wymiana płynu chłodniczego

Postprzez jpc » 26 kwi 2009, 20:28

chciałem wymienić olej i płyn chłodzący, jednak nie wiem za bardzo gdzie sie są spusty. ma ktoś może fotke z zazczaczonymi kurkami? czy niezbędny będzie kanał? czy wystarczy lewarek?

na forum była kiedyś fotorelacja z wymiany oleju, jednak ktos sie na coś obraził i usunął.. niestety
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2009, 21:21
Posty: 9
Auto: 323f BJ, TD, '00r

Postprzez Borys » 26 kwi 2009, 20:57

Zgaduje, że spust oleju jest w misce olejowej :P
Dobry lewar wystarczy, ale nie wiem jak z filtrem w DiTD, w benzynie trzeba się sporo wsunąć pod auto.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez YgooR » 27 kwi 2009, 01:04

Witam,
dokładnie jak kolega Borys napisał spust oleju jest w misce olejowej, na bocznej ściance od strony kabiny (jakoś tak to było). Nad nim jest filtr oleju. Płyn chłodniczy ma zawór na dole chłodnicy (u mnie był biały) na plastiku zasłaniającym silnik od spodu jest chyba napis "open" i podnosi się taka mała klapka odsłaniająca ten zawór.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez bikus » 10 lis 2012, 00:53

Mam dwa pytania związane z wymianą płynu chlodzącego
1. Ile litrów wchodzi w FS'ie?
2. czy korek jest tylko na chłodnicy czy jest też na bloku żeby całość zlać?
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez tower » 15 lis 2012, 13:32

Witam,

Z tego co pamiętam:

1. 5L lub wiecej
2. Korek tylko na chłodnicy

Cała procedura trochę trwa – zwłaszcza teraz bo trzeba poczekać aż włączy się duży obieg chłodzenia (załączy się wentylator – najlepiej wg instrukcji 2 razy).
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2011, 10:03
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BJ 1,6 SPORTIVE 2002r

Postprzez xedos1972 » 15 lis 2012, 13:53

pełny układ w FS-e tak jak i w ZL-u to 6 litrów ale rzadko t tyle wchodzi, u mnie weszła 5 z małym plusem
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez bikus » 16 lis 2012, 18:51

już tez wymieniłem i weszło ok 5 litrów ale pod warunkiem że był zlewany na ciepłym silniku i na poczatku chwile na działąjącym (chwilke dosłownie żeby termostat sie nie zamknał bo na zimnym zlatuje 3L i już reszta zostaje w bloku

ale przeplukałem go i przelałem całość i weszło w sumie ok 5L :)
fakt że żeby odpowietrzyć – żeby sie rozgrzał to chwila mineła, te japońce jakoś sie nie grzeją ;) ale dało dare i wszystko gra :)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez rav 75 » 16 lis 2012, 18:58

Troszkę jeszcze Ci ubędzie,w trakcie pracy sam się odpowietrzy. Kontroluj poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
rav 75
 

Postprzez black_pablo » 17 lis 2012, 00:48

dokładnie podczas jazdy sam sie odpowietrza po zalaniu płynu i pełnym odpowietrzeniu układu dolałem mu jeszcze pół litra w sumie weszło mi 5L
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez bikus » 17 lis 2012, 02:41

no mi własnie spadło z max do min w zbiorniczku po paru kilometrach :) więc doszła doleweczka lekka i tak właśnie mniej więcej 5l weszło :)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez madziamadzia99 » 7 gru 2012, 16:33

Sprawa jest tego formatu, że kupując niedawno auto nie miałem kiedy wymienić płynu w chłodnicy, a teraz zima zaskoczyła kierowców i jak widać codziennie jest od 0 do -5*. Boje się, że obecna mieszanka nie będzie odpowiednia i może pozamarzać w rurach. Chyba wymiana w taką pogodę nie będzie zbyt rozsądna?

Druga sprawa to to, że auto nigdy nie nagrzewa się wyżej niż do równej połowy licznika. Teraz w zimę po około 3 minutach jazdy silnik z minimum stopniowo przeskakuje na połowę i dalej nic. Żadnego wentylatora nawet po dłuższej jeździe przy 80-90 km/h, mimo że aucie buchało ciepłem. Kiedy powinien on się załączać?
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2012, 01:48
Posty: 29
Auto: 323F BJ 1.5 1999r

Postprzez xedos1972 » 7 gru 2012, 17:29

jeśli nie jesteś pewna składu płynu w układzie chłodzenia to wymień jak najszybciej ,na co chcesz poczekać aż zamarznie ? rozgrzać trochę silnik (tak aby się nie poparzyc) i spuścić z układu stary i zalać nowy a jak otworzy się pełny obieg chłodzenia to można będzie uzupełnić albo kontroluj poziom w wyrównawczym bo układ sam sobie uzupełni.wentylatory rzadko się włączają w zimę chyba że się pobawisz trochę na śniegu ,jakiś mały drift ,trochę zabawy na śniegu a włączą się napewno chyba że masz zepsuty wentylator.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez bikus » 8 gru 2012, 00:54

madziamadzia99 napisał(a):Sprawa jest tego formatu, że kupując niedawno auto nie miałem kiedy wymienić płynu w chłodnicy, a teraz zima zaskoczyła kierowców i jak widać codziennie jest od 0 do -5*. Boje się, że obecna mieszanka nie będzie odpowiednia i może pozamarzać w rurach. Chyba wymiana w taką pogodę nie będzie zbyt rozsądna?


a to dlaczego? nie rozumiem – chyba ze boisz się że Ci ręce odmarzną ;)
daj silnikowi 2 minutki chodzenia to Ci cieplej będzie i zlewaj i zalej nowy albo kup sobie tester za 15zł i sprawdź jaka temp zamarzania ma Twój płyn

jak to zaskoczyła zima kierowców? nosz. k... 7 grudnia mamy to kiedy Ty się zimy spodziewałeś?


madziamadzia99 napisał(a):Druga sprawa to to, że auto nigdy nie nagrzewa się wyżej niż do równej połowy licznika. Teraz w zimę po około 3 minutach jazdy silnik z minimum stopniowo przeskakuje na połowę i dalej nic. Żadnego wentylatora nawet po dłuższej jeździe przy 80-90 km/h, mimo że aucie buchało ciepłem. Kiedy powinien on się załączać?
Pozdrawiam

ciesz się – temp w normie i termostat działa :D
w BJ temp dochodzi do mniej więcej połowy i tam powinno być, do tego silniki japońskie nie tak łatwo zagrzać, mój jak wymieniałem płyn to chodził z 15 minut zanim załączył się pierwszy raz wentylator...

btw – jak sprawdzałeś czy przy jeździe 80-90 nie załącza się wentylator? ;)

jak wskazówka nie idzie powyżej połowy to temp jest w normie i sie nie przejmuj, a zwłaszcza przy -5 na dworze nei tak łatwo rozgrzać silnik żeby sie włączył wentylator ;)

ale najprosciej odpal i obserwuj w ciągu 20 minut powinien się wlączyć choć raz ;)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez madziamadzia99 » 9 gru 2012, 16:46

Jednak wentylator działa pojeździłem 20 km przy 80 km/h i włączał się bo było czuć lekkie trzęsienie i parowanie z czubka auta gdy zostało trochę śniegu na masce.
Płyn niech narazie zostanie. Wygląda na to, że układ jest w porządku.
Dzięki za odpowiedzi!
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2012, 01:48
Posty: 29
Auto: 323F BJ 1.5 1999r

Postprzez bikus » 9 gru 2012, 19:03

kup test w jakims supermarkecie albo innym sklepie z częsciami samochodowymi i sprawdź, bo jak zamarznie to wtedy może to sie skończyć źle... a test kosztuje 10-15zł
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez DreD » 30 gru 2012, 02:54

u mnie weszło 5 litrów podobno jest 6 więc litr został ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2012, 13:58
Posty: 42
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Auto: 323F bj 1999r 1.5 ZL

Postprzez Diox12 » 7 sty 2013, 02:51

Witam Serdecznie,
W ostatnim czasie, tj, Dwa miesiące temu, wymieniałem płyn chłodniczy,
natomiast mam pewien Problem, Płyn się cofa do zbiorniczka Wyrównawczego, Pomimo tego że jest w normie, w chłodnicy, jak i w zbiorniczku, Temperatura w normie, płyn w normie, lecz po przejechaniu 10km, załącza się wentylator, a gdy zgaszę silnik Płyn się cofa do zbiorniczka, za ciorta nie mam pojęcia czemu tak może być, Bardzo bym prosił was Forumowicze o pomoc,



Pozdrawiam Piotr,
Mazda Trzy Dwa Trzy :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 02:38
Posty: 9
Skąd: Kozienice
Auto: Mazda 323f BJ
1999r, 2,0 DiTD

Postprzez xedos1972 » 7 sty 2013, 12:21

tak układ chłodniczy działa ,korek w chłodnicy sam sobie reguluje poziom płynu nadmiar po rozgrzaniu upuszcza do zbiornika a jak mu brakuje to pobiera .stąd poziom w zbiorniczku max i min i płyn musi się mieścić w tym przedziale
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Diox12 » 7 sty 2013, 14:12

Oczywiście, ale czy wentylaytor, za każdym razem Powinien się załączac?? Po przejechaniu 10 km, włącza się za każdym razem, to jest troche niepokojące,
Mazda Trzy Dwa Trzy :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 02:38
Posty: 9
Skąd: Kozienice
Auto: Mazda 323f BJ
1999r, 2,0 DiTD

Postprzez xedos1972 » 7 sty 2013, 15:02

jeśli płyn w układzie chłodzenia przekracza dozwoloną temperaturę to tak wentylator ma takie zadanie abyś nie przegrzał silnika .jeśli płynu nie ubywa i nie przybywa ma normalną konsystencje to jest ok.
zakładam że masz sprawny termostat i się otwiera .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323