@lukaszm no to wiadomo, mlody rocznik inne trendy. Gdybym miał bl'ke to pewnie bym cos z ath tam ladowal. @tomek-waw ze zdjec ktore dodales jedynie drugie jest ok, reszta to paszcze Raczej w ten deseń:
Dopisano 01 mar 2013 15:08:
Ktoś chciał foto tyłeczka :
Dziś emczy przeszła przegląd (1.03.13) Wszystko poszło ok poza tym, że jak wjechałem przodem na rolki to prawie urwałem zderzak W następnym roku czuję, że będę musiał podnosić auto na gwincie zanim wybiorę się do kontroli Z innej beczki – muszę poświęcić jakiś weekend i zrobić konserwację podwozia. Robił ktoś samemu? Jakieś porady?
Jakbyś był zainteresowany to jest opcja grupowego zakupu felg XXR z ich wyprzedaży. Z tego co widzę to zajawkowe jedno zdjecie które wrzucileś a propos kierunku dalszych zmian to właśnie gleba z tymi felgami.
Edit. Lista zakupu została zamknięta w zeszłym tygodniu ale wydaje mi się, że znalazłoby się kilku chętnych i u nas na grupówkę, więc może pogadaj z firmą R1 concept http://r1concept.com/– oni organizowali to w Polsce. Zakup był organizowany z http://www.japshop.co.uk/index.html
link do całego tematu na forum mx5 przesłałem Ci na pw.
Po 14tyś.Emczy dostal dziś nowy olej ELF EVOLUTION SXR 5w30 a wraz z nim nowy filtr oleju. Wkładka K&N została wymyta i przygotowana na nowy sezon. Pierwsze wrażenia po serwisie niesamowite! Auto odmulone, szybciej reaguje przy wciskaniu pedału gazu i super cicho chodzi. Wymienione zostało łożysko lewego koła z przodu (zima ssij jajo!) Czeka mnie jeszcze wymiana podkładki wtrysku (coś syczy) na 4 cylindrze. Po świętach konserwacjia podwozia i zaczynam zabawę z glebą
Wiosna przyszła (WRESZCIE!) trzeba doprowadzić auto do super stanu. Blacharki nie ruszam póki mi wszystko nie przyleci i tego nie założę. Zacząłem od silnika: wymiana podkładki na 4 cylindrze – gdzieś sobie syczał. Wszystko inne działa jak należy więc trzeba było umyć syf po zimie i oto efekty pracy:
Wszystkie śrubki wyczyszczone z rdzy "do gołej blachy" odrdzewione i pomalowane na Gold Chrome Widać co nie co na ostatniej fotce.
Sprzęt zamówiony z USA jak się uda to po weekendzie majowym będą fotki EMCZY
Do mycia użyłem K2 AKRA, bardzo wydajny i super oczyszcza syf z silnika. Wcześniej pojechałem do zaprzyjaźnionej myjni ręcznej gdzie mi wypędzlowali silnik aktywną pianą pędzlami (wszystkie zakamarki), potem płukanie myjką niskociśnieniową (tylko plastiki!), wszystkie złączki świateł były zakryte. Potem dokładnie wysuszone sprężonym powietrzem. K2 AKRA poradzil sobie ze wszystkimi tlustymi plamkami (obok odmy, kolo wtryskow itd) naprawde jest czysto. Plastiki na koniec pokryte zostaly czarnidlem do opon (pedzlem). Następnie na sloncu przy otwartej masce suszył sie z godzinke. Do teraz nic się z autem nie dzieje, elektronika hula jak wczesniej – bez zmian
Niestety dowiedziałem się że, felunek z USA dopiero będzie do 5 tyg :/ Wszystkie inne części już do mnie lecą więc nie mogę się doczekać Mając dużo ostatnio wolnego czasu (oraz chęci ) postanowiłem pomalować zaciski. Czytałem różnego rodzaju fora a w nich sugestie jakich to farb używać, jak się to robi itp itd. Niestety nie znalazłem żadnego poradnika krok po kroku więc postanowiłem zrobić sam takowy Może się komuś przyda ( choć nic trudnego w tym specjalnie nie ma).
Po pierwsze przygotowujemy sobie wszystkie potrzebne rzeczy: – wiertarka, – szczotka druciana plus nakładki druciane do wiertarki, – jakieś szmatki do wytarcia syfu, – taśma ( może być malarska lub inne które będą się dobrze trzyać), – folia ( w celu ochrony innych elementów przed malowaniem), – odtłuszczacz ( u mnie: MOTIP specjalny do hamulców ), – farba do zacisków (u mnie: MOTIP AUTOLACK ACRYL młotkowy – gun metal – mogą być inne specjalne do calipersów lub do wysokich temperatur ) – Lakier bezbarwny ( u mnie: MOTIP CLEAR VARNISH ), – super chęci i cały dzień wolny
Nakładki do wiertarki (koszt ok. 10zł za opakowanie – są BDB!
MOTIP: AUTOLACK ACRYL, BRAKE CLEANER, CLEAR VARNISH = w sumie około 85zł.
RDZA WYCHODZI BOKIEM ALE JUZ NIE DŁUGO..
PO WYCZYSZCZENIU ZACISKÓW DO "GOŁEJ BLACHY" Zaciski po wypolerowaniu z zabrudzeń, wżerów etc zabezpieczamy dokładnie w okół folią i taśmą w trudno dostępnych miejscach (np. klocek hamulcowy i okolice tarcz blisko klocków)
ZACISK Z TYŁU PO WYCZYSZCZENIU.
PO WYCZYSZCZENIU ODTŁUSZCZAMY CZYLI BRAKE CLEANER W AKCJI. Po wyschnięciu jeszcze raz możemy popsikać i wytrzeć czystą szmatką w celu upewnienia się że, jest dokładnie odtłuszczone.
PIERWSZE NAŁOŻENIE FARBY. Farbę należy wcześniej dobrze "wytrzepać" żeby dobrze się nakładała. NIE NALEŻY dawkować farby z bliska (tzn. poniżej 20cm) najlepiej z większej odległości. Czynność lepiej powtórzyć dwa, trzy razy niż żeby farba pozostawiła zacieki. Pozostawiamy do wyschnięcia na około 30-40min (najlepsza temp. pomieszczenia 12-20 st.) Nałożyć drugą warstwę farby. Czekać aż wyschnie.
MOTIP CLEAR VARNISH PO NAŁOŻENIU. Na koniec gdy wyschnie ACRYL nakładamy bezbarwny lakier by utwardzić nasze wypociny. Tak samo jak w przypadku poprzedniej farby nanosimy z min. odleglością 20cm by nie narobić zacieków BRAKE CLEANER wysycha po około 2h. Najlepiej by było pozostawić auto w garażu lub mało zapylonym miejscu aby nic nam się nie przykleiło podczas schnięcia (garaż, parking w galerii itp ).
EFEKT KOŃCOWY. Cieszymy się odświeżonymi zaciskami