Demontaż i renowacja obudowy lusterka bocznego (626 GF/GW) Fotorelacja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez VeryCoolMan » 11 lip 2012, 11:32

Witam Szanownych ! :)
Chciałbym zdemontować z lusterek te przednie u niektórych lakierowane w kolor nadwozia plastiki, celem ponownego lakierowania.

Jak by to zrobić aby ich nie połamać nie pozrywać zaczepów?
Ktoś z Was ma na to jakiś patent?
Ostatnio edytowano 7 mar 2013, 17:44 przez VeryCoolMan, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez lucas83 » 11 lip 2012, 16:32

A to jest demontowalne? Nie trzeba zdejmować przypadkiem całego lusterka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Marko91 » 11 lip 2012, 16:39

Chyba tylko poprzez zdjęcie Trójkącika wewnątrz i odkręceniu lusterka, później na pewno jest na zatrzaski. Odkręcić lusterko to łatwizna, nie wiem jak dalej ze zdjęciem obudowy ale sądze że łatwo pójdzie.


P.S ja mam od strony kierowcy do malowania, jakbyś mógł napisz jakieś podsumowanie po operacji :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez VeryCoolMan » 11 lip 2012, 18:37

W ostateczności poobkleja się taśmą i też wymaluje, ale chciałem to zdemontować wziąć na warsztacik i działać na luzie ;)

Ale jeśli mi się uda to ściągnąć to na pewno dam znać co i jak. :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez VeryCoolMan » 7 mar 2013, 17:38

Witam!
Sukces! udało mi się zdemontować obudowę lusterka i nic przy tym nie urwać <lol> więc zgodnie z obietnicą napisze i pokażę co i jak :)

Obudowa po zdjęciu, lusterko lewe widoczne zaczepy do tego od zewnętrznej strony mamy bardzo dobry dostęp po ustawieniu wkładu lusterka tak aby jego lewa krawędź wystawała poza obrys obudowy gdy już to uczynimy bierzemy śrubokręt i odchylamy zatrzask jednocześnie wypychając go na zewnątrz, z drugim jest nieco gorzej jak widzicie na zdjęciu znajduje się prawie że na środku obudowy dostęp utrudniony nawet po ustawieniu wkładu lusterka maksymalnie na dół tutaj polecam powyginać odpowiednio jakiś twardy drut blaszkę i próbować podważyć "śrubokrętem nie ma szans" gdy już pokonacie te dwa zatrzaski wystarczy pociągnąć obudowę "od samochodu" i macie ją w rękach! :)

Obrazek

A więc zabieramy się za renowację fotki przed jak i w trakcie niestety brak ogólnie lakier był popękany matowy i odpadał.

Co nam potrzebne:
1. Benzyna ekstrakcyjna "oby nie ta najtańsza po 3 zł"
2. Grunt "podkład" pod lakier na tworzywa sztuczne zwiększający przyczepność
3. Lakier baza kolor nabity w spray
4. Lakier bezbarwny spray
5. Papiery ścierne 180, 240, 400 oraz wodny 1500
6. Pasty polerskie K2 ULTRA CUT oraz K2 TEMPO TURBO
7. Taśma malarska
8. Ściereczki antystatyczne
9. Ew. szpachlówka do tworzyw sztucznych


Obrazek

Zabieramy się do pracy!

Bierzemy papier 180 i ścieramy cały lakier z obudowy, następnie szlifujemy całość 240 potem 400 aby uzyskać jak najlepszą powierzchnię pod lakier i powiem tak ja zakończyłem na 400 rys nie widać.
Całość odtłuścić benzyną ekstrakcyjną po odparowaniu przetrzeć ściereczką antystatyczną mogą być takie jak do czyszczenia LCD

1. Maskujemy taśmą metalowe zaczepy jak i te obklejone gąbką aby ich niepotrzebnie nie ubrudzić "estetyka musi być :) "po czym nakładamy grunt do tworzyw sztucznych jedną cienką warstwę, pozostawiamy do wyschnięcia na 30 minut
2. Przecieramy ściereczką antystatyczną celem odpylenia i nakładamy pierwszą warstwę bazy "przecieramy też miedzy warstwami" w zależności od krycia kładziemy dwie lub trzy z 15 minutowymi odstępami. Po ostatniej warstwie zostawiamy na 25 minut
3. Zabieramy się za położenie klaru czyli bezbarwnego podobnie jak z bazą kładziemy dwie lub trzy warstwy z odstępami 20 minutowymi, pamiętajcie aby przed każdą kolejną warstwą czy to bazy czy klaru odpylić powierzchnie ściereczką bo jak wiadomo domowe warunki zbytnio nie nadają się do lakiernictwa :P polecam tez sprężone powietrze np. takie jak do czyszczenia komputera
4. Po położeniu ostatniej warstwy klaru obudowę zostawiamy w spokoju na minimum 24 godziny w temp. 20-25 stopni a najlepiej na 48 godzin bo jak wiadomo klar ze sprayu furory nie robi swoją szybkością schnięcia jak i utwardzeniem ;)

Po odczekaniu swojego zabieramy się za polerowanie! :)

Bierzemy kawałek papieru wodnego 1500 moczymy go parę minut w wodzie po czym delikatnie przecieramy kolistymi ruchami nie szczędząc wody "matujemy całą obudowę" tylko delikatnie i z głową! ma to na celu zlikwidowanie efektu pomarańczy i wyrównaniu powłoki
Gdy już to uczynimy spłukujemy całość wodą.. No i jak się Wam teraz podoba obudowa? <lol>
Nic się nie bójcie spokojna głowa za raz będzie połysk :)

Miękka szmatka w dłoń oraz K2 ULTRA CUT nakładamy na szmatkę i kolistymi ruchami polerujemy obudowę dodając co chwila odrobinę wody jak i pasty, gdy już wydaje się że powinno być ok wycieramy do sucha a tu okazuje się że jeszcze nie :P więc powtarzamy czynność z pastą ULTRA CUT gdy efekt jest już zadowalający w skali od 1-10 na 7 polerujemy w moim przypadku dwa razy TEMPO TURBO do niej też można dodać deczko wody choć już nie przymusowo bo jest dużo rzadsza w porównaniu do ULTRA CUT no i po wszystkim skala oceny leci na 10 obudowa lśni jak by była robiona w prof. lakierni :)


A tutaj efekt:

Filmik: http://w375.wrzuta.pl/film/50r9fSesiX0/videok2

Fotki:
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio edytowano 7 mar 2013, 22:41 przez VeryCoolMan, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Zibi85 » 7 mar 2013, 19:11

Takie pytanie. Czym się z grubsza różni działanie pasty K2 Ultra Cut od pasty K2 Tempo turbo? Czy zastosowanie pierwszej z wymienionych past zamiast tempo turbo do wypolerowania samochodu da lepszy efekt (większy błysk, lepsze pokrycie rys)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez VeryCoolMan » 7 mar 2013, 22:57

Zibi85 napisał(a):Takie pytanie. Czym się z grubsza różni działanie pasty K2 Ultra Cut od pasty K2 Tempo turbo? Czy zastosowanie pierwszej z wymienionych past zamiast tempo turbo do wypolerowania samochodu da lepszy efekt (większy błysk, lepsze pokrycie rys)?

K2 UC ma grubsze ziarno i ogólnie więcej zbiera jest dobra do usunięcia głębszych rys jak i ale nie wyprowadzi lakieru do perfekt stanu,
z kolei k2 TT drobne ziarno dobra na drobne ryski i potrafi wyprowadzić lakier do stanu jak widać na foto :)

Ale jeśli chcesz polerować całe auto to poszukaj na forum jest to szeroko opisane włącznie z tym jakich środków do tego najlepiej użyć :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Zibi85 » 8 mar 2013, 03:56

Dzięki, poszukam. Do tej pory generalnie używałem Tempo Turbo i byłem b. zadowolony z efektu, ale nie zadowolony z tego, że jest on krótkotrwały – efekt był do pierwszego większego deszczu lub do pierwszego mycia samochodu. Ok, już koniec OT.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6