Ogrzewanie postojowe do mazdy GH, webasto.
czy można i jak ustawić webasto mazda 6 gh
Łączę z tematem już istniejącym. Marian
Łączę z tematem już istniejącym. Marian
- Od: 28 lut 2013, 19:11
- Posty: 9
Otwórz maskę i spójrz po lewej stronie od kielicha w dol, powinieneś widzieć piec webasto.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6994 (209/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6994 (209/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Który z bezpieczników zgodnie z instrukcja obsługi jest od webasto??
1. HEATHER – 40A – Ogrzewanie
2. PTC – 40A – Ogrzewanie PTC
8. AUX HEATHER – 20A – Ogrzewanie wody
1. HEATHER – 40A – Ogrzewanie
2. PTC – 40A – Ogrzewanie PTC
8. AUX HEATHER – 20A – Ogrzewanie wody
Ostatnio edytowano 14 mar 2013, 23:27 przez Iver1982, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 4 lut 2013, 19:10
- Posty: 16
- Skąd: Zabrze
- Auto: Mazda 6 GH Kombi, 2.0D MZR-CD 140KM, 2009r.
Co do bezpieczników to nie pomogę, ale być może podpowiem Ci jak sprawdzić czy webasto się nie wyłącza bez grzebania w bezpiecznikach. Zrób tak:
– odpal zimny samochód (musi być mniej niż 6 st C )
– zanim samochód się rozgrzeje rozpędź się (np. do 100km/h) tak, żebyś mógł spokojnie wytracać prędkość hamując silnikiem na wysokim biegu
– hamując silnikiem obserwuj chwilowe spalanie – na zimnym silniku powinno nie wskazywać 0,0 tylko np. 0,6-1,0 l/100km. Jeśli tak jest to jest ok – Webasto działa ok (przynajmniej na zimnym silniku)
Teraz druga część testu
– rozgrzej dobrze samochód (wskazówka od temp wody na środku)
– zrób taki sam test jak na zimnym silniku
– przy hamowaniu silnikiem na rozgrzanym silniku chwilowe spalanie powinno być 0,0 – wtedy wiadomo, że Webasto się wyłączyło. Jak będzie inaczej, znaczy że coś się schrzaniło w Webasto.
Daj znać na forum jakie są u Ciebie wyniki testów
BTW Jeśli w czasie testów wyjdzie, że na rozgrzanym silniku spalanie chwilowe przy hamowaniu silnikiem będzie na poziomie np. 2-3 l/100km znaczy się, że włączyło Ci się wypalanie DPFa i wtedy rzeczywiście spalanie średnie przy jeździe po mieście wychodzi kosmiczne. Jeśli tak będzie to trzeba pojeździć autkiem aż spalanie chwilowe będzie spadało do 0 przy hamowaniu silnikiem.
Jak już dojdziesz do wniosków, że DPF jest wypalony i Webasto się normalnie wyłącza jak dogrzejesz samochód to możesz zajrzeć tu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=124&t=145119 do wątku założonego przeze mnie, ale niezbyt entuzjastycznie przyjętego. Co prawda ja mam 2.2 Diesel, ale być może ktoś z 2.0 z sensownym spalaniem wrzuci podobne dane i będziesz miał z czym porównać.
Co do spalania Sebal i Głowaśka to nie ma co tego podważać – sprawdzałem to nie raz i takie są po po prostu fakty. Przy spokojnej jeździe na trasie nasza GH z 2.2 potrafi spokojnie zejść poniżej 5 l/100km. Nie wiem jak to jest w 2.0. Nie twierdzę, że nasze Mazdy są mistrzami ekonomiki, ale w trasie nie dużo wciągają (no chyba, że się włączy akurat wypalanie DPFa).
Chyba tyle – mam nadzieję, ze to coś pomoże w Twoim problemie.
– odpal zimny samochód (musi być mniej niż 6 st C )
– zanim samochód się rozgrzeje rozpędź się (np. do 100km/h) tak, żebyś mógł spokojnie wytracać prędkość hamując silnikiem na wysokim biegu
– hamując silnikiem obserwuj chwilowe spalanie – na zimnym silniku powinno nie wskazywać 0,0 tylko np. 0,6-1,0 l/100km. Jeśli tak jest to jest ok – Webasto działa ok (przynajmniej na zimnym silniku)
Teraz druga część testu
– rozgrzej dobrze samochód (wskazówka od temp wody na środku)
– zrób taki sam test jak na zimnym silniku
– przy hamowaniu silnikiem na rozgrzanym silniku chwilowe spalanie powinno być 0,0 – wtedy wiadomo, że Webasto się wyłączyło. Jak będzie inaczej, znaczy że coś się schrzaniło w Webasto.
Daj znać na forum jakie są u Ciebie wyniki testów
BTW Jeśli w czasie testów wyjdzie, że na rozgrzanym silniku spalanie chwilowe przy hamowaniu silnikiem będzie na poziomie np. 2-3 l/100km znaczy się, że włączyło Ci się wypalanie DPFa i wtedy rzeczywiście spalanie średnie przy jeździe po mieście wychodzi kosmiczne. Jeśli tak będzie to trzeba pojeździć autkiem aż spalanie chwilowe będzie spadało do 0 przy hamowaniu silnikiem.
Jak już dojdziesz do wniosków, że DPF jest wypalony i Webasto się normalnie wyłącza jak dogrzejesz samochód to możesz zajrzeć tu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=124&t=145119 do wątku założonego przeze mnie, ale niezbyt entuzjastycznie przyjętego. Co prawda ja mam 2.2 Diesel, ale być może ktoś z 2.0 z sensownym spalaniem wrzuci podobne dane i będziesz miał z czym porównać.
Co do spalania Sebal i Głowaśka to nie ma co tego podważać – sprawdzałem to nie raz i takie są po po prostu fakty. Przy spokojnej jeździe na trasie nasza GH z 2.2 potrafi spokojnie zejść poniżej 5 l/100km. Nie wiem jak to jest w 2.0. Nie twierdzę, że nasze Mazdy są mistrzami ekonomiki, ale w trasie nie dużo wciągają (no chyba, że się włączy akurat wypalanie DPFa).
Chyba tyle – mam nadzieję, ze to coś pomoże w Twoim problemie.
- Od: 11 sie 2010, 23:42
- Posty: 98
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport
Ok, wracam właśnie z małego testu i o to co zaobserwowałem.
Na zimnym silniku przy hamowaniu silnikiem spalanie chwilowe na poziomie 0,6-0,7.
Co mnie bardziej zaskoczyło to to, że przy rozpędzeniu samochodu i puszczeniu go "na luzie" spalanie chwilowe pokazuje 2,5-3,5 To tak jakby na wolnych obrotach żarł jak smok.
Co do webasto to sprawdziłem że u mnie w aucie jest Thermo Top C czyli ogrzewanie postojowe a nie tylko dogrzewanie silnika. Różnica jest na dodatkowej pompie obiegu wody. Oglądałem bezpieczniki i brak jest bezpiecznika 2 czyli PTC a jest za to 8 czyli Ogrzewanie wody (oba występują opcjonalnie w zależności od wyposażenia auta). Co za tym idzie zaraz idę wyjąć 8 i zobaczymy czy coś się zmieni.
Teraz druga sprawa. Jak ustawia się to ogrzewanie postojowe?? Może jest tak ustawione że grzeje cały czas w trakcie jazdy?? Gdzie są te ustawienia??
Ma ktoś jakiś pomysł co do tego spalania "na luzie"??
Na zimnym silniku przy hamowaniu silnikiem spalanie chwilowe na poziomie 0,6-0,7.
Co mnie bardziej zaskoczyło to to, że przy rozpędzeniu samochodu i puszczeniu go "na luzie" spalanie chwilowe pokazuje 2,5-3,5 To tak jakby na wolnych obrotach żarł jak smok.
Co do webasto to sprawdziłem że u mnie w aucie jest Thermo Top C czyli ogrzewanie postojowe a nie tylko dogrzewanie silnika. Różnica jest na dodatkowej pompie obiegu wody. Oglądałem bezpieczniki i brak jest bezpiecznika 2 czyli PTC a jest za to 8 czyli Ogrzewanie wody (oba występują opcjonalnie w zależności od wyposażenia auta). Co za tym idzie zaraz idę wyjąć 8 i zobaczymy czy coś się zmieni.
Teraz druga sprawa. Jak ustawia się to ogrzewanie postojowe?? Może jest tak ustawione że grzeje cały czas w trakcie jazdy?? Gdzie są te ustawienia??
Ma ktoś jakiś pomysł co do tego spalania "na luzie"??
- Od: 4 lut 2013, 19:10
- Posty: 16
- Skąd: Zabrze
- Auto: Mazda 6 GH Kombi, 2.0D MZR-CD 140KM, 2009r.
Iver1982 napisał(a):Co do webasto to sprawdziłem że u mnie w aucie jest Thermo Top C czyli ogrzewanie postojowe a nie tylko dogrzewanie silnika.
Piec jest ten sam w dogrzewaniu silnika i postojowym. Różnica jest w sterowniku i dodatkowym osprzęcie (pompa płynu chłodzącego właśnie). W żadnej wersji fabrycznej nie było ogrzewania postojowego, ale można dogrzewanie silnika do takiego upgradnąć.
Jeśli masz postojowe to powinieneś mieć sterownik do ogrzewania. Są 2 możliwości: pilot lub "zegarek" w aucie. Jeśli nie masz ani jednego, ani drugiego, to wątpię żebyś miał postojowe.
Z tym spalaniem chwilowym przy puszczeniu na luzie to norma i u mnie tez tyle pokazuje. Po prostu jak nie hamujesz silnikiem to nie ma odcięcia paliwa. Dlatego wszyscy od eko jazdy kładą ludzią do głowy, żeby dojeżdżając do skrzyżowania hamować silnikiem, a nie puszczać na luzie.
Co do bezpiecznika 1 i 2 to moim zdaniem występują one zamiennie w zależności od wersji silnikowej (chyba nawet gdzieś to było opisane w książce)
Co do bezpiecznika 1 i 2 to moim zdaniem występują one zamiennie w zależności od wersji silnikowej (chyba nawet gdzieś to było opisane w książce)
- Od: 11 sie 2010, 23:42
- Posty: 98
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport
Pytanie z innej bajki i może być śmieszne dla was...
Czy można zainstalować webasto lub inne dogrzewanie silnika jak i kabiny w silniku benzynowym 1.8 lub 2.0 GH lub M5 ...?
Pozdro600
Czy można zainstalować webasto lub inne dogrzewanie silnika jak i kabiny w silniku benzynowym 1.8 lub 2.0 GH lub M5 ...?
Pozdro600
Dyzioo
No i który bezp. jest od tego webasto?
- Od: 9 gru 2012, 14:44
- Posty: 30
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6 Kombi GH 2,0 MZR-CD; 2008
Do wszystkich zainteresowanych tematem...
może się przyda taka instrukcja...
dieselki:
http://doc.webasto-russia.ru/Car/Mazda/6/6_2008_2.0_2.2_d_D.pdf
benzynki:
http://doc.webasto-russia.ru/Car/Mazda/6/6_2008_1.8_2.0_2.5_b_E.pdf
może się przyda taka instrukcja...
dieselki:
http://doc.webasto-russia.ru/Car/Mazda/6/6_2008_2.0_2.2_d_D.pdf
benzynki:
http://doc.webasto-russia.ru/Car/Mazda/6/6_2008_1.8_2.0_2.5_b_E.pdf
- Od: 2 lip 2006, 12:53
- Posty: 148
- Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
- Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok
Witam
Czy ktoś ma blachę do zamocowania webasta w gh benzyna automat.
Mam webasto ale nie mam mocowania. Może ktoś ma i odsprzeda ewentualnie pożyczy na wzór.
W webasto twierdzą że blachę można kupić tylko w serwisie a serwis że sprzedają kompletną instalację. Za pomoc dziękuję.
Czy ktoś ma blachę do zamocowania webasta w gh benzyna automat.
Mam webasto ale nie mam mocowania. Może ktoś ma i odsprzeda ewentualnie pożyczy na wzór.
W webasto twierdzą że blachę można kupić tylko w serwisie a serwis że sprzedają kompletną instalację. Za pomoc dziękuję.
Witam.
Posiadam mazde 6 benzyna 2.0 rok produkcji 2009 model: tamura
Chciałbym zapytać czy nagrzewnica Mazdy diesel 2,2 l będzie pasowała do mojej mazdy ?
Czy te części się czymś różnią ?
Proszę o szybką odpowiedź.
Dziękuję pozdrawiam i pozdrawiam serdecznie
Posiadam mazde 6 benzyna 2.0 rok produkcji 2009 model: tamura
Chciałbym zapytać czy nagrzewnica Mazdy diesel 2,2 l będzie pasowała do mojej mazdy ?
Czy te części się czymś różnią ?
Proszę o szybką odpowiedź.
Dziękuję pozdrawiam i pozdrawiam serdecznie
-
kubiszon4
Jak dobrze rozumuje mówisz o Webasto?
Nie będzie pasować, musisz znaleźć do benzyny. Paliwo do zasilania jest pobierane z baku.
Niestety w dobrej cenie ciężko będzie znaleźć
Nie będzie pasować, musisz znaleźć do benzyny. Paliwo do zasilania jest pobierane z baku.
Niestety w dobrej cenie ciężko będzie znaleźć
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6994 (209/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6