Zawór wastegate
lepiej cieple powietrze z odpowiednim cisnieniem niz zimne bez. Warto pomyśleć z czego można zrobić krótki obieg. Najlepiej 2 kolanka na opaski i kawał prostej gumy. Musze poszukac w sklepie z hydraulika takiego cuda.
Opiszę w skrócie mój problem .
Silnik RF2, 101 KM , ogolnie zamulony ,nie słychac wyrażnie turbiny.
Ostatnio zrobiłem taki eksperyment , sciągnełem wężyk od wastegate i pompką stworzylem takie cisnienie ,ze bylo widać bylo wyrażny ruch ciegna pod wpływem rosnącego cisnienia.
Zrobilem tak kilka razy pompując 'gruszke' . Cięgno wykonało parę ruchów.
Spowrotem założyłem wężyk od podciśnienia , odpaliłem auto i pojechalem.
I teraz zaskoczenie które bylo wyrażnie odczuwalne. Auto odzyskało moc i było czuć wyrażne załączanie turbiny przy ok1700 obr.
Niestety nastepnego dnia auto dalej bylo zamulone , zrobiłem wiec ponownie te operacje i znowu dało sie odczuć prace turbiny i wzrost mocy.
Mam teraz pytanko , co moze być przyczyną takiej sytuacji i jak bedzie mozna temu zaradzić .
Silnik RF2, 101 KM , ogolnie zamulony ,nie słychac wyrażnie turbiny.
Ostatnio zrobiłem taki eksperyment , sciągnełem wężyk od wastegate i pompką stworzylem takie cisnienie ,ze bylo widać bylo wyrażny ruch ciegna pod wpływem rosnącego cisnienia.
Zrobilem tak kilka razy pompując 'gruszke' . Cięgno wykonało parę ruchów.
Spowrotem założyłem wężyk od podciśnienia , odpaliłem auto i pojechalem.
I teraz zaskoczenie które bylo wyrażnie odczuwalne. Auto odzyskało moc i było czuć wyrażne załączanie turbiny przy ok1700 obr.
Niestety nastepnego dnia auto dalej bylo zamulone , zrobiłem wiec ponownie te operacje i znowu dało sie odczuć prace turbiny i wzrost mocy.
Mam teraz pytanko , co moze być przyczyną takiej sytuacji i jak bedzie mozna temu zaradzić .
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
- Od: 16 lut 2009, 22:01
- Posty: 199
- Skąd: 3miasto
- Auto: V70 D5
dzul napisał(a):czy pompowales gruche na odpalonym aucie?
...nie robilem tego na pracujacym silniku.
Czy powinienem tak zrobic ? Ciekaw jestem jaki bedzie tego efekt....hmm ?
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
- Od: 16 lut 2009, 22:01
- Posty: 199
- Skąd: 3miasto
- Auto: V70 D5
zapieczony zawór jest i dlatego efekt jest krótki trzeba go mocno rozruszać może pomoże a jak nie to należało by oddać turbo do zakładu który się zajmuje turbosprężarkami.
Neonixos666 napisał(a):zapieczony zawór jest i dlatego efekt jest krótki trzeba go mocno rozruszać
Skoro działanie jest chwilowe ,to faktycznie moze byc zapieczony.
Czy przyczyna moze tkwić w owej "gruszce" ktora rusza cięgnem , czy jest to niemozliwe ?
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
- Od: 16 lut 2009, 22:01
- Posty: 199
- Skąd: 3miasto
- Auto: V70 D5
Gdy pompuje 'gruszkę' cięgno od turbiny przesuwa sie do końca , w momencie zdejmowania weżyka od pompki , ciegno natychmiast wraca na swoje miejsce. ( strzela charakterystycznie widać ,ze jest tam duzy docisk )
Czy znane są Wam jednak przypadki kiedy to gruszka , stawiała opór i wymagała wymiany
Czy znane są Wam jednak przypadki kiedy to gruszka , stawiała opór i wymagała wymiany
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
- Od: 16 lut 2009, 22:01
- Posty: 199
- Skąd: 3miasto
- Auto: V70 D5
gruszka raczej wymaga wymiany gdy jest nieszczelna i powietrze zamiast naciskać i przesuwać cięgno ucieka. Ogólnie w samej gruszce nie ma się co zepsuć.
pytalem o odpalony silnik. bo czasami jak auto postoi na odpalonym bywa ze ma chwilowy zryw. Przynajmniej u mnie tak bywa i kilka osob o tym pisalo.
Dalej nie rozumiem jak zawor moze zacinac sie w pozycji otwartej skoro pod wplywem cisnienia dopiero sie otwiera. Widocznie nie da rady tego zdiagnozowac nie wyciagajac turbo.
Może problem jest troche inny ... tutaj filmik http://www.youtube.com/watch?v=sS8Hg6BeR10
nie wiem z jakiego auta turbawa.
a tutaj już konkretnie
http://www.youtube.com/watch?v=SBEkl_emoxo
Pytanie ode mnie. Jak odłaczymy przewód z turbo do westegate, to powinno być sporo mocy do określonego przedziału obrotów (na każdym biegu pewnie inny przedział)
? Po czym bs wprawi auto w stan awaryjny.
Zastanawiam sie czy nie sprawdzic tego po rozgrzaniu silnika.
Dalej nie rozumiem jak zawor moze zacinac sie w pozycji otwartej skoro pod wplywem cisnienia dopiero sie otwiera. Widocznie nie da rady tego zdiagnozowac nie wyciagajac turbo.
Może problem jest troche inny ... tutaj filmik http://www.youtube.com/watch?v=sS8Hg6BeR10
nie wiem z jakiego auta turbawa.
a tutaj już konkretnie
http://www.youtube.com/watch?v=SBEkl_emoxo
Pytanie ode mnie. Jak odłaczymy przewód z turbo do westegate, to powinno być sporo mocy do określonego przedziału obrotów (na każdym biegu pewnie inny przedział)
Zastanawiam sie czy nie sprawdzic tego po rozgrzaniu silnika.
Ciśnienie doładowania w dużej mierze zależy od obrotów silnika ale bardziej od ilości spalin które napędzają turbinę. Mam założony u siebie manometr. Nie przyglądałem się temu aż tak bardzo ale chyba na 2 biegu maks ile da to 1 bar. Ale na 3 i każdym kolejnym biegu ładuje mi do 1.2. Mam podpartą gruszkę dlatego turbo pompuje więcej. Nie więcej niż 1.2 bara bo dałem tylko 4mm podkładkę pod gruchę. Czyli myślę że na 3 biegu już Ci wystawi komputer tak przy ok 4-4,5 tys obr. Na 4 wcześniej ale podobnie jak na 5 biegu.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
dzul napisał(a):Pytanie ode mnie. Jak odłaczymy przewód z turbo do westegate, to powinno być sporo mocy do określonego przedziału obrotów (na każdym biegu pewnie inny przedział)? Po czym bs wprawi auto w stan awaryjny.
Zastanawiam sie czy nie sprawdzic tego po rozgrzaniu silnika.
jak odłączysz ten przewód to bardzo szybko BS odczyta to jako przeładowanie i przejdzie komp w stan awaryjny z tego co ludzie pisali to w RF2A max 1.2 bar
Panowie poprawka drobna dwójka 0.8 bara, na 3 biegu do 1 bara. Na czwórce do 1.2 ale wskazówka drga, ale na 5 też w zasadzie 1.2 ale wskazówka już nie drga.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Zamontowalem podkladke. Jedna ale grubszą, ok 2mm.
Róznica jest wyraźna, tyle ze nie odczuwam mocnej poprawy we wcześniejszym wstawaniu turbo.
Poprawilo sie doładowanie w zakresie 2,5-3,3k rpm.
Czy maksymalne doladowanie wzrasta, czy szybciej osiąga maksymalną wartość ktora jest taka sama jak przed zamontowaniem podkladek?
Po zrobieniu podkladek zrobilem na razie trase 100km
Odnioslem wrazenie ze przy tych samych predkosciach na tym samym biegu silnik pracuje na wyższych obrotach. Przy 160km/h silnik trzyma 3,5k obrotów. Czy macie taką samą wartość bez podkladek? Zauwazylem, ze przy tej prędkości silnik bardziej hałasuje... i pali chyba sporo więcej :–)
Jak odkręcilem gruche dzwigienka chodzi zupełnie luźno.
Filmik http://db.tt/tFEwrDqW
Zastanawia mnie fakt montowania kilku podkladek, dlatego ze dzwigienka miala by wtedy bardzo małe pole manewru. Zauwazylem, ze jej maksymalne odchylenie stopowane jest przez ogranicznik, śrubka na imbus. Regulował to ktoś aby zmienic maksymalne odchylenie?
Róznica jest wyraźna, tyle ze nie odczuwam mocnej poprawy we wcześniejszym wstawaniu turbo.
Poprawilo sie doładowanie w zakresie 2,5-3,3k rpm.
Czy maksymalne doladowanie wzrasta, czy szybciej osiąga maksymalną wartość ktora jest taka sama jak przed zamontowaniem podkladek?
Po zrobieniu podkladek zrobilem na razie trase 100km
Odnioslem wrazenie ze przy tych samych predkosciach na tym samym biegu silnik pracuje na wyższych obrotach. Przy 160km/h silnik trzyma 3,5k obrotów. Czy macie taką samą wartość bez podkladek? Zauwazylem, ze przy tej prędkości silnik bardziej hałasuje... i pali chyba sporo więcej :–)
Jak odkręcilem gruche dzwigienka chodzi zupełnie luźno.
Filmik http://db.tt/tFEwrDqW
Zastanawia mnie fakt montowania kilku podkladek, dlatego ze dzwigienka miala by wtedy bardzo małe pole manewru. Zauwazylem, ze jej maksymalne odchylenie stopowane jest przez ogranicznik, śrubka na imbus. Regulował to ktoś aby zmienic maksymalne odchylenie?
- Od: 26 lut 2011, 17:58
- Posty: 187
- Skąd: Poznań
- Auto: Toyota GT86
na pewno na wyższych obrotach nie pracuje niż przedtem bo to nie ma wpływu to samo z dźwiękiem pracy. Dołożenie podkładek w tej turbinie może lekko przyśpieszyć reakcję turbo bo kierownice na start są bardziej skierowane na wirnik. Najlepszy efekt to wywalenie pierwszego kata. Ja jak przesadziłem z podkładkami to na niskich obrotach nie ciągnął wcale ale przy 2,5 tyś było ostre uderzenie w plecy 
Hejka moglibyście wstawić zdjęcia, w którym miejscu wstawić podkładki? aha i prosiłbym o takie zdjęcia w takim stylu jakie udało mi się jeszcze odnaleźć do podnoszenia mocy za pomocą oporników, czyli zdjęcie przodem do maski silnika, zaznaczenie wastegate i dalsze. Jestem zielony w tych sprawach, ale ojciec patrząc na schematy i na to co się mniej więcej znajduje daje radę
.
Pozdrawiam.
P. S.: silnik raczej RF2A (1999) oporniki 2x100 z boost sensora do SPV
Pozdrawiam.
P. S.: silnik raczej RF2A (1999) oporniki 2x100 z boost sensora do SPV
- Od: 11 maja 2013, 22:09
- Posty: 5
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6