Mrugająca kontrolka DPF

Postprzez dorotcha » 2 sty 2013, 18:41

glowasiek napisał(a):
dorotcha napisał(a): zaproponowali wycięcie lub wymianę na nowy.

Dopisano 2 sty 2013, o 16:18:

tzn nie dało się już również usunąć błędów.


Cos nie chce mi sie wierzyc aby ASO w UK czy kazdym innym kraju zaproponowalo Ci wyciecie DPF'u.
Chyba, ze to "Pan Wiesiek" za rogiem to zwracam honor :)


nie zaglądam do pana wieśka bo mam zasady :D
po prostu koleś z servisu mazdy to zaproponował w 4 oczy <faja> oczywiście nie u nich w salonie !!! tylko za rogiem z polecenia. a pozatym znajomy przeszedł już 2 MOT i nic nie wykazało.
Mam GG i nie zawaham się go użyć ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 gru 2012, 11:51
Posty: 21
Skąd: PL / UK
Auto: Mazda 6 TS2 2.0D 2008

Postprzez smile » 2 sty 2013, 20:45

iwi napisał(a):Filtr przy każdym wypalaniu serwisowym niszczy się i dlatego dużo wypalań nie wytrzyma.
Z tym bym się nie zgodził, nie w 2,0 MZR-CD....

dorotcha napisał(a):o ile mi wiadomo norma max zapchania przy której można wyczyścić lub przepalić jest 0.35 a u mnie było 0.27
Z tym też się nie zgodzę, trochę za niskie te wartości albo tyczą się czegoś innego...

dorotcha napisał(a):po prostu koleś z servisu mazdy to zaproponował w 4 oczy oczywiście nie u nich w salonie ! tylko za rogiem z polecenia.
Ciekawe ile ma "prowizji" od nagonienia jednego <jelen>, bo po co miał by odciągać klienta od ASO, w którym pracuje?!

A może wtrysk Ci "leje", niedługo wypali dziurę w tłoku, silnik się rozpadnie i okaże się, że zapychający się nadmiernie DPF nie był w stanie sobie poradzić z nadmiarem sadzy wynikającej ze złego procesu spalania paliwa?! A może turbina puszcza olej do dolotu?!
Zapychanie się DPF-a najczęściej wynika ze złego spalania a nie z awarii samego DPF-a... Z ASO powinieneś mieć wydruki po każdej diagnostyce, powinieneś je zażądać...
Jak DPF w Maździe za często się przypycha, to pierwsza oznaka na problemy czy to z układem dolotowym powietrza czy układem paliwowym! Usunięcie DPF-u nie rozwiąże tych problemów a jedynie uniemożliwi ich prawidłowe zdiagnozowanie <nauka>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dorotcha » 2 sty 2013, 20:53

nie wiem nie umiem nie chce mi się <cisza>
Mam GG i nie zawaham się go użyć ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 gru 2012, 11:51
Posty: 21
Skąd: PL / UK
Auto: Mazda 6 TS2 2.0D 2008

Postprzez smile » 3 sty 2013, 23:21

To Twoje podejście czy Twojego ASO?! :>
Ostatnio edytowano 4 sty 2013, 21:09 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez HSX » 4 sty 2013, 21:18

pytanie do dorotcha
ile kosztuje wyciecie (mnie/wiecej) filtra PDF w UK? w jakim miescie?

niedawno kupilem mazde, nie mam jeszcze zadnych problemow z pdf ale na wszelki wypadek mysle o usunieciu.
Jak wyglada sprawa z MOT. Czy auto przechodzi test jesli tak to po co ten PDF , moja mazda ma 152g/km
i wiem ze jesli bedzie miala kilka % wiecej nie przejdzie testu.
HSX
 

Postprzez stonoga » 5 sty 2013, 09:14

U mnie znowu zaczęła mrugać. Po ponownym uruchomieniu silnika nie mruga. Zawsze się uaktywnia jak wjeżdżam pod górę i trochę "zamulam" Na trójce chyba wyjadę – a tu mryg DPF. Na prostej nigdy się nie uaktywniła. Problem z DPF czy czujniki dostały zły sygnał bo auto pod górę wjeżdża mocy trzeba dużo prędkość niewielka.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 172 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez shaq2000 » 1 lut 2013, 00:03

miałem ten sam problem, świeciły się kontrolka DPF, kontrola trakcji i silnik. zrobiłem jak napisał kolega w jednym z wpisów – odłączyłem aku na pare minut, podłączyłem i odpaliłem samochód. świeciła sie jedynie kontrolka DPF, więc pojechałem na autostrade zeby przepalić(obroty ok 3k, 110-120 km/h, 4-ty bieg). po 30km kontrolka DPF zaczęła mrugać a samochód stracił nieco na wigorze. zatrzymałem na parkingu, odłączyłem aku, odczekałem troche i znowu to samo. po ruszeniu kontrolka DPF stale się świeciła. po kolejnych 30km znowu zaczęła mrugać. tak przejechałem jeszcze z 10-15 km i dodatkowo pojawiły się kontrolki silnika i trakcji. zdaje sie ze z wypalania filtra nici.
co z tym robić? czy to już koniec filtra dpf i czas na czyszczenie chemiczne? prosze o pomoc.
pozdrawiam
shaq2000

Obrazek
Początkujący
 
Od: 9 paź 2012, 15:14
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY, RF-7J , 143KM, 2007r.

Postprzez nightfly24 » 4 lut 2013, 17:22

Po pierwsze to sprawdź poziom oleju czy nie jest przy X i czy była kasowana inspekcja olejowa po wymianie oleju.
Jeśli nie, to mój sposób Ci nie pomoże.
Możesz też odczytać błedy z kompa.
Ostatnio edytowano 4 lut 2013, 21:35 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie mam potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 22:58
Posty: 37
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM.

Postprzez shaq2000 » 4 lut 2013, 23:23

niestety dzisiaj przyszedl wyrok – po podpieciu kompa wyszlo ze srodkowy czujnik temperatury spalin szlak trafil. a ze to droga zabawa z wymiana tego czujnika, chyba bedzie trzeba usunac dpf...
shaq2000

Obrazek
Początkujący
 
Od: 9 paź 2012, 15:14
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY, RF-7J , 143KM, 2007r.

Postprzez naciak2 » 26 lut 2013, 17:12

Mam pytanie.W mojej M6 zaswiecił sie DPF.Wyjechałem wiec za miasto i jechale ma 3biegu jakies 20min tak jak to pisza inni.Kontrolka zgasła..Poziom oleju jest ok nic sie nie zmienilo.Mam jednak pytanie czy powinienem jechac teraz do serwisu i wymienic olej i wypalic filtr?Czy trzeba kasowac jakies bledy ale nic dziwnego sie nie dziej?..Mam ja od niedawna i nie wiem jak dokladnie mam robic zeby nie spalic lub zapchac filtra.
Początkujący
 
Od: 25 lut 2013, 17:55
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0CD Sedan 140km 2008r

Postprzez dobrzyn22 » 26 lut 2013, 17:16

naciak2 napisał(a):czy powinienem jechac teraz do serwisu i wymienic olej i wypalic filtr?Czy trzeba kasowac jakies bledy

jak zgasła, to powinno być ok <spoko> błędów nie musisz kasować.
Mam ja od niedawna i nie wiem jak dokladnie mam robic zeby nie spalic lub zapchac filtra.

poczytaj wątki u nas na forum , dot. filtra DPF... <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez naciak2 » 26 lut 2013, 17:38

A czy podpinajac u mechanika auto do kompa sprawdze czy juz filtr byl przepalany w ASO?Jeszcze jedno pytanie po jakim czasie znowu trzeba przepalac filtr?Jest jakas reguła?Duzo jezdze po miescie ale i trasy tez sie trafią.Czy przy kazdym zapaleniu sie DPF mam jechac za miasto?Czy wkoncu musze zawitac do ASO?
Początkujący
 
Od: 25 lut 2013, 17:55
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0CD Sedan 140km 2008r

Postprzez dobrzyn22 » 26 lut 2013, 19:06

bardzo prosze zapoznać się z tym co już na forum zostało napisane wielokrotnie – nie widze sensu powielania tego w różnych wątkach
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez cmatix » 4 cze 2013, 23:18

Witam

Jest to mój pierwszy post, w którym chcę się przywiatać ze wszystkimi, i zapytać o problem który mnie dopadł po zakupie mazdy.

Mazde mam sprowadzoną z francji, był uszkodzony przód niegrożnie lampa, maska zagięta, gril i chłodnice przebite. Po przyjechaniu auta do polski od początku świeci się Check oraz mruga DPF.
Auto normalnie pali ale jest w trybie awaryjnym prędkość maks 70km/h. Mam takie błędy
P242F – różnica ciśnien zbyt duża
P0628 – Zawór regulacji ciśnienia DRV przerwa/błąd
P2458 – usterka nieznana
P0089 – ?????
DPF-czyszczony komputerowo, podobno jest ok, inspekcja olejowa wykasowana, tylko jeden problem nie wymieniony olej ????.
Nie wiem co oznacza błąd P0089 oraz P0628
I mam prośbe o ewentualne podpowiedzi od czego zacząć lub gdzie uderzać z problemem, bo juz auto finansowo zaczyna mnie przerażać.
Dzieki
Początkujący
 
Od: 2 cze 2013, 14:04
Posty: 14
Auto: Mazda 5-2.0CDTI-110KM

Postprzez Wojtek » 5 cze 2013, 00:55

witamy na forum ;)

cmatix napisał(a):P2458 –

DPF – cisnienie czujnika nie takie jak byc powinno... :>

cmatix napisał(a):P0089

cisnienie paliwa do sprawdzenia

cmatix napisał(a):P0628

pompa paliwa wysokiego cisnienia do sprawdzenia... zacznij od jej zaworu... stad wynika prawdopodobnie kolejny wskazany blad P0089
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez zoom-zoom_6_irish » 5 cze 2013, 13:36

Mazda Atenza (w Europie 6) 2008, 2.0 diesel:
Mnie zapalił się migający błąd filtra DPF. Mechanik poradził, żeby sprawdzić na 3800 obr./min., na dystasie ok. 20km, czy problem zniknie, jak to ponoć da się zrobić w starszych modelach, zanim zacznę kombinować z nowym filtrem czy czujnikami ciśnienia. Jak słusznie przypuszczałem, "samowypalanie" nie pomogło. Błąd, jaki się pokazał na komputerze, to był P2458 o ile dobrze pamiętam (co oznacza zapchany filtr DPF, jako iż powstaje różnica ciśnień między wlotem a wylotem z niego), a po jego się ukazaniu komputer zapytał, czy kontynuować. Jako iż chłodziwo miało tylko 37oC, konieczne było odczekanie do 70oC. Po tym komputer sam ustawił obroty na 1800/min… i zaczął wypalanie (poprzez wpompowywanie diesla bezpośrednio do filtra a następnie spalanie powstałej mieszanki). Całość trwała ok. 40 minut. Kosztowało mnie to dużo mniej niż się spodziewałem.
zoom-zoom_6_irish
 

Postprzez pablogda » 18 cze 2013, 21:33

Dziękuję koledze "smile" za zdiagnozowanie i usunięcie problemu migającej kontrolki "DPF".
"Fachowcy" z Japan Service w Gdyni nie wykasowali inspekcji po wymianie oleju za co ich serdecznie pozdrawiam i zapewniam, że więcej mnie u siebie nie zobaczą.
Początkujący
 
Od: 1 sie 2012, 00:30
Posty: 24
Auto: Mazda 5; 2,0CDVi; Exlusive;
143KM
2008r.

Postprzez cmatix » 26 cze 2013, 12:16

Witam

Mam wstępną diagnoze co może być przyczyną trybu awaryjnego , kontrolki dpf i silnika.
Pęknięta obudowa plastikowa zaworu-regulatora SCV ciśniuenia paliwa.
Czy to co widzicie na zdjęciach może być przyczyną moich problemów ??? jak myślicie.
Już zamówiłem używke sprawna i z gwarancją rozruchową, bo nowy kosztuje ok 500zł, używka 170 z wysyłka.
Załączniki
Z.jpg
Zawór SCV-pęknięty
Początkujący
 
Od: 2 cze 2013, 14:04
Posty: 14
Auto: Mazda 5-2.0CDTI-110KM

Postprzez Wojtek » 27 cze 2013, 12:58

Wiesz... lepiej odczytac bledy niz "naprawiac" na chybil trafil

tapatalk 2
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez cmatix » 8 lip 2013, 19:29

Witam
Wiec z zaworem DRV się uporałem, ale nadal mi się świeci błąd P242F, kontrolka DPF mruga a silnika świeci, auto w trybie awaryjnym rozpędza się do 70km/h.
Mam pytanie panowie od czego zacząć by nie wkładać dużo kasy w naprawe, filtr dpf czyściłem u gościa i po czyszczeniu podobno jest ok ale pewności nie mam , i oleju po czyszczeniu nie wymieniłem, funkcja wymianu oleju kasowana przy okazji dla pewności .
Początkujący
 
Od: 2 cze 2013, 14:04
Posty: 14
Auto: Mazda 5-2.0CDTI-110KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy