Nowy pasek, bardzo mocno napięty a i tak czasami zapiszczy. Alternator?
Strona 1 z 1
Witam panowie, mam całkiem niedawno założony nowy pasek, naciągnięty bardzo mocno a i tak czasami zapiszczy. Czy powodem może być, nie wiem, np. "zjechana" rolka na alternatorze? Da się to wymienić? Co jeszcze ewentualnie może być przyczyną?
- Od: 6 sty 2012, 22:57
- Posty: 84
- Skąd: Kraków
- Auto: MAZDA 323F BJ 1.5 i 16V LPG
przerabiałem to w swoim ZL-u ,jak piszczy to raczej na głównym kole , też z tym wojowałem sporo czasu . wymyj dokładnie rowki w kołach sprawdź czy nic nie wpadło jakiś mały kamyczek, i tylko paski Bando lub oryginał . u mnie we znaki dawał się ten od klimy+wspomaganie jest większe obciążenie . ciężko u mnie pracowała regulacja, całą wykręciłem i przesmarowałem ,żeby coś wyregulować to całą siłą musiałem naciskać na pompę od wspomagania bo nią się reguluje , sporo roboty i kiepski dostęp aby można było wykręcić bo jedna śruba przechodzi przez koło pasowe pompy .
xedos1972
Odtłuść dokładnie koła pasowe, wystarczy delikatnie zaolejone koło pasowe koło i będzie piszczeć lub się delikatnie ślizgać. U mnie dostało się trochę oleju z pod porywy rozrządu, który spływał po osłonie rozrządu która była, pęknięta i źle spasowana i dotykała wręcz koła pasowego w wyniku czego pasek niestety pękł. Teraz po wymianie osłony, oraz dokładnym oczyszczeniu kół pasowych, a także pomimo pasku Gatesa na który tu wszyscy narzekają, nastała błoga cisza
a za pasek dąłem niecałe 25zł 
Bez Mazdy nie ma jazdy
- Od: 3 sty 2011, 12:11
- Posty: 152
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 0 gości