Wystawiona zostala za 7.5 tyś zł. Cena mnie zszokowała, lecz wiedzialem, ze jest warta swojej ceny. Cene która zaplaciłem za ta Ślicznotkę to 6 tyś zł. Jak na moje warta swojej ceny, gdyż bedzie zyskiwać na wartosci, jezeli zostanie utrzymana w idealnym stanie jak teraz, a poza tym jest to juz "youngtimer", bardzo rzadki i cieżko spotkac go w takim stanie.
Korespondowałem z nim dobre 3 miesiące zanim doszło to kupna. Byly to maile o szczegołowe pytania co bylo robione itd.
Przesyłał mi zdjęcia co bylo zrobione, np : wymiana nagrzewnicy, przy tym wymienione wszystkie żarówki pod tapicerka i zegarami, malowane zderzaki, lusterka+nowe wkłady, zakrywka od wlewu paliwa, klamki i grill. Felgi stalowe zrobione na styl JDM, tylna lotka tez malowana i dokupiona, która ciezko zdobyc, takze dokładki progowe JDM nowe i malowane pod kolor nadwozia. W prezencie od Seby dostałem jeszcze nowe przednie amortyzatory firmy HNL, moze nie jakies super, ale dają rade. Nie narzekam na prowadzenie i komfort. Co najbardziej mnie ujęło to oryginalna kierownica MOMO z nakładką MAZDY , dedykowana do wersji GTX – GTR.
Posiada tez nowy robiony na zamowienie wydech z nieziemskim wygarem rasowego GTR'a o cichym nie pierdzącym brzmieniu.
Gdy udało mi się sprzedac Toyote, nie zwłocznie zadzwonilem do poprzedniego właściciela, ze chce kupic Madzie. Wystawiona byla na aukcji tylko raz. Czekał ze sprzedaża specjalnie na mnie, wiedzac, ze wpadnie w dobre rece. I tak tez sie stało.
Podróż wymagała poswiecenia, ale co sie nie robi dla takiej miłości. Gdyż 16 stycznia obchodziłem urodziny, postanowiłem zrobic sobie genialny i najlepszy prezent jaki dostałem i sam sobie sprawilem, 18 stycznia o 22 wyjechałem pociągiem z Torunia do Wałbrzycha. Na miejscu bylem o 9 rano ( o dziwo punktualnie ) , czekał tam juz na mnie w/w fan motoryzacji
Kupując ją miała przebieg 214 852 km. W posiadaniu Seby była 2 lata i przejechane 2 tys km. Sprowadzana z niemiec.
Po meczącej podrozy pociagiem czekała mnie jeszcze podroz powrotna do Torunia, prawie rowne 400km... wyjechalem o 11 z Wałbrzycha dociarajac o 20 na miejsce przy strasznych warunkach pogodowych, to w tedy sie pierwszy raz z Nia obeznałem.
Tak wyglada moja historia miłosci z tym modelem MAZDY. W planach jest jeszcze duzo rzeczy miedzy innymi : silnik 1.8 DOHC , nowe felgi z rantem, nowe profesjonalne nagłosnienie bez przesady, sportowe fotele, lecz wygodne, klimatyzacja, elektryczne szyby i poprawki lakiernicze. To z takich podstawowych rzeczy nie liczac bajerów bez wiejskiego tuningu oczywiscie, tylko JDM.
Wyposażenie z humorem :
-el. przeszklony szyberdach
-ręczne lusterka
-szyby na korbkę
-wspomaganie kierownicy
-silnik
-regulowana kierownica
-radio MANTA + tuba basowa MANTA + 2 głosniki LG + 2 nie znanej filmy
praktycznie goła wersja bez elektryki
Motor i model :
-Marka : MAZDA
-Model : 323
-Wersja nadwozia : BG
-Silnik : 1.6 16V, 88KM, B6-ME
-Rocznik : 1992r.
Planowane modyfikacje :
-silnik 1.8 bp
-zabudowa podłogi bagażnika pod audio
-el. szyby
-el. lusterka
-klimatyzacja
-tylna dolna lotka na klape bagażnika
-zderzaki z wersji GTR
-ładne felgi 16"
Akcesoria :
-dokładki progowe JDM
-tylna górna lotka JDM
-dedykowana skórzana kierownica MOMO z wersji GTR
Naprawy :
Naprawy wykonane :
-11.04.2013 – planowanie głowicy
-13.04.2013 :
– wymiana pierścieni olejowych
– wymiana uszczelek : pod głowicą, pokrywą, na rozrzadzie, aparacie zapłonowym
– wymiana uszczelniaczy zaworów
– szlif zaworów
– wymiana oleju na Castrol Magnatec 10w40 + filtr
– wymiana prawego swożnia wahacza DECKERMAN
-18.07.2013 – pospawany wydech
-06.08.2013 – nowe świece NGK
-13.10.2013 – nowy lewy swożen wahacza BLUE PRINT
-16.11.2013 – nowe miedziane przedowy paliwowe i hamulcowe(zdjęcia w krótce)
-16.11.2013 – nowy filtr paliwa(zdjęcia w krótce)
-26.11.2013 – nowy akumulator Centra Plus 55Ah(zdjęcia w krótce)
-05.12.2013 – nowa chłodnica cieczy(zdjęcia w krótce)
-11.02.2014 – nowe przewody WN BOSCH
-13.06.2014:
– nowe tarcze hamulcowe
– nowe klocki hamulcowe przód
– przetoczone bębny tył
Planowane :
-likwidacja bębnów i wstawić tarcze
-rozrząd
-kompletny wydech
-amortyzatory tył
-komplet nowych sprężyn
A tutaj troche historii fotograficznej
Z sesji zdjęciowej :
















Tutaj przed kupnem i prace poprzedniego własciciela , ja niestety zakupilem ją bez tych felg aluminiowych, ale stalówki i tak sa przepiekne :


Wymiana nagrzewnicy :








Ja z Sebastianem na pamiątkowej fotografii

Ta naprawa rozpoczęta 7 kwietnia 2013, planowane oddanie auta niedziela 14 kwiecień.
Objawem tego, ze zauwazylem, iz jest cos nie tak, byly na zimnym silniku nie rowne obroty, ktore podczas dodawania gazu, silnik zaczynał przerywać – to trwalo do 10sekund. Towarzyszył temu niebieski dymek z rury wydechowej.
Co sie okazało po rozebraniu silnika :
-pokrywa i termostat na silikon
-uszczelka pod glowica zdezelowana, cienka i jedna z tanszych
-twarde i popękane zimeringi
-czarne zawory wydechowe i góry tłoków od nadmiaru nagaru (nie bylo widać nawet metalu)
-pourywane uszczelniacze zaworow , jak widac na zdjeciu, (zakupione nowe)
-czarne swiece zaplonowe
-nie spężynujące pierscienie olejowe (o dziwo w dobrym stanie)
-lekko przetarty tłok
Mazda bez serduszka :




Stara uszczelka pod głowicą :

Wszystkie nowe czesci i reszta silnika :

Nowe uszczelki firmy "elring" :



Głowica po planowaniu , do przeszlifowania jeszcze gniazda zaworowe :


Zawory, wałek i popychacze :


Nowe uszczelniacze zaworów :

Stare pourywane uszczelniacze zaworów :

Stare, nowe pierscienie olejowe/tłokowe i jeden z tłoków :


Świece, miska olejowa, kolektor dolotowy i termostat :






Nowe świece zapłonowe :

Silnik po remoncie i lekkiej polerce :

