Swap hamulców madzi 323cBA(zmiana na tarczowe).

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Szelek67 » 24 lut 2013, 21:08

Witam po dłuższej przerwie.Troszkę "popracowałem" przy autku:blacharka,malowanie,wymiana pasków(m.in. rozrząd) płynów i co najważniejsze to uszczelniaczy popychaczy zaworów.Teaz jest już ok.Jak człowiek się rozpędził z tą robotą to różne myśli go dopadły w trakcie a konkretnie to jak poprawić hamowanie w autku.Z przeczytanych postów i własnego doświadczenia wiem,że hamulce w Madzi mają sporo do życzenia.Do tego jeszcze tylne hamulce to bebny i okładziny.Chciałbym to zmienić a konkretnie zamienić na hamulce tarczowe.Hmm.......moja znajomość odnośnie spraw mechanicznych jest prawie zerowa aczkolwiek mam szwagra mechanika z zamiłowania(hobbystę) i utwierdza mnie w przekonaniu że jak coś potrzeba to "wal jak w dym" na forum.Nie ukrywam,że bardzo dużo istotnych wiadomości zebrałem przed i w trakcie robót przy Madzi na Naszym forum.I teraz też mam nadzieję,że nie zostawicie człowieka w potrzebie :) Prośba:co kupić(znaleźć) aby pasowało do wymiany na hamulce tarczowe?
Tarcze,klocki,te ustrojstwo z tłoczkami :),przewody,czy wymiana pompy też by wchodziła w grę?
Będę wdzięczny za wszelkie porady sugestie,komentarze,linki etc.
Pozdrawiam,Szelek67
P.S.Przejrzałem forum ale żeby coś konkretnego było dla takiego laika jak ja to nie znalazłem.
Początkujący
 
Od: 6 lut 2012, 19:29
Posty: 11
Skąd: Mazowsze/Płock
Auto: 323C BA,1.8,16V.,lpg Igen.,1995r.

Postprzez Andrzej414 » 6 mar 2013, 17:54

Moim zdaniem można to wykonać bo w eFkach montowano tarcze ale nie wiem, w których rodzajach i rocznikach. Pompa zostanie ta sama i co najwyżej dolejesz płynu po tej robocie. Nie wiem jak to wygląda z długością i rodzajem przewodów hamulcowych ale zdaje mi się, że powinno wszystko pasować. No i cała piasta poszła by weg, bo do tarczy wygląda to wszystko nieco inaczej. Wiadomo tarcze, klock,i zacisk hamulcowy, ewentualnie przewody. Oczywiście zacisk używka, bo nowy dosyć kosztuje. Tarcze i klocki to już o wiele mniejsze koszta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Majki88 » 7 mar 2013, 00:24

Żeby przerobić tylne hamulce na tarczę musisz wymienić zwrotnicę oprócz niej logicznie zacisk i jażmo
tarcze w BA wychodziły tylko w V6 ale tam są koła na 5 śrub nie wiem czy bez problemu można założyć samą piastę z łożyskiem na 4 śruby na zwrotnicę z V6 z 5 śrub
jak by dało to zostaje problem znaleźć odpowiednią tarczę lub wiercenie otworów pod 4 śruby
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323