Witam Serdecznie,
Niedawno zmieniłem moja 6 2006 2L benzyna na nowszy model, który niestety okazuję się problematyczny. Stara miała 140000km przebiegu, nowa ma 32000km (myślę że to jest istotne).
Zauważyłem dość dużą ilość białego dymu wydobywającego się z wydechu (link do filmiku zamieszczę później). Problem w tym, że dym pojawia się niezależnie od stopnia rogrzania silnika, na zimnym jest go dużo. Na ciepłym silniku (wskaźnik pokazuje normalną temperaturę – w połowie skali), jest trochę mniej. Dym widać prawie zawsze jak stoję na skrzyżowaniu na światłach, pomimo, że inne auta nie dymią wcale, lub dużo mniej. Temperatura zewnętrzna też ma niewielkie znaczenie. Teraz jest ok. 1-2 stopni ale dymił też przy 8-10C.
Jeżeli możecie również zamieścić informację, czy spalanie w ruchu mieszanym (50% miasto/50% autostrada w mieście) w granicach 11 litrów jest normalne. Styl jazdy zrównoważony (dzieciowóz) – Staram się nie przekraczac 4k obrotów, normalnie pomiędzy 2k-3k. Często używam też tempomatu na autostradzie.
Proszę o wasze opinie i pomoc w tej kwestii.
Pozdrawiam
Tomek
Duże zużycie paliwa
Strona 1 z 1
W mieście 50-80 km/h (4-6 bieg), autostrada do 120 km/h (6 bieg), jak wspomniałem wcześniej staram się nie wkręcać auta powyżej 4000.
-
kiluch
kiluch napisał(a):W mieście 50-80 km/h (4-6 bieg), autostrada do 120 km/h (6 bieg), jak wspomniałem wcześniej staram się nie wkręcać auta powyżej 4000.
Masz coś skopane, niestety nie mam pojęcia co, bo się nie znam na mechanice
Moje spalanie średnie nie przekracza zwykle 8 l
Spalanie ze wszystkich odcinków mierzone z ok 32k km wyniosło 7,7 l.
Powiedzmy 60 % trasa i 40 % miasto, oczywiście klima powiedzmy 60%
Prędkości do max 150 km/h, szybciej nie jeżdżę, przeważnie przedział w którym się obracam to 80 – 120 km/h
W mieście zgodnie z przepisami czasami plus 10 km

Witam wszystkich zakupiłem mazdę jakieś 3 tygodnie temu ale strasznie dużo pali czy to normalne:
miasto 13l spokojna jazda
trasa 8,2 l prędkość średnia 120
proszę o porady dzięki
miasto 13l spokojna jazda
trasa 8,2 l prędkość średnia 120
proszę o porady dzięki
- Od: 4 mar 2013, 16:10
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 1.8 benzyna 120 KM z 2008
Co może być przyczyną
- Od: 4 mar 2013, 16:10
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 1.8 benzyna 120 KM z 2008
sporo zależy od tego jaki masz styl jazdy.
jak lubisz często wkręcać silnik na 4-5 tys to imo wynik 13 jest spokojnie do zrobienia.
L8 lubi obroty ale to kosztuje.
w zakorkowanym mieście tej zimy miałem zazwyczaj ok. 10. max 11,4 (liczone na tankowaniach).
a jeżdżę umiarkowanie.
na autostradzie przy średniej ok.130km/h (płynna jazda bez szarż i heblowania) wyszło mi ostatnio 7,8
jeślii chodzi o spalanie to temat rzeka, polecam wątek
viewtopic.php?f=124&t=111580&view=unread#unread
jak lubisz często wkręcać silnik na 4-5 tys to imo wynik 13 jest spokojnie do zrobienia.
L8 lubi obroty ale to kosztuje.

w zakorkowanym mieście tej zimy miałem zazwyczaj ok. 10. max 11,4 (liczone na tankowaniach).
a jeżdżę umiarkowanie.
na autostradzie przy średniej ok.130km/h (płynna jazda bez szarż i heblowania) wyszło mi ostatnio 7,8
jeślii chodzi o spalanie to temat rzeka, polecam wątek
viewtopic.php?f=124&t=111580&view=unread#unread
- Od: 15 lis 2012, 20:17
- Posty: 18
- Auto: GH 1.8 MZR kombi, przedlift
luqqas napisał(a):sporo zależy od tego jaki masz styl jazdy.
jak lubisz często wkręcać silnik na 4-5 tys to imo wynik 13 jest spokojnie do zrobienia.
L8 lubi obroty ale to kosztuje.![]()
w zakorkowanym mieście tej zimy miałem zazwyczaj ok. 10. max 11,4 (liczone na tankowaniach).
a jeżdżę umiarkowanie.
na autostradzie przy średniej ok.130km/h (płynna jazda bez szarż i heblowania) wyszło mi ostatnio 7,8
jeślii chodzi o spalanie to temat rzeka, polecam wątek
viewtopic.php?f=124&t=111580&view=unread#unread
no takie spalanie by mi pasowało o mieście jak piszesz no po mieście nigdy nie cisne powyżej 2.5-3 tys
wiec dlatego mi się nie podoba to spalanie. na trasie takiej różnicy nie ma za dużej choć ja średnie miałem 120max i wyszło 8,2. NO i co tu robić
- Od: 4 mar 2013, 16:10
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 1.8 benzyna 120 KM z 2008
samochód masz dość krótko.
jeśli nie występują inne niepokojące objawy to na Twoim miejscu pojeździłbym jeszcze z miesiąc a w międzyczasie powertował forum.
jest wiele drobnych czynników, które mają wpływ na spalanie nawet sprawnego auta- m.in. długość pokonywanych tras, temperatura na zewnątrz, stan filtrów, świec, webasto, używanie klimy, ilość pasażerów, jakość paliwa, stan opon , geometria kół, niektórzy mówią, że warto przeczyścić przepływomierz. Wiele z nich to aptekarstwo ale razem potrafią zrobić wynik.
styl jazdy, o którym wspomniałem, to oczywiście nie tylko kwestia obrotów choć to najłatwiej porównać. w istocie chodzi o "odpowiednie" operowanie przepustnicą.
bo np nawet na te marne 3-3,5 rpm można wkręcać się szybko albo z wyczuciem – i to znajdzie oddźwięk w spalaniu.
bardzo ważna jest też ilość hamowań. każde rozpędzanie od 0 kmh to wir w baku.
tyle teorii, w praktyce trudno pieścić się z silnikiem 1.8
jeśli nie występują inne niepokojące objawy to na Twoim miejscu pojeździłbym jeszcze z miesiąc a w międzyczasie powertował forum.
jest wiele drobnych czynników, które mają wpływ na spalanie nawet sprawnego auta- m.in. długość pokonywanych tras, temperatura na zewnątrz, stan filtrów, świec, webasto, używanie klimy, ilość pasażerów, jakość paliwa, stan opon , geometria kół, niektórzy mówią, że warto przeczyścić przepływomierz. Wiele z nich to aptekarstwo ale razem potrafią zrobić wynik.
styl jazdy, o którym wspomniałem, to oczywiście nie tylko kwestia obrotów choć to najłatwiej porównać. w istocie chodzi o "odpowiednie" operowanie przepustnicą.
bo np nawet na te marne 3-3,5 rpm można wkręcać się szybko albo z wyczuciem – i to znajdzie oddźwięk w spalaniu.
bardzo ważna jest też ilość hamowań. każde rozpędzanie od 0 kmh to wir w baku.
tyle teorii, w praktyce trudno pieścić się z silnikiem 1.8
- Od: 15 lis 2012, 20:17
- Posty: 18
- Auto: GH 1.8 MZR kombi, przedlift
Witam, ostatnio o tym tzn o białym dymie wydobywającym się z wydechu czytałem w instrukcji. Chodzi o dodatkową nagrzewnicę która spala opary benzyny. Biały dym jest wydmuchiwany wentylatorem do układu spalinowego. Można też zauważyć biały dym wydobywający się spod samochodu gdy auto stoi, tzn silnik jest wyłączony ponieważ wówczas ww. wentylatorem nie pracuje. Tyle instrukcja mazdy. 

- Od: 26 lut 2013, 21:54
- Posty: 32
- Skąd: Zielona Góra / DE-7
- Auto: Mazda 6 GH, MZR, 1.8 Pb, L8 120KM, Rocznik'08.
U mnie ze spalaniem, moim zdaniem, nie jest najlepiej
Jeżdżę głównie trasą Katowice-Bytom i średnio komp pokazuje 10,2/100km. Nie stoję długo w korkach, właściwie to często jest to przelot i takie spalanie. Macie jakieś pomysły co do przyczyn?
- Od: 4 lis 2008, 18:46
- Posty: 49
- Skąd: Bytom
- Auto: było: Nisan Sunny 1.6 SLX
było: Seat Toledo 1.6
było: Mazda 3 1.6 BK
było: Opel Astra IV 1.6 Enjoy
jest: Mazda 6 GH 2.0 MZR-DISI 2011r.
Witam, jestem nowy na tym forum jaki i urzytkownikiem Mazdy 6 2.0 DISI, przed zakupem auta sugerowałem sie opiniami spalania na forum gdzie wszystcy pisali ze ten silnik miesci sie w spalaniu do 10l w miescie.
Moja mazda spala 15l w miescie zato na trasie ok 7,5l, trasy jestem zadowolony ale w miescie to jestem troche zalamany, pomiary robione od tankowania do tankowania.
sa jakies pomysly co moze byc nie tak?
Moja mazda spala 15l w miescie zato na trasie ok 7,5l, trasy jestem zadowolony ale w miescie to jestem troche zalamany, pomiary robione od tankowania do tankowania.
sa jakies pomysly co moze byc nie tak?
-
djbaca
Niestety tez mam problem ze spalaniem, na chwile obecna jakieś 12-13 l/100km
przy takiej normalnej jeździe, prędkości do 100km/h.
próbowałem "dziadkowac" obroty max do 2,5 tys i prędkości do max 70 i spalanie zeszło do 12,5 l/100km.
trasa 300km prędkość ok 120 na godzinę, spalanie 12l/100km ;/
wiec ogólnie nieciekawie, błędów brak, spory apetyt na olej
ok 1l na 1500 km, olej na świecy w pierwszym cylindrze
ogólnie silnik chodzi bardzo dobrze, pali ładnie i równo pracuje,
dodam tylko ze auto w automacie, ktoś podpowie od czego zacząć szukania przyczyny?
i co może oznaczać olej na świecy( wydaje mi się ze olej był tak jakby od dołu świecy a gwint suchy)
przy takiej normalnej jeździe, prędkości do 100km/h.
próbowałem "dziadkowac" obroty max do 2,5 tys i prędkości do max 70 i spalanie zeszło do 12,5 l/100km.
trasa 300km prędkość ok 120 na godzinę, spalanie 12l/100km ;/
wiec ogólnie nieciekawie, błędów brak, spory apetyt na olej
ok 1l na 1500 km, olej na świecy w pierwszym cylindrze
ogólnie silnik chodzi bardzo dobrze, pali ładnie i równo pracuje,
dodam tylko ze auto w automacie, ktoś podpowie od czego zacząć szukania przyczyny?
i co może oznaczać olej na świecy( wydaje mi się ze olej był tak jakby od dołu świecy a gwint suchy)
- Od: 22 sie 2012, 23:03
- Posty: 19
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 6 gh 2008
2.0 147km
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6