Ubytki oleju

Postprzez martin77 » 24 kwi 2012, 10:38

Witam podlaczam sie do tematu!Panowie na swieta wielkanocne bylem w Polsce wymienilem olej castrol 5w40,4,3 litra przed wyjazdem z kraju sprawdzalem stan i max,wracajac do domu 1200 kilometrow samochod zaladowany bagaznik dachowy 6 osob na pokladzie jazda prawie non-stop autostrada 140-160km/h.Na drugi dzien po podrozy sprawdzam stan oleju minimum <oczy> .Czy to mozliwe ze swiezo po wymianie moja madzia wziela az tak duzo oleju???Jak to zobaczylem odrazu wpadlem na pomysl zeby zrobic dolewke na max i sprawdze czy jezdzac tylko po miescie wezmie olej!!!A co do spalnia oleju na tak dlugich trasach to zauwazylem ze zrobila juz mi tak drugi raz z max na min!!!!Przebieg 120 tys!Czy myslicie ze regulacja zaworow ma cos z tym wspolnego???
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez Wojtek » 25 kwi 2012, 20:53

martin77 napisał(a):podlaczam sie do tematu!

<spoko> , a odpowiadajac Tobie na zadane pytanie.... calosc sytuacji zalezy od okolicznosci zdarzenia... i tak dla przykladu:
– silnik z duzym przebiegiem
– rodzaj oleju (jego lepkosc i gestosc)
– styl jazdy

martin77 napisał(a):wymienilem olej castrol 5w40

no i tutaj uwazam, ze masz problem nr 1... dlaczego uzywasz tego oleju? w specyfikacji auta masz systetyk 5W30 lub semisyntetyk 5W30... :|

martin77 napisał(a):do domu 1200 kilometrow samochod zaladowany bagaznik dachowy 6 osob na pokladzie jazda prawie non-stop autostrada 140-160km/h

napisze tak... miales niezle obciazone auto... a Ty mu jeszcze 140 – 160km/h ;)
wiesz? przy takich warunkach kazde auto ma prawo wziasc olej... (no moze nie 1l...)

wniosek:

na ta chwile dobrze, ze dolales oleju do full... niestety proponuje sprawdzenie kompresji silnika, porownanie cylindrow ze soba... i jezeli wszystko w porzadku, to plukanka silnika i zalanie poprawnego oleju...

ps. czytales juz ten watek? pewnie tak... wiec pamietasz, ze niektorym "uciekal" olej, bo byl zly olej...
podobny problem... (rozwiazany)
viewtopic.php?f=97&t=134460
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez martin77 » 30 kwi 2012, 17:06

A czy teraz bede mogl spowrotem przejsc z 5w40 na 5w30 <co?> czy nie zaszkodzi to silnikowi <co?> Wiadomo jest ze z 10w40 nie mozna juz przejsc na 5w40!!!Mam zamiar przy nastepnej wymianie zalac madzie tym na czym powinna jezdzic!A i jeszcze jdno pytanie Wojtek napisal plukanie silnika i zalanie wlasciwego oleju co to znaczy plukanie silnika <co?>
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez Wojtek » 30 kwi 2012, 17:33

sa rozne metody "plukanki"... mysle, ze (w powyzszym wypadku) wystarczy jak dolejesz flush'a do starego oleju... i postapienie wedlug instrukcji ;)
ponizej tylko przyklad dobrego plynu:

"Forte Advanced Formula Motor Flush

Advanced Formula Motor Flush has been specifically formulated to combat modern motoring issues caused by the adverse affect of extended oil drain periods.
During the long interval between oil drains, crankcase acids are produced. If left within the system when the oil is changed, these acids immediately go to work breaking down the new oil leading to the creation of lacquers and varnishes which are deposited on the oil system components such as Hydraulic Valve Lifters, Variable Valve Timing Systems and Piston Rings. These components work within very tight tolerances and any sticking due to the deposits in the oil system results in inefficient operation of the system and poor driveability.

Product Features:
Neutralises crankcase Acids.
Removes lacquer, varnish, sludge and insoluble deposits from the crankcase.
Frees sticking Variable Valve Timing systems, Hydraulic Valve Lifters and Piston Rings.
Stabilises cylinder compression restoring lost engine power.
Cleans engines internally and provides anti-wear protection.
Cleans oilways ensuring oil flow to critical moving parts.
Keeps new oil cleaner for longer."


tak na prawde, to wszystkie one dzialaja na takiej wlasnie zasadzie...

ps. nie musisz, a nawet nie powinienes czekac z wymiana oleju...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez martin77 » 2 maja 2012, 17:33

Panowie dolewka zrobiona dla informacji podam ze dokladnie od min do max na bagnecie jest ubytek 0,5 oleju a nie litr!!!

przez martin77 » 29 sierpnia 2012, o 12:54

Panowie spokojnie ja po kazdej podrozy na wakacje 2400 kilometrow robie dolewki okolo 600ml mam na mysli podroz w dwie strony czyli 300ml w jedna strone i tak od dwoch lat i nic zlego sie nie dzieje!Kazdy samochod swoje musi wziac a zwlaszcza przy dlugich odleglosciach,ciekawaostka jest taka ze w trakcie jazdy miejskiej nie bierze nic oleju zero!

przez martin77 » 2 stycznia 2013, o 13:29

Jestem po wymianie oleju zalalem ja w serwisie Dexelia 5w 30.Zobaczymy jak teraz bedzie zachowyywal sie olej mam nadzieje ze bez dolewek i problem zniknie!Cena wymiany z filtrami580 zloty!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez martin77 » 6 sty 2013, 22:44

No i dzis sprawdzone sytuacja jak wyzej opisywalem bagaznik dachowy,5 osob na pokladzie predkosc srednia 120-140km/h odleglosc 1100 kilmetrow,podroz trwala 13 godzin,olej zmieniony na dexelie 5w30 stan sprawdzony po nocy 200 ml dolewka i stan max jak po wymianie.Teraz bede obserwowal stan oleju jezdzac wokol komina czyli praca dom i.t.d!!!Jestem bardzo ciekawy waszych opinii czy 200ml po takiej podrozy to juz jest problem czy normalna kolej rzeczy???Przypomne ze jak jezdzilem na castrol 5w40 po wymianie oleju lub dolewce na max po takiej podrozy stan bagnetu troche wiecej niz min!Jeszcze kiedys sprobuje przejchac ta odleglosc nie przekraczajac 120km/h i jestem przekonany ze na bagnecie od oleju nie bedzie zmian wyjazd max po podrozy max!Mysle ze przy predkosci 140km/h i obrotach 4-4,5 tys przy jezdzie 13 godzin z obciazonym autem jest to normalna rzecz ze spali olej i raczej niema samochodu ktory by nie wzial oleju,choc moj szwagier tak jedzi focusem no nie tak obciazonym i podobno bez dolewek!!!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez brencik » 6 sty 2013, 22:58

martin77 napisał(a):odleglosc 1100 kilmetrow,podroz trwala 13 godzin,

Średnia wychodzi 84 a nie 140
martin77 napisał(a):Mysle ze przy predkosci 140km/h i obrotach 4-4,5 tys przy jezdzie 13 godzin z obciazonym autem jest to normalna rzecz ze spali olej i raczej niema samochodu ktory by nie wzial oleju,choc moj szwagier tak jedzi focusem no nie tak obciazonym i podobno bez dolewek!!!

Normalne. Szwagrowi moze ubytki oleju nadrabia dostajace sie ON do oleju oraz płyn chłodniczy ehhe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez martin77 » 7 sty 2013, 18:49

Tak tylko odleglosc 300 km przejechalem w 6 godzin,a 800 kilometrow autostrada niemeicka w 7 godzin!!!!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez brencik » 10 sty 2013, 14:31

A to już bardzo prawdopodobne :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez martin77 » 25 mar 2013, 10:11

Dzis w instrukcji obslugi znalazlem wpis dotyczacy oleju silnikowego w silnikach benzynowych i bylem bardzo zaskoczony gdyz producent przewiduje ubytki oleju o,8l/1000 km,i zastrzega sobie ze przy docieraniu silnika ubytki moga byc jeszcze wieksze!!!Oto zapis z instrukcji obslugi;Podczas normalnych warunków jazdy wszystkie silniki zużywają olej silnikowy Jest to
spowodowane odparowaniem, wewnętrzną wentylacją i spalaniem oleju silnikowego
podczas pracy silnika Zużycie oleju silnikowego może wynosić do 0, 8 1/1000 km,
Może być wyższe, gdy silnik jest nowy, co wynika z procesu docierania się silnika
Zużycie oleju zależy także od prędkości obrotowej i obciążenia silnika, W ekstremalnych
warunkach jazdy zużycie oleju silnikowego może być wyższe
Jestem w szoku gdyz do tej pory uwazalem ze z moim silnikem jest cos nie tak w styczniu wymienilem olej na dexelie liczac na to ze nie bedzie ubytkow ale zdziwilem sie od stycznia do wczoraj musialem dolac 800ml oleju przejechalem w tym czasie 2500 kilometrow z czego 1500km autostrada!Resumujac wychodzi na to ze na kazdde 1000km moj silnik spalil okolo 250ml oleju i wedlug producenta jest to calkiem normalne!!!Tak tylko zastanawia mnie jedna opcja olej dexelia jest na 20.000 km i jezeli olej silnikowy na kazde 1000km moze ubyc w ilosci 0.8ml to od wymiany do wymiany oleju mozna dolac 16 litrow oleju i to nie swiadczy o tym ze silnik jest zepsuty!!!Czy ja to dobrze rozumie bo wedlug zalecen producenta na to wychodzi ale dla mnie jest to nie logiczne!!!!
Ostatnio edytowano 9 kwi 2013, 06:56 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: temat
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez Piasek » 26 mar 2013, 13:58

A czy nie prościej i taniej zmienić na coś o lepkości 5W-40 lub 10W-40 i pozbyć się problemów ? Silnik – sprawny silnik – ma prawo brać olej, to normalne zjawisko a jeżeli dodatkowo lejemy ultra-płynne oleje typu 5W-30 czy 0W-30 to już absolutnie nie ma się czemu dziwić. Najnowocześniejsze "słynne" TDI maja w instrukcji zapisy o konsumpcji oleju w okolicach 1,5L na 1000km!!! a normą są dolewki 1L na 3 tyś km w niemal każdym przez cały okres eksploatacji.
Pozostaje kwestia czy nie przeszkadza ci dolewanie, zwłaszcza iż w/w oleje nie należą do tanich i jeżeli Twój silnik konsumuje ok 1L oleju na 3 tyś km (jak wynika z opisu) to na 20 tyś km będziesz musiał dolać ok 7 litrów oleju... Pomyśl czy warto.
Poza tym jeżeli jeszcze nie mieszkasz na Syberii lub w północnej Norwegii i co rano przez 7m-cy nie masz -40*C na termometrze itp to lanie tak ekstremalnych olejów to najzwyczajniej przerost formy nad treścią. Owszem – my Polacy uwielbiamy się "spuszczać" nad olejami i temat olejów wywołuje największe emocje gdziekolwiek by się nie pojawił (a powszechna opinia jest taka iż olej 0W-xx "jest najlepszy" bez względu na stan i kondycję oraz wytyczne producenta silnika <rotfl> ) jednakże jest jeszcze zdrowy rozsądek użytkowników i chłodna kalkulacja (ile kosztuje dodatkowe 7L oleju Dexelia 5W-30 bo taki stosujesz).
Przy następnej wymianie proponuję zalać w silnik np 5W-40 z Valvoline (MaxLife albo Durablend) gdyż oleje tej marki znane są z odporności na spalanie. Jak nie robisz 60-80tyś km rocznie tym autem zmieniaj olej co 15 tyś km co i tak wyjdzie taniej niż dolewanie 7L oleju przez 20 tyś km nie licząc 4L wlanych podczas wymiany zaś silnik odwdzięczy się trwałością.
Olej w gniazdach świec to nie te "brakujące" 0,8L – jeżeli chcesz się o tym przekonać: wylej 0,8L oleju z bańki na silnik w to miejsce i zobacz jak będzie po tym zabiegu wyglądał <faja>
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2009, 09:38
Posty: 51 (0/1)
Skąd: CRA
Auto: była Mazda Xedos 9 2,5 V6,

Postprzez martin77 » 27 mar 2013, 10:36

Problem w tym ze mialem juz 5 w 40 castrola i niestety tez silnik bral olej!Tak niestety my Polacy juz tak mamy ze kochamy temat oleji mieszkam poza Polska ale nie na syberii i Norwegi :D ,i wiem jak tu sie dba o samochody nie robi sie nic kompletnie nic do momentu kiedy samochod odmawia posluszenstwa!Zeby ktos sprawdzal stan oleju na parkingu <nie> !Ale wracajac do tematu wiekszosc ludzi mowi ze jezeli producent zalecil dany olej do uzytku to powinno go sie uzywac nawet jak stan licznika przemawia za tym aby silnik zalac juz olejem o innej specyfice.Jestem ciekawy waszych opinii!!!!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez Piasek » 27 mar 2013, 12:20

Castrol nie jest olejem odpornym na spalanie. Wspominałem o TDI i ich olejożerności. Na forach aut koncernu VAG w temacie o olejach ludzie wiele piszą że po zaprzestaniu stosowania EDGE 5W-30 Profesional Powerflow (czyli serwisowego, dedykowanego) i przesiadce na produkty konkurencyjne które są znacznie tańsze od wspomnianego a podobnie jak ten spełniają wymagane przez producenta normy – konsumpcja oleju znacznie spadła a wielu ze wręcz do zera. Ale autorami tych opinii sa najczęściej Ci użytkownicy którzy zrezygnowali z LongLife (czyli wymian co 30 tyś km) na rzecz klasycznych wymian co 15 tyś km i to by tłumaczyło wspomniane zjawisko zerowej konsumpcji oleju. Po prostu zmieniają olej kiedy ten jest na granicy utrzymania swoich parametrów.
Jednakże z doświadczenia, bo mam kilka aut firmowych, prywatnych i sporo wymian olejowych w ciągu roku: są oleje które mają tendencję do spalania a są i takie które się jej opierają (w ramach tej samej klasy lepkościowej, jakościowej i wymaganych norm). Różnią się tylko marką producenta.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2009, 09:38
Posty: 51 (0/1)
Skąd: CRA
Auto: była Mazda Xedos 9 2,5 V6,

Postprzez martin77 » 28 mar 2013, 02:18

Piasek to co piszesz jest bardzo zastanawiace!!!A co najwazniejsze to co piszesz ma swoj sens!!!Moze sprobuje i przejde na valvoline fajnie jakbys polecil ktory olej bylby dobry do benzynki z LPG!!!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez Piasek » 28 mar 2013, 08:10

Zobacz coś z Synpower FE 5W-30, Durablend 5W-30. Oba będą zgodne z wymaganiami Mazdy. Możesz także np olej Comma X-Tech 5W-30 – też bardzo dobry olej.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2009, 09:38
Posty: 51 (0/1)
Skąd: CRA
Auto: była Mazda Xedos 9 2,5 V6,

Postprzez martin77 » 28 mar 2013, 09:58

Dobrze o co ze specyfikacja wymienionych przez ciebie olei?Wczesniej pisales zeby nie zalewac 5w30,0w30 przejsc na 10w40 tylko ze 10w40 to juz olej ktory ma sie do silnika mazdy jak piernik do wiatraka.Wiem ze musze jakis wybrac i trafic z nim tak aby nie dolewac co 1000km oleju bo to jest dosc malo komfortowa sytuacja!!!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez Wojtek » 28 mar 2013, 10:00

Koledzy temat olejowy jest w Opiniach I poradnikach... tutaj skupmy sie na rozwiazaniu problemu...

tapatalk 2
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Piasek » 28 mar 2013, 10:35

martin77 napisał(a):Dobrze o co ze specyfikacja wymienionych przez ciebie olei?Wczesniej pisales zeby nie zalewac 5w30,0w30 przejsc na 10w40 tylko ze 10w40

Zmień producenta na początek – nie zmieniaj lepkości. Przetestuj kilku różnych. Ja podałem Ci 2 marki olejów sprawdzone i przetestowane przez wielu użytkowników którzy po przesiadce z EDGE`a na w/w zanotowali znaczne ograniczenie konsumpcji oleju. Jeżeli niewiele to pomoże, idź dalej i pokombinuj z 5W-40. 10W-40 to już extremum lane przez ludzi którzy mają już tak serdecznie dość tych "nowych" TDI że zaczęli lać coś co daje im możliwość przejechania 2 tys km bez sygnalizowania kontrolką na desce niskiego poziomu oleju. A serwis nadal twierdzi iż wszystko jest zgodnie z normami i jest to prawidłowy objaw i absolutnie nic się nie kwalifikuje pod żadne reklamacje czy naprawy gwarancyjne – proste rozwiązanie, prawda ? <diabełek>
Oleje wielkiej trójcy (Mobil, Castrol, Shell) mają jedną wspólną cechę: są bardzo drogie. Za znacznie mniejsze pieniądze można kupić alternatywne oleje które u nas nie są zbyt znane i popularne a również bardzo dobre. Co dodatkowo przemawia na ich korzyć – poza ceną – to pojemność bo najczęściej są w 5L opakowaniach. Czyli nie dość ze tańsze to jeszcze większe.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2009, 09:38
Posty: 51 (0/1)
Skąd: CRA
Auto: była Mazda Xedos 9 2,5 V6,

Postprzez martin77 » 28 mar 2013, 10:56

Dziekuje za rady jak narazie w styczniu wymienilem olej zobacze jak bedzie dalej!Jedno jest pewne dosc juz mam wyciagania miarki i ogladania poziomu minimum na bagnecie!Czas cos z tym zrobic przebieg 120tys a olej zlopie jak rasowy diesel!!!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez Piasek » 28 mar 2013, 12:16

To już może odpuść sobie 5W-30 i od razu 5W-40 wlej bo 5W-30 to ani opłacalne dla Ciebie ani zdrowe dla środowiska
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2009, 09:38
Posty: 51 (0/1)
Skąd: CRA
Auto: była Mazda Xedos 9 2,5 V6,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy