Check engine light nie swieci

Postprzez kzugaj » 24 mar 2013, 22:54

Witam panowie po ponad 2 latach ponownie z zona nabylismy Mazde tym razem 3 1.6 disel. po ok tyg od zakupu zona zglosila mi ze autko zdechlo jej na skrzyzowaniu. Po chwili Madzia zaskoczyla ponownie i bylo ok. Falujace obroty na jalowym. Innego dnia ze Madzia jakas zamulona i max 3000 obrotow wiec zaczolem dociekac co i jak bo kontrolka zadna na desce sie nie pojawila. Kumpel sie opdipal i sie okazalo ze problem z DPF a dokladnie niski poziom lub brak dodatku do wypalania. Zrobilem test kontrolek i sie okazalo ze check engine wogole nie swieci. I teraz pytanko czy kontrolki podswietlane sa poprzez zarowki czy diody. Jak zdemontowac deske rozdzielcza zeby ewentualnie wymienic. Dodam ze w piatek odebralismy Madzie z ASO gdzie kazalem wymienic filtry i plyny no i wspomniany DPF rowniez. Ten serwis uderzyl nas troszke po kieszeni £1250 x5zl kazdy przeliczyc moze. Madzia zrobila sie zwawsza i narazie ok. Ale za nic nie bede wiedzial kiedy nastepuje wypalanie bez tej kontrolki.
Początkujący
 
Od: 12 sie 2009, 22:49
Posty: 11
Skąd: Birmingham UK/Elbląg PL
Auto: Mazda 323F GXI 1.6 5 Hatchback- rozbita. Po 2 latach ponownie Mazda ale 3 tym razem 1.6 disel Y6

Postprzez Grzegorz K » 25 mar 2013, 00:47

Ale ta kontrolka nie ma nic wspólnego z wypalaniem ... Jest bardzo ważna, trzeba ją zrobić, ale ona nie zapala się w czasie wypalania FAPu...

Najprościej wpaść kiedy jest wypalane obserwując chwilowe spalanie. Normalnie jak jedziesz bez gazu i hamujesz silnikiem to spalanie masz 0,0, jak idzie wypalanie jest powyżej 0.

Na resztę pytań niestety nie pomogę.
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez lukaszm » 25 mar 2013, 01:02

ciekawe czy ktoś koledze tej kontrolki nie usunął specjalnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Bartoliniusz » 25 mar 2013, 01:13

Oj dzieje sie ostatnio widze z kupionymi świeżo Mazdami :|
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez wacha8 » 25 mar 2013, 12:00

Witam mam ten sam problem,rozebrałem całą skrzynką ze wskaźnikami,dotarłem do owej nieszczęsnej diodki i tu moje zdziwienie ,diodka jest na swoim miejscu (wlutowana na stałe nie wiem jak ja sprawdzić ale mało prawdopodobne aby się spaliła) żadna ścieżka idąca do niej nie przerwana,więc teoretycznie wszystko ok i teraz małe pytanko, czy jest możliwość wyłączenia tej lampki z poziomu komp. diagnostycznego (Polak potrafi...)Jak podłączam ELMa to za każdym razem pokazuje włączony check 0488(EGR) ale to już prawie opanowałem według daty produkcji EGR ma rok ,widać Niemiec go wymienił a lampka dalej świeciła więc auto do Polski i spokój...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2012, 19:52
Posty: 161 (1/5)
Skąd: Nowa Sól
Auto: Była Mazda 3 BK 2006 1.6 PSA Y6
Była Mazda 3 BM 2015
2000 120 KM
Jest CX-30 2020 150 KM

Postprzez widmo82 » 25 mar 2013, 12:13

lukaszm napisał(a):ciekawe czy ktoś koledze tej kontrolki nie usunął specjalnie.

O tym samym pomyslalem. Moj sasiad sprzedajac swoje auto sam spalil sobie jedna z kontrolek aby kupujacy nie zadawal dziwnych pytan. To ponoc stary przekręt. Pierwszy raz czytam, aby komuś nie świeciła się jakaś kontrolka na blacie w trojce.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez lukaszm » 25 mar 2013, 14:45

Dziwne zjawisko niektore auta nie posiadaja aktywnej tej kontrolki ale Twoja mazda chyba jest jedyna w ktorej ta kontrolka nie pali nie bylo nic naciagnietego na ta diodke w ogole da sie ja wymienic?

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez wacha8 » 25 mar 2013, 15:15

To może w takim razie u mnie ta dioda jest nieaktywna tak jak i sygnalizacja włączonych świateł <co?> ,a co do wymiany to pewnie da rade tylko że diodka ma wymiary 2*2 mm i potrzebna by była lutownica wymiarami zbliżona do igły <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2012, 19:52
Posty: 161 (1/5)
Skąd: Nowa Sól
Auto: Była Mazda 3 BK 2006 1.6 PSA Y6
Była Mazda 3 BM 2015
2000 120 KM
Jest CX-30 2020 150 KM

Postprzez lukaszm » 25 mar 2013, 16:00

dioda włączonych świateł nie u wszystkich jest aktywna, m.in u mnie nie świeci, nie mam czujnika zmierzchu ani spryskiwaczy reflektorów oraz automatycznej regulacji świateł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez daveB » 30 mar 2013, 10:50

Witam,
miałem podobny problem,
kilka tygodni po zakupie samochodu z ciekawości zrobiłem test kontrolek i okazało się że Check engine nie świeci. Po rozebraniu zegarów okazało się że dioda była wyrwana!
Nie miałem podobnej do wlutowania więc poświęciłem diodę od spryskiwaczy i okazało się że Check engine świeci :(
Do dzisiaj walczę z problemem błędów od przepustnic: błędy P0488, P024F, P2142
Same przepustnice są ok, został do sprawdzenia komputer lub wiązka silnika. Mechanik stwierdził że łatwiej będzie testowo podmienić komputer a dopiero w ostateczności wymienić wiązkę.

wacha8, P0488 to błąd przepustnicy dolotu:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/id0102c3801500.html
programy do ELMa źle go interpretują.
Początkujący
 
Od: 13 gru 2012, 22:02
Posty: 5
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD

Postprzez wacha8 » 30 mar 2013, 19:48

Dzięki za info i kibicuje w ogarnięciu problemu, jak coś będzie wiadomo to daj znać, a ja cały egr rozebrałem i dalej 0488 :( ,z ciekawości spytam oprócz check masz jeszcze jakieś objawy np. większe spalanie,gaśnięcie, mulenie itp?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2012, 19:52
Posty: 161 (1/5)
Skąd: Nowa Sól
Auto: Była Mazda 3 BK 2006 1.6 PSA Y6
Była Mazda 3 BM 2015
2000 120 KM
Jest CX-30 2020 150 KM

Postprzez daveB » 31 mar 2013, 12:11

Mam jeszcze problem z FAPem który ciągle się dopala co powoduje wzrost spalania. Dodatkowo ostatnio zaczęło przybywać oleju w silniku tzn. dostaje się tam paliwo co też może być z tym związane.
Zdaniem mechanika same przepustnice biorą udział w całym procesie wypalania więc w pierwszej kolejności trzeba rozwiązać ten problem.
Czekam teraz na komputer do podmiany i zobaczymy czy to pomoże.
Początkujący
 
Od: 13 gru 2012, 22:02
Posty: 5
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD

Postprzez lukaszm » 31 mar 2013, 20:52

daveB napisał(a):Mam jeszcze problem z FAPem który ciągle się dopala co powoduje wzrost spalania. Dodatkowo ostatnio zaczęło przybywać oleju w silniku tzn. dostaje się tam paliwo co też może być z tym związane.
Zdaniem mechanika same przepustnice biorą udział w całym procesie wypalania więc w pierwszej kolejności trzeba rozwiązać ten problem.
Czekam teraz na komputer do podmiany i zobaczymy czy to pomoże.



A robisz dłuższe trasy? Przeleć się nią na jakiejś autostradzie przy okazji fap wypali się do końca i będzie ok, wkręć ją na obroty tak do 5000-6000 tys na każdym biegu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez wacha8 » 31 mar 2013, 21:30

Mam jeszcze problem z FAPem który ciągle się dopala co powoduje wzrost spalania. Dodatkowo ostatnio zaczęło przybywać oleju w silniku tzn. dostaje się tam paliwo co też może być z tym związane.
Zdaniem mechanika same przepustnice biorą udział w całym procesie wypalania więc w pierwszej kolejności trzeba rozwiązać ten problem.
Czekam teraz na komputer do podmiany i zobaczymy czy to pomoże.[/quote] Wiesz ze mi też wypala fap chyba juz co 50 km ,a oleju tez mam ponad stan i nie skojarzyłem tych dwóch rzeczy <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2012, 19:52
Posty: 161 (1/5)
Skąd: Nowa Sól
Auto: Była Mazda 3 BK 2006 1.6 PSA Y6
Była Mazda 3 BM 2015
2000 120 KM
Jest CX-30 2020 150 KM

Postprzez daveB » 31 mar 2013, 21:50

lukaszm napisał(a):A robisz dłuższe trasy? Przeleć się nią na jakiejś autostradzie przy okazji fap wypali się do końca i będzie ok, wkręć ją na obroty tak do 5000-6000 tys na każdym biegu.


Codziennie robię 2x60km z czego 2x50km autostradą i wypalanie czasami potrafi się aktywować dwa razy na takim odcinku :( Fakt, że nie wkręcam na duże obroty ale nie wiem czy przy FAPie to konieczne.
Początkujący
 
Od: 13 gru 2012, 22:02
Posty: 5
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD

Postprzez Grzegorz K » 31 mar 2013, 21:57

Jaki twoja madzia ma przebieg ?? 100km autostradą dziennie to idealne warunki dla FAPu, więc boje się, że to jakiś większy problem, a nie kwestia warunków eksploatacji.
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez daveB » 31 mar 2013, 22:27

Grzegorz K napisał(a):Jaki twoja madzia ma przebieg ?? 100km autostradą dziennie to idealne warunki dla FAPu, więc boje się, że to jakiś większy problem, a nie kwestia warunków eksploatacji.


130 tys km, ale sam zrobiłem dopiero 10tys. Tu właśnie jest problem z tymi przepustnicami, które biorą udział przy wypalaniu i zakłócają ten proces – tak przynajmniej sądzi mechanik. Facet polecany na forum i godny zaufania więc zobaczymy.
Początkujący
 
Od: 13 gru 2012, 22:02
Posty: 5
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD

Postprzez lukaszm » 31 mar 2013, 22:29

Hmm ale na tym odcinku 50km rozpoczyna sie wypalanie i konczy?

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez daveB » 1 kwi 2013, 00:17

lukaszm napisał(a):Hmm ale na tym odcinku 50km rozpoczyna sie wypalanie i konczy?

Tak, i za 20km potrafi włączyć się ponownie.
Początkujący
 
Od: 13 gru 2012, 22:02
Posty: 5
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD

Postprzez widmo82 » 1 kwi 2013, 00:52

1. Nie widze przeslanek by pilowac motor na kazdym biegu do 5-6tys. To jakas nowa teoria. Do wypalenia wystarczy spokojnie 2-3tys. przez kilka minut. Jak jest juz bardzo zapchany to troche dluzej i czesciej. Wazne by zadbac o podobne warunki przez ok 5-10min po rozgrzaniu silnika co powinno nastapic po ok 5km od startu.
2. Obecny styl jazdy w zupelnosci jest zadowalajacy dla diesla z FAPem. Pytanie jak bylo przez poprzednie 120tys i czy bylo tylko 120k?
3. Dolewka czynnika kiedy byla
i ile?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323