[ANKIETA] Przebiegi naszych silników, opinie i luźne rozmowy o DiTD...

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
57
85%
Nie
3
4%
Różnie bywa
7
10%
 
Liczba głosów : 67

Postprzez Marceli Szpak » 11 cze 2012, 22:23

Tak też uczynię, dzięki za poradę ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Neonixos666 » 12 cze 2012, 15:07

Marceli Szpak napisał(a):Tak też uczynię, dzięki za poradę ;)


5 złotych :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Marceli Szpak » 12 cze 2012, 17:28

Neonixos666 napisał(a):
Marceli Szpak napisał(a):Tak też uczynię, dzięki za poradę ;)


5 złotych :P

Ja zawsze mówię 7zł :P a moja siostrzenica 2,50 :D
Byłem dzisiaj za tą rurą w http://www.tubes-international.pl który ma m.in. siedzibę w Lublinie na Mełgiewskiej. Niestety nie znałem wewnętrznego wymiaru ale dowiedziałem się, że taka przyjemność będzie kosztować mnie w granicach 100-120zł
A co do tego dokręcania to już przyuważyłem, że to musi być wina pocenia się rury ponieważ już zacisk jest umorusany :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez boczek86 » 13 cze 2012, 10:06

czy na wylaczonym i zimnym silniku ciegielko od turbo powinno dac sie ruszac ?? i jak tak to czy w jedna strone powinno chodzic czy w dwie ?? i czy ciezko czy lekko powinno sie ruszac ?? bo u mnie ani drgnie. chcialem lekko kombinerkami ale niechcialem szarpac zeby czegos nieurwac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Krzysiek24 » 14 cze 2012, 10:11

Stojąc przodem do auta, cięgno powinno poruszać się w lewą stronę. A żeby je ruszyć musisz trochę siły włożyć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez boczek86 » 15 cze 2012, 08:53

dziekuje :) zaraz do pracy jade ale jutro to wszystko sprawdze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Don Gregorio » 25 cze 2012, 18:29

Dzisiaj jadąc bardziej dynamicznie – celem sprawdzenia
Zauważyłem jedną rzecz
O ile przy jeździe do 3000 problem nie występuje o tyle gdy depnę i przekraczam 3500rpm widzę czarną chmurę przez moment za sobą
Czy to normalne?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez boczek86 » 26 cze 2012, 08:35

jak tylko rzadko tak jezdzisz to normalne bo osadza sie sadza w rurze wydechowej i wtedy ona wylatuje jakbys zaly czas jezdzil agresywnie to uklad wydechowy mialbys czysty i wtedy takie cos niepowinno wystepowac. a druga opcja to mocne oporniki a niemasz zrobionego doladowania czyli za duzo paliwa a za malo powietrza.


a teraz pytanie z innej beczki :(

wczoraj wiechalem pod garaz i mam taki podjazd porobilem troche porzadkow chce wyjechac a tu mazda niema sily. pod gorke ruszyc toona wcale niechce :( i zreszta jak mam duze wzniesienia i jade 90 km/h to zawsze mi zwalnia jak jade na 5 i nieda sie szybciej wtedy musze redukowac i dopiero na 4 go ciagnac i niemam co zmieniac biegu na 5 bo i tak bedzie mi zwalnial :( co z ta moja madzia ?? a nieszczelnosci nigdzie zauwazylem. zadna rura sie niepoci i wszystko wyglada niby ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Don Gregorio » 26 cze 2012, 09:10

Nie mam zalozonych opornikow
Dluzsze trasy średnio 1x na tydzien i krotkie codziennie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez Neonixos666 » 26 cze 2012, 18:32

Boczek sprawdź podpięcie wężyka do boost sensora może pękł albo się zsunął.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 27 cze 2012, 23:06

wezyka jeszcze niesprawdzilem aledzis jak jechalem do pracy to porobilem pare testow i wyglada to tak :

jak jade normalnie z podpietym bootsensorem to powyzej 3 tys zaswieca sie kontrolka swiec zarowych i mruga i auto powyzej 3 tys wogole niejedzie i do 3,5 ciezko wogole dobic no chyba ze z gorki. jak puszczam gaz to kontrolka nadal mruga a przestaje jak wciskam sprzeglo i obroty spadna do normalnej wartosci i wtedy kontrolka sie nieswieci no chyba ze znowu dociagne do 3 tys.

a jak odlacze bootsensor to caly czas swieci mi mruga kontrolka siwec zarowych i auto wogole sie slabo zbiera. ale powyzej 3 tys zbiera sie tak samo jak z podpietym i jak mi mruga.

z podpietym BS caly czas slysze swist turbiny ale autko niema mocy a z odpietym wogole go nieslysze . na podpietym BS do 3 tys jakos jedzie ale i tak duzo slabiej niz kiedys kiedy to wszystko dzialalo. i dodam ze danie mocniejszych opornikow czy wogole ich odpiecie nierobi jakiej kolwiek roznicy,

a teraz prosba o jakas konkretna diagnoze. kiedys mialem problem z odpalaniem na zimno wiec moze tcv.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 28 cze 2012, 18:24

boczek86 napisał(a):jak jade normalnie z podpietym bootsensorem to powyzej 3 tys zaswieca sie kontrolka swiec zarowych


tylko nie mów że nie odczytałeś błędów bo to podstawa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 28 cze 2012, 23:15

jutro odczytam bo mam wolne ale zauwazylem jeszcze jedna rzecz. jak jade na ledwo co rozgrzanym silniku i daje w palnik to autko jedzie normalnie i zbiera sie i ma moc ale jak juz sie dobrze rozgrzeje to wtedy juz powyzej 3 tyc jest lekkie szarpniecie i mruga kontrolka. i zauwazylem tez ze slychac jakies jakby drugie syczenie wiec zastanawiam sie czy jak ostatnio czyscilem IC to czy dobrze obejmy poskrecalem bo wydaje mi sie jakby gdzies powietrze uciekalo to takie drugie syczenie/ no chyba ze jak juz auto jest rozgrzane porzadnie to rury puchna i gdzies mam jakas dziure ktora sie pod wplywem ciepla rozszerza i dlatego mam takie cos :( dzieki NEO ze sie troche interesujesz moja sprawa :)

kody bledu to

0105
0216 ( ale po ostatniej akcji niekasowalem bledow )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez boczek86 » 29 cze 2012, 19:28

czytalem temat

kod bledu 0105 i posprawdzalem wszystkie wezyki, wyciagnalem nawet cala puszke filtra paliwa wytrzepalem ja z syfu ale za duzo tego niebylo wlozylem z powrotem i podpialem wezyki do tego obstukalem zawor TCV jakby sie zawiecil do tego skasowalem bledy i jutro jak bede jechal do pracy to zobacze co mi sie tam pokarze. no chyba ze mi Boot Sensor juz padl. jest to mozliwe i takie wlasnie mialbym efekty ??

a u mnie to wyglada tak jak u kolegi

BLACKMAN1981 napisał(a):Objawy:
Brak doladowania
Silnik kreci do 2,5-3 k obrotow
pozniej calkowicie zamula a wrecz zwalnia :–/

Komputer pokazuje bład 0105:


a jakbym mial juz kupic BS to gdzie najlepiej kupic ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 29 cze 2012, 19:58

Neonixos666 napisał(a):Boczek sprawdź podpięcie wężyka do boost sensora może pękł albo się zsunął.


o jasny gwint, tylko nie mów ze po samych objawach zgadłem awarię <lol>


popatrz może ktoś sprzedaje części do bj ditd na allegro pisz grzeb i uda się kupić tanio.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 29 cze 2012, 21:20

a jak mam sprawdzic czy BS jest sprawny ?? bo wezyki niby ok. a ty neo znasz sie wiec dzieki za cenne informacje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 29 cze 2012, 22:50

boczek86 napisał(a):a jak mam sprawdzic czy BS jest sprawny ?? bo wezyki niby ok. a ty neo znasz sie wiec dzieki za cenne informacje :)


a co ja tam się znam :P . A podłączenie oporników sprawdzałeś bo chyba pod BS masz wpięte. Od kiedy tak się dzieję? Skasuj błędy przejedź się i odczytaj.

ja raczej skupił bym się na P0216,"Układ kontroli czasu wtrysku – usterka" bo raczej BS nie jest tu winny :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 30 cze 2012, 06:40

zaczelo sie tak dziac niedawno moze z tydzien temu. a na opornikach mam zrobione 26 tys wiec raczej sa dobrze podpiete. dzis sie przejade dluzszy kawalek to zobocze co tam w trawie piszczy. a bledy juz mam skasowane. a co tego bledy 0216 to po twojej radzie jakby problem znikl :P ale przyobserwuje jeszcze co i jak .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez boczek86 » 30 cze 2012, 23:38

no tak. wczoraj wszytko rozbieralem czyscilem i podlaczalem na nowo dokrecalem co sie da zeby niebylo lipy pokasowalem wszystkie bledy i dzis do pracy ( 35 km ) jak i z pracy razem 70 km madzia dostala po pupie na 1,2,3 biegu pod 4 tys na na 4 biegu juz do 3,5 bo to droga do 70 km/ h wiec juz i tak za szybko jechalem i caly czas go zylowalem co tylko zwalnialem i jakos zaden blad juz niewyskoczyl ani zadne szrpanie czy zawieszenie sie na 3 tys, wiec jakims dziwnym trafem narazie wszystko jest ok. wiec moze cos tam mialem lekko obluzowane a potem jak pozadnie poskrecalem to juz wszystko jest git. mam nadzieje ze bledy juz niepowroca i madzia juz mi niebedzie swirowala :) dziekuje glownie neo za zainteresowanie sie moim problemem. neo jakbys tak za kazda rade na forum bral browara to mysle ze na tydzien mialbys z dwie kasty piwa :) pomysl o tym :)

to tak na blad P0216 najlepszy sposob to pol baku lepszego paliwa i dwa STP do wytryskow lub cos innego na wtryski i dac madzi naprawde zdrowo po piz.dzie to wtedy moze tcv sie przeczysci :) ja go jeszcze troche mlotkiem obstukalem bo tez gdzies na forum to wyczytalem ze moze sie przywiesic i ze taki partyzancki sposob czasami daje efekty :) na a teraz poki blad niewyskakuje to trzeba dawac w palnik zeby juz niezasyfic z powrotem :) i przed calym zabiegiem operacyjnym skasowac bledy :) zdjac klamre z akumulatora i trzymac hamulec przez 30 sec :) no chyba ze juz naprawde poszedl tcv no to wtedy wymiana :( ale jak cos warto sprobowac :)

a na blad P0105 najlepiej postradzac wszystkie wezyki. i ten do boot sensora i te co wchodza do puszki filtra paliwa i wszystkie wtyczki powyciagac i jeszcze raz powkladac moze ktoras niestyka.

na jak dlugo to zda egzamin to bede pisal jak znowu cos sie pojawi :P jak narazie madzia uleczona :) zreszta teraz robie miesiecznie po 1400 do 1500 km wiec dosc sporo mi sie wydaje :) ale powiem ze madzia z takimi problemami a i tak nadal jezdzila :) auto niezawodne i zawsze mozna na nim polegac :) jestem dumny z mojej madzi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Don Gregorio » 2 lip 2012, 17:34

Ja dziś zalałem do siebie STP + Kilka literków świeżego ON
Poganiałem trochę Madzię po mieście

Wrażenia:
Największe wgniatanie w fotel jest w okolicy 2200rpm
Zauważyłem że chmura czarna jednak nie ustępuje Madzi kroku przy takim ganianiu do 4000rpm
Czy to właśnie ten dodatek powoduje że mamy większy czarny obłok ze względu na czyszczenie się wtryskiwaczy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6