Mini FOTORELACJA kluczyk scyzoryk MAZDA 626 GF
powinno dzialac tylko zrob jak pisza koledzy wyzej transponder w odpowiedniej osi wrzuc foto kluczyka
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
rumunn95 napisał(a):powinno dzialac tylko zrob jak pisza koledzy wyzej transponder w odpowiedniej osi wrzuc foto kluczyka
Oto zdjęcia tego scyzoryka



No i udało się. Chcę wam pokazać jak w prosty sposób można mieć scyzoryk do naszych mazd.
Zakupiłem sterownik wraz z scyzorykami w zestawie co prawda z wyglądu od WW ale mi się podoba (zdjęcia powyżej). Później dokupiłem odpowiedni grot na allegro. Gdy przyszedł zaniosłem do punktu dorabiania kluczy i nacięli mi go. Teraz została sprawa Transpondera. Poświeciłem swój jeden z trzech oryginalnych kluczyków aby go rozciąć i wyjąć transponder.


Transponder został zamontowany w miejsce gdzie wskazuje czerwona strzałka.
Pozwoliłem sobie jednak troszkę poeksperymentować i zacząłem układać ten transponder w różnych kierunkach (wzdłuż, prostopadle, na leżąco, a nawet prostopadle do grotu). Na wszystkich działał. Nie działał tylko wtedy gdy był zbyt daleko od cewki zapłonu. Dopadłem również inny scyzoryk i zasada była ta sama.
Ja dokupowałem sterownik otwierania z pilota, ponieważ nie miałem wcale tej opcji.
Koszt wychodzi stosunkowo niewielki. Nie zdecydowałem się na programowanie transpondera, gdyż krzyknęli sobie u mnie 120 zł za ten interes i wolałem poświęcić jeden kluczyk.
Również udało mi się do tego sterownika podpiąć klapę bagażnika i otwiera się z pilota. Teraz już jest pełna opcja
Mam nadzieję, że komuś się przyda ta mini fotorelacja.
- Od: 12 wrz 2012, 16:10
- Posty: 8
- Auto: MAZDA 626 2.0 DITD 1999
Witam. Sterownik kupiłem na allegro w sklepie "EuroAlarmy" (firma z Dębicy) za kwotę 100zł. Wpinałem poszczególne kable w kostki i je lutowałem. Ale kostki prowadziły do oryginalnego, fabrycznego sterownika centralnego zamka (wygląda następująco: jest to zielony moduł znajdujący się po lewej stronie pod kierownicą; dobrze jest go sobie odkręcić). Do zestawu dostajemy obszerną instrukcję obsługi z podłączaniem jeszcze +12v po stacyjce oraz krańcówkę drzwiową. Resztę jest w instrukcji. Sterownik posiada również funkcję savelock (zamknięcie auta po włączeniu zapłonu i można ta funkcję wyłączyć) oraz samo-uzbrojenie. Sterowanie jednoprzewodowe (przy pomocy rezystora) też jest możliwe ale kable mi się zgadzały więc wykorzystałem kostki dla większej ilości przydatnych funkcji. Sterownik ma dodatkowy kanał, który wykorzystałem do podłączenia otwierania tylnej klapy ze scyzoryka.
Jeżeli chodzi o groty kupiłem je na allegro u użytkownika "dzik02". Ten użytkownik posiada również sterowniki ale niestety są bardzo liche (miałem możliwość widzieć układ takiego sterownika). Ale wracając do grotów. Są podane 4 rodzaje. Należy tylko dokładnie zmierzyć swój kluczyk i wybrać odpowiedni z aukcji. U mnie pasował od Mazdy 323 wg ich opisu
Ogólnie koszt całego przedsięwzięcia wyniósł:
– sterownik z pilotami lub tak jak ja wybrałem scyzoryki: 100zł
– grot 2 szt: 20zł
– nacięcie grotów: 2x20zł
– emblematy mazda (tam gdzie nacinali mi klucze kupiłem) 2 szt: 2x3zł
– mój czas: BEZCENNY
RAZEM: 166zł
Moim zdaniem to niedużo i nareszcie cieszę się estetyką, wygodą i praktycznością.
Jeżeli chodzi o groty kupiłem je na allegro u użytkownika "dzik02". Ten użytkownik posiada również sterowniki ale niestety są bardzo liche (miałem możliwość widzieć układ takiego sterownika). Ale wracając do grotów. Są podane 4 rodzaje. Należy tylko dokładnie zmierzyć swój kluczyk i wybrać odpowiedni z aukcji. U mnie pasował od Mazdy 323 wg ich opisu
Ogólnie koszt całego przedsięwzięcia wyniósł:
– sterownik z pilotami lub tak jak ja wybrałem scyzoryki: 100zł
– grot 2 szt: 20zł
– nacięcie grotów: 2x20zł
– emblematy mazda (tam gdzie nacinali mi klucze kupiłem) 2 szt: 2x3zł
– mój czas: BEZCENNY
RAZEM: 166zł
Moim zdaniem to niedużo i nareszcie cieszę się estetyką, wygodą i praktycznością.
- Od: 12 wrz 2012, 16:10
- Posty: 8
- Auto: MAZDA 626 2.0 DITD 1999
Witam,
Mój pierwszy post na forum, także nie bijcie
Niedawno zakupiłem Mazdę 626 z '99 roku, hatchback. Mam 2 zwykłe kluczyki z immo (pilota brak) i jeden chętnie bym przerobił na scyzoryk. Zaintrygowało mnie to co Rachmistrz napisałeś o podpięciu otwierania bagażnika pod pilota. U mnie bagażnik można otworzyć jedynie bezpośrednio kluczykiem, lub cięgnem przy fotelu kierowcy. Skoro podpiąłeś się pod to pilotem, to rozumiem że masz tam normalny zamek elektryczny jak w pozostałych drzwiach? To jest rozwiązanie seryjne?
Wydaje się to bardzo kuszącą opcją, gdyż brak jakiejkolwiek klamki na klapie doprowadza mnie do szału momentami. Do otwarcia albo trzeba celować kluczykiem, albo zasuwać do fotela do dźwigni.
Mój pierwszy post na forum, także nie bijcie
Niedawno zakupiłem Mazdę 626 z '99 roku, hatchback. Mam 2 zwykłe kluczyki z immo (pilota brak) i jeden chętnie bym przerobił na scyzoryk. Zaintrygowało mnie to co Rachmistrz napisałeś o podpięciu otwierania bagażnika pod pilota. U mnie bagażnik można otworzyć jedynie bezpośrednio kluczykiem, lub cięgnem przy fotelu kierowcy. Skoro podpiąłeś się pod to pilotem, to rozumiem że masz tam normalny zamek elektryczny jak w pozostałych drzwiach? To jest rozwiązanie seryjne?
Wydaje się to bardzo kuszącą opcją, gdyż brak jakiejkolwiek klamki na klapie doprowadza mnie do szału momentami. Do otwarcia albo trzeba celować kluczykiem, albo zasuwać do fotela do dźwigni.
- Od: 10 gru 2012, 12:55
- Posty: 6
- Auto: Mazda 626 GF HB '99 2.0 136KM
Rachmistrz ciekawa fotorelacja i
a powiedz jaki masz model pilota jakie wymiary ma płytka? Bo ja mam Naldec 41240-501-40f wymiary 50mmx30mm czy moja płytka wejdzie? A z oryginalnego kluczyka da się przełożyć grot jak on jest mocowany? Pilota wolałbym 2 przyciskowego bo bagażnika to raczej nie otworze w GW, zresztą na pilocie mam tylko 2 styki....

Auta: Mitsubishi Galant 92 2.0, Toyota Celica 97 1.8, Mitsubishi Galant 97 2.0, Citroen Xantia 02 2.0 Hdi, Honda Accord 99 2.0, Toyota Celica 01 1.8, Mazda 626 2.0
- Od: 8 mar 2013, 15:03
- Posty: 40
- Skąd: Koło
- Auto: Mazda 626 99r. 2.0 B+G 136km GW
YouCanCallMeAl, niestety fabrycznie te siłowniki elektryczne w klapie nie są montowane. Ja kupiłem za 10zł taki prosty i kablem przeciągłem do sterownika centralnego zamka, który dokładałem. Tutaj masz absolutną rację, też mnie denerwowało brak otwierania z tyłu. Teraz pilot i pyk, otwarte. Nie zapomnij bezpiecznik założyć po drodze. Nigdy nic nie wiadomo.
marcos007, płytka ta co posiadam wejdzie, ale inne przeszkody napotykasz. Inny rozstaw przycisków i tutaj są 3 przyciski. Te płytki były w zestawie ze scyzorykami. Groty nie pasują.
Służę wszelaką pomocą co do centralki.
marcos007, płytka ta co posiadam wejdzie, ale inne przeszkody napotykasz. Inny rozstaw przycisków i tutaj są 3 przyciski. Te płytki były w zestawie ze scyzorykami. Groty nie pasują.
Służę wszelaką pomocą co do centralki.

- Od: 12 wrz 2012, 16:10
- Posty: 8
- Auto: MAZDA 626 2.0 DITD 1999
No rewelacja ogólnie rzecz biorąc 
No i druga sprawa, że cenowo wychodzi lepiej niż dokupić używanego pilota na allegro (do gf/gw ciężko dostać, ostatnio widziałem za 150 zł)...no i mamy 2 klucze-piloty.
Mógłbyś wrzucić zdjęcie pilota z logiem mazdy?
Bo jestem ciekawy jak to wygląda w całości. A ten model pilota za bardzo mi się kojarzy z VW po prostu 
No i druga sprawa, że cenowo wychodzi lepiej niż dokupić używanego pilota na allegro (do gf/gw ciężko dostać, ostatnio widziałem za 150 zł)...no i mamy 2 klucze-piloty.
Mógłbyś wrzucić zdjęcie pilota z logiem mazdy?
No z tym logiem to problem bo zaraz odleciał i zginęły, a gość już nie miał na ten rozmiar. Ale dopadnę je jeszcze to zrobię fotkę. 
- Od: 12 wrz 2012, 16:10
- Posty: 8
- Auto: MAZDA 626 2.0 DITD 1999
Dzięki, czekam z niecierpliwością!
Ja z kolei miałem odwrotną sytuację
Kupiłem scyzoryk od Mazdy (bodajże 3) i nie pasował do mojej GW (wymiary były ok, rozstaw guziczków też...tylko kształt płytki minimalnie inny). Nie było problemu, żeby zwrócić sprzedawcy...no ale nie mogłem się powstrzymać od naklejenia załączonego emblemaciku Mazdy....i niestety już nie mogłem zwrócić kluczyka
A emblematu ni uj nie dało się zwrócić!
Pózniej zastanawiałem się czy nie dało by się jakoś tego zaadaptować (tym bardziej, że mój pilot całkowicie zdechł)...ale jakoś nie mam pomysłu jakby to zrobić.
Ja z kolei miałem odwrotną sytuację
Kupiłem scyzoryk od Mazdy (bodajże 3) i nie pasował do mojej GW (wymiary były ok, rozstaw guziczków też...tylko kształt płytki minimalnie inny). Nie było problemu, żeby zwrócić sprzedawcy...no ale nie mogłem się powstrzymać od naklejenia załączonego emblemaciku Mazdy....i niestety już nie mogłem zwrócić kluczyka
Pózniej zastanawiałem się czy nie dało by się jakoś tego zaadaptować (tym bardziej, że mój pilot całkowicie zdechł)...ale jakoś nie mam pomysłu jakby to zrobić.
Ostatnio z nudów zająłem się swoim kluczykiem.
Miałem pod ręką korpus od scyzoryka o bodajże Mazdy 3 z grotem, zapasowy kluczyk od mojej 626 oraz sporo zazdrości patrząc na ładniejsze kluczyki-scyzoryki
Płytka elektroniczna w moim pilocie nie działała, wiec nawet jej tutaj nie przekładałem. Skoro i tak mi nie działa centralny z pilota, to wole mieć chociaż ładny kluczyk. A modyfikację taką jak Rachmistrz mam w planach i tak

Wygląda całkiem fajnie, szkoda tylko , że nie spełnia wszystkich swoich funkcji
Miałem pod ręką korpus od scyzoryka o bodajże Mazdy 3 z grotem, zapasowy kluczyk od mojej 626 oraz sporo zazdrości patrząc na ładniejsze kluczyki-scyzoryki
Płytka elektroniczna w moim pilocie nie działała, wiec nawet jej tutaj nie przekładałem. Skoro i tak mi nie działa centralny z pilota, to wole mieć chociaż ładny kluczyk. A modyfikację taką jak Rachmistrz mam w planach i tak

Wygląda całkiem fajnie, szkoda tylko , że nie spełnia wszystkich swoich funkcji
Rachmistrz mam prośbę: mógłbyś się podzielić szczegółami montażu siłownika do klapy?
Ostatnio zerknąłem u siebie pod plastiki z tyłu (hatchback) i jedyne miejsce w którym może byłbym w stanie wcisnąć taki siłownik to wewnątrz profilu, w którym idzie linka do zamka. Jest tam trochę ciasno, także jakbyś mógł coś podpowiedzieć, albo podrzucić jakieś zdjęcie, to byłbym wdzięczny
Ostatnio zerknąłem u siebie pod plastiki z tyłu (hatchback) i jedyne miejsce w którym może byłbym w stanie wcisnąć taki siłownik to wewnątrz profilu, w którym idzie linka do zamka. Jest tam trochę ciasno, także jakbyś mógł coś podpowiedzieć, albo podrzucić jakieś zdjęcie, to byłbym wdzięczny
- Od: 10 gru 2012, 12:55
- Posty: 6
- Auto: Mazda 626 GF HB '99 2.0 136KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6