Uwagi do funkcjonowania forum

Uwagi na temat działania forum i strony klubowej. Zajrzyj, jeśli masz problemy z działaniem i obsługą.

Postprzez Paweł » 8 mar 2013, 12:57

To nie tak. Nie został zamknięty wątek z rozmowami na temat podziału forum, tylko kolejna rozpacz radara, którą ja już widzę w co drugim jego poście na całym forum, w której rozgłasza jak to został źle potraktowany przez "tych/tamtych". Naprawdę nie ma podstaw, żeby tak mówić i budować nieuczciwy wizerunek sposobu w jaki odbywa się współpraca z moderatorami. Uważam, że nawet jeśli osobiście nie zgadza się ze zmianami na forum, to mógł ograniczyć się do wyrażenia tej opinii, rezygnacji z moderowania, a nie sięgać po pomówienia, że coś zostało zrobione za jego plecami i że nikt nie liczy się ze zdaniem zwykłych użytkowników i że forum schodzi na psy. Temat otwarty przez Mieczysława niejako padł ofiarą takiego gadania.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Grzyby » 8 mar 2013, 13:01

I widzisz Michał – to jest dokładnie to co ja nazywam brakiem komunikacji w tej organizacji (i za co zwykle jestem ostro krytykowany przez właściciela i jego zastępcę. No bo przecież "komunikują" ...)


Paweł napisał(a):To nie tak. Nie został zamknięty wątek z rozmowami na temat podziału forum, tylko ...... Temat otwarty przez Mieczysława niejako padł ofiarą takiego gadania.

No właśnie jednak, tak.
Jakoś w innych tematach, bez skrupułów tniesz i usuwasz po kilkadziesiąt postów dyskusji (jako nie na temat), a tutaj w istotnej kwestii po prostu ciach i do widzenia. Mało konsekwencji w Twoich działaniach.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Paweł » 8 mar 2013, 13:03

Nie wiem do czego znów pijesz. Są różne sytuacje i różne narzędzia moderatorskie. Nic w tym dziwnego, że różnie się ich używa.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Grzyby » 8 mar 2013, 13:06

Znowu do niczego.
Jedynie do tego o czym wspomniał Michał i Twoich "wyjaśnień".

Ot wszystko. A Ty znów szukasz drugiego dna.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Paweł » 8 mar 2013, 13:08

Owszem, za wszelką cenę próbuję dokopać się konstruktywnego sensu twoich postów.

Grzyby napisał(a):No właśnie jednak, tak.

A nie, bo jednak nie tak. :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Grzyby » 8 mar 2013, 13:40

Zdemaskowałeś mnie.
Jak zwykle (!) biję pianę <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Paweł » 8 mar 2013, 13:41

Mój prywatny zastępca mi pomógł. Bez niego bym się nie kapnął. :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez marex » 8 mar 2013, 20:45

Moje spostrzeżenia jako zwykłego użytkownika na temat podziału są takie, że nie zostało to do końca przemyślane.
Dla mnie korzystając codziennie z forum było trochę kłopotliwe to ogarnąć, a co dopiero jakiemuś nowemu userowi, zaowocuje to na pewno większą ilością pracy dla moderatorów. Jak dla mnie korzystanie z Froum staje się mniej wygodne i bardziej czasochłonne.
Przykład:
Rozbicie na działy silnikowe poszczególnych modeli (silnik ten sam, problemy te same jednak, buda inna), Posty będą rosły w zastraszającym tempie starsi użytkownicy jeszcze jakoś się odnajdą bo sobie zajrzą do innych działów modelowych, ale nowi będą mieli problem. (Radzę zastanowić się jak to zmienić, bo będzie niezły bałagan).
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Paweł » 8 mar 2013, 20:59

Nie da się tego zmienić, ale wielkiego bałaganu nie będzie. Ten problem istnieje w zasadzie od pierwszego podziału, bo zawsze jest coś, co jest wspólne i dotyczy różnych modeli – chociażby diagnostyka elektroniczna, objawy zużytego zawieszenia itd, itp. Sprawa jest tak oczywista, że oczywiście została od samego początku wzięta pod uwagę. Argumentem łagodzącym jest fakt, że wątki i tak są przez ludzi dublowane – w obrębie jednego działu (!), a dwa, że wątków-poradników wspólnych dla kilku modeli jest bardzo mało i jest spora szansa umieścić je w Bazie Wiedzy lub porobić do nich odnośniki-cienie w poszczególnych forach i/lub linki w wątkach FAQ.

Stworzenie działów silnikowych w kilku modelach oczywiście jest dublowaniem, ale ma też zalety w stosunku do wcześniejszego układu. Teraz mając problem z daną jednostką w "trójce" (np. silnik LF), osoba poszukująca pomocy będzie mogła sięgnąć (lub być odesłana przez moderatora) także do innych modeli (GG, GH, BL, CR, CW) i przeglądać tam wątki poświęcone bezpośrednio silnikowi, bez zniechęcającej konieczności wyłuskiwania ich wśród problemów dotyczących innego wnętrza, czy reszty podzespołów.

Ilość pracy moderatorów rzeczywiście wzrośnie, ale nieznacznie. Będzie nieco więcej skakania po działach i przenoszenia wątków między nimi, ale z drugiej strony łatwiej będzie odnaleźć informacje, więc w pewnym stopniu zmaleje pracochłonność obsługi osób poszukujących w obecnym bałaganie konkretnych tematów. Już po przeniesieniu i pogrupowaniu wątków w kilku działach widać, jak wielki był bałagan na dalszych stronach działów i ile można poprawić, żeby informacje były lepiej dostępne.

Dopisano 08 mar 2013 20:06:

Żarcik sytuacyjny: viewtopic.php?f=88&t=149374
Jak widać, problem z trafieniem wątkiem w odpowiedni dział nie powstał przedwczoraj ;).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Neonixos666 » 8 mar 2013, 21:10

Paweł napisał(a): Teraz mając problem z daną jednostką w "trójce" (np. silnik LF), osoba poszukująca pomocy będzie mogła sięgnąć (lub być odesłana przez moderatora) także do innych modeli (GG, GH, BL, CR, CW) i przeglądać tam wątki poświęcone bezpośrednio silnikowi,


No właśnie pisząc w trójce w LF nie dostanie odpowiedzi i liczy na łaskę moderatora (sam raczej nie będzie latał po wszystkich modelowych i szukał gdzie był montowany jego silnik a u siebie nie znajdzie odpowiedzi) a jak by dla tych modeli był wspólny temat o LF nie musiałby czekać a moderator nie miałby tyle pracy bo ktoś sam by mógł znaleźć rozwiązanie. Wiem Pawle, powtarzam się, ale to aż prosi się o ułatwienie :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Paweł » 8 mar 2013, 21:25

Ja to rozumiem, ale też powtórzę, że przyjęliśmy podział według modeli, jako bardziej naturalny. Opcje były dwie i hybryda. Jedna to podział według modeli, druga według podzespołów. Gdybyśmy podzielili podzespołami (tworząc główne forum np. silników LF), to prędzej, czy później doszlibyśmy do punktu, w którym byłoby trzeba podzielić je wewnątrz na LF-a występującego w poszczególnych modelach lub rocznikach. Sądzę, że taka "odwrócona" struktura byłaby dla ludzi mniej naturalna, bo posiadamy raczej auta, a nie silniki, czy "paczki" podzespołów. Natomiast hybryda, będąca połączeniem jednego i drugiego podziału – jak stało się to w momencie utworzenia działu diesli, elektroniki, eksploatacji – jest niezłym kompromisem, który ma jednak wadę rozstrzelenia forum. Wystarczy spojrzeć ile wątków przy samych wydzielonych dieslach latało między "Modelami" i "Garażem". Nie mam wątpliwości, że gdyby obok nich dodać wszystkie silniki benzynowe, a później może i inne podzespoły, to mielibyśmy Sajgon.

Owszem, zagadnienia dotyczące silników można wydzielić, ale nie w formie działów do dyskusji, a raczej zamkniętych poradników.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez marex » 8 mar 2013, 21:30

Głównie mi chodzi o działy dotyczące silników DIESLA. Uważam, taki podział uderza w zwykłego użytkownika bo gdzie wcześniej w jednym dziale można było zasięgnąć rad fachowców takich jak Jaksa, Enduro, Myjk, Riki, i jeszcze kilku innych, tak teraz żeby uzyskać od nich jakąś pomoc wyżej wymienieni będą musieli się przekopać przez poszczególnie działy modelowe, a dopiero później silnikowe. W niektórych przypadkach pomoc przyjdzie szybko, w niektórych w ogóle nie przyjdzie (tak jak to kolega wyżej napisał (a co mnie obchodzi inny dział jak to mnie nie dotyczy)) Na niektóre posty odpowiada się przez przypadek (ułatwiając pracę moderatorom). Przy mocno rozbudowanym drzewie na niektóre gałęzie nawet się nie dotrze.

Jeżeli jest już zrobiony podział na poddziały moja propozycja jest taka, żeby to z działów modelowych przekierowywać np na poszczególne działy Diesla lub np gazu, a nie rozbijać to na kolejne podpoddziały,
Dzięki czemu można byłoby np: z działu 3,5 czy 6GG czy GH trafić to jednego poddziału Diesel RF7J.

Przykładem niech będzie np temat o "Kasowaniu Inspekcji olejowej" w/w silniku. temat zaczął się od modelu GH, Gdyby nie to podejrzewam, że większość nawet by nie wiedziała o tym że można takie coś wykonać w starszym modelu korzystając z tego samego sposobu. Koledzy mający 5 z tym samym silnikiem czytając "nasze posty w jednym dziale ale dotyczące 6" odkryli, że u nich też jest taka możliwość.
Podsumowując: Przekopując się przez tak wielkie drzewo jakie rośnie na Tym forum z braku czasu nie będę w stanie pomóc ludziom mającym ten sam problem ponieważ mogę ten problem przeoczyć.
NIE mówię, że podziały są złe, ale trzeba znaleźć wspólne gałęzie, które można ze sobą połączyć, uniknie się w ten sposób generowania sztucznego ruchu i jak już wcześniej pisałem generowania zdublowanych postów, co wyjdzie na zdrowie też dla naszego serwera.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Paweł » 8 mar 2013, 21:58

To jest właśnie wada podziału forum od strony modeli, a nie podzespołów. Dział Diesla faktycznie skorzystał na takim "odwróceniu" i można było przekonać się, że taka struktura ma swoje zalety – wiemy o tym. W tym momencie postanowiliśmy jednak utworzyć dedykowane przestrzenie także innym jednostkom napędowym i zgrubnie reszcie podzespołów. Zapadła przy tym decyzja o ponownym włączeniu problemów diesli do struktury modelowej. Niewątpliwie jest to dla użytkowników tego działu ograniczeniem wygody, ale jednocześnie ujednoliceniem struktury całego forum.

Najważniejszy przy świadomym podjęciu tej decyzji był fakt, że wątków-poradników, o których piszesz i których najbardziej szkoda, jest tylko kilka-kilkanaście i mamy nadzieję jakoś je uratować – przenosząc do Bazy Wiedzy lub odnosząc się do nich w poszczególnych działach. Natomiast resztę "drobnicy" zdecydowanie zwracamy poszczególnym modelom. Nie bez znaczenia było również, że poszczególne jednostki występują w ograniczonej ilości modeli, nie doszło więc do wymnożenia ich działów przez duże liczby.

Abstrahując od założeń podziału, forum ma różne techniczne ograniczenia, które są w zasadzie niemożliwe do zmodyfikowania. Przykładem jest tworzenie działów-cieni, odnoszących się do fizycznych forów. Takie skróty nie mają pełnej funkcjonalności, jak chociażby powiadamiania o nowych postach. Jednak nawet gdyby udało się je obejść, to i tak po części uwzględnienie powiązań silnik-nadwozie było jednym z naszych założeń.

Żeby w przyszłości ułatwić przeglądanie tak rozbudowanej struktury forum i nawigowanie po niej osobom, które skupiają się tylko na wybranych tematach, przymierzamy się do napisania funkcjonalności "ulubionych forów", która pozwoli na samodzielnie skonstruowanej, płaskiej liście (?) przeglądać tylko wybrane działy. Jest to jednak melodia przyszłości.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Neonixos666 » 8 mar 2013, 22:05

rozumiem że dział MPS/Mazdaspeed też zostanie wcielony w modelowe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Paweł » 8 mar 2013, 22:10

Na chwilę obecną nie przewiduję tego.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Paweł » 10 mar 2013, 04:12

Zmieniłem nieco układ ekranu odpowiedzi:

topic_icon_1.png


oraz dopisałem funkcję umożliwiającą nadawanie własnych ikonek wątkom:

topic_icon_2.png


Opcja ta jest dostępna w dziale Nasze Mazdy.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Neonixos666 » 10 mar 2013, 11:56

nie wiem czemu ale nie mogę wrzucić tego zdjęcia :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez radzi89 » 10 mar 2013, 12:17

Ja wrzuciłem, ciekawi mnie tylko dlaczego nie jest kolorowe :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez bieski » 10 mar 2013, 12:21

radzi89 napisał(a): dlaczego nie jest kolorowe :)

Bo masz przeczytane wszystkie posty ? :>
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Paweł » 10 mar 2013, 12:25

Radziemu udało się, Wojtek widzę ma ten sam problem. Proszę prześlij plik, który próbujesz wrzucić, na maila. Jeśli masz jakieś komunikaty błędów, to prosze dodaj je w całości.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderatorzy

Koordynatorzy Forum, Koordynatorzy