Mazda 626 GW światła dzienne (DRL)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez grzech_z » 18 mar 2013, 09:22

slisman napisał(a):Te wloty są 25 cm powyżej gleby, więc miejsce teoretycznie jest ok.


Racja. Zamontowałem właśnie tam:) Fotkę zapodam jak umyje madzie bo po ostatnich porywach zimy jest trochę bardziej szara niż zielona od soli, czy czegoś tam:(
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez slisman » 18 mar 2013, 17:33

ja też muszę podskoczyć na myjkę, bo auto zmieniło kolor na biały :)

dzisiaj postaram się postudiować jakieś ustawy i rozporządzenia (do których uda mi się dotrzeć :P), aby zobaczyć jak to wszystko wygląda (z pewnych źródeł)... ale nie spodziewam się rewelacji ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez miro62 » 18 mar 2013, 17:37

slisman napisał(a):dzisiaj postaram się postudiować jakieś ustawy i rozporządzenia

<spoko> Daj znać jak cosik znajdziesz ;)
miro62
 

Postprzez slisman » 18 mar 2013, 22:44

Zacząłem od ustawy o ruchu drogowym:

Używanie świateł zewnętrznych

Art. 51. 1.
Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej.

Art. 68. 1.
7. Świadectwo homologacji wydaje się za opłatą na podstawie wyników badań homologacyjnych polegających na sprawdzeniu, czy dany typ pojazdu, przedmiot jego wyposażenia lub część odpowiadają warunkom określonym w:

1) przepisach art. 66 oraz ust. 19;

2) regulaminach stanowiących załączniki do Porozumienia dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań, sporządzonego w Genewie dnia 20 marca 1958 r. (Dz. U. z 2001 r. Nr 104, poz. 1135 i 1136), przyjętych do stosowania przez Rzeczpospolitą Polską wraz ze zmianami obowiązującymi od daty wejścia ich w życie;

3) art. 8 ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. Nr25, poz. 202).


Jak widać, w artykule 68. 1. 7 jest mowa o nadawaniu homologacji przedmiotowi wyposażenia pojazdu...tylko nie wiem , czy nie jest to odniesione do producenta (tak jak wiele innych artykułów w tej ustawie). No ale póki co wynika z tego, że homologację na wyposażenie (za opłatą) można otrzymać. Dlatego zajrzałem do dokumentu podstawowego –> Dziennik ustaw z 2001 , nr 104, poz. 1135:
http://static1.money.pl/d/akty_prawne/p ... 041135.pdf
przeczytałem jak na razie dosyć powierzchownie…i jest tutaj taka ogólna gadka o nadawaniu homologacji itp…ale właśnie – bardzo ogólnie i nie do końca potrafiłem to odnieść do self-made DRL :P I nie ma też niestety odniesienia do oświetlenia pojazdu...szukamy dalej w takim razie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez marconigdynia » 19 mar 2013, 01:47

No to też czekam na dalsze poszukiwania, choć nie planuj monotwac dziennych narazie. Ale jak juz...to wolalbym, zeby wygladaly jak fabryczne niz te listewki np w kratkach :P

No tutaj niby cos sie klaruje, ale nie do konca. Mi sie wydaje, ze poki co to mozna tylko dowod stracic za taka modyfikacje :P
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 13:33
Posty: 78 (12/0)
Auto: Mazda 626 GF

W rodzinie także: Mazda 3 2005'

Postprzez slisman » 19 mar 2013, 01:53

Tak naprawdę niekoniecznie. Czytałem dalej i znalazłem coś takiego:

Dziennik Ustaw z 20 maja 2009 poz. 639
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1
z dnia 4 maja 2009 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia


Światła do jazdy dziennej:
1) powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika,
2) powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu,
3) przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej


Tutaj niczego nowego nie odkryłem...ale dzięki temu zapisowi (były podane szczegóły jakieś) trafiłem do kolejnego dokumentu :D

Dyrektywy UE (znalezione tutaj: http://orka.sejm.gov.pl/wydbas.nsf/0/59 ... 012_84.pdf)
Przepis ECE-R87
Regulamin EKG ONZ nr 87 określa specyficzne wymagania dotyczące świateł do jazdy dziennej, nr 48 natomiast wymagania techniczne dla pojazdów
• Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 1200 kandeli.
• Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy to 25 cm²
• Automatyczne włączanie/wyłączenie świateł dziennych równocześnie z włączeniem/wyłączeniem zapłonu (ECE-R48). Światła mogą się nie włączyć, jeśli: pojazd jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów i znajduje się ona w pozycji P lub zaciągnięty jest hamulec ręczny lub pojazd nie ruszył z miejsca od czasu włączenia zapłonu.
• Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi.
• Automatyczne wyłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania lub przeciwmgłowych (jednakże nie przy krótkotrwałym włączeniu świateł drogowych).
Światła powinny mieć naniesiony w sposób trwały znak homologacji E razem z numerem identyfikacyjnym kraju wystawiającego certyfikat (np. E04 Holandia, E11 Wielka Brytania, E1 Niemcy, E20 Polska), oznaczenie typu reflektora RL wraz z numerem wersji regulaminu na podstawie którego otrzymany został certyfikat (aktualnie RL00), numer certyfikatu oraz nazwę producenta. Oznaczenia nie mogą być zmywalne lub łatwo usuwalne i powinny być widoczne po zamontowaniu świateł.
• Konstrukcja świateł nie powinna umożliwiać ich serwisowania. W przypadku uszkodzenia choćby jednej diody, światło należy wymienić na nowe.
• Nie jest wymagane utrzymanie maksymalnej odległości 40cm od obrysu pojazdu (przepis wprowadzony 6 poprawką Regulaminu EKG ONZ nr 48, 18.11.2012).


No czyli niestety wynika, że światło powinno mieć znak homologacji…
No ale idąc tym tropem…na szybce halogenów mam fabryczny znak homologacji z roku 1999. W tym roku nawet w Polsce (ustawa z 1997 roku) była już dopuszczona jazda na światłach dziennych…czyli może jest to jakaś metoda , aby „obejść” przepisy ? Oczywiście dla dobra środowiska :P

No i druga sprawa...konstrukcja światła nie powinna umożliwiać ich serwisowania. W przypadku mojego wymarzonego rozwiązania chyba nie powinno być problemu? W skodzie octavii II FL jest zwykła zarówka i jak się przepali to chyba nie zmienią całego światła na nowe? Myślę więc, że w tym wypadku (wstawienia H3 LED do madzi) żarówka ma ileś tam diod i chodziło by o samą żarówkę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6