323f BA 1.8 vs. mx5 1.8 vs. 323f BG 1.8GT

Postprzez siwy_dymek » 10 lut 2006, 14:21

pinky napisał(a): a po jegu wyjeciu raczej nie przybylo mi dodatkowe 10KM
Tez mi sie tak wydaje, musi byc inna mapa paliwa, wiecej bedzie go komputer podawac bo jest wydech drozniejszy! Kolektor dolotowy z tego co patrzylem, to malo sie rozni, klawiatura i jej wyglad ma male znaczenie, bo ona tylko oslania walki i uszczelnia ich komore! Zastanawiaja mnie gniazda zaworow-ich wielkosc, czy jest roznica! Bo wydaje mi sie ze to bedzie miec decydujace znaczenie! Takze walki rozrzadu moga byc inne, z dluzszymi fazami otwarcia! Ciekawe czy jesli by tak bylo, to czy walki z BG by pasowaly do BA! A nie wiesz jaki masz stopien sprezania? U mnie jest 9.1 chyba! Jesli masz wiekszy, no to splanowanie glowicy chyba zalatwilo by sprawe! Co do ECU, to napewno jest inna mapa paliwa i inny przebieg parametrow! Wiec zalozenie jakiegos oszukiwacza by wchodzilo w gre! Co do kolektora wydechowego, no to trudno powioedziec czy bedzie inny, pewnie jakos sie bedzie roznic, ale jego kwestia to i tak wchodzila by w gre, gdybym decydowal sie na robienie calego wydechu, narazie bede wkladac koncowy tlumik ultera, zeby milo dla oka i ucha bylo! Wtryskiwacze to mysle ze beda miec taka sama wydajnosc, bo raczej w kazdym samochodzie jest jakas rezerwa ich wydajnosci!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez pinky » 10 lut 2006, 14:54

Napewno sa inne walki (wedlug EPC)
BG BP DOHC

BP05-12-420B – ssące
BP05-12-440B – wydechowe

BA BP

BP05-12-420E
BP05-12-440C

Co do ich podmiany to niewiem, na rysunkach miejsca podparcia wygladaja identycznie. Stopień spęzania to 9.8.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez siwy_dymek » 10 lut 2006, 15:09

Pinky, no to odpowiedz juz jest! stopien sprezania wikszy o 0.7 no i walki maja zapewne inne krzywki! Kolektor dolotowy mysle ze powinien sprostac, bo jakbym zalozyl stozek, to znacznie odetka dolot! Co do kolektora wydechowego, to moga byc jakeis roznice, ale mysle ze walki i stopien sprezania + strojenie elektroniki zalatwiloby sprawe! Punkty podparcia powinny byc te same, bo to wynikaloby z oszczednosci produkcyjnych! A Twoj silnik ma zawory na hydraulice?

Ja o walkach rozrzadu i tak mysle, ale o kupnie ich w USA, czyli bylyby jescze bardzije sportowe niz w GT. Tam sportowe z tego co gdzies widzialem niecale 200$ kosztuja! A zeby zwiekszyc stopien sprezania, to oprocz splanowania glowicy sa jakeis sposoby? Czy wieksza ilosc podanego paliwa zwieksza stopien sprezania? Czy stopien sprezanai jest taki sma w kazdym zakresie obrotow, czy rosnie w miare wiekszej predkosci obrotowej silnika? Mi by zalzezalo na wzroscie parametrow w gornym zakresie obrotow, tak od 5tys. obr-7tys. obr., zeby takze to sie wiazalo ze ustabilizowanym w miare malym spalaniem w dolnym zakresie oborotow! Mysle ze jest to do wykonania, kwestia dobrze dostrojonej elektroniki!

Kolejna sprawa ktora mnei nurtuje, to odelzenie kola zamahowego-jak taki zabieg wplynie na prace silnika? czy nie bedzie jakiegos falowania, klopotow z utrzymaniem obrotow na biegu jalowym? Pewnie wzrosnie spalanie na biegu jalowym, ale to akurat maly problem, bo skompensowane by to bylo latwiejszym wkrecaniem sie silnika na wyzsze obroty, czyli teoretycznie zmniejszeniem spalania przy tym wkrecaniu -ale czy tak jest to nie wiem, dla mnei sie to tak logicznie uklada!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez siwy_dymek » 10 lut 2006, 15:26

pinky napisał(a):Co do ich podmiany to niewiem, na rysunkach miejsca podparcia wygladaja identycznie.


Masz takei rysunki na kompie?

Wlasnie znalazlem w instukcji obslugi stopnie sprezania i 1.8 ma najmniejsze sprezanie sprsorod wszyskich silnikow w BA:

1.3 9.4
1.5 9.4
1.8 9.0
2.0 9.5

co oznacza ze ten silnik jest neimal na 100% zdlawiony fabrycznie, aby uzyskiwal mniejsza moc i nie byl konkurencyjny dla 2.0! Po samym stopniu sprezanai jest to dla mnei ewidentne! Mysle ze sama zmiana stopnia sprezenia do 9.5 dala by juz z 5KM
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez pinky » 10 lut 2006, 17:31

Zawory sa na hydraulice, co do rysonkow to już nie zdąże ci ich udostępnić bo w poniedziałek ide do woja, popytaj się kogos kto ma EPC zoom-zoom Mazdy tam jest wsio rozłożone na cześci to widać co i jak i po co.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez siwy_dymek » 10 lut 2006, 18:43

pinky napisał(a):EPC zoom-zoom


A co to jest?? :|
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez pinky » 10 lut 2006, 20:51

Electronic Parts Catlouge :D Tam jest wszystko co dotyczy części zamiennych i budowy Mazd. Ta wersja co ja mam to jest na rok 2005 na 3CD.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez siwy_dymek » 10 lut 2006, 21:23

pinky, a gdzie mozna to nabyc/sciagnac? Chyba by mi sie przydalo :]
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez pinky » 10 lut 2006, 23:35

Ja to dostalem to po znajomosci z ASO, ale widzialem na eBay'u bo na allegro nie mona tym handlowac. Popytaj sie, napewno ktos jeszcze z klubowiczow ma EPC.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1


Postprzez jeday » 11 lut 2006, 19:25

Siwy dobry temat zalozyles ;) Mnie tez strasznie nurtuje takie pytanie: Czemu z takiej jednostki jest tylko 114KM? Musi byc jakies w miare proste i tanie rozwiazanie, zeby go troche podkrecic. We wtorek stawiam samochod na warsztat. Bede wymienial sprzeglo itd. Samochod i tak zostawiam na 2 dni, wiec powiem mechanikowi zeby rozkrecil glowice. Moge porobic pare fotek tego i owego, cos sie porowna, moze co nieco odrazu zmienie. Wspolnymi silami moze bedzie latwiej <lol> pozdro
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2006, 18:30
Posty: 44
Auto: 323F 1.8 16V BA

Postprzez siwy_dymek » 11 lut 2006, 19:44

jeday, no ja narazie do zadnych zmian sie nie przymierzam, pierwsze che odpowiednio wczesnie temat rozpracowac, wiedziec jakei sa plusy i minusy, koszta, wzriosty parametrow, wtedy sie zobaczy
Napewno nie bede sie porywac z motyka na slonce, ale faktem jest ze wg. mnie ten silniczek 1.8 powinien byc bardzo podatny na tuning, bo fabrycznie jest zdlawiony i wszsytko o tym swiadczy, a zwlaszcza kompresja w stosunku do innych silniczkow z BA! ewidentnie sa parametry zanizone! No i druga sprawa jest taka, ze jesli bede cos roibic, to kompleksowo, tzn. beda wieksze fundusze to sie poleci z czym sie bedzie dalo, tak zeby roznica byla w miare odczuwalna... z tym ze to tez bedzie uwarunkowane kosztami! Na tych podzesopolach z ebaya mysle ze mozna by rakiete zrobic.. No a tak bez zadnego doladowania, to zrobienie 1.8 szybszego od 2.0 raczej problematyczne nei powinno byc, a powinno wyjsc taneij niz zamiana na 2.0! ...pamietajmy ze 100kg jest roznicy w ciezarze :D
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez jeday » 11 lut 2006, 20:00

Nie no zgadzam sie z Toba w 100% Najpierw trzeba dobrze rozkminic jakie sa roznice miedzy BA a BG. Najlepiej bylo by odrazu dac walek sportowy, ale moze faktycznie pasowal by od BG i to juz by "cos" dalo. Tak jak pisalem, we wtorek moze bede mial glowice rozkrecona to moge Ci podeslac foty. Moze cos sie zauwazy, gdzie moge byc jeszcze roznice
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2006, 18:30
Posty: 44
Auto: 323F 1.8 16V BA

Postprzez SimoneuS » 11 lut 2006, 20:37

..
Ostatnio edytowano 25 maja 2007, 12:22 przez SimoneuS, łącznie edytowano 1 raz
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 20:57
Posty: 353

Postprzez Puhcio » 11 lut 2006, 20:59

Sugerujesz, że ten BP jest zdławiony tylko 'na papierze' ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Pyton162 » 11 lut 2006, 21:03

z pojemnosci 1.8 115km to maly rezultat, napewno ten silnik da sie podkrecic do 130km bez problemu, pozdro
Pyton162
 

Postprzez MartiniS » 18 lut 2006, 18:32

Witam wszystkich serdecznie

Temat zgodnie z obietnicą powraca w oczyszczonym stanie. Zachęcam tym razem do pokojowej dyskusji i nienerwowych komentarzy na temat przedstawianych faktów oraz trzymania się założonego temat. Jest on naprawdę ciekawy i było by naprawdę miło ujrzeć jakieś sensowne wnioski w tej sprawie.

To tyle z mojej strony. Tak jak pisałem zainteresowanym na PW, winnych zajścia nie szukam...sprawę uważam za niebyłą :) Ponownie zapraszam do uwag na PW, jeśli ktoś uważa, że jego post został nieslusznie usuniety badz pozostaly takie posty, ktore nie maja wplywu na temat.

Życzę owocnych debat.

BTW. Od dzisiaj czuwam osobiście nad tematem, więc proszę się kulturalnie zachowywać ;)
Be yourself no matter what they say
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 17:09
Posty: 179
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged

Postprzez siwy_dymek » 19 lut 2006, 19:09

Podsumowanie na dzsiejszy stan mojej wiedzy:
Moc 323f BA 1.8 jest obnizona z 2 wzgledow! Rynek niemiecki i "wskoczenie" w nizszy prog oplat oraz nie stwazanie konkurencji dla 2.0 V6 GT. Same progi oplat nie moga byc powodem ograniczenia mocy, bo mx3 1.8 V6 ma 133KM lub 129KM a rownie dobrze moc tego silnika tez moglaby miec 114KM, nie wiem jak jest do konca, ale wydaje mi sie ze 129KM to jest kolejny prog oplat w niemczech, bo o te 4KM wlasnie moc zostala w mx3 obnizona chyba w 1994-95 roku przy liftingu wnetrza mx3! Idac dalej tym tokiem rozumowania 128KM z 323f BG byloby w sam raz do tego wlasnie limitu! Ale powtarzam, ze wtedy miedzy 1.8 a 2.0 V6 nie byloby juz takiej roznicy w osiagach, w przyspieszaniu moze by sie tez roznica pomniejszyla, bo moment obrotowy moze by sie tez zwiekszyl, a napewno wzrost mocy spowodowalby zwiekszenie Vmax, co przy roznicy masy 95kg w stosunku do 16KM roznicy w mocy mogloby spowodowac wyrownanie V maxa!
Takie jest moje zdanie!

Wracajac do starej czesci tematu, byly glosy ze dokonuje jakichs manipulacji, co sugerowal Boris86! Wiec wyjasniam, ze nic takeigo nei mialo miejsce! Zmiany ktore dokonalem i mialy zmieniac sens moich wypowiediz takimi nie byly! Dokonalem 2 korekt, jedna tyczyla sie linkow z ebaya a wlasciwie opisu jednego z nich-usunalem dopiske "fajne sa te czarne lexusy..." bo to byla gafa-na jednej fotce sa niby lexy robione na czarno-bylo to moje niedopatrzenie podczas przegladania tego ogloszenia, bo to jest poprostu zdjecie lampek od tylu-czarne plastiki, a ze w miejscu montazu zarowek sa jakies symbole to mnie to w pospiechu zmylilo! Druga zmiana w kolejnym poscie tyczyla sie jednej literki, zeby nie bylo bledu! I to wszystko! Nie widze powodu aby tlumaczyc sie w tej sprawie bardziej! Sam zalozylem ten temat, duza czesc danych takze ja zamiescilem, aby z calej rozmowy wyplynely jakies sensowne wnioski! Kazde moje spostrzezenie staralem sie poprzec jakimis danymi, raczej nic nei podawalem "na oko" i napewno nie zmienialbym nic w moich wypowiedziach, co mogloby mnei kompromitowac, bo nic takiego mi nie przeszkadzalo w tym, co wczesneij napisalem! Jesli ktos nie wierzy w szczerosc tego co teraz napisalem, to jego sprawa! Blagac o to nie bede! Prosilbym jedynie na przyszlosc o ostrozne wysuwanie wnioskow, zwlaszcza jesli ktos ma byc o cos posadzany! Nie wszystko w rzeczywistosci jest tym, na co wyglada!


jeday napisał(a):Tak jak pisalem, we wtorek moze bede mial glowice rozkrecona to moge Ci podeslac foty. Moze cos sie zauwazy, gdzie moge byc jeszcze roznice

Dowiedziales sie czegos wnoszacego w temat?
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez MartiniS » 19 lut 2006, 19:28

siwy_dymek napisał(a):Nie widze powodu aby tlumaczyc sie w tej sprawie bardziej!

A ja zdaje się, prosiłem o to by nie wracać do tej sprawy. Napisałem, że winnych nie szukamy i nikt tu nie ma się obowiazku z czegokolwiek tłumaczyć. To normalna częśc dyskusji, że niektórzy mają inne zdanie niż reszta rozmówców...czasem i emocje poniosą. Taki jest obowiązek moderatora by czuwać nad porządkiem na forum. Takie komentarze sa niepotrzebne i zmuszają mnie do kolejnych porzadków w tym temacie :| A przeciez, po raz kolejny powtarzam, nikt Ci nic nie zarzuca, eh.

Koniec tematu, sprawa nie istniała, tłumaczenia są niepotrzebne. Prosze zatem wszystkich o nie zabieranie głosu w tej sprawie, a jeśli już kogoś paluszki świerzbią to proszę to czynić nie w tym wątku – mam odpowiedni dział na forum.
Be yourself no matter what they say
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 17:09
Posty: 179
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged

Postprzez xsiondz » 22 lut 2006, 20:41

Witam

Wtrace soje 3 grosze. Moze wywod (moj- z innego forum) niewiele doda do tematu...ale
Rzecz ma sie na sliskiej (deszcz) nawierzchni na pasie Koronowskim...Spotkanie obok siebie:

"(...)samochody ustawione w prawie 3 rzedy. Od razu ustalane zostaja pierwsze wyscigi....Roznie sie jezdzi. Czasami samochody slabsze wygrywaja...Jest mokro- przyczepnosc slaba./....wiec decyduje refleks, technika i ogumienie...nie zawsze noga.
OK....ja tez chce. Towarzysko...ale za punkt honoru biore sobie MX3V6....Stiomy obok.....rzedowka 16 V DOHC o poj. 1,8 i mocy ok 114Km (fabryka) VS V6 24V DOHC o poj. 1,8 i mocy ok 133KM (nie znam ewentualnych mod.)...masy zblizone...(biore tez pod uwage pasazerow). Wrzucona 1....optymalne obroty....No dobra z gory wiem, ze przegram ale.....opadaja rece startera.....

I bieg....moja Madzia dzielnie wyrywa do przodu....wyprzedza MX3 i przy 6,5 tys obr jest o polowe dlugosci przed MX-em.....Jestem w szoku...rece
mi drza...Niemozliwe-kolega cos musial schrzanic....

II bieg....moja Madzia wyrywa i dystans ciagle sie zwieksza....opymalna zmiana na 3 bieg....i...

III bieg...no wlasnie...V6 tez zmienilo na III ...dystans nagle sie skrocil...samochody sie zrownaly kiedy mialem na obr. ok 5,3 tys obr/min....O optytmalnej zmianie na granicy najwyzszego momentu nie bylo juz mowy...musialem ciagnac dalej....7 tys obr.....MX byl o polowe dl. przede mna....NIEMOZLIWE!!!.....(a jednak)

IV bieg....ekonomicznie....Zastanawiam sie gdzie zawrocic....ehhh...

No tak...uszka po sobie....Przeciez pare miesicy temu wlasnie dlatego jechalem po MX3.....Tak trzeba pomyslec nad SWAPEM (...)"

Pozdrawiam
..:::: Xsiondz ::::..
....Fiat Coupe Pinifarina ....
AlfaRomeo 146 1.6 TS (1998)
Mazda 323F 1,9 16V DOHC (1995)
Mazda 323F 1.6 16V SOHC (1991)
Galeria moich furek: www.xsiondz.republika.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2004, 11:07
Posty: 41
Skąd: Toruń
Auto: n!-ta zdrada-FordGalaxyMK3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323