG jak i PB. Czy ktoś może mi doradzić gdzie mam szukać usterki? Dodam że na zimnym silniku jest ok auto chodzi dobrze a na rozgrzanym nie da się jechać.
P.S. przepraszam że taki wątek występuje po raz kolejny ale nie mam czasu szukać gdyż ato potrzebuję na już.
Mam następujący problem z moją Efką otóż zaczęło się od szarpania podczas jazdy i tak to trwalo pare dni aż tu nagle wczoraj nagle mi zgasła i jak odpaliłem to strasznie zaczęła kaszleć i się dusić podczas dodawania gazu aż zgasła nie wiem gdzie mam szukać przyczyny przepływka sprawdzona ok lambda ok dolot szczelny paliwo podaje. Dodam też że owa historia pojawia się zarówno na LPG jak i PB. Czy ktoś może mi doradzić gdzie mam szukać usterki? Dodam że na zimnym silniku jest ok auto chodzi dobrze a na rozgrzanym nie da się jechać.
P.S. przepraszam że taki wątek występuje po raz kolejny ale nie mam czasu szukać gdyż ato potrzebuję na już.
- Od: 11 cze 2010, 11:05
- Posty: 504
- Skąd: Suwałki/Toruń/Brwinów pod WA-WĄ
- Auto: Mazda 323f BA 1,5 Z5 1996r,
Mazda 3 BK LF Aero 2005r.
wachers napisał(a):Mam następujący problem z moją Efką otóż zaczęło się od szarpania podczas jazdy i tak to trwalo pare dni aż tu nagle wczoraj nagle mi zgasła i jak odpaliłem to strasznie zaczęła kaszleć i się dusić podczas dodawania gazu aż zgasła nie wiem gdzie mam szukać przyczyny przepływka sprawdzona ok lambda ok dolot szczelny paliwo podaje. Dodam też że owa historia pojawia się zarówno na LPG jak i PB. Czy ktoś może mi doradzić gdzie mam szukać usterki? Dodam że na zimnym silniku jest ok auto chodzi dobrze a na rozgrzanym nie da się jechać.
Diagnostykę zrobiłeś?
Sprawdź czy wogóle masz iskrę na ciepłym silniku bo może najzwyczajniej cewka zapłonowa w aparacie padła?
wachers napisał(a):przepraszam że taki wątek występuje po raz kolejny ale nie mam czasu szukać gdyż ato potrzebuję na już.
To już się nazywa krótko mówiąc lenistwo bo miałeś czas napisać posta a już niekoniecznie chciało się czytać co inni napisali.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
brat miał podobnie w polówce tzn gasła w czasie jazdy najczęściej jak było mokro, wymienialiśmy wszystko od swiec az po cewke (rady mechanika) a okazało się że jakiś przekażnik od pompy paliwa był na ukończeniu i działał jak chciał 
moja mazda viewtopic.php?f=312&t=116445
- Od: 6 kwi 2011, 16:57
- Posty: 80
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f (BA) '98
wachers napisał(a):nie mam iskry na jednym cylindrze a najzwyczajniej raz jest a raz nie ma.
Przewody zapłonowe sprawdź/wymień i tak samo warto też zrobić z kopułką aparatu czy też świecami.
Nic więcej nie wymyślimy bo nie wiemy co robiłeś przy aucie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Wracając do tematu Mazda zaczęła gasnąć coraz częściej. Wymieniłem świece, kable WN kopułkę i palec rozdzielacza. Zauważyłem też że mam popękaną obudowę filtra powietrza(juz wymieniona razem z filtrem). Po tych wymianach jest delikatnie lepiej, samochód nie szarpie, ładnie się zbiera ale dalej przy ujemnych temperaturach powietrza i przy zimnym silniku potrafi zgasnąć. Problem nie występuje na ciepłym silniku. Jakieś pomysły co z tym dalej robić?
Jedz do gazownika innego . Tak to jest jak się zakłada gaz u kogoś co niema zbytnio o tym pojecia i dużej wiedzy .Dobrze założona instalacja niema prawa sie psuc
swirek napisał(a):Wracając do tematu Mazda zaczęła gasnąć coraz częściej. Wymieniłem świece, kable WN kopułkę i palec rozdzielacza. Zauważyłem też że mam popękaną obudowę filtra powietrza(juz wymieniona razem z filtrem). Po tych wymianach jest delikatnie lepiej, samochód nie szarpie, ładnie się zbiera ale dalej przy ujemnych temperaturach powietrza i przy zimnym silniku potrafi zgasnąć. Problem nie występuje na ciepłym silniku. Jakieś pomysły co z tym dalej robić?
A pomyslales o sprawdzeniu bledow na kompie? skoro kable swiece itp nie pomogly to musi byc inna przyczyna. A skoro CI na zimnym tak pitoli i w zimne dni to pewnie czujnik temp.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
arafal21 napisał(a): A pomyslales o sprawdzeniu bledow na kompie? skoro kable swiece itp nie pomogly to musi byc inna przyczyna. A skoro CI na zimnym tak pitoli i w zimne dni to pewnie czujnik temp.
O tym nie pomyślałem. Podepnę pod kompa po świętach
mAZDA OSZALALA? witam wszystko bylo oki do wczoraj
Mazda jest z 96 r 1,5 16v 300 tys zaraz bedzie .Objawy sa takie auto nie ma mocy na postoju chodzi jako tako odpala raczej bez problemow -kopulka wyczyszcona przepustnica tydzien temu rura dolotu uszczelniona -mazde mulilo juz przy zakupie ale chodzila dobrze tylko wydaje mi sie ze powina szybciej sie zbierac (mam megane 98 coupe 1,6 8v 90 kucy i sie lepiej wkreca niz mazda )egr wyczyszcony swiece -tu jets problem zakapca 2 swiece od strony aparatu zaplonowego wstawilem inna i to samo .Kable sprawdzalem i w dzien i w nocy i niby jest oki .Iskra niby jest na tej swiecy ale mi cos sie nie podoba bo ma dziwny kolor .Auto wczoraj jechalo oki po zatankowaniu 1 km pozniej wystrzal i sie jej pochrzanilo .Komputer resetowalem -auto sie zrobilo glosniejsze .Paliwko dzis dolalem za 150 pln i nadal tak samo.Na renowkach i francuzach sie znam ale tu mi sie pomysly koncza katalizator ?albo aparat zaplonowy?(chyba mam jakis aparat od mitsubishi carismy moze da sie cos podmienic tylko musze jechac do tescia go poszukac ) Wydaje mi sie ze wiecej pali co o tym sadzicie?mam jescze pytanie jak aparat w mazdzie rozdziela iskre?.Mam ja 3 tygodnie i juz zaczyna dokazywac
Ogolnie z aparatem mam zgryza -w renowkach hi hi aparat to jest palec i kopulka za 30-40 pln i koniec w meganie nie ma wcale 


- Od: 30 mar 2013, 21:38
- Posty: 4
- Skąd: wrzesnia
- Auto: mazda 323C1,5 96R citroen saxo 1,1 96renault 19 cabrio 1,8 94 renault megane coupe 1,6 98 MZ-250-88
hmm optycznie niby jest oki -hm ta 2 swieca od aparatu strony mnie zastanawia
- Od: 30 mar 2013, 21:38
- Posty: 4
- Skąd: wrzesnia
- Auto: mazda 323C1,5 96R citroen saxo 1,1 96renault 19 cabrio 1,8 94 renault megane coupe 1,6 98 MZ-250-88
jade zaraz po aparat zaplonowy -chyba ze zawor sie wypalil co ciekawe wydaje mi sie ze nagle wydech przepuszcza -wysadzilo go czy jak?ogladalem pare dni temu i byl zdrowy
.Mialem jeszce jedna mazde kupic ale chyba jednak megane coupe poszukam (moja wpadla na jelenia
)Mazda ta co jest zostanie trzeba przyznac ze mazda &mitsubishi maja swoje pomysly 
Dopisano 1 kwi 2013, 15:15:
mazda naprawiona aparat zakupiony z auta z niemiec przy okazji nowe kable prawie mial to tez przytulilem -gosc same japonce aby ma i ma od groma tego .Wrr powod awari okazal sie smieszny popekala ta tulejka plastikowa co wlazi w glowice nad swieca i robila przebicie -ktorego na kablach nie bylo widac bo od gory bylo oki .Juz sie wystraszylem ze zawor albo pierscienie poszly na spacer .Aparat niech sobie lezy w razie czego

Dopisano 1 kwi 2013, 15:15:
mazda naprawiona aparat zakupiony z auta z niemiec przy okazji nowe kable prawie mial to tez przytulilem -gosc same japonce aby ma i ma od groma tego .Wrr powod awari okazal sie smieszny popekala ta tulejka plastikowa co wlazi w glowice nad swieca i robila przebicie -ktorego na kablach nie bylo widac bo od gory bylo oki .Juz sie wystraszylem ze zawor albo pierscienie poszly na spacer .Aparat niech sobie lezy w razie czego
- Od: 30 mar 2013, 21:38
- Posty: 4
- Skąd: wrzesnia
- Auto: mazda 323C1,5 96R citroen saxo 1,1 96renault 19 cabrio 1,8 94 renault megane coupe 1,6 98 MZ-250-88
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość