Kody błędów – AIR BAG
Edit Grzyby: Temat powstał z połączenia 2 innych (oba dot. kodów poduszek). Mam nadzieję, że za bardzo się nie pomieszało
Witam
Wczoraj przez kilka minut mialem choinke na desce. Żółta kontrolka od poduszki świeciła ciągłym światłem a czerwona wybłyskiwała 4x długie – przerwa- 7 x krótkie. Po jakims czasie przestało. Czego moge sie po tym spodziewac??
Pozdrawiam
Marcin
Witam
Wczoraj przez kilka minut mialem choinke na desce. Żółta kontrolka od poduszki świeciła ciągłym światłem a czerwona wybłyskiwała 4x długie – przerwa- 7 x krótkie. Po jakims czasie przestało. Czego moge sie po tym spodziewac??
Pozdrawiam
Marcin
-
jjaagg
Witam
Eeee nie
tesciową mam laske tak ze nie ma problemu
hyhy Juz myslalem ze to cos powazniejszego. Dzieki.
Pozdrawiam
Marcin
Eeee nie
Pozdrawiam
Marcin
-
jjaagg
Długi ! Czy to chodzi o sensor w siedzisku pasażera? Ale jak to jest 47 to kupa kasy , mialem to u siebie ( zostało oszukane i dziala tylko..... przy dzwonie walą obie poduchy )Juz myslalem ze to cos powazniejszego
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam mam Mazde 626 98r od pewnego czasu zaczely swiecic kontrolki air bag czerwona miga kod nr 48Wiem ze jest tosensor w fotelu pasazera bo jak ktos na nim siedzi to kontrolki zachowuja sie prawidlowo Prosze o pomoc ile kosztuje wymiana takiego sensora
(napewno drogo) czy mozna go czyms zastapic albo obejsc?
(napewno drogo) czy mozna go czyms zastapic albo obejsc?
Ostatnio edytowano 15 lut 2006, 16:11 przez bartkus, łącznie edytowano 1 raz
bartkus napisał(a):Prosze o pomoc ile kosztuje wymiana takiego sensora
(napewno drogo) czy mozna go czyms zastapic albo obejsc?
Wymiana jest nieopłacalna
Można zaemulować
Szczegółów technicznych niestety nie znam.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
bartkus napisał(a): obejsc?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
magicadm napisał(a):Można zaemulować
Pewnie można, chociaż w przypadku BJ/GF/GW/CP jest to nieopłacalne...to trochę jak z "armatą na wróbelka".
Metoda "obejścia" jest naprawdę prosta, choć dla wszystkich powyższych modeli i ich generacji niejednakowa.
W skrócie, trzeba zrobić "zubożenie" systemu SRS o PODS (Passenger Occupation Detection System). A robi się to zewnętrznie konfigurując jednostkę sterującą poduszek.
Powodzenia...
Dzieki za odpowiedzi
domyslam sie ze mozna to zrobic jedynie przy pomocy komputera Moze zna ktos prostsze rozwiązanie
moze schemat jakiegos ustrojstwa ktorym mozna zastapic sensor Prosze o pomoc
newbie napisał(a):W skrócie, trzeba zrobić "zubożenie" systemu SRS o PODS (Passenger Occupation Detection System). A robi się to zewnętrznie konfigurując jednostkę sterującą poduszek.
domyslam sie ze mozna to zrobic jedynie przy pomocy komputera Moze zna ktos prostsze rozwiązanie
moze schemat jakiegos ustrojstwa ktorym mozna zastapic sensor Prosze o pomoc
bartkus napisał(a):domyslam sie ze mozna to zrobic jedynie przy pomocy komputera
eeeee tam, wystarczą szczypce do cięcia i trochę izolacji

newbie napisał(a):eeeee tam, wystarczą szczypce do cięcia i trochę izolacji
Za pomocą tych dwóch przedmiotów możemy uzyskać dwa stany :
zerowej impedancji – czyli zwarcie
maksymalnej impedancji – czyli przerwa
który jest właściwy?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
trzeba przeciąć i rozwarte zostawić
taśma służy do zatarcia śladów

taśma służy do zatarcia śladów

newbie napisał(a):trzeba przeciąć i rozwarte zostawić
taśma służy do zatarcia śladów
Czyli również można to zastąpić przełącznikiem ON/OFF typu: "czy jedzie z nami teściowa???"



W takim razie jaki stan powoduje błąd 48 – zwarcie, czy niepodawanie określonej impedancji?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Grzyby napisał(a):Wychodzi na to, że zwarcie
Coś mi tu nie pasuje
Założenie:
-przerwa – pasażer siedzi, poduszki uzbrojone
-zwracie – brak pasażena, poduszki rozbrojone
W takim razie jakie stany pośrednie generują błąd???
I jak wsiadając i wysiadając przy sprawnym czuniku nie wygenerować błędu???
A co z automatyczną deaktywacją systemu po zamontowaniu fotelika firmowego MAZDY dla dziecka???
Mocno to mi się nie kleji...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
To nie jest takie proste...Wasze dywagacje są nie do końca poprawne.
W siedzisku jest i "waga" czyli czujnik nacisku i radiowy czujnik, który "współpracuje" z transponderem zamontowanym w oryginalnym foteliku dziecięcym MAZDY.
Najczęsciej psuje się to coś radiowe.
Komunikacja PODS-SAS Unit idzie cyfrowo, więc "heble" a'la teściowa, czy niechciana partnerka odpadają.
Zabieg, który ja stosuję to "konfigaracja" systemu bezpieczeństwa o poziom niższa czyli bez PODSu, reszta funkcji jest zachowana.
That's all folks.
W siedzisku jest i "waga" czyli czujnik nacisku i radiowy czujnik, który "współpracuje" z transponderem zamontowanym w oryginalnym foteliku dziecięcym MAZDY.
Najczęsciej psuje się to coś radiowe.
Komunikacja PODS-SAS Unit idzie cyfrowo, więc "heble" a'la teściowa, czy niechciana partnerka odpadają.
Zabieg, który ja stosuję to "konfigaracja" systemu bezpieczeństwa o poziom niższa czyli bez PODSu, reszta funkcji jest zachowana.
That's all folks.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6