Mazda6 – Jaką instalację założyć?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez jachu36 » 15 mar 2013, 22:22

Hej.Wczoraj moja M6 dostała cyklon B,póki co wszystko dział ok,przelatane 300 km i mam nadzieję,że tak będzie cały czas.
Instalacja to:
STAG 4+
HANA 2000
KME SILVER 200KM
Butla w koło
Wlew w klapkę
Za 50zł zatankowane
Pokrowiec na koło
Cena 2500.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2013, 14:59
Posty: 599 (1/12)
Skąd: ZBI/ HALLE De.
Auto: FORD MONDEO MKV 2015 2.0 TITANIUM jest
MAZDA 6 GH 2008 2,5 ben SPORT DYNAMIC była
Mazda 6 GG 2004r 2,0 była

Postprzez Maslo229 » 25 mar 2013, 15:02

Witam wszystkich.
Chciałbym założyć gaz do swojej Mazdy ale gdyż nigdy nie miałem z nim do czynienia chciałbym dowiedzieć się co z czym się je.
A dokładniej jakie komponenty do mojego silnika będą najlepsze i czy lubryfikacje opłaca się zakładać czy nie.
Czy znacie dobry warsztat w okolicach Leszna (Wielkopolska) który by mi to założył .
Początkujący
 
Od: 26 gru 2012, 21:05
Posty: 9
Skąd: Leszno/Wielkopolska
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 192km
2015r.
Mazda 6 2.0 16V (GY) 141km 2004r.

Postprzez WisniaUs » 25 mar 2013, 16:45

Heja u mnie pracuje taki zestawik i jestem Mega zadowolony,ponad 34kkm na LPG i zero problema,o LUBRYFIKACJI zapomnij zbedny badziew który wcale w niczym nie pomaga. <spoko>

specyfikacja instalacji
elektronika stag 4 soft 8.10.1
wtryski hana zielone
reduktor acr01
wlew w klapkę
zbiornik w koło 48l
zbiornik wystawał ponad podłogę o ok 4 cm więc różnica wyłożona gąbką tapicerską
WisniaUs
 

Postprzez gazparts » 26 mar 2013, 08:04

Maslo229 napisał(a):Witam wszystkich.
Chciałbym założyć gaz do swojej Mazdy ale gdyż nigdy nie miałem z nim do czynienia chciałbym dowiedzieć się co z czym się je.
A dokładniej jakie komponenty do mojego silnika będą najlepsze i czy lubryfikacje opłaca się zakładać czy nie.
Czy znacie dobry warsztat w okolicach Leszna (Wielkopolska) który by mi to założył .

podpinam do istniejącego , poczytaj poprzednie posty, a dużo się dowiesz :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez SebastianS » 29 mar 2013, 03:27

szczuko napisał(a):...
Na pełnym zbiorniku przejeżdzam ok 410 km więc spalanie wychodzi ok 9,5 ltr/100 km przy jeździe mieszanej miasto/trasa 50/50. Komputer pokazuje ok 9 – 9.5 (oczywiście, nie wie że ma gaz). Wynik wydaje mi się dobry, lepszy niż się spodziewałem. Oczekiwałem ok 10 trasa / 12 miasto.
Dodam, iż jeżdzę normalnie tzn w mieście na światłach ruszam dynamicznie, w trasie ok 140km/h. ...

To jest fragment który mnie mocno martwi. Jeśli zużycie gazu wynosi tyle co wcześniej benzyny, to zachodzi jedna z dwóch możliwości:

1. Samochód wszędzie gdzie pracuje w pętli otwartej, dawkuje zdecydowanie za ubogą mieszankę (książkowe zużycie gazu powinno oscylować w okolicy 120% zużycia benzyny)
2. Instalacja w sposób ukryty podbiera ok 15% benzyny w ogólnym rozrachunku obu paliw.

Drugi wariant – pół biedy, choć podraża eksploatację. Celowe ustawienia sterownika lub zły dobór podzespołów (wtrysków i/lub reduktora) skutkujący słynnym BRC-owskim podkradaniem benzyny)

Pierwszy wariant- poważna wada, koniecznie do usunięcia pod rygorem rychłego zakończenia eksploatacji głowicy silnika...
GZW Odbudowa i Tuning. Profesjonalne instalacje LPG
Zbrosławice / Gliwice
Tel. 889 77 11 77
http://gzw.pl
Początkujący
 
Od: 8 lis 2012, 02:27
Posty: 20
Skąd: Zbrosławice / Gliwice
Auto: Kilka różnych :–)

Postprzez rumunn95 » 29 mar 2013, 09:31

od dawki decyduje sonda zarowno na benie i lpg jak by bylo ubogo to wywali checka ,obstawiam ustawione cisnienie minimalne za wysokie i samochod podpiera sie pb ,lub za wysoka temp. przelaczania z pb na lpg co skutkuje wiekszym spalaniem pb na ssaniu, u mnie jak mialem ustawione na 35*C to w zimie wskazówka Pb leciala w oczach ustawione teraz na 22*C i jest dobrze zadnych szarpniec czy cus. Zreszta kolega zaklada gaz to powinien wiedziec lepiej :)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez paaawel5 » 1 kwi 2013, 11:55

Arton napisał(a):Banamin czy mógłbyś opisać które silniki mazdy po 2008 roku nadają się do bezproblemowego zasilania instalacją gazową? (tzn silnik nie jest z bezpośrednim wtryskiem paliwa a wiec nie musi zużywać także PB podczas pracy na LPG, luz zaworowy jest chydrauliczny i nie trzeba go regulować ) Mysle ze mozna byloby nowy temat stworzyc i tam umiescic wykaz takich silnikow dedykowane komponenty instalacji gazowej pod dany silnik wielkosc butli oraz srednie spalanie. PS: cena i telefon do twojego warsztatu ;) hehehe


dołączam się do pytania ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez bernardo » 6 kwi 2013, 11:23

ja również sie dołączam do pytania, chodzi i szczególnie o Mazde 6 drugiej generacji, 2008 – 2009 rok. 2.0 silnik 147KM. Czy ona ma bezposredni wtrysk czy nie? Czy da sie tam zalozyć tradycyjna instalacje gazowa? do 3000 PLN?
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2008, 20:46
Posty: 51
Auto: Mazda 6 Hatchback 2004r

Postprzez DANNCE_MAN » 7 kwi 2013, 12:56

Witam,
chcialbym założyć instalację gazową do mojej Mazdy 6 147km rok 2006, ale niewiem którą wybrać, a niechciałbym żeby założyli mi niewiadomo co???
jesli by ktoś mógł pomóc mi w dokonaniu słusznego wyboru, lub podał kilka propozycji czy uwag byłbym wdzięczny oraz polecic dorego fachowca na slasku ktory by sie tego podiol .Narazie mam propozycje zalozenia instalki u pana Jacek Chmielarz w Rybniku
Pozdrawiam.
temat już jest, łącze z istniejącym, i pozdrawiam
DANNCE_MAN
 

Postprzez ralfvip » 8 kwi 2013, 14:23

DANNCE_MAN napisał(a):Witam,
chcialbym założyć instalację gazową do mojej Mazdy 6 147km rok 2006, ale niewiem którą wybrać, a niechciałbym żeby założyli mi niewiadomo co???
jesli by ktoś mógł pomóc mi w dokonaniu słusznego wyboru, lub podał kilka propozycji czy uwag byłbym wdzięczny oraz polecic dorego fachowca na slasku ktory by sie tego podiol .Narazie mam propozycje zalozenia instalki u pana Jacek Chmielarz w Rybniku
Pozdrawiam.
temat już jest, łącze z istniejącym, i pozdrawiam


Ja bym polecał Ci taką samą instalację jak ja sobie założyłem. Jeżeli nie przeszkadza Ci dojazd ze Śląska do Buska Zdrój to polecam GazParts Busko Zdrój – fachowo i dobrze. Właściceil tego warsztatu jest na forum zarejestrowany a jego nick jak dobrze pamiętam to: Bananmin.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez paaawel5 » 8 kwi 2013, 18:20

147 w wersji z przedliftu na bank niema więc z lpg niema problemu tam poliftówka ze zwiększona mocą ponoć już ma ale starsza wersja na bank nie
ps. postaram się napisać maila do mazdy – może odpowiedzą i będzie pełny obraz :)

do 3 koła na bank zamontujesz i nie będzie to lipa z miodem no chyba że instalator będzie panisko i będzie swoje usługi cenił bardzo wysoko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez WisniaUs » 8 kwi 2013, 22:44

Nooooo dawaj do BANANMINA w Busku bo naprawde warto!!! Ja też tam zakładalem. Mega wypas montaż i komponenty idealnie dobrane POLECAM !! <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez mazda6656 » 8 kwi 2013, 23:02

Witajcie
Jak chcesz coś dobrego do swojej madzi to STAG 300 ISA Wtryski Hana i reduktor AC innego zestawu nie polecam sam mam taki kpl i jestem zadowolony 0 problemow
Jezeli chodzi o firme to podam ci tel kom w katowicach 32-202-52-66Firma sie nazywa INTERAUTO S.C
Katowice Zeliwna 41
Krzysztof
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 20:14
Posty: 10
Auto: Mazda 6 GY 2.3 benzyna

Postprzez DANNCE_MAN » 9 kwi 2013, 18:55

A mam jeszcze pytakno czy sterownik STAG -4 PLUS da sobie raade>???
DANNCE_MAN
 

Postprzez brencik » 9 kwi 2013, 21:32

paaawel5 napisał(a):147 w wersji z przedliftu na bank niema

Nie ma wersji 147Km z przed liftu gdyż 147KM jest wersją poliftową.
Oczywiście nie ma żadnego bezspośredniego wtrysku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez jachu36 » 10 kwi 2013, 09:00

Daje radę.Ja mam taki zainstalowany i wszystko jest ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2013, 14:59
Posty: 599 (1/12)
Skąd: ZBI/ HALLE De.
Auto: FORD MONDEO MKV 2015 2.0 TITANIUM jest
MAZDA 6 GH 2008 2,5 ben SPORT DYNAMIC była
Mazda 6 GG 2004r 2,0 była

Postprzez szczuko » 10 kwi 2013, 22:07

SebastianS napisał(a):
szczuko napisał(a):...
Na pełnym zbiorniku przejeżdzam ok 410 km więc spalanie wychodzi ok 9,5 ltr/100 km przy jeździe mieszanej miasto/trasa 50/50. Komputer pokazuje ok 9 – 9.5 (oczywiście, nie wie że ma gaz). Wynik wydaje mi się dobry, lepszy niż się spodziewałem. Oczekiwałem ok 10 trasa / 12 miasto.
Dodam, iż jeżdzę normalnie tzn w mieście na światłach ruszam dynamicznie, w trasie ok 140km/h. ...

To jest fragment który mnie mocno martwi. Jeśli zużycie gazu wynosi tyle co wcześniej benzyny, to zachodzi jedna z dwóch możliwości:

1. Samochód wszędzie gdzie pracuje w pętli otwartej, dawkuje zdecydowanie za ubogą mieszankę (książkowe zużycie gazu powinno oscylować w okolicy 120% zużycia benzyny)
2. Instalacja w sposób ukryty podbiera ok 15% benzyny w ogólnym rozrachunku obu paliw.

Drugi wariant – pół biedy, choć podraża eksploatację. Celowe ustawienia sterownika lub zły dobór podzespołów (wtrysków i/lub reduktora) skutkujący słynnym BRC-owskim podkradaniem benzyny)

Pierwszy wariant- poważna wada, koniecznie do usunięcia pod rygorem rychłego zakończenia eksploatacji głowicy silnika...



co do temperatury – w chwili obecnej przełączenie ustawione mam na 40 st C, z tego co widze to duzo w stosunku do innych forumowiczów, na przełączenie potrzebuję ok 1,5 – 2 km przy obecnych temperaturach ( ok -10, -5 st rano )
komputer teraz pokazuje w mieście ok ok 8-8,3 ltr/100 km (benzyna)
spalanie gazu rzeczywiste ok 9,5 ltr/100km
głównie jeżdżę z przedmieść Gdańska do centrum i z powrotem 2x15km, 5km trasy 70km/h w sznurku plus 10km miasto -światła, korki itp. styl jazdy normalny, bez szaleństw i zbędnego zamulania

ostatnio jechałem ponad 1000 km 100% w trasie,
komputer 6,8-7 ltr benzyny/100km, spalanie gazu rzeczywiste ok 8.8 ltr/100km
benzynę tankuję raz na miesiąc- ok 20 ltr ale spala trochę mniej (tak mi się wydaje – myślę ok 15) , gaz ok 5 razy do pelna, miesięcznie ok 2000km
instalacja ma 2 miesiące, jak narazie testuję, analizuję, sprawdzam

raz sprawdzałem spalanie przy bardziej dynamicznej jeździe
ok 180 km/h przez 80 km, ze 200 km trochę wolniej, średnio nie wiem ile, ale gazu wzięło średnio 12 litrów na stówę
niedługo będzie cieplej – zobaczę jak się będzie przełączać (jaki dystans itp)

pozdro
Grzesiek

Dopisano środa, 10 kwietnia 2013, 22:11:

tak na marginesie – kliknijcie w tą ikonkę pod moim postem i zobaczycie ile mi pali, narazie wpisuję, zobaczymi kiedy mi się znudzi ;P
Grzesiek

Obrazek
Początkujący
 
Od: 24 sty 2013, 19:34
Posty: 8
Skąd: Pruszcz Gdański, Gdańsk
Auto: Mazda 6 GG 2003 1.8 PB + LPG BRC

Postprzez Ryhu » 13 kwi 2013, 09:17

mazda6656 napisał(a):Witajcie
Jak chcesz coś dobrego do swojej madzi to STAG 300 ISA Wtryski Hana i reduktor AC innego zestawu nie polecam sam mam taki kpl i jestem zadowolony 0 problemow
Jezeli chodzi o firme to podam ci tel kom w katowicach 32-202-52-66Firma sie nazywa INTERAUTO S.C
Katowice Zeliwna 41


Hej,

Ja właśnie też zostałym szczęśliwym posiadaczem 6-tki z tym samym silnikiem i czeka mnie instalacja LPG. Ktoś jeszcze może zna dokonania INTERAUTO S.C w Katowicach?

Byłbym nawet gotów pojechać do sławetnego na tym forum bananmin'a do Buska, tylko bez sensu potem na każdą małą regulację potem brać urlop i śmigać 200 kilometrów. Dlatego wolałbym jakiegoś kumatego gazownika na Śląsku...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2013, 20:51
Posty: 39
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 '05r. 147KM 2.0
Benzyna + LPG
Stag 300 ISA 2

Postprzez ralfvip » 15 kwi 2013, 13:37

Ja tam mieszkam w wawie i co pół roku jeżdżę do buska na przeglądy i wymianę filtrów i nie narzekam. Fakt trochę daleko, ale warto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez kamil0700 » 15 kwi 2013, 16:22

ja jestem z buska i mam od niego gaz koszt ok 3100 zl. ale warto jazdze rok i nic 0 problemow a roznice nie widac czy gaz czy benzyna , zreszta on ci powie jaki najlepszy zestaw wybrac . powiem ci tak zaloz u niego gaz i masz pewnosc ze dobrze to zrobi wszystko ci zamontuje dobrze a przeglady mozesz robic praktycznie wszedzie ....

Dopisano 15 kwi 2013, 16:25:

dodam do tego ze nie jedni ludzie z polski i buska jezdza do niego i poprawjaja gaz bo zle mieli gdzies zamontowany zazwyczja wtryski itd.
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2013, 19:50
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2.3 benzyna 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy LPG