Jeżdzę sobie Madzią i fajnie jest
Zapalająca się kontrolka hamulców i ABS'u
Strona 1 z 1
Witam!
Jeżdzę sobie Madzią i fajnie jest
ale niepokoi mnie od kilku dni pewna sprawa. Chodzi o to, że jak konkretniej Madzię depnę to zapala się jej na chwilkę kontrolka hamulców i gaśnie po jakiś 5 – 10 sekundach. Wcześniej się tak nie działo. Ilosc płynu w zbiorniczku układu hamulcowego jest między oznaczeniami, więc jest ok. Grubość klocków chyba nie ma na to wpływu bo dzieje się tak tylko przy gwałtownym przyśpieszaniu, a nie przy hamowaniu czy zwykłej jeździe... Nie mam pojęcia co zrobić... Jutro zerknę na kody błędów ale podjerzewam, że raczej żadnego nie będzie. Macie pomysł co może być nie tak??
Jeżdzę sobie Madzią i fajnie jest
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Znalazłem w poście http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=18131&highlight=kontrolka+hamulc%F3w informacje, że płynu hamulcowego musi być na max. Jutro doleję i sprawdzę. Tymczasem temat "zawieszam" 
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Grubość klocków chyba nie ma na to wpływu
klocki mają też na to wpływ. u mnie jak były cieniutkie jak papier to też się kontrolka od ręcznego hamulca zapalała a po wymianie od razu przestała się zapalać
- Od: 15 paź 2005, 22:09
- Posty: 363
- Skąd: UK
- Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i
bartek_bart napisał(a):klocki mają też na to wpływ. u mnie jak były cieniutkie jak papier to też się kontrolka od ręcznego hamulca zapalała a po wymianie od razu przestała się zapalać
Nie wyraziłem się jasno – mam grubość kolcków jeszcze w normie
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Dolej na maxa i bedzie ok
Jak ostro depczesz to plyn sie na scianke przelewa i czujnik wariuje.
pozdrowienia
Jak ostro depczesz to plyn sie na scianke przelewa i czujnik wariuje.
pozdrowienia
WOZI
piotr dobrze gada vodki mu dać
tak zrob bedzie git u mnie tez tak bylo ale sprawdz dobrze kazdego klocka moze kotrys byc nie tego pozdrawiam
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Płynu jeszcze nie dolałem a Madzia mi w międzyczasie psikusa zrobiła – kontrolka ABS mi się świecić zaczęła... Zrobiłem sobie sprzęt diagnostyczny i ładuję go w gniazdo wg. opisu klubowego i nic
Nawet postanowiłem sprawdzić czy dioda działa łącząc ją z FEN i GND i też nic – w żadną stronę
O co może chodzić?? Sprawdziłem przednie czujniki – impedancja w porządku, do tylnych kostek nie wiem jak się na szybko dobrać... Czy są pod tymi plastikami w bagażniku??
Nawet postanowiłem sprawdzić czy dioda działa łącząc ją z FEN i GND i też nic – w żadną stronę
O co może chodzić?? Sprawdziłem przednie czujniki – impedancja w porządku, do tylnych kostek nie wiem jak się na szybko dobrać... Czy są pod tymi plastikami w bagażniku??
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Moze Ci sie zapalila bo czujnik plynu w zbiorniczku wskazywal braki? Moze tak byc ze ABS niejako wtornie lapie blad... Wtedy Ci bledow nie wyswietli, bo wszystkie skladniki ukl. ABS sa sprawne. Podlacz diode na krotko do akumulatora (z rezystorem oczywiscie najlepiej
) i zobacz czy ona w ogole nie jest padnieta. Mozesz jeszcze zamiast diody uzyc multimetru do diagnostyki, bo mniemam ze go masz skoro sprawdzasz impedencje czujnikow.
Ale przedewszystkim: dolej na maxa tego plynu i odlacz na noc accu w celu resetu kompa.
pozdrowienia
Ale przedewszystkim: dolej na maxa tego plynu i odlacz na noc accu w celu resetu kompa.
pozdrowienia
WOZI
Łojejku – co się dzieje??
Nalałem płynu hamulcowego na max, rzeczywiście teraz kontrolka hamulca się nie zapaliła nawet przy jeździe takiej, że się wnętrzności przewracają, ale ABS ciągle się świeci
Sprawdzałem diodę – działa poprawnie. Sprawdziłem też gniazdo diagnostyczne i zauważyłem pewne nieprawidłowości:
– na FEN nie ma napięcia w stosunku do GND ani przed ani po zmostkowaniu GND z TBS
– napięcie jest na TEN i +B, przy czym na TEN dioda świeci słabo.
O so chozi
<głupek>
Nalałem płynu hamulcowego na max, rzeczywiście teraz kontrolka hamulca się nie zapaliła nawet przy jeździe takiej, że się wnętrzności przewracają, ale ABS ciągle się świeci
Sprawdzałem diodę – działa poprawnie. Sprawdziłem też gniazdo diagnostyczne i zauważyłem pewne nieprawidłowości:
– na FEN nie ma napięcia w stosunku do GND ani przed ani po zmostkowaniu GND z TBS
– napięcie jest na TEN i +B, przy czym na TEN dioda świeci słabo.
O so chozi
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Update:
Po połączeniu GND i TBS oraz wpakowaniu diody do FEN i B+ a potem włączeniu zapłonu dioda świeci się światłem ciągłym, kontrolka ABS też. Po odczekaniu minuty sytuacja się nie zmienia
Po włączniu silnika dioda gaśnie a kontrolka na desce nie
W ciągu minuty nic się nie zmienia
I znowu: O so chozi??
Po połączeniu GND i TBS oraz wpakowaniu diody do FEN i B+ a potem włączeniu zapłonu dioda świeci się światłem ciągłym, kontrolka ABS też. Po odczekaniu minuty sytuacja się nie zmienia
Po włączniu silnika dioda gaśnie a kontrolka na desce nie
W ciągu minuty nic się nie zmienia
I znowu: O so chozi??

Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
OK, wszystko jasne dzięki Newbie – żeby sprawdzić ABS trzeba złączyć B+ przez diodę z FBS a nie z FEN
Coś ta instrukcja na stronie klubowej zamotana jest albo za szybko na nią patrzałem
Coś ta instrukcja na stronie klubowej zamotana jest albo za szybko na nią patrzałem
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Zgadza się: na stronie o kodach błędów nie ma "FBS" nigdzie w treści 
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
no ale czy to zalatwilo sprawe jak depniesz masz abs ja tez tak mialem jak podriftowałem po sniegu zalecialo go cos na czujnik chyba po paru minutach good ale wczesniej ja na pedał a tu bu abs-u niet ale dziala mazdy sa the best 
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Dolales plynu to teraz zresetuj kompa, najlepiej odlaczajac na noc accu i nie filozuj z diodami
pozdrowienia
pozdrowienia
WOZI
Przypadkiem rzeczywiście padł czujnik. Wcześniej mierzyłem rezystancję kompa zamiast czujnika, bo się z kostką zamotałem <głupek2> Sprawdziłem nie tylko na kablu ale i na samym czujniku jak poradził Newbie i wszyło na to, że czujnik martwy
Idę szukać nowego "starego" czujnika
Kompa restetowałem po dolaniu płynu i też nic, przecież się czujnik nie naprawił sam
Kompa restetowałem po dolaniu płynu i też nic, przecież się czujnik nie naprawił sam
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości