Pompa wtryskowa – regeneracja / wymiana

Postprzez OBeK » 13 mar 2013, 20:12

Witam,

Auto stało się "mułowate" i brak mu mocy. Pierwszy strzał, że to zawór TCV, więc wymieniłem zawór TCV, który padł. Niestety nic o nie zmienił, auto dalej nie ma mocy.
Przy wymianie mechanicy powiedzieli że dużo opiłków jest na zaworze TCV.

Pytanie: Czy opłaca mi się regeneracja pompy czy lepiej wymiana na jakąś używkę?

Jeżeli regeneracja to gdzie najlepiej w okolicy Wrocławia?

.Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2012, 22:16
Posty: 36
Auto: Premacy 2003r 2,0 DiTD 101 KM

Postprzez Neonixos666 » 13 mar 2013, 20:40

brak mocy to nie tylko pompa, SPV był podmieniany? wężyk do boost sensora na miejscu, cięgno od turbo się rusza? jak z filtrem paliwa? Najpierw sprawdzamy podstawowe rzeczy żeby się nie okazało że to coś małego a wydałeś niepotrzebnie kasę na regeneracje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez OBeK » 13 mar 2013, 20:55

Na diagnostyce nic nie wykryto, jedynie że TCV do wymiany bo się zawiesza.

SPV nie był podmieniany.
Filtr paliwa wymieniony na jesień (oleju i powietrza też).
Turbinę słychać jak "piszczy", więc raczej jest ok (słychać nawet różnicę w tym pisku, jak mnie słuch nie myli to jest różnica zależnie od obrotów).
Wężyki też raczej są po podłączane, bo nie zauważyłem jakichkolwiek luźnych.
(ewentualnie który to wężyk od boost sensora, żeby go sprawdzić?)

umknęło mi to – wolno wkręca się na obroty, na 4 biegu spadają obroty jadąc pod górę.
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2012, 22:16
Posty: 36
Auto: Premacy 2003r 2,0 DiTD 101 KM

Postprzez tadziol » 13 mar 2013, 21:16

jakieś problemy z rozruchem silnika ? na zimno czy na gorąco ?
premacy 2003.....jaki masz motor ? RF2A czy RF4F ?
to stało się nagle,czy narastało powoli?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Mateusz12610 » 13 mar 2013, 22:15

ja to mogę pomóc Ci z pompą zapewne masz RF4F miałbym taką 200 tys przebiegu gwarancja 1200zł

chyba nikt CI nie zrobi tanio regeneracji

Ale posprawdzaj wszystko jak piszą chłopaki
Początkujący
 
Od: 14 sie 2011, 20:36
Posty: 26

Postprzez OBeK » 14 mar 2013, 00:27

tadziol napisał(a):jakieś problemy z rozruchem silnika ? na zimno czy na gorąco ?
premacy 2003.....jaki masz motor ? RF2A czy RF4F ?
to stało się nagle,czy narastało powoli?


szczerze to nie wiem jaki jest motor, wydaje mi się ze RF2A (ale sprawdzę to)
w sumie stało się to teraz nagle, ale kiedyś już tak miałem ale mechanik coś poradził i było ok, przez parę miesięcy

z rozruchem raczej nie ma problemów
na zimnym pali od "strzała"
na ciepłym może minimalnie dłużej (ale nie trzeba kręcić kilka sekund)


Mateusz12610 – dzięki, będę miał to na uwadze.
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2012, 22:16
Posty: 36
Auto: Premacy 2003r 2,0 DiTD 101 KM

Postprzez tadziol » 14 mar 2013, 19:26

OBeK napisał(a):z rozruchem raczej nie ma problemów
na zimnym pali od "strzała"
na ciepłym może minimalnie dłużej (ale nie trzeba kręcić kilka sekund)

to nie wina pompy wtryskowej.
Mateusz12610 napisał(a):chyba nikt CI nie zrobi tanio regeneracji

skąd ta pewność ?
OBeK napisał(a):Auto stało się "mułowate" i brak mu mocy.

a EGR? sprawdzony ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 14 mar 2013, 20:11

tadziol napisał(a):a EGR? sprawdzony ?


wraz z wężykiem do puszki filtra.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez OBeK » 16 mar 2013, 13:04

Neonixos666 napisał(a):
tadziol napisał(a):a EGR? sprawdzony ?

wraz z wężykiem do puszki filtra.


w jakim sensie sprawdzony? bo nie wiem jak można tego dokonać samemu, nie będąc mechanikiem.

wężyk podpięty i na oko nie widać żeby był zużyty czy dziurawym, no chyba że może on się jakoś zatkać czy coś z tego rodzaju.

dodam: silnik głośno pracuje, słychać takie jakby klekotanie, no i mocno chodzi-wibruje i w kabinie dudni (pośrednio wina poduszki przy rozrządzie, wymieniona na TedGum (wieli błąd))

No i skąd opiłki na zaworze TCV ? Mam zawór i widać je gołym okiem, jest ich sporo.

na pompie niby RF4F, ale na pokrywie wytłoczone RF2A, na niektórych częściach gdzie widać naklejkę widać RF4F

zrobiłem sobie zdjęcie naklejki pompy

pompa1.jpg


czy to jest oryginalna naklejka, czy może jest to poserwisowa i pompa była wymieniana/serwisowana?

pompa2.jpg
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2012, 22:16
Posty: 36
Auto: Premacy 2003r 2,0 DiTD 101 KM

Postprzez tadziol » 16 mar 2013, 16:36

OBeK napisał(a):wydaje mi się ze RF2A

tabliczka na pompie jest w porządku,druga naklejka,to niemieckie poświadczenie regeneracji tej pompy.
masz przepływomierz na filtrze powietrza? takie urządzenie do którego dochodzi parę przewodów i na górze ma napis ZL01 ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 16 mar 2013, 17:57

przecież to 2003 rok więc na pewno RF4F.

OBeK napisał(a):ale kiedyś już tak miałem ale mechanik coś poradził i było ok, przez parę miesięcy

dlaczego nie zapytałeś nawet co zrobił, chyba mu nie zapłaciłeś nie wiedząc za co?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez OBeK » 16 mar 2013, 17:58

Sprawdzone.
TAK mam, poniżej zdjęcia.

ZL01 - przeplywomierz (Medium).jpg
ZL01 - filtr powietrza (Medium).jpg


tadziol napisał(a):
OBeK napisał(a):wydaje mi się ze RF2A

Tym RF2A zasugerowałem się że na pokrywie, pod tą plastikową osłoną na silniku jest mały napis RF2A.


Neonixos666 napisał(a):przecież to 2003 rok więc na pewno RF4F.
OBeK napisał(a):ale kiedyś już tak miałem ale mechanik coś poradził i było ok, przez parę miesięcy

dlaczego nie zapytałeś nawet co zrobił, chyba mu nie zapłaciłeś nie wiedząc za co?


Rzekomo wtedy winny był zawór TCV, że niby się zawieszał. No i teraz został wymieniony, ale problem pozostał.
A teraz powiedział że to pompa wtryskowa, bo przy wymianie TCV znalazł na nim opiłki, które twierdzi że niby są rzucane przez pompę.
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2012, 22:16
Posty: 36
Auto: Premacy 2003r 2,0 DiTD 101 KM

Postprzez Neonixos666 » 16 mar 2013, 18:14

opiłki są z wytartej obudowy pompy, ja bym wyciągnął jeszcze raz tcv i sprawdził czy sitko nie jest zabrudzone na nim. Jak dużo będzie tego to rozbiórka pompy i czyszczenie środka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez OBeK » 17 mar 2013, 12:30

Jak się domyślam chodzi między innymi o ten temat: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=69305 ??

Ale tutaj to nie wiem czy podołam sam :( bo do "większej" mechaniki niestety mam dwie lewe ręce
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2012, 22:16
Posty: 36
Auto: Premacy 2003r 2,0 DiTD 101 KM

Postprzez tadziol » 17 mar 2013, 16:04

OBeK napisał(a):Rzekomo wtedy winny był zawór TCV, że niby się zawieszał. No i teraz został wymieniony, ale problem pozostał.
no to zadam proste pytanie:
czy po załączeniu stacyjki do pozycji zapłon słyszalne jest wyraźne "cykanie" spod pompy w rytmie 1sekundowym ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez OBeK » 17 mar 2013, 22:16

tadziol napisał(a):no to zadam proste pytanie:
czy po załączeniu stacyjki do pozycji zapłon słyszalne jest wyraźne "cykanie" spod pompy w rytmie 1sekundowym ?


TAK, nie wiem czy to równo sekunda rytmu, ale samo "cykanie" słychać.
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2012, 22:16
Posty: 36
Auto: Premacy 2003r 2,0 DiTD 101 KM

Postprzez tadziol » 17 mar 2013, 22:42

OBeK napisał(a):dodam: silnik głośno pracuje, słychać takie jakby klekotanie, no i mocno chodzi-wibruje i w kabinie dudni

a nie pracuje on aby przypadkiem na 3 cylindry ??
może od tego zacząć ?
skoro TCV działa,to odpuszczam brak regulacji kąta wtrysku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 17 mar 2013, 23:56

A czy mocno dymi? coś było robione jeszcze przy silniku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez OBeK » 18 mar 2013, 20:12

tadziol napisał(a):
OBeK napisał(a):dodam: silnik głośno pracuje, słychać takie jakby klekotanie, no i mocno chodzi-wibruje i w kabinie dudni

a nie pracuje on aby przypadkiem na 3 cylindry ??
może od tego zacząć ?
skoro TCV działa,to odpuszczam brak regulacji kąta wtrysku.

Tego nie wiem, nie bardzo się znam.
No ale w jaki łatwy sposób sam mogę sprawdzić czy pali na 3 cylindry??


Neonixos666 napisał(a):A czy mocno dymi? coś było robione jeszcze przy silniku?


Czy mocno dymi... w trakcie jazdy nie wiem, natomiast przy odpalaniu jakaś chmura się pojawia.

Do tej pory robione było:
– wszystkie filtry i olej (na jesień)
– przekaźnik B5B4
– jedna świeca bo nie grzała
– podkładki pod wtryskami
– podkładki przelewów
– zawór TCV
I to chyba tyle na tą porę.
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2012, 22:16
Posty: 36
Auto: Premacy 2003r 2,0 DiTD 101 KM

Postprzez Neonixos666 » 18 mar 2013, 20:54

a może problem jest ze sterowaniem turbosprężarką/podciśnieniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy