Przerywa podczas jazdy. pomocy!
Strona 1 z 1
Witam. Co dziennie dojeżdżam do pracy 20 km auto trzymam w ogrzewanym garażu i ostatnio po przejechaniu ok 18 km zaczyna przerywać tak jak by paliwa nie miała, lecz po wciśnięciu sprzęgła i dodaniu gazu spada z obrotów (kilka razy nawet zgasła) a następnie wkręca się na obroty i po tym zabiegu już jest ok, lecz po kilku minutach problem znowu się powtarza. Dziwi mnie fakt że gdy auto stoi 9 godzin na dworze i wracam do domu to nie ma żadnych problemów. Bardzo proszę o odpowiedź co może być przyczyną takiego zachowania. Pozdrawiam 
- Od: 8 mar 2013, 01:03
- Posty: 6
- Auto: Mazda 323F/BJ/1.5 16V/1999r.
tak na szybko to sprawdź błędy masz taką możliwość jest na forum, chyba że ECU nie wygeneruje żadnego błędu to będziemy myśleć .
instrukcja sprawdzenia błędów ECU :
zworka między pinami GND+TEN
Próbnik z diody (dioda LED+rezystor 1kΩ) między pinami Fen i B+ lub + akumulatora
próbnik z diody najlepiej zrobić sobie na kablu aby dioda nam wymigała błędy w kabinie jak będziemy siedzieć na siedzeniu i włączymy zapłon
http://zapodaj.net/70b9cd8cea577.jpg.html– podłączenie
http://zapodaj.net/68b256ae3ffbe.jpg.html -dioda
anoda czyli plus do pinu B+ katoda +rezystor do pinu Fen
kluczyk na ON (nie zapalamy silnika) i odczytanie kodu błyskowego diody to test KOEO (Key On, Engine Off).
Po krótkim czasie tester powinien zacząć mrugać, przekazując kody zapamiętanych błędów
Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer przetestuje silnik podczas jego pracy i być może wyświetli dodatkowe komunikaty, zakończone kodem.
jeśli nie będzie błędów to tester nic nie pokaże ale to oczywiste-dla przykładu – trzy długie sygnały i cztery krótkie oznaczają błąd numer 34.
instrukcja sprawdzenia błędów ECU :
zworka między pinami GND+TEN
Próbnik z diody (dioda LED+rezystor 1kΩ) między pinami Fen i B+ lub + akumulatora
próbnik z diody najlepiej zrobić sobie na kablu aby dioda nam wymigała błędy w kabinie jak będziemy siedzieć na siedzeniu i włączymy zapłon
http://zapodaj.net/70b9cd8cea577.jpg.html– podłączenie
http://zapodaj.net/68b256ae3ffbe.jpg.html -dioda
anoda czyli plus do pinu B+ katoda +rezystor do pinu Fen
kluczyk na ON (nie zapalamy silnika) i odczytanie kodu błyskowego diody to test KOEO (Key On, Engine Off).
Po krótkim czasie tester powinien zacząć mrugać, przekazując kody zapamiętanych błędów
Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer przetestuje silnik podczas jego pracy i być może wyświetli dodatkowe komunikaty, zakończone kodem.
jeśli nie będzie błędów to tester nic nie pokaże ale to oczywiste-dla przykładu – trzy długie sygnały i cztery krótkie oznaczają błąd numer 34.
xedos1972
Zrobiłem ten test o którym mówisz i nic nie wykryło. Kontrolki na desce raz się palą raz nie. Gdy się palą to wystarczy że w czasie jazdy (oczywiście bardzo wolnej jazdy) wyłączę silnik i ponownie go uruchomię kontrolki gasną lecz gdy tylko się zatrzymam z powrotem się zapalają. Dzisiaj właśnie podczas jazdy zgasiłem i odpaliłem by kontrolki zgasły i auto jechało bez szarpania więc nie wiem czy to wina tych kontrolek czy nie. A czy to możliwe że przez to że dłuższy czas jeździłem na tych kontrolkach i teraz komputem czasami ma jakieś zakłócenia?
- Od: 8 mar 2013, 01:03
- Posty: 6
- Auto: Mazda 323F/BJ/1.5 16V/1999r.
o jakich kontrolkach piszesz ? abs/tcs off/tcs ? jeśli tak to nie ma to wpływu na to o czym piszesz.
jeśli test z dioda zrobiłeś poprawnie i dobrze połączyłeś rezystor do odpowiedniej nóżki diody to pozostaje szukanie po omacku. świece jaki mają przebieg ?, kable zapłonowe nie mają przebić , i na koniec cewki mogą tracić swoją sprawność , gdzieś czytałem że średni przebieg to około 120 tyś .
Wszelkie utrudnienia w przeskoku iskry na elektrodach świec zapłonowych zwiększają obciążenie cewki i prowadzą do jej uszkodzenia.
jeśli test z dioda zrobiłeś poprawnie i dobrze połączyłeś rezystor do odpowiedniej nóżki diody to pozostaje szukanie po omacku. świece jaki mają przebieg ?, kable zapłonowe nie mają przebić , i na koniec cewki mogą tracić swoją sprawność , gdzieś czytałem że średni przebieg to około 120 tyś .
Wszelkie utrudnienia w przeskoku iskry na elektrodach świec zapłonowych zwiększają obciążenie cewki i prowadzą do jej uszkodzenia.
xedos1972
Nie wiem jaki przebieg mają świece dlatego że nie dawno ją kupiłem. Ale nie dawno robiłem rozrząd i z ciekawości zajrzałem do nich i myślę że wszystko z nimi ok. Co do przewodów to nie mają przebicia i myślę że nie ma sensu ich wymieniać. A co do cewki to wydaje mi się że jak by było coś z nią nie tak to zawsze na rozgrzanym silniku by przerywała. Dzisiaj znowu zrobiłem ten sam kurs do pracy i jak pisałem wcześniej wyłączyłem silnik jak poprzednio, kontrolki zgasły i auto jechało bez przerywania. Więc jeżeli to nie wina tych kontrolek o których piszesz to nie mam zielonego pojęcia co może być z nią nie tak.
- Od: 8 mar 2013, 01:03
- Posty: 6
- Auto: Mazda 323F/BJ/1.5 16V/1999r.
Przed wymianą było ok. Rozrząd wymieniałem z moim kuzynem i po wymianie było wszystko ok tylko 6 dni temu zaczęła przerywać. Od wymiany minął ok miesiąc. Dzisiaj byłem w dłuższej trasie ok 40 km i jechałem bez tych świecących kontrolek i wszystko było super. Dlatego mi się wydaje że to one mają z tym coś wspólnego.
- Od: 8 mar 2013, 01:03
- Posty: 6
- Auto: Mazda 323F/BJ/1.5 16V/1999r.
jeśli palą ci się kontrolki abs/tcs off/tcs to sprawa dotyczy tylko i wyłącznie abs-u+ kontrola trakcji czyli TCS .podczas rozruchu silnika abs wykonuje samo diagnostykę i sprawdza cały układ . powodem zapalania się kontrolek jest najczęściej padający czujnik i pierwsze padają tylne (przerabiałem to i jak pewno większość na forum ) jak ci się zapalą to spróbuj odczytać błędy wystarczy zworka (kawałek drutu) między pinami GND+TBS, przekręcenia kluczyka na ON (nie zapalanie silnika) i odczytanie kodu błyskowego kontrolki ABS na desce rozdzielczej a dowiesz się który czujnik powoli pada.
xedos1972
Wiem jak to się robi bo robiłem to już kilka razy. Tylko że kontrolki się palą a błędu nie wykrywa.
- Od: 8 mar 2013, 01:03
- Posty: 6
- Auto: Mazda 323F/BJ/1.5 16V/1999r.
też tak miałem jak kontrolki się paliły to błędów nie mogłem wymigać dopiero jak za którymś zapaleniem silnika zgasły to mogłem sprawdzić ,u mnie winny był moduł abs ,wymieniłem i do tej pory spokój .widzę że masz ZL-a z pierwszej fazy produkcji to pewno moduł jest jeszcze odkręcany od pompy bo później to zostało zmienione . co u ciebie nie gra ciężko stwierdzić ale moim zdaniem te kontrolki odpowiadają za awarię układu abs+tcsTurboLewarek napisał(a):Wiem jak to się robi bo robiłem to już kilka razy. Tylko że kontrolki się palą a błędu nie wykrywa.
xedos1972
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości