[ANKIETA] Przebiegi naszych silników, opinie i luźne rozmowy o DiTD...

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
57
85%
Nie
3
4%
Różnie bywa
7
10%
 
Liczba głosów : 67

Postprzez Marceli Szpak » 27 maja 2012, 20:09

Neonixos666 napisał(a):Wydaje mi się że jest to rurka odprowadzająca olej z turbosprężarki :) zobacz czy to olej czy może coś innego.

Wygląda na to, że to olej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Riki » 1 cze 2012, 11:59

viewtopic.php?f=14&t=136872

ma ktoś zacisk śmieć tylny do sprzedania? :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez krzys » 1 cze 2012, 16:10

Potrzebuję informacji ile frezów ma przegub wewnętrzny prawy w 626 ditd 101km
Początkujący
 
Od: 16 lis 2011, 09:41
Posty: 11
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 626 GW kombi,Rf-2A 101KM. 2000r.

Postprzez Neonixos666 » 1 cze 2012, 18:09

krzys napisał(a):Potrzebuję informacji ile frezów ma przegub wewnętrzny prawy w 626 ditd 101km


szybciej dostaniesz odpowiedź w dziale 626 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Krzysiek24 » 2 cze 2012, 19:45

Jak najszybciej i bez żadnego wkładu finansowego podnieść moc silnika o 11 koni?
To proste, do tej pory myślałem że mam silnik RF2A o mocy 90km, a tu nagle po VIN'ie sprawdzam że na 8 pozycji jest literka "R" która oznacza mocniejszy silnik :D w moim przypadku 101km :D jeeee:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez Marceli Szpak » 2 cze 2012, 20:14

To chyba jakaś ściema ;) ja też mam ósme R a w kwitach fabryka napisała 90km. Proszę o zabranie głosu ekspertów czy ósme R w VINie oznacza 101km czy po prostu Krzysiek24 myśli, że dziś jest 1 kwietnia ? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Bart0n » 2 cze 2012, 20:19

Najbardziej pewne to chyba sprawdzić oznaczenia na bloku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez tadziol » 2 cze 2012, 21:53

a czy przypadkiem nie ma to odniesienia tylko w przypadku M6 ?? GG/GY ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Riki » 2 cze 2012, 23:16

tadziol napisał(a):a czy przypadkiem nie ma to odniesienia tylko w przypadku M6 ?? GG/GY ??


Nie,
Tyczy sie także DiTD.

np.
RF2A – JMZGF14R.... – 101KM
RF2A – JMZGF14T.... – 90KM
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 3 cze 2012, 00:52

W przypadku Bj to chyba
RF2A 90
RF4F 101
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 3 cze 2012, 08:36

Riki napisał(a):Nie,
Tyczy sie także DiTD.

np.
RF2A – JMZGF14R.... – 101KM
RF2A – JMZGF14T.... – 90KM


tu musi byc blad bo mi wychodzi 101 a napewno to jest 90 KM . wiec to chyba do BJ powinno byc na odwrot :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Krzysiek24 » 3 cze 2012, 10:13

Sugerowałem sie tym co napisał xANDy w :
viewtopic.php?f=89&t=128551

RF2A 101 KM w 626 (w 323/premacy 90, 101)
Moc silnika diesla (DiTD/CD) zakodowana jest w numerze VIN na ósmej pozycji: JMZGY19R lub JMZGY19T. Litera R oznacza mocniejszy motor – T słabszy. W przypadku 323 i premacy będzie to 90/101 koni, w przypadku M6 121/136 lub 121/143 ew. 121/140 (w M5 to kwestia motorów 110/143).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez Neonixos666 » 3 cze 2012, 10:19

boczek86 napisał(a):
Riki napisał(a):Nie,
Tyczy sie także DiTD.

np.
RF2A – JMZGF14R.... – 101KM
RF2A – JMZGF14T.... – 90KM


tu musi byc blad bo mi wychodzi 101 a napewno to jest 90 KM . wiec to chyba do BJ powinno byc na odwrot :P


Riki podał to na przykładzie GF a nie BJ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 3 cze 2012, 11:18

Neonixos666 napisał(a):Riki podał to na przykładzie GF a nie BJ ;)



boczek86 napisał(a): wiec to chyba do BJ powinno byc na odwrot :P


i gratuluje nowej tabliczki :) <spoko> <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 3 cze 2012, 14:57

boczek86 napisał(a):i gratuluje nowej tabliczki :) <spoko> <spoko>


teraz to ja jestem zielony w tych sprawach :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Marceli Szpak » 11 cze 2012, 07:59

Marceli Szpak napisał(a):
Neonixos666 napisał(a): napisał(a):Wydaje mi się że jest to rurka odprowadzająca olej z turbosprężarki :) zobacz czy to olej czy może coś innego.



Wygląda na to, że to olej.

Zrobiłem kolejne foto, Są dwa wyjścia, albo tyle oleju poleciało z pocącej się czasem rury (w co wątpię, że aż tyle) albo wypierdziało widoczną na zdjęciu uszczelkę i stąd to całe zamieszanie :(
Moje pytanie brzmi: czy tutaj wymiana uszczelki to bardzo skomplikowana sprawa (czy dużo trzeba rozkręcać?) oraz czy to czasochłonne zajęcie no i czy to jest zwykły zabieg wymiany tylko uszczelki czy może potrzebne będą inne części (jakieś dodatkowe uszczelki itp.)?
I najważniejsze: czy to jest ekstremalnie pilna wymiana? Czy da się na tym jeszcze pojeździć? W innym temacie czytałem (jeśli to to samo), że w DiTD takie wycieki występują często i nie są niczym strasznym. Przed sobą mam ok 3,5k km w ciągu kilku dni.
Z góry dzięki za podpowiedź.

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Neonixos666 » 11 cze 2012, 15:07

a gdzie ty tu masz uszczelkę? Na moja oko to masz nieszczelność na wyjściu ze sprężarki, widać że ktoś już tam grzebał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 11 cze 2012, 15:15

Neonixos666 napisał(a):a gdzie ty tu masz uszczelkę?

kawałek pomarańczy :D

Neonixos666 napisał(a):Na moja oko to masz nieszczelność na wyjściu ze sprężarki, widać że ktoś już tam grzebał

dokładnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Marceli Szpak » 11 cze 2012, 20:49

Czyli diagnoza znana, teraz pytanie co z tym zrobić? :) Pojechać do jakiegoś znachora?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Neonixos666 » 11 cze 2012, 21:08

Marceli Szpak napisał(a):Czyli diagnoza znana, teraz pytanie co z tym zrobić? :) Pojechać do jakiegoś znachora?


Te kolanko wymontuj co wychodzi z turbo, obadaj czy nie jest pęknięte, wyczyść wszystko dokładnie. Jeśli za luźno wchodzi na turbo to na razie izolacją owiń wyjście turbo i wciśnij na to ten przewód aby ciasno było a potem daj nową opaskę i skręć mocno. Jeśli jest pęknięcie to wymiana na używkę lub coś trzeba było by dobrać na szrocie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6