Ile wytrzymuje sprężarka Comprex? Opinie.
Również myślę,że można dużo przekulać ale nie znam ani jednego przypadku w którym mazda z comprexem miałaby w pełni udokumentowany i PEWNY przebieg do przeprowadzonego remontu.
Tak więc możemy sobie wróżyć z fusów.
Tak więc możemy sobie wróżyć z fusów.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Jest problem z tego typu określeniami, bo okazuje się, że sporo blisko 20-letnich aut ma przebiegi na liczniku 200-300 tyś. a wiemy jak z tym jest, moja Mazda ma na teraz 190 tyś. i nie staram się główkować, czy to możliwe i ile mam naprawdę – może mieć i 500 tyś.
Na nieszczęście do oszacowania przebiegu materiały we wnętrzu są bardzo solidne, u mnie nie ma wytarć na kierownicy, pedałach, lewarku itd., a to mocno maskuje przebieg, patrząc na to można by uwierzyć, że jest nawet mniej niż 100 tyś.
Z drugiej strony co ten przebieg zmienia, najważniejsze jest to w jakim stanie jest auto a nie co pokazuje licznik...
Na nieszczęście do oszacowania przebiegu materiały we wnętrzu są bardzo solidne, u mnie nie ma wytarć na kierownicy, pedałach, lewarku itd., a to mocno maskuje przebieg, patrząc na to można by uwierzyć, że jest nawet mniej niż 100 tyś.
Z drugiej strony co ten przebieg zmienia, najważniejsze jest to w jakim stanie jest auto a nie co pokazuje licznik...
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
Jeżeli chodzi o wygląd to rzeczywiście najważniejsze jest to jak kto dbał o samochód, natomiast jeżeli chodzi o całą resztę myślę, że to ma duże znaczenie, poszczególne elementy zużywają się a co za tym idzie samochód częściej się psuje a to też większe koszty.
- Od: 15 kwi 2012, 14:05
- Posty: 24
- Skąd: Lubelskie
- Auto: mazda 626 comprex ,1994
Lać dobry olej nie gęsciejszy niż 5W40, nie mulić silnika na niskich obrotach, zwłaszcza gdyj est obciazony np jazdą po górach, stosować ogolne zasady wlasciwej eksploatacji, raz na 3 lata wymieniać płyn chlodniczy, lać pewna ropę,
i 1000 000 bez problemu się wykręci
oczywiscie po drodze trzeba sie przygotować na regenerację comprexa, wymianę wtrysków moze pompy ale ogólnie przebieg ten jest jak najbardziej do osiagniecia.
No i jeszcze trzeba pamietać o wymianie co jakiś czas oleju w skrzyni biegów, nie wiem co ile ale raz na 200 kkm by sie pewnie zdało, i też nie nalezy na tym oszczedzać, pełny syntetyk 75W90 to podstawa wlasciwego funkcjonowania skrzyni.
No i pamietać o innych podzespolach samochodu, typu plyn wspomagania, pompa wspomagania,vacum, osłony przegubów, itp.
Oby comprexy służyły rownie dobrze
http://www.magazynauto.pl/uzywane/opinie/news-uzywany-lexus-es300-1992,nId,716634
i 1000 000 bez problemu się wykręci
No i jeszcze trzeba pamietać o wymianie co jakiś czas oleju w skrzyni biegów, nie wiem co ile ale raz na 200 kkm by sie pewnie zdało, i też nie nalezy na tym oszczedzać, pełny syntetyk 75W90 to podstawa wlasciwego funkcjonowania skrzyni.
No i pamietać o innych podzespolach samochodu, typu plyn wspomagania, pompa wspomagania,vacum, osłony przegubów, itp.
Oby comprexy służyły rownie dobrze
Wyłącz TV, Włącz myślenie
http://www.prisonplanet.pl/ ,
http://zmianynaziemi.pl/ ,
http://alexjones.pl/ ,
http://www.globalnaswiadomosc.com/ ,
http://www.youtube.com/user/crewEKS
http://www.prisonplanet.pl/ ,
http://zmianynaziemi.pl/ ,
http://alexjones.pl/ ,
http://www.globalnaswiadomosc.com/ ,
http://www.youtube.com/user/crewEKS
- Od: 27 lis 2011, 15:37
- Posty: 128
- Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
- Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3
Nie wiem ale moja ma 346tys bez remontu silnika i smiga fakt miałem problem z odpalaniem ale kolega biniloluk pomógł i jest gitarrra.
Fakt olej nie gesciejszy niz 5w u mnie to był problem w zime miałem 15w
Fakt olej nie gesciejszy niz 5w u mnie to był problem w zime miałem 15w
Pozdro żelo
- Od: 4 sty 2013, 17:20
- Posty: 40
- Skąd: Płock
- Auto: 1992–1997 2.0 l Diesel ↑ 8/OHC Comprex 75 KM RF-CX
Kolego Sputnik1 te 1 000 000 km to przebieg, który wydaje c i się że wytrzyma, czy może widziałeś comprexa z takim przebiegiem, nie chodzi mi jakiś udokumentowany przebieg tylko o licznik z takim przebiegiem, wiadomo, że trudno spodziewać sie żeby ktoś tak długo serwisował samochód w ASO.
- Od: 15 kwi 2012, 14:05
- Posty: 24
- Skąd: Lubelskie
- Auto: mazda 626 comprex ,1994
ja widziałem 500tyś km na zegarze comprexa jedyne co się kończy i nie można powiedzieć kiedy to właśnie może się wydarzyć to comprex mój ma 300tyśkm od nowości raz osobiście smarowałem łożyska i hula bez problemu
mam drugi silnik kupiony okazyjnie z aso mazdy który został wymieniony na życzenie klienta silnik po przebiegu 150tyśkm a wymieniony został właśnie z powodu kompletnie zatartej i zablokowanej sprężarki
mam drugi silnik kupiony okazyjnie z aso mazdy który został wymieniony na życzenie klienta silnik po przebiegu 150tyśkm a wymieniony został właśnie z powodu kompletnie zatartej i zablokowanej sprężarki
Nikt nie pisze, czyżby te Comprexy co miały się wysypać już się rozwaliły?
Moje autko jest z 1996r (4 Lipiec) i chyba jest na fabrycznym Comprexie.
Auto kupione w 2007r z przebiegiem 170 tysięcy kilometrów z Normandii.
Jeździła nim druga żona ojca, czyli macocha moja (piękny język mamy
) do 2014, robiąc 2x25km w dni jej pracy.
Aktualnie jest 298 tysięcy kilometrów i nie jest słyszalny szum z łożysk.
Pokrywa jest koloru szarego, tak jak dekiel na głowicy. (ktoś pisał, że wtedy były już czarne pokrywy)
EDIT: Kłamałem, pokrywa jest czarna.

Moje autko jest z 1996r (4 Lipiec) i chyba jest na fabrycznym Comprexie.
Auto kupione w 2007r z przebiegiem 170 tysięcy kilometrów z Normandii.
Jeździła nim druga żona ojca, czyli macocha moja (piękny język mamy
Aktualnie jest 298 tysięcy kilometrów i nie jest słyszalny szum z łożysk.
Pokrywa jest koloru szarego, tak jak dekiel na głowicy. (ktoś pisał, że wtedy były już czarne pokrywy)
EDIT: Kłamałem, pokrywa jest czarna.

- Od: 31 sie 2014, 23:55
- Posty: 11
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 626 GE Liftback
2.0D Comprex
Timberline Mica czy po prostu szary :D
Witam kolegów.
Jestem nowym posiadaczem tego autka od kilku dni. Na liczniku mam już ponad 320 000 km gdzie mogę sprawdzić rok produkcji kompresora?
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10982611_976078552442499_1443993328186301160_n.jpg?oh=6377410554ca8577bbb19b3f065c5ebc&oe=5611C163
Jestem nowym posiadaczem tego autka od kilku dni. Na liczniku mam już ponad 320 000 km gdzie mogę sprawdzić rok produkcji kompresora?
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10982611_976078552442499_1443993328186301160_n.jpg?oh=6377410554ca8577bbb19b3f065c5ebc&oe=5611C163
- Od: 15 lip 2015, 22:12
- Posty: 16 (1/0)
- Skąd: Bielawa
- Auto: Mazda 626 IV Hatchback 2.0 D GLX Comprex 75KM 1997
Ponad 320 000 przebiegu https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56A2D5CB
https://www.facebook.com/roland.walaszczyk?fref=photo
Nie jestem pewien,czy po numerach fabrycznych kompresora serwis mazdy zdołałby coś powiedzieć..
N-ry comprexa są na jego obudowie do znalezienia po demontażu urządzenia.
Czy wiedza dotycząca daty produkcji jest dla Ciebie aż tak ważna?
Przyjmij,że data produkcji może być zbieżna z datą produkcji auta..
Jeśli działa bez zarzutu, to się nie przejmuj wiekiem.
N-ry comprexa są na jego obudowie do znalezienia po demontażu urządzenia.
Czy wiedza dotycząca daty produkcji jest dla Ciebie aż tak ważna?
Przyjmij,że data produkcji może być zbieżna z datą produkcji auta..
Jeśli działa bez zarzutu, to się nie przejmuj wiekiem.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Pytanie z innej beczki dzisiaj wymieniałem żarówki w światłach i patrząc na wprost w silnik po prawej stronie są paski od rozrządu i są popękane od środka z zewnątrz nic nie widać ale od środka są chyba już na wykończeniu. Gdzie mogę spokojnie oddać 626 na serwis na wymianę rozrządu?
To jest pierwszy samochód jestem informatykiem nie znam się na brykach.
Bielawa Dolnyśląsk
to są te paski reszta wygląda względnie ale wolałbym już wszystko wymienić co się da. Czeka mnie wymiana tarczy i klocków przód tył oraz sworznie dolne przedniego zawieszenia

To jest pierwszy samochód jestem informatykiem nie znam się na brykach.
Bielawa Dolnyśląsk
to są te paski reszta wygląda względnie ale wolałbym już wszystko wymienić co się da. Czeka mnie wymiana tarczy i klocków przód tył oraz sworznie dolne przedniego zawieszenia

- Od: 15 lip 2015, 22:12
- Posty: 16 (1/0)
- Skąd: Bielawa
- Auto: Mazda 626 IV Hatchback 2.0 D GLX Comprex 75KM 1997
Ponad 320 000 przebiegu https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56A2D5CB
https://www.facebook.com/roland.walaszczyk?fref=photo
Hej,
Kolego to nie są paski rozrządu one są od wspomagania , po drugiej stronie pod pokrywą jest pasek rozrządu,, jeżeli masz w takim stanie auto, to luzujesz śruby odkręcasz i sam wymieniasz, każdy jeden zakład bez problemu ci to zrobi
Kolego to nie są paski rozrządu one są od wspomagania , po drugiej stronie pod pokrywą jest pasek rozrządu,, jeżeli masz w takim stanie auto, to luzujesz śruby odkręcasz i sam wymieniasz, każdy jeden zakład bez problemu ci to zrobi
właśnie, spokojnie sam sobie poradzisz z wymianą. warto zakupić paski odpowiednie dla mazdy..
Moim zdaniem koszt pasków to kilkanaście zł.
Nie daj się u mechanika zrobic "na rozrząd" za kilkaset zł(a wymieni Ci te dwa paseczki).
Moim zdaniem koszt pasków to kilkanaście zł.
Nie daj się u mechanika zrobic "na rozrząd" za kilkaset zł(a wymieni Ci te dwa paseczki).
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Dzięki panowie.
Zdjęcie jest przykładowe to nie mój motor na szczęście.
Widzę że macie tutaj dość pokaźną skarbnice wiedzy.
To co mam do zrobienia teraz to wymiana sworzniów dolnych zawieszenia przedniego, tarcz i klocków przód i tył oraz wymiana rozrządu i pasków w silniku no i wymiana płynów i filtrów
A to moja mazda 626


https://www.facebook.com/roland.walaszc ... 969&type=3
PS ..........warto zakupić paski odpowiednie dla mazdy..
Coś czytałem że nie każde są dobre jakościowo (piszczą)
Zdjęcie jest przykładowe to nie mój motor na szczęście.
Widzę że macie tutaj dość pokaźną skarbnice wiedzy.
To co mam do zrobienia teraz to wymiana sworzniów dolnych zawieszenia przedniego, tarcz i klocków przód i tył oraz wymiana rozrządu i pasków w silniku no i wymiana płynów i filtrów
A to moja mazda 626


https://www.facebook.com/roland.walaszc ... 969&type=3
PS ..........warto zakupić paski odpowiednie dla mazdy..
Coś czytałem że nie każde są dobre jakościowo (piszczą)
- Od: 15 lip 2015, 22:12
- Posty: 16 (1/0)
- Skąd: Bielawa
- Auto: Mazda 626 IV Hatchback 2.0 D GLX Comprex 75KM 1997
Ponad 320 000 przebiegu https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56A2D5CB
https://www.facebook.com/roland.walaszczyk?fref=photo
To,że piszczą w dużej mierze zależy od rodzaju/budowy "klina" w pasku napędowym.
Kliny są różne,a japońce mają własny standard.
Skoro tyle pasków wymieniasz,to przede wszystkim pomyśl o pasku napędu alternatora zwłaszcza,że przy wymianie rozrządu będzie wyśmienita okazja to uczynić bez potrzeby dodatkowego demontażu łapy silnika.
Pasek alternatora BANDO to koszt kilkunastu zł,lub niewiele droższy inny z napisem "mazda".
Innych nawet nie próbuj stosować...
Kliny są różne,a japońce mają własny standard.
Skoro tyle pasków wymieniasz,to przede wszystkim pomyśl o pasku napędu alternatora zwłaszcza,że przy wymianie rozrządu będzie wyśmienita okazja to uczynić bez potrzeby dodatkowego demontażu łapy silnika.
Pasek alternatora BANDO to koszt kilkunastu zł,lub niewiele droższy inny z napisem "mazda".
Innych nawet nie próbuj stosować...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
A coś na temat tarcz i klocków możesz podpowiedzieć?
- Od: 15 lip 2015, 22:12
- Posty: 16 (1/0)
- Skąd: Bielawa
- Auto: Mazda 626 IV Hatchback 2.0 D GLX Comprex 75KM 1997
Ponad 320 000 przebiegu https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56A2D5CB
https://www.facebook.com/roland.walaszczyk?fref=photo
Na temat tarcz i klocków to masz pw.. 
Dopisano 30 lip 2015 10:09:
Na temat tarcz i klocków to masz pw..
Dopisano 30 lip 2015 10:09:
Na temat tarcz i klocków to masz pw..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6