Mrugająca kontrolka DPF

Postprzez woocash » 26 kwi 2012, 08:56

Pewnie masz racje. W kraju takie rzeczy sprawdza sie bardzie szczegolowo a widzisz tutaj panowie w ASO mowia od razu do wymiany. Mam porownanie jakosci pracy polskiej do ang.– mieszkam tu kilkanascie lat i auta serwisowalem w obu krajach.
Samo stwierdzenie pana z ASO UK ze na podstawie bledu P2558 jaki tester wykazal, stwierdzile ze czujnik jest do wymiany wydalo mi sie nierzetelne i pomyslalem ze dojna krowe sobie znalezli. Dlatego zwrocilem sie do FORUM. U mnie wyglada to tak: Po wlaczeni zaplonu DPF swieci ciagle przez 5 sekund a pozniej zaczyna migac. Co radzisz wiec zrobic najpierw. Z gory dziekuje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2011, 20:11
Posty: 14
Skąd: PL/UK
Auto: Mazda 6 SL. 2.0D

Postprzez woocash » 26 kwi 2012, 09:08

Blad P2458 <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2011, 20:11
Posty: 14
Skąd: PL/UK
Auto: Mazda 6 SL. 2.0D

Postprzez Myjk » 26 kwi 2012, 10:27

woocash napisał(a):Co radzisz wiec zrobic najpierw

Poszukać przyczyn zapychania DPFu, a tych od zawsze szuka się w silniku i podzespołach. Sprawdź wtryskiwacze czy nie leją, dolot, IC, EGR -- generalnie wszystko co przyczynia się do generowania sadzy zatykającej DPF. Niewykluczone, że masz zdrowy silnik, a rzeczywiście padnięte jakieś czujniki (ciśnienia przy katalizatorze / DPF, sondę lambda).
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez woocash » 2 maja 2012, 20:21

Witam. Przyczyna zapchania DPFu bylem.....ja a wlasciwie moja mulna jazda. Z autem nie ma zadnych innych problemow. Roznica w kuturze jazdy pomiedzy dieslem VW ( uzytkowalem 2.0 TDI ) a Mazda jest istotna. Od dzisiaj jezdze swoja Madzia inaczej. :) Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2011, 20:11
Posty: 14
Skąd: PL/UK
Auto: Mazda 6 SL. 2.0D

Postprzez Wojtek » 2 maja 2012, 21:05

woocash napisał(a):Od dzisiaj jezdze swoja Madzia inaczej.

<spoko> ... w koncu masz teraz spalanie rzedu 6,4l/100km

szerokosci zycze ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez woocash » 2 maja 2012, 22:03

<oczko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2011, 20:11
Posty: 14
Skąd: PL/UK
Auto: Mazda 6 SL. 2.0D

Postprzez chruszczok » 6 maja 2012, 18:42

Co masz na mysli, bo jako nowy urzytkownik mazdy musze przestawic cos w swoim stylu jazdy... tak sadze bo poprzednio 5 lat jezdzilem skoda. pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 maja 2012, 12:27
Posty: 21
Skąd: Tuam(IRL) / Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (GH)

Postprzez Pioteq25 » 6 maja 2012, 19:28

Pewnie obroty >2k i nie więcej jak 3,5k do zmiany na wyższy bieg.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez burzaxxx » 6 maja 2012, 21:14

Jestem po wymianie filtra DPF przez siebie samego. Fotorelacji nie będzie po po pierwsze nie jestem z siebie dumny (sprawdziło się powiedzenie że bez młota to nie robota a i gumówka też była niezbędna). A po drugie to nie lubię jak ktoś widzi gdy płaczę ;)
Kontrolka DPF przed wymianą migała, stąd wymiana filtra.

Następnie wziąłem się za to:
How to start DPF cleaning process
1. Start the engine
2. Connect the pin in the red circle to earth (chassis).
3. Press the accelerator to the floor and release 2 times.
4. Remove the wire between the connector and chassis.
5. The engine speed increases, if not got to (2).
6. This process can take 60 min and is very hard on the battery.
7. When the engine goes to idle let it run for 3 min before turning off.

To stop the cleaning process press the clutch down and put in 1'st gear and hold
until it idles. Let it run for 3 min before turning off.
VERY IMPORTANT: Do only this outdoors and with 3m free behind the exhaust.

Niestety nie za bardzo wiem jak to działa i czy jakoś to pokazuje na kontrolkach. Po zwarciu do masy zapala się kontrolka świecy żarowej. Kasowanie świecy to odłączenie klemy z akumulatora.
Po resecie kompa kontrolka DPF świeci i po 1:30 sek. zaczyna migać. Jeśli nie zrobię resetu to kontrolka zaczyna migać po 30 sek. Zaświeciła się też kontrola trakcji i zaczął migać DSC OFF.
No i teraz za bardzo nie wiem jak wymusić przepalanie filtra o ile jest to możliwe.
Początkujący
 
Od: 5 sie 2008, 22:21
Posty: 25
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 6 2.0 2008r. klaczy mech. Diesel Power !

Postprzez Wojtek » 6 maja 2012, 21:26

burzaxxx napisał(a):Kontrolka DPF przed wymianą migała, stąd wymiana filtra

a kody bledow odczytales?

burzaxxx napisał(a):Po resecie kompa kontrolka DPF świeci i po 1:30 sek. zaczyna migać. Jeśli nie zrobię resetu to kontrolka zaczyna migać po 30 sek. Zaświeciła się też kontrola trakcji i zaczął migać DSC OFF.
No i teraz za bardzo nie wiem jak wymusić przepalanie filtra o ile jest to możliwe.

po pierwsze... jedz na dobrego kompa... czyli IDS lub ELM327... (ale ELM'em niestety nie przeprowadzisz czlej operacji, a tylko odczytasz bledy)
po drugie... jak bedziemy wiedziec co zepsules... to bedziemy myslec jak to naprawic...

ps.
Pioteq25 napisał(a):Pewnie obroty >2k i nie więcej jak 3,5k do zmiany na wyższy bieg.

no nie do konca tak...
ale to nie jest temat o technice jazdy Mazda z silnikiem diesla z DPF-em ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 6 maja 2012, 21:48

burzaxxx napisał(a):Kontrolka DPF przed wymianą migała, stąd wymiana filtra.

Mrugająca kontrolka nie jest do tego powodem... powodem może być tylko i wyłącznie stwierdzenie całkowitej śmierci filtra cząstek stałych poprate pełną i fachową diagnostyką...

Wymieniłeś na nowy? Głupie pytanie... W jakim stanie jest ten używany, co zamontowałeś?
Po wymianie DPFu trzeba by było sprawdzić w jakim stopniu jest zapełniony, powiedzieć PCM-owi że jest nowy filtr, wypalić go i to pod warunkiem, że przy tej operacji nie nałapałeś błędów do komputera...

Jakoś to wszystko od <dupa> strony mi się wydaje...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez burzaxxx » 6 maja 2012, 21:54

a kody bledow odczytales?

niestety nie bo nie mam ani vcm ani elm ado podpięcia pod komputer. czy te 2 interfejsy sa takie same:?
http://allegro.pl/interfejs-euroscan-el ... 96063.html
http://allegro.pl/interfejs-elm-327-elm ... 63259.html


po pierwsze... jedz na dobrego kompa... czyli IDS lub ELM327... (ale ELM'em niestety nie przeprowadzisz czlej operacji, a tylko odczytasz bledy)
po drugie... jak bedziemy wiedziec co zepsules... to bedziemy myslec jak to naprawic...

jutro pojadę szukać. Auto jest w trybie serwisu (check eng) i dpf miga. jak się nazywają 3 czujniki i 1 czujnik, które wchodzą do filtra, do jego korpusu?
Początkujący
 
Od: 5 sie 2008, 22:21
Posty: 25
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 6 2.0 2008r. klaczy mech. Diesel Power !

Postprzez burzaxxx » 6 maja 2012, 21:59

smile napisał(a):
burzaxxx napisał(a):Kontrolka DPF przed wymianą migała, stąd wymiana filtra.

Mrugająca kontrolka nie jest do tego powodem... powodem może być tylko i wyłącznie stwierdzenie całkowitej śmierci filtra cząstek stałych poprate pełną i fachową diagnostyką...

Wymieniłeś na nowy? Głupie pytanie... W jakim stanie jest ten używany, co zamontowałeś?
Po wymianie DPFu trzeba by było sprawdzić w jakim stopniu jest zapełniony, powiedzieć PCM-owi że jest nowy filtr, wypalić go i to pod warunkiem, że przy tej operacji nie nałapałeś błędów do komputera...

Jakoś to wszystko od <dupa> strony mi się wydaje...

w pełni się zgadzam :)

wymieniłem na używkę. mój był dość zapchany, ale sito od strony wlotu jest całe – sprawdziłem kamerką. "powiedzieć pcm-owi" nie potrafię, idę zrobić to:
How to reset DPF after cleaning process
1. Ignition to position on
2. Connect the pin in the red circle to earth (chassis).
3. Press the accelerator to the floor and release 2 times.
4. Ignition to position off.
5. Remove the wire between the connector and chassis.
Początkujący
 
Od: 5 sie 2008, 22:21
Posty: 25
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 6 2.0 2008r. klaczy mech. Diesel Power !

Postprzez Wojtek » 6 maja 2012, 22:00

burzaxxx napisał(a): idę zrobić to:

ale najpierw skasuj bledy :P
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 6 maja 2012, 22:08

burzaxxx napisał(a):wymieniłem na używkę. mój był dość zapchany, ale sito od strony wlotu jest całe – sprawdziłem kamerką.

Ile sobie cenisz za swój dość zapchany = zużyty DPF? Może się przydać do celów dydaktycznych :)
Zła wiadomość, to jak już się uporasz z powikłaniami przeszczepu DPF to zastanów się co mogło być powodem jego przedwczesnego zużycia – powód napewno jakiś jest a szkoda żeby dwa filtry zasadzić..
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez burzaxxx » 6 maja 2012, 22:15

ale bez elma czy ids-a to nidyrydy skasować?
Początkujący
 
Od: 5 sie 2008, 22:21
Posty: 25
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 6 2.0 2008r. klaczy mech. Diesel Power !

Postprzez Wojtek » 6 maja 2012, 22:20

raczej juz tylko IDS...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez burzaxxx » 6 maja 2012, 22:52

Auto zachowuje się tak:
przekręcam kluczyk, dpf świeci 3 sek,gaśnie na 15 sek, włącza się przekaźnik (pykniecie) i po 1 sek zapala się dpf, po 9 sek zaczyna migać. W tle szumi chyba pompa paliwa....

edit
auto było na kompie, powiedzieli mi że uszkodzony jest jeden z wtrysków. Fakt, słychać lekkie dzwonienie, ale jak podniosłem korek to nie dymi i nie ma oleju wokoło wtrysku. Dodatkowo jest coś z ABS – ale nie ma MIL-a, i że mu skręca na prawo – co akurat przy Mazdach jest normą. No na rondzie sam nie zakręca więc nie jest tak źle?
Początkujący
 
Od: 5 sie 2008, 22:21
Posty: 25
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 6 2.0 2008r. klaczy mech. Diesel Power !

Postprzez burzaxxx » 8 maja 2012, 21:28

auto było na kompie, powiedzieli mi że uszkodzony jest jeden z wtrysków. Fakt, słychać lekkie dzwonienie, ale jak podniosłem korek to nie dymi i nie ma oleju wokoło wtrysku. Dodatkowo jest coś z ABS – ale nie ma MIL-a, i że mu skręca na prawo – co akurat przy Mazdach jest normą. No na rondzie sam nie zakręca więc nie jest tak źle?
Początkujący
 
Od: 5 sie 2008, 22:21
Posty: 25
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 6 2.0 2008r. klaczy mech. Diesel Power !

Postprzez robi » 15 maja 2012, 00:22

nightfly24 napisał(a):Witam

Niestety, ale nigdzie na forum nie znajdziecie instrukcji i informacji jak skasować inspekcję olejową "domowym sposobem" w M5 !!
Znam ten temat ponieważ już go przerabiałem – pozostaje tylko ASO lub warsztat, który ma IDSa.

Każdy tylko pisze przeszukaj forum, a znajdziesz – Nic nie znajdziesz na temat kasowania inspekcji w M5!!
Są opisy jak kasować np. w M6, ale to u nas nie działa !!

Jak ktoś zna sposób do M5 proszę o konkretny link !!

Pozdrawiam



Potwierdzam, niestety. Chciałbym sie mylić ale też szukam od dłuższego czasu jakiegos "domowego sposobu" i nic, wygłąda na to, że tylko tym IDSem mozna to skaswać. Swoją drogą to tylko program + interfajs, wiec może da sie inaczej. Wie ktoś jak funkcjonuje taki ids, jakie złącze , czy może jakies inne oprogramowanie oprócz Mazdowskiej da rade...?
Początkujący
 
Od: 12 gru 2011, 18:17
Posty: 11
Auto: Mazda 5 Disel 2.0 110KM 2007r.
190.000km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy