Problem z ogrzewaniem
Strona 1 z 1
Witam i proszę o pomoc. Chodzi o ogrzewanie. Leci lekko ciepłe powietrze. Od razu zaczne od tego że przeczytałem wszystkie posty jakie tego dotyczyły na tym forum. A co zrobiłem? Najpierw wymieniłem termostat i czyściłem nagrzewnice i nic to nie pomogło. Kupiłem więc drugą nagrzewnicę i wyminiłem ją. Wymieniłem również termostat na lepsiejszy, odpowietrzałem układ, sprawdziłem klapki sterujące dopływem powietrza. I cały czas to samo. W którymś poście wyczytałem że jeśli termostat jest sprawny to najpierw powinny być ciepłe rurki do nagrzewnicy (mały obieg) a potem do chłodnicy. U mnie termostat jest sprawny na 100 % a jednak cały układ nabiera równo temperatury. Rurki do nagrzewnicy są gorące. Ciepłe powietrze leci jeszcze w miarę zaraz po rozgrzqaniu lub przy 4000 obr. Z takimi obrotami jeżdzi się jednak rzadko. A już w ogóle zimne powietrze leci jak dłużej się jedzie stałą prędkością ok 100km/h. Termostat jest sprawny i utzrymuje temperature. Jestem coraz bliższy pozbycia się mojej Madzi bo zaczynam miec jej dosyć, ja juz nie wem co można jeszcze zrobić, sprawdzić.
- Od: 7 wrz 2005, 13:48
- Posty: 5
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323f 1,6 90r
mhm jak nagrzeje sie auto wylacz wiatrak i delikatnie sprobuj dotknac nagrzewnicy
mozna spokojnie tego dokonac od strony pasazera i bedziesz wiedzial czy jest goraca jak tak to cos z klapkami jak nie to zla nagrzewnica jesli sa cieple rurki do niej.
jak dotykam ręką nagrzewnicy to jest ciepła a właściwie gorąca, klapka zimne ciepłe powietrze też się rusza z pozycji pionowej do poziomej i na odwrót, najdziwniejsze jest to że jak stoję to auto grzeje a przestaje grzać jak jadę cały czas, wskazywałoby to na termostat ale termostat jest sprawny zamyka sie i otwiera, utrzymuje temperaturę, zresztą próbowałem na wszeki wypadek z tekturą przed chłodnicą i nic nie dało więc termostat jest na pewno dobry, o co w tym chodzi to ja nie wiem
- Od: 7 wrz 2005, 13:48
- Posty: 5
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323f 1,6 90r


Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Oprócz tego że auto grzeje w miarę na postoju lub przy 4000 obrotów, a w czasie normalnej jazdy leci zimne powietrze zauważyłem również że po każdorazowym zgaszeniu silniki słychać bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym tzn płyn się nie gotuje tylko wygląda to tak jak by przez rurkę od chłodnicy dostawało się tam powietrze. Czy może to być wina pompy wody?? Płynu w oleju nie ma, auto nie dymi i nie gotuje się więc raczej wykluczam uszczelkę pod głowicą.
- Od: 7 wrz 2005, 13:48
- Posty: 5
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323f 1,6 90r
To raczej normalne. Wtedy podczas schładzenia cieczy chłodzącej jej objętość się zmniejsza i ze zbiorniczka wyrównawczego zsysana jest redundantna w chwili nagrzania ciecz. Krótko mówiąc pewna ilość cieczy podczas nagrzewania się silnika przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego, zaś podczas stygnięcia powraca do układu chłodzenia. Nie ma więc czym się przejmować.kris_ad84 napisał(a):po każdorazowym zgaszeniu silniki słychać bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
A jaką nagrzewnice zakupiłes? Nową czy uzywaną?
Ja dałem chlopakom z Radzyminskiej swoją nagrzewnice i przeczyscili ją dokładnie za 80zł.A mianowicie rozlutowali i czyscili mechanicznie a nie jakimis środkami.Pomogło i teraz madzia grzeje jak siema.A problem miałem podobny,jak latałem po miescie to bylo ok,ale w trasie w zime jak spadła temp. na zewnatrz do -5stopni to w środku rekawiczki zakładałem.
Proponuje takze sprawdzic czy wszystko dobrze zamontowałes.Aha i układ przepłucz dobrym srodkiem kilka razy tak jak wspominał kolega wczesniej.Zalej dobrym PŁYNEM a nie koncentratem albo wodą.
Aha i wazna rada: jak wkładasz nagrzewnice w obudowe to przyklej te paski z gąbki co są dookoła nagrzewnicy bo inaczej powietrze bedzie biegało koło niej zamiast przez nią.Pozdro
Ja dałem chlopakom z Radzyminskiej swoją nagrzewnice i przeczyscili ją dokładnie za 80zł.A mianowicie rozlutowali i czyscili mechanicznie a nie jakimis środkami.Pomogło i teraz madzia grzeje jak siema.A problem miałem podobny,jak latałem po miescie to bylo ok,ale w trasie w zime jak spadła temp. na zewnatrz do -5stopni to w środku rekawiczki zakładałem.
Proponuje takze sprawdzic czy wszystko dobrze zamontowałes.Aha i układ przepłucz dobrym srodkiem kilka razy tak jak wspominał kolega wczesniej.Zalej dobrym PŁYNEM a nie koncentratem albo wodą.
Aha i wazna rada: jak wkładasz nagrzewnice w obudowe to przyklej te paski z gąbki co są dookoła nagrzewnicy bo inaczej powietrze bedzie biegało koło niej zamiast przez nią.Pozdro

- Od: 18 kwi 2004, 21:52
- Posty: 734
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości